Gresis oko toga da mislim da sam bolji od ikoga, nikad u zivotu nisam to ni pomislio. Ali ipak imam predjenih nekih milijon km iza sebe i dovoljno drzava da ipak neku predstavu kako se gde vozi imam, iako generalisanje je vrlo nezahvalno.
Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
- Uroš S.
- Postovi: 10885
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Pa to je pravilo, ovo što ti nije čudno je izuzetak.Rolla je napisao:Nikada necu razumeti ljude koji na, uslovno receno skupljim, vozilima prave kompromis na necemu sto su gume ili kocnice.
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Danas testirane sava all season na audiju a5 na planinskoj deonici. Mogu da se voze žustrije, ali ipak imam manje poverenja u auto dok vozim na njima. Nekako su continental bile tvrđe. Proveriću na koliko su naduvane. Mozda je vulkanizer smanjo pritisak. Ili da ih doduvam ako bude pomoglo da smanjim to bočno ljuljanje.
- Gazu
- Postovi: 2107
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
@maniaxxx Ja mislim da ljudi najviše uče uz druge iskusnije vozače, kao i kroz situacije koje i sam vidi. Čini mi se autoškola, kakva god da je, osposobi nekoga da vozi "školski", a što podrazumeva neki stil vožnje uz koji možeš stizati do cilja bez da proizrokuješ nezgodu. Onda se vremenom to znanje nadograđuje.
A to što kažeš mislim da je u slučaju Srbije više do nesprovođenja zakona, a ne do autoškola. Mislim da znaju kako treba, ali nikog nije briga. A i da ne zna, da vidiš kako bi mu s kaznom došlo to iz dupeta u glavu.
I izvini, drago mi je da sam te pogrešno razumeo!
A to što kažeš mislim da je u slučaju Srbije više do nesprovođenja zakona, a ne do autoškola. Mislim da znaju kako treba, ali nikog nije briga. A i da ne zna, da vidiš kako bi mu s kaznom došlo to iz dupeta u glavu.
I izvini, drago mi je da sam te pogrešno razumeo!
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Nemas tu ucenje uz iskusnije vozace za taj nivo. On pominje naglo kocenje, pod tim se spominje naglo nabijanje kocnice do patosa (sutiranje), koje ne verujem da je vise od 10% vozaca probalo, plus pravilno motanje volana, koje mislim da jos manji broj radi.
Ali da ne zatrpavamo ovde temu, pricali smo o tome na Navak temi.
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
Ali da ne zatrpavamo ovde temu, pricali smo o tome na Navak temi.
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
kojot je napisao: ↑04 Jun 2022, 20:12Danas testirane sava all season na audiju a5 na planinskoj deonici. Mogu da se voze žustrije, ali ipak imam manje poverenja u auto dok vozim na njima. Nekako su continental bile tvrđe. Proveriću na koliko su naduvane. Mozda je vulkanizer smanjo pritisak. Ili da ih doduvam ako bude pomoglo da smanjim to bočno ljuljanje.
As su vise zimske, verovatno nisi uzeo ni xl, znaci ljuljat ce, visi pritisak ce malo pomoci ali nista znacajno.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Nema ljutnje, ponekad se i sam izrazim dvoumno, nisam ni najjaci u Srb jeziku.Gazu je napisao: ↑04 Jun 2022, 21:43@maniaxxx Ja mislim da ljudi najviše uče uz druge iskusnije vozače, kao i kroz situacije koje i sam vidi. Čini mi se autoškola, kakva god da je, osposobi nekoga da vozi "školski", a što podrazumeva neki stil vožnje uz koji možeš stizati do cilja bez da proizrokuješ nezgodu. Onda se vremenom to znanje nadograđuje.
A to što kažeš mislim da je u slučaju Srbije više do nesprovođenja zakona, a ne do autoškola. Mislim da znaju kako treba, ali nikog nije briga. A i da ne zna, da vidiš kako bi mu s kaznom došlo to iz dupeta u glavu.
I izvini, drago mi je da sam te pogrešno razumeo!
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Sta znaci xl?maniaxxx je napisao: ↑05 Jun 2022, 12:53kojot je napisao: ↑04 Jun 2022, 20:12Danas testirane sava all season na audiju a5 na planinskoj deonici. Mogu da se voze žustrije, ali ipak imam manje poverenja u auto dok vozim na njima. Nekako su continental bile tvrđe. Proveriću na koliko su naduvane. Mozda je vulkanizer smanjo pritisak. Ili da ih doduvam ako bude pomoglo da smanjim to bočno ljuljanje.
As su vise zimske, verovatno nisi uzeo ni xl, znaci ljuljat ce, visi pritisak ce malo pomoci ali nista znacajno.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Gume moraju odgovarati veličini i težini vozila. Veći automobili su teži i moraju imati drugačije gume: SUV ili 4x4 vozilo zahteva gume većih dimenzija i nosivosti u odnosu na putničko vozilo.
Za potrebe većih i težih vozila namenjene su ojačane XL gume. Ojačana guma, Extra Load (XL) ili Reinforced, ima veću maksimalnu nosivost od pneumatika standardne nosivosti (Standard Load, SL) iste veličine. Ove gume zamenjuju gume standardne nosivosti kada je potrebno da vozilo nosi veće terete. Većina putničkih automobila ili nemaju dodatne oznake nosivosti ili imaju SL oznaku na bočnom zidu.
Označavanje ojačanih guma
U priručniku proizvođača vozila ili na nalepnici negde na vozilu takođe možete videti tačnu oznaku i da li su vašem vozilu potrebne ojačane XL gume kao i koji je preporučeni vazdušni pritisak. Na vozila kojima su propisane XL gume moraju se montirati XL gume. SL gume se mogu zameniti XL gumama, ali obratno nije preporučljivo, čak može biti i opasno.
XL označava ojačanu gumu, ali to nije jedina oznaka koju proizvođači guma utiskuju na bočni zid gume. Ponekad se mogu videti RF, RFD, REF, REINF što su oznake za ojačane (reinforced) gume. Koristi se i oznaka EL – Extra Load za dodatno opterećenje. Napominjemo da ne treba mešati oznaku RFT koja se odnosi na run flat gume sa oznakama ojačane gume.
XL gume imaju ojačanu unutrašnju strukturu u odnosu na SL gume jer njihova karkasa ima jedan sloj gumirane tkanine više. Zbog toga u kombinaciji sa većim pritiskom u gumama, XL gume mogu da nose veće terete.
Iako termin ojačana guma za dodatne težine asocira na komercijalna i teretna vozila, XL gume se koriste i za sportske i luksuzne automobile, off road, 4X4, SUV, CUV (crossover), višenamenska vozila (MPV) i laka komercijalna vozila.
Za potrebe većih i težih vozila namenjene su ojačane XL gume. Ojačana guma, Extra Load (XL) ili Reinforced, ima veću maksimalnu nosivost od pneumatika standardne nosivosti (Standard Load, SL) iste veličine. Ove gume zamenjuju gume standardne nosivosti kada je potrebno da vozilo nosi veće terete. Većina putničkih automobila ili nemaju dodatne oznake nosivosti ili imaju SL oznaku na bočnom zidu.
Označavanje ojačanih guma
U priručniku proizvođača vozila ili na nalepnici negde na vozilu takođe možete videti tačnu oznaku i da li su vašem vozilu potrebne ojačane XL gume kao i koji je preporučeni vazdušni pritisak. Na vozila kojima su propisane XL gume moraju se montirati XL gume. SL gume se mogu zameniti XL gumama, ali obratno nije preporučljivo, čak može biti i opasno.
XL označava ojačanu gumu, ali to nije jedina oznaka koju proizvođači guma utiskuju na bočni zid gume. Ponekad se mogu videti RF, RFD, REF, REINF što su oznake za ojačane (reinforced) gume. Koristi se i oznaka EL – Extra Load za dodatno opterećenje. Napominjemo da ne treba mešati oznaku RFT koja se odnosi na run flat gume sa oznakama ojačane gume.
XL gume imaju ojačanu unutrašnju strukturu u odnosu na SL gume jer njihova karkasa ima jedan sloj gumirane tkanine više. Zbog toga u kombinaciji sa većim pritiskom u gumama, XL gume mogu da nose veće terete.
Iako termin ojačana guma za dodatne težine asocira na komercijalna i teretna vozila, XL gume se koriste i za sportske i luksuzne automobile, off road, 4X4, SUV, CUV (crossover), višenamenska vozila (MPV) i laka komercijalna vozila.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Sad sam gledao fakturu. Jesu XL. Idem sutra da proverim pritisak pa cemo da vidimo. Cini mi se da ima razlike na 30 i na 20 stepeni. Tj uvece i u podne.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
XL obično idu uz više indekse opterećenja. To je ono 94V, npr, što ide iza 225/45 R17, i 94 tu predstavlja taj indeks opterećenja koji guma mora imati isti ili viši od propisanog za auto.
Pritisak meri kada su gume hladne. Ne kada su bile na suncu, vrućem, duže vožene, itd.
"Sava Ol sizon" ili "Sava Ol vetr"?
Pritisak meri kada su gume hladne. Ne kada su bile na suncu, vrućem, duže vožene, itd.
"Sava Ol sizon" ili "Sava Ol vetr"?
- gavran
- Postovi: 363
- Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
- Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ja sam svoje Lassa Multiways zamenio pre mesec dana Barumom Quantaris 5. I jedne i druge su imale oznaku nosivosti 99V XL, a recimo fabrički na moj auto ide 95V. Znači obe su bile te pojačane nosivosti iako nije propisana.
Međutim, Barum kada sam je uzeo u ruku pre montaže meka kao žvaka. I kada je bila namontirana ja pipem one šare a one se krive, meke do zla boga....i u vožnji se to osetilo. Ali Lassa je prešla jedno cca 60,000 km i spržila se i otvrdnula kao kamen, i kada sam krenuo da vozim ove Barum osetim to o čemu ti pričaš, guma meka, auto onaj neki plivajući osećaj dobio.
Ja poludeo, hteo drugi, treći dan da ih bacim. Međutim, zetu se nešto pokvari njegov auto a pošto moj stoji preko nedelje kada ja vozim službeni on pozajmi moj i napravi on sa njim za jedno desetak dana oko 1.000 km. Ja seo posle te kilometraže, i počne da mi se čini da auto deluje malo stabilnije, kao da se u određenoj meri izgubio taj plivajući osećaj. Uzmem ja ponovo da stiskam one šare pa mi sve deluju nekako ćvršće.
Šta hoću da kažem, ne znam da li svakoj novoj gumi treba dati par hiljada kilometara da se uvoza. Sećam se da sam čitao i neke tekstove u kojima su pisali da novu, tek namontiranu gumu, ne treba ni forsirati prvih nekoliko stotina kilometara dok se navodno ne skinu neki zaštitni slojevi i sl. Kao i da guma ima određene konzervanse koji je čuvaju određeni broj godina i zadržavaju joj tu svežinu i elastičnost dok ne krene da se vozi a onda kada krene da se vozi u vožnji ti konzervansi ne znam šta i kao guma poprima svoje radne karakteristike. Mislim ne znam sada koliko je ovo priča, teorija šta li....ali eto, proveri pritisak i daj im šansu par hiljada km pa ćeš videti. Ja sam u svojoj glavi iskonstruisao neku teoriju kako je onaj karakterisičan miris nove gume posledica tih konzervanasa i pošto još uvek kada čučnem pored gume da vidim kako se drži za sad osetim taj miris rešio sam da im dam šansu dok taj miris ne isčezne i onda ću da vidim kako se definitivno ponašaju i šta ću da radim.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
225/50 R17 All Weather 98V XL FP To je tačan model koji vozim.
Ja sam na pasatu vozio all season tigrove jedno 40 000 km i nikakve probleme nisam osećao ni leti ni zimi. Al nisu mi se sviđale na oko jer su imale baš krupnu šaru. Ove sava mi delovale prefinjenije i skuplje su pa sam racunao da su bolje. Na pasatu nisam osecao taj plivajuci osecaj, al ovde se oseca. I ja nesto mislim da ce da se stvrdne dok malo zagladi kockice na šari (koje su baš sitne). Prošle su mi bile sa 2mm šarom, ravne skoro, a ove imaju dodatnih 5-6 mm meke šare. I to verovatno pravi razliku.
Na puntu nema šanse da se oseti razlika i na tako tim kolima. Ali na težim i sportskijim mašinama pri agresivnijoj vožnji oseti se. Za obična auta nema greške sa all season gumama. Iz mog iskustva od oko 50 000 km sa njima.
Ja sam na pasatu vozio all season tigrove jedno 40 000 km i nikakve probleme nisam osećao ni leti ni zimi. Al nisu mi se sviđale na oko jer su imale baš krupnu šaru. Ove sava mi delovale prefinjenije i skuplje su pa sam racunao da su bolje. Na pasatu nisam osecao taj plivajuci osecaj, al ovde se oseca. I ja nesto mislim da ce da se stvrdne dok malo zagladi kockice na šari (koje su baš sitne). Prošle su mi bile sa 2mm šarom, ravne skoro, a ove imaju dodatnih 5-6 mm meke šare. I to verovatno pravi razliku.
Na puntu nema šanse da se oseti razlika i na tako tim kolima. Ali na težim i sportskijim mašinama pri agresivnijoj vožnji oseti se. Za obična auta nema greške sa all season gumama. Iz mog iskustva od oko 50 000 km sa njima.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ja sam uvek bio u fazonu ako se vozi dobar auto, a nema se ili ne zeli da se da toliko para za premium gume, da treba makar neki mid lvl da se uzme.
Kleber Krisalp je zamenio Continental fabricke iz 2014te koje sam dobio uz auto i sa kojima sam proklizavao ispred garaze i u manjim ulicama koje nisu bile ociscene. Kada sam montirao nove gume nisam imao tih problema. Zime u Bg su nebitne i ne traju dugo, a ove Kleberke su lepo posluzile i za zlatibor prosle godine.
Sa Nexen N Fera sport su2 sam zadovoljan. Ne znam kakva je razlika u odnosu na premium gume, ali sam siguran da su dosta bolje od low budget, a da ce ta razlika posebno biti izrazena za dve, tri godine.
Razmisljao sam da uzmem univerzalne ali nisam jer mi je zimi pukla stara continental i posto mi je bilo hitno da zamenim, uzeo sam ceo set zimskih na tu felnu i onda leti dokupio jos jedan set letnjih.
Kleber Krisalp je zamenio Continental fabricke iz 2014te koje sam dobio uz auto i sa kojima sam proklizavao ispred garaze i u manjim ulicama koje nisu bile ociscene. Kada sam montirao nove gume nisam imao tih problema. Zime u Bg su nebitne i ne traju dugo, a ove Kleberke su lepo posluzile i za zlatibor prosle godine.
Sa Nexen N Fera sport su2 sam zadovoljan. Ne znam kakva je razlika u odnosu na premium gume, ali sam siguran da su dosta bolje od low budget, a da ce ta razlika posebno biti izrazena za dve, tri godine.
Razmisljao sam da uzmem univerzalne ali nisam jer mi je zimi pukla stara continental i posto mi je bilo hitno da zamenim, uzeo sam ceo set zimskih na tu felnu i onda leti dokupio jos jedan set letnjih.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
»BF Gudrič« i »Kleber« predstavili nov celogodišnji model koji će se, i opet, proizvoditi pod obe marke: »BF Gudrič Adventidž ol sizon« i »Kleber Kvadrakser 3«. Prethodna generacija je bila odlična na snegu i slaba po suvom i kiši. Ako je suditi po šari - a to je postalo praktično nemoguće - nova je još malo zimskija, mada izgledom još uvek pripada savremenim univerzalnim (ili američkim, ili starim evropskim) koje se približavaju letnjim.