Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
- Uroš S.
- Postovi: 10885
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ja ga motam u mestu ceo život, a vozio sam uglavnom krš gume (Tigar, Sava, nešto malo Bridgestone, Nexen, i sada prvi put Dunlop kao neki premium), i nikad, ali nikad mi gume nisu bile tako iskidane po rubnim lamelama. Sada Dunlop Sport All Season od septembra na autu i nešto više od 7000km, izgledaju kao nove.
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Loša navika. Zbog guma, spona, serva... Ja motam u mestu jedino traktor. On ima onaj starinski hidrostatički servo kome to ama baš ne smeta jer je sve predimenzionisano ali gume se isto ovako kidaju iako to nije motanje na asfaltu, već pretežno na zemlji, travi, blatu... gde i nema tako velikog trenja kao na asfaltu ili betonu.
- YUgisa
- Postovi: 706
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Jezim se kad mi neko kaze da mota u mestu, ja kad sam polagao voznju to je podrazumevalo momentalno automatsko padanje. Ali to krunjenje guma tj sto fale komadici na gaznoj povrsini je posledica pregrevanja gume. Neke gume imaju nizi, neke imaju visi prag, pa se desava kod nekih da cak i od relativno normalne voznje u saobracaju pri visim temperaturama da dodje do pregrevanja gazne povrsine. Plus ako se voze nedovoljno naduvane...
Takodje se jezim od toga da ljudi iskljucivo duvaju po preporukama fabrike, to su samo preporuke, a ne zlatno pravilo, kao sto proizvodjac kaze koristite X brend ulja za motor pa ljudi sipaju ono sto se njima svidja. Sluzi kao osnov da znate odakle da pocnete, da ne bi dosli na pametne ideje kao sto sam cuo od nekih da naduvaju na 1 bar ili na 3 bara jer pojma nemaju o voznji auta. Konstrukcija same gume, kao i dizajn bokova moze mnogo da varira od gume do gume sto ce uticati na to koliko se guma stvarno treba duvati. Kao i sto razlicite gume ce drugacije podneti masu auta. Neke gume mogu se na blizi pritisak duvati napred i nazad, na nekim mora da se poveca razlika jer ako je jedna osovina primetno teza mozda optereti gumu preko idealne tacke za taj model gume.
Takodje se jezim od toga da ljudi iskljucivo duvaju po preporukama fabrike, to su samo preporuke, a ne zlatno pravilo, kao sto proizvodjac kaze koristite X brend ulja za motor pa ljudi sipaju ono sto se njima svidja. Sluzi kao osnov da znate odakle da pocnete, da ne bi dosli na pametne ideje kao sto sam cuo od nekih da naduvaju na 1 bar ili na 3 bara jer pojma nemaju o voznji auta. Konstrukcija same gume, kao i dizajn bokova moze mnogo da varira od gume do gume sto ce uticati na to koliko se guma stvarno treba duvati. Kao i sto razlicite gume ce drugacije podneti masu auta. Neke gume mogu se na blizi pritisak duvati napred i nazad, na nekim mora da se poveca razlika jer ako je jedna osovina primetno teza mozda optereti gumu preko idealne tacke za taj model gume.
Being second is to be the first of the ones who loose...
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Pa bas u autoskoli sam se prvi put susreo sa motanjem u mestu jer je drugacije nemoguce uraditi polukruzno u tri tacke.
- YUgisa
- Postovi: 706
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Mi smo morali to uraditi bez motanja u mestu. Morao si da krenes i da brzo namotas volan. Na tome je palo fazon pola ljudi koji su polagali kad sam ja bio. I dan danas tako radim sto je prilicno zanimljivo kad imas sinter lamelu na autu
Being second is to be the first of the ones who loose...
- Gazu
- Postovi: 2107
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
@YUgisa Ježiš se na mene znači po oba osnova.
Slažem se, bolje je kad neko zna da proceni sam koliko bi hteo da mu budu naduvane gume, ali ipak, za pravila su dobra barem za one kojima auto bude za od tačke A do tačke B. Ljudi hoće barem za početak najjednostavniji odgovor, pa tek to kad nauči, onda mu možeš reći za neki algoritam, i da može da radi po osećaju. Ali vidiš, baš taj osećaj je i mene zeznuo možda: jače naduvana guma je neudobnija, je'l te...
I ja sam učio u autoškoli da motam isključivo dok se auto kreće! I nikakav problem to nije ni u kojoj situaciji skoro. A posle sam možda počeo više u žurbi da počnem da motam i pre nego što auto krene da se kreće, i slično.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Slažem se, bolje je kad neko zna da proceni sam koliko bi hteo da mu budu naduvane gume, ali ipak, za pravila su dobra barem za one kojima auto bude za od tačke A do tačke B. Ljudi hoće barem za početak najjednostavniji odgovor, pa tek to kad nauči, onda mu možeš reći za neki algoritam, i da može da radi po osećaju. Ali vidiš, baš taj osećaj je i mene zeznuo možda: jače naduvana guma je neudobnija, je'l te...
I ja sam učio u autoškoli da motam isključivo dok se auto kreće! I nikakav problem to nije ni u kojoj situaciji skoro. A posle sam možda počeo više u žurbi da počnem da motam i pre nego što auto krene da se kreće, i slično.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
- YUgisa
- Postovi: 706
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ne mora da znaci po automatizmu da je vise naduvana guma neudobnija, jer ako guma ima mekane bokove vrlo lako ce se desiti da joj "normalan" pritisak bude premali i da bude sabijenija od mase auta i samim tim da ima manje mogucnosti da upije udarce pa se i lakse osteti i sama guma i felna. Ja sam na mom autu u zavisnosti od modela i dimenzije gume varirao pritisak od 1.9 do 2.75 bara napred, a pozadi od 1.6 do 2.25 bara...
A u pricu ni ne uzimamo u obzir da manometri mogu da variraju i po pola bara... Zato je najbolje imati svoj i bazirati se po njemu i uz malo probe sta najvise odgovara autu, gumama i vozacu.
Jeste da je mnogima auto od tacke A do tacke B, ali kada moja sestra sa troje dece trosi gume jednakom brzinom kao ja koji ide na stazu, onda neko od nas dvoje gresi debelo I neko ne slusa brata jer na autu pise koliko treba da bude pritisak koji ne proverava mesecima
A u pricu ni ne uzimamo u obzir da manometri mogu da variraju i po pola bara... Zato je najbolje imati svoj i bazirati se po njemu i uz malo probe sta najvise odgovara autu, gumama i vozacu.
Jeste da je mnogima auto od tacke A do tacke B, ali kada moja sestra sa troje dece trosi gume jednakom brzinom kao ja koji ide na stazu, onda neko od nas dvoje gresi debelo I neko ne slusa brata jer na autu pise koliko treba da bude pritisak koji ne proverava mesecima
Being second is to be the first of the ones who loose...
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
20 година возим, никад ово на гумама нисам имао, ово распадање ламела. Чак сам три године возио зимске тигар и лети и зими по БГ врелом асфалту, лети који буде и преко 50 степени, ни једна ламела ми се није распала.
Што се тиче мотања у месту, практично је немогуће у БГ зонираним деловима, сем ако се вози ауто типа Смарт, да се упаркира а поготово испаркира без мотања у месту и неколико пута вожње напред назад, поготово ако вам се набију и браник. Није Фиат џабе измислио Сити Серво.
Што се тиче покиданих ламела, мој колега је купио ауто са свезезонским гумама из иностранства. После пар стотина километара на овим топлим данима, предње гуме, ламеле се буквално распале, ауто почео да тресе. ДОТ је био стар. Задње гуме су почеле да показују ту и тамо по неки ламелу, као на слици горе.
Sent from my DN2103 using Tapatalk
Што се тиче мотања у месту, практично је немогуће у БГ зонираним деловима, сем ако се вози ауто типа Смарт, да се упаркира а поготово испаркира без мотања у месту и неколико пута вожње напред назад, поготово ако вам се набију и браник. Није Фиат џабе измислио Сити Серво.
Што се тиче покиданих ламела, мој колега је купио ауто са свезезонским гумама из иностранства. После пар стотина километара на овим топлим данима, предње гуме, ламеле се буквално распале, ауто почео да тресе. ДОТ је био стар. Задње гуме су почеле да показују ту и тамо по неки ламелу, као на слици горе.
Sent from my DN2103 using Tapatalk
- Gazu
- Postovi: 2107
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
@YUgisa Bitno da si ti kul ujak. Ujak koji tera auto na stazu, to je kul uja po svakoj definiciji, a mama koja troši gume pri gradskoj vožnji kao uja na stazi je tu samo za kontrast da uja bude još više kul!
Što se tiče lamela kod mene, misim da se na slikama to ne vidi: oštećene su lamele spolja, u srednjem delu gazne površine su dobre, a u unutrašnjem delu su slično kao i spolja. Sad sam naduvao na 2,4 i 2,1 (preporuka na poklopcu 2,2 i 1,9), i doduvao sam odmah i na golfu 2,2 i 2,1 (preporuka na poklopcu 1,9 i 1,9). Do sad sam ih duvao isto, sad bi po ovome trebao da pamtim za oba koliko sam na kojem išao, al' je život kurva.
Što se tiče lamela kod mene, misim da se na slikama to ne vidi: oštećene su lamele spolja, u srednjem delu gazne površine su dobre, a u unutrašnjem delu su slično kao i spolja. Sad sam naduvao na 2,4 i 2,1 (preporuka na poklopcu 2,2 i 1,9), i doduvao sam odmah i na golfu 2,2 i 2,1 (preporuka na poklopcu 1,9 i 1,9). Do sad sam ih duvao isto, sad bi po ovome trebao da pamtim za oba koliko sam na kojem išao, al' je život kurva.
- YUgisa
- Postovi: 706
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Hahahahahaha
Being second is to be the first of the ones who loose...
- Ivan
- Postovi: 9882
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
+1
Isto tako, pritom instruktor nije hteo da pusti dalje na polaganje ko ne moze da smota auto u mestu, a polagao sam na kecu bez serva.
- YUgisa
- Postovi: 706
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Malo off ali bas imamo razlicit dozivljaj na aute, ja i dan danas vozim Yuga koji ima 195 gume, brdo dorada da ima vise gripa na trapu, sper i manji volan od fabrickog i u fazonu sam nista specijalno tesko da vrtim volan u mestu, ali ja nisam siguran da sam ga vrteo 10 puta u saobracaju u mestu za 15 godina Nije da ide sa jednim prstom u mestu kao sto ide kad se auto krece sa par km/h, ali nista specijalno Cak i kad je tesan prostor, obicno uvek ima nekog pada pa usustini pomerim tih par desetina cm auto uzbrdo i pustim ga da se kotrlja nizbrdo i za to vreme vrtim volan najcesce. Mada jesu hteli da me obore jedne godine na tehnickom jer se radniku cinilo da se vrti tesko u mesto To je iz nekog razloga tehnicka neispravnost
Being second is to be the first of the ones who loose...
- Gazu
- Postovi: 2107
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Taj s tehničkog ko da nikad nije u Ladu Rivu seo...
- YUgisa
- Postovi: 706
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ma taj kao da nikad nije ni seo u auto, ni sediste nije znao da pomeri napred nazad, mucio se da uradi "lastin rep" ispred ulaza, al bitno da je dosao sav nadmen kako je problem sto sam na 5m od ulaza u liniju tehnickog...
Being second is to be the first of the ones who loose...
- zdushan
- Postovi: 1600
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Nisi vrteo jer ne živiš u gradu koji ima problem sa parkiranjem. U Bg je to neminovno..YUgisa je napisao:Malo off ali bas imamo razlicit dozivljaj na aute, ja i dan danas vozim Yuga koji ima 195 gume, brdo dorada da ima vise gripa na trapu, sper i manji volan od fabrickog i u fazonu sam nista specijalno tesko da vrtim volan u mestu, ali ja nisam siguran da sam ga vrteo 10 puta u saobracaju u mestu za 15 godina Nije da ide sa jednim prstom u mestu kao sto ide kad se auto krece sa par km/h, ali nista specijalno Cak i kad je tesan prostor, obicno uvek ima nekog pada pa usustini pomerim tih par desetina cm auto uzbrdo i pustim ga da se kotrlja nizbrdo i za to vreme vrtim volan najcesce. Mada jesu hteli da me obore jedne godine na tehnickom jer se radniku cinilo da se vrti tesko u mesto To je iz nekog razloga tehnicka neispravnost
Sent from my SM-A715F using Tapatalk