Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Za DE je novost od ovogodisnje zime, i za miliciju i za osiguranje. Ne verujem da je na EU nivou, jer razlicite zemlje razlicito regulisu moranje za zimske gume. U DE je kada uslovi puta to zahtevaju, nije fiksno.
Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
- Risto
- Postovi: 6023
- Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
- Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
- Lokacija: Klagenfurt, AT
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ja imam ove AS gume (još uvek) na autu:
https://www.reifen-guru.at/product/R-27 ... e_Shopping
Bučne su sada kada su pri kraju ali fino drže i po ovim malo toplijim danima. Nisam ih testirao po snegu, po kiši su isto ok. Ja jedva čekam da ih skinem jer su bučne prilikom skretanja pri nižim brzinama, rekao bi i da je auto manje trošio sa zimskim gumama.
Gesendet von meinem SM-G950F mit Tapatalk
https://www.reifen-guru.at/product/R-27 ... e_Shopping
Bučne su sada kada su pri kraju ali fino drže i po ovim malo toplijim danima. Nisam ih testirao po snegu, po kiši su isto ok. Ja jedva čekam da ih skinem jer su bučne prilikom skretanja pri nižim brzinama, rekao bi i da je auto manje trošio sa zimskim gumama.
Gesendet von meinem SM-G950F mit Tapatalk
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Nije sigurno EU standard, neke zemlje nemaju čak ni obavezne zimske gume, FR na primer. Nije čudno videti kola sa letnjim gumama na Alpima u agoniji. Kako osiguranje na to gleda u slučaju udesa, pojma nemam.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Hvala Risto
Послато са SM-N960F уз помоћ Тапатока
Послато са SM-N960F уз помоћ Тапатока
- dag81
- Postovi: 7256
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ta Nokian i3 ne valja ni za leto, a ne za zimu. Ko god je vozio je prokomentarisao da su teski krs, jako klizave.
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
A i sara je "grublja" od vecine zimskih guma
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Guma ko i sve jeftine gume, verovatno nista posebno, radi posao, terao je cale 6-7 godina. Nije imao izletanje s puta proklizavanje ili tako nesto...
Ko hoce da ne menja gume, a hoce "letnju" gumu sa M+S zigom, tj. da je miran pred kontrolom. a izbegava sneg, to je opcija....
PS. Cale je menjao tu gumu zimi sa zimskim.
Ko hoce da ne menja gume, a hoce "letnju" gumu sa M+S zigom, tj. da je miran pred kontrolom. a izbegava sneg, to je opcija....
PS. Cale je menjao tu gumu zimi sa zimskim.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- gavran
- Postovi: 363
- Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
- Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Oznaka M+S (mud and snow/blato i sneg) govori nam o tome kakav dezen imaju gume koje nose tu oznaku, zapravo kakva im je geometrija šare.
Karakteristike geometrije šare guma sa oznakom M+S:
1. Zarezi i džepovi koji se nalaze na gazećoj površini, šire se bar sa jedne ivice ka sredini, u dužini od minimum 1,3 cm;
2. Centralna linija gazeće površine, merena po vertikali, ima poprečni presek minimum 0,2 cm;
3. Zarezi i džepovi postavljeni su pod uglom od 35-90 stepeni u odnosu na pravac kretanja;
4. Minimum 25% konktaktne površine je otvoreno.
Svaka guma čiji dezen ima ove geometrijske karakteristike može da nosi na sebi oznaku M+S, bez obzira na to kakav im je sirovinski sastav.
Da bi guma smatrana zimskom mora da ima oznaku tri planinska vrha sa pahuljom. To znači da je guma sertifikovana za vožnju u zimskim uslovima (sirovinski sastav, lamelice i sl.)
Znači svaka zimska guma mora biti M+S (jer naprosto traži se takva geometrija šare) ali svaka M+S guma ne mora biti zimska jer ona ima samo geometriju šare za blato i sneg ali smeša nije za zimske uslove, nema lamelice za led i sl.
Upravo tu nastaje zabuna u poistovećivanju univerzalnih i all season guma. Univerzalne gume su M+S gume koje nisu zimske već samo imaju M+S geometriju šare koja se smatra univerzalnom šarom,
dok su All season gume koje su sertifikovane za vožnju u svim vremenskim uslovima pa samim time nose i simbol tri planinska vrha sa pahuljom, znači i zimi, i smeša im je prilagiđena i zimskim i letnjim uslovima, uslovima na ledu i sl.
Karakteristike geometrije šare guma sa oznakom M+S:
1. Zarezi i džepovi koji se nalaze na gazećoj površini, šire se bar sa jedne ivice ka sredini, u dužini od minimum 1,3 cm;
2. Centralna linija gazeće površine, merena po vertikali, ima poprečni presek minimum 0,2 cm;
3. Zarezi i džepovi postavljeni su pod uglom od 35-90 stepeni u odnosu na pravac kretanja;
4. Minimum 25% konktaktne površine je otvoreno.
Svaka guma čiji dezen ima ove geometrijske karakteristike može da nosi na sebi oznaku M+S, bez obzira na to kakav im je sirovinski sastav.
Da bi guma smatrana zimskom mora da ima oznaku tri planinska vrha sa pahuljom. To znači da je guma sertifikovana za vožnju u zimskim uslovima (sirovinski sastav, lamelice i sl.)
Znači svaka zimska guma mora biti M+S (jer naprosto traži se takva geometrija šare) ali svaka M+S guma ne mora biti zimska jer ona ima samo geometriju šare za blato i sneg ali smeša nije za zimske uslove, nema lamelice za led i sl.
Upravo tu nastaje zabuna u poistovećivanju univerzalnih i all season guma. Univerzalne gume su M+S gume koje nisu zimske već samo imaju M+S geometriju šare koja se smatra univerzalnom šarom,
dok su All season gume koje su sertifikovane za vožnju u svim vremenskim uslovima pa samim time nose i simbol tri planinska vrha sa pahuljom, znači i zimi, i smeša im je prilagiđena i zimskim i letnjim uslovima, uslovima na ledu i sl.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina
-
- Postovi: 4
- Pridružio se: 13 Jul 2019, 14:34
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Auto: Škoda Roomster 1.2 HTP 51 kW
Moguće dimenzije: 185 65 R14 86T ili 175 70 R14 84T
Vrsta vožnje:
1. Koja je najveća starost gume koju biste kupili?
2. Koliko je oznaka efikasnosti potrošnje i prianjanja na vlažnom zapravo govori o gumi?
3. Da li AS pate (koje su bazirane na zimskim) od oštećenja pri pregrevanju kao zimske?
4. Da li bolje uzeti sa unutrašnjom gumom ako takve još prave?
Na osnovu pročitanog u temi bih uzeo AS. Verovatno nema potrebe ići preko 7000 din po komadu.
Konkretne gume:
APOLLO ALNAC 4G ALL SEASON 185
BFGOODRICH G-GRIP ALL SEASON 185
FULDA MULTICONTROL 175 - potrošnja E, na mokrom C - deluje zanimljivo
HANKOOK h740 KINERGY 4S 185 - potrošnja E, na mokrom C
KLEBER QUADRAXER 185, 175
SAVA ADAPTO 175 - jel treba tražiti isključivo HP?
SAVA ADAPTO HP 185 - vidim da je dosta popularna, potrošnja C, na mokrom E - da li je uža 175 bolja za ove uslove?
VIKING FOURTECH 185 88T, 175 88T
VREDESTEIN QUATRAC 5 185
Možda je najbolje da pitam koje sve od ovih bi ste uzeli u obzir?
Moguće dimenzije: 185 65 R14 86T ili 175 70 R14 84T
Vrsta vožnje:
- mala kilometraža, ne verujem da će preći ni 3000 godišnje
- zimi uglavnom u naselju bez uspona, najčešće je bljuzgavica, na manjim deonicama zna da bude zaleđen sneg
- leti u naselju, kraće relacije na magistralama, povremeno do vinograda po lošijim putevima i delimično na makadamu; izbegavam velike vrućine; koristićemo i prikolicu
1. Koja je najveća starost gume koju biste kupili?
2. Koliko je oznaka efikasnosti potrošnje i prianjanja na vlažnom zapravo govori o gumi?
3. Da li AS pate (koje su bazirane na zimskim) od oštećenja pri pregrevanju kao zimske?
4. Da li bolje uzeti sa unutrašnjom gumom ako takve još prave?
Na osnovu pročitanog u temi bih uzeo AS. Verovatno nema potrebe ići preko 7000 din po komadu.
Konkretne gume:
APOLLO ALNAC 4G ALL SEASON 185
BFGOODRICH G-GRIP ALL SEASON 185
FULDA MULTICONTROL 175 - potrošnja E, na mokrom C - deluje zanimljivo
HANKOOK h740 KINERGY 4S 185 - potrošnja E, na mokrom C
KLEBER QUADRAXER 185, 175
SAVA ADAPTO 175 - jel treba tražiti isključivo HP?
SAVA ADAPTO HP 185 - vidim da je dosta popularna, potrošnja C, na mokrom E - da li je uža 175 bolja za ove uslove?
VIKING FOURTECH 185 88T, 175 88T
VREDESTEIN QUATRAC 5 185
Možda je najbolje da pitam koje sve od ovih bi ste uzeli u obzir?
- zdushan
- Postovi: 1638
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
"4. Da li bolje uzeti sa unutrašnjom gumom ako takve još prave?"
- Te su najbolje, posebno ako je unutrašnja zimska
Svašta..
Sent from my SM-A605FN using Tapatalk
- Te su najbolje, posebno ako je unutrašnja zimska
Svašta..
Sent from my SM-A605FN using Tapatalk
- pedja
- član 001
- Postovi: 14181
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Kako god, sve i da ih ima (sa unutrašnjom gumom), treba ih preskočiti. Tubeless (bez unutrašnje) gume imaju više prednosti.
T-T
T-T
-
- Postovi: 4
- Pridružio se: 13 Jul 2019, 14:34
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Hvala i izvinite zbog greške u poslednjoj rečenici. Dakle, koje biste uzeli u obzir?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23800
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ja sam imao BFG, posle prodao kolegi, ni onni ja nisamo imali problema. Moras shvatiti da su te gume kompromis, ali na tako malim km to i nije bas problem.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- dag81
- Postovi: 7256
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Uzmi Apollo skroz korektna i guma i cena.
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
-
- Postovi: 4
- Pridružio se: 13 Jul 2019, 14:34
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Hvala na napomenama. Pročitao sam većinu prethodnih strana ove teme i jasno mi je da AS imaju krizu identiteta kao što je neko napisao. Na drugim kolima menjamo letnje i zimske. Škoda će biti više za tegljenje koječega kad nije zima ili za kilometar, dva u naselju zimi kad baš zatreba.
Takođe, možda nije dovoljno jasno prvo pitanje - odnosi se na dužinu stajanja na lageru novih guma, ne na polovne.
Takođe, možda nije dovoljno jasno prvo pitanje - odnosi se na dužinu stajanja na lageru novih guma, ne na polovne.