Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Sve vezano za gume i felne
Odgovori
ftj
Postovi: 9693
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od ftj » 19 Jul 2019, 19:02

Razlika izmedju trajala i mišelina, tu negde do 15%.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 14442
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od Heinz » 19 Jul 2019, 19:49

Tipično.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13508
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od nikaragva » 19 Jul 2019, 20:16

Nema veze neka je i toliko, zašto BiH se odrekao 7-8m zaustavnog puta

ljubitelj
Postovi: 6096
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od ljubitelj » 19 Jul 2019, 20:57

Heinz je napisao:
19 Jul 2019, 18:10
ljubitelj je napisao:Isto kao i ulje što ne postoji u tom opsegu ali tehnologija je omogućila da funkcioniše prenos na podlogu bez greške, tj da se ponaša po vozača gotovo istim efektom.
Isto kao i gorivo što postoji all-season?
Isto. Ne uzimas posebno za tvoj motor apsolutno najbolju mesavinu vec univerzalnu mesavinu koja je na pumpi ista za sva vozila.

Imas namenske zimske mesavine i to posebno vise podvrsta, imas namenska letnja goriva, imas trkacka goriva ali imas i all season goriva koja su 12 meseci ista i omogucavaju rad motora bez smetnji.

Niko ne spori da su posebne letnje i posebne zimske gume a one jos i posebne alpskog i posebne nordijskog tipa kao speijalizovane sa apsolutno najboljim osobinama ali u medjuvremenu su AS gume toliko dobre da omogucavaju voznju u kojoj vozac nece imati nikakav problem sa bezbednoscu tj kontrolom vozila.

Nekada su AS bile drugacije u voznji, osetilo se a danas tesko da se primeti koje su (AS;-sezonske) na autu da ne znas unapred.

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 5379
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od dag81 » 19 Jul 2019, 23:44

Ljubitelj,taj tvoj premium Nokian se odvaja gazni sloj od karkase posle 3 4 god.
Drugo, Hankook ide na prvu ugradnju Audi, Merc, BMW a on je Juzna Koreja tj sad HU. Ali ne ide u sve dimenzije, to sve zavisi od ponude.



Послато са SM-A520F помоћу Тапатока


ROCK
Postovi: 2549
Pridružio se: 17 Apr 2015, 23:08
Garaža: BMW F30 328i
Lokacija: CH

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od ROCK » 20 Jul 2019, 09:26

Koliki je zaustavi put AS guma leti pri +35 npr na autoputu pri brzini 130km/h? A koliki letnjih u istim uslovima? (brend, dubina šare, dot...)? Ili u zimskim uslovima kad se poredi sa zimskom gumom?
Razlike su verovatno 10+ metara pri tim brzinama na autoputu

Kabal
Postovi: 2055
Pridružio se: 05 Avg 2015, 10:01
Garaža: Volvo XC60 D5 AWD
Lokacija: Novi Sad

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od Kabal » 20 Jul 2019, 11:11

Kao da se gume kupuju svake godine pa je neki strasan trosak, ovako na svakih 4-5 godina nije strasno, mnogo para ode na razne druge gluposti. Sto se mene tice, dobre gume zimska/letnja svakih par godina i nije mi cimanje tih sat vremena sto cu izgubiti kad je zamena, jbg. Ipak je guma jedini kontakt sa podlogom, a tu se poprilicno stedi generalno.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk


ROCK
Postovi: 2549
Pridružio se: 17 Apr 2015, 23:08
Garaža: BMW F30 328i
Lokacija: CH

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od ROCK » 20 Jul 2019, 11:55

AS gume su fenomenalna stvar ali samo onima kojima su namenjene.
Manje zahtevnim vozacima koji prelaze manje kilometrazu uglavnom u gradkoj sredini, sa automobilima "manje" klase i snage.
Za ostale tipove automobila su obavezna 2 seta guma. Najprakticnije je da imas 2 seta tockova pa samo zamenis tockove za 10 min i izbalansiras po potrebi.
Za jeftinije automobile za zimski set moze opusteno da se stave celicne felne koje su vrlo povoljne a za skuplje autobile nije neki izdatak od 500e za zimski set alumijumskih felni.
Mislim da je nebezbednije da se AS voze leti na 40+ stepeni nego zimi po snegu

maniaxxx
Postovi: 5605
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Celje-SLO

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od maniaxxx » 20 Jul 2019, 12:19

dag81 je napisao:
19 Jul 2019, 23:44
Ljubitelj,taj tvoj premium Nokian se odvaja gazni sloj od karkase posle 3 4 god.
Drugo, Hankook ide na prvu ugradnju Audi, Merc, BMW a on je Juzna Koreja tj sad HU. Ali ne ide u sve dimenzije, to sve zavisi od ponude.



Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Hankook ide kod audija i na modele tipa rs4, znači samo dno ponude :mrgreen: , drugo hankook je bio sranje neopevano kojih 20 godina unazad, sad je barem na nivou konkurencije, u nekim verzijama i bolji, posebno u načeščim dimenzijama tipa 16 cola i slično...S tim da hoču da sretnem heroja koji če u prosečnom avtu osetiti razliku između hankooka recimo i contija...

apropo AS guma, sve su bolje i bolje, ali još uvek su kompromis, ali za prosečnog vozača sa prosečnim avtom su savim ok za svaki dan, ionako imaju manje profila od zimskih i relativno brže se troše tako da če se menjati češče, šta je opet bolje nego da se voze 5+ godina stare gume...

Isprobao sam dosta tih AS u zadnje vreme pored svega i svačega od guma zadnje vreme i realno razlike nisu toliko ko što izgledaju, ali ipak postoje, tako da ko traži top performanse neče da gleda AS, ali nadam se da takav uzima samo top letne i zimske gume

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13508
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od nikaragva » 20 Jul 2019, 12:21

Pa ne znam šta ljudi očekuju da osete dok voze auto 50km/h i počinju kočenje 100m pre semafora?

maniaxxx
Postovi: 5605
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Celje-SLO

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od maniaxxx » 20 Jul 2019, 12:41

Pa višeputa su takvi najglasniji oko ponašanja guma

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 256
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od gavran » 20 Jul 2019, 13:12

ROCK je napisao:
20 Jul 2019, 09:26
Koliki je zaustavi put AS guma leti pri +35 npr na autoputu pri brzini 130km/h? A koliki letnjih u istim uslovima? (brend, dubina šare, dot...)? Ili u zimskim uslovima kad se poredi sa zimskom gumom?
Razlike su verovatno 10+ metara pri tim brzinama na autoputu
Kojih letnjih i kojih AS?
Koliki je zaustavni put Tigar Prime i Michelina Pilot Sprta npr. pri istim uslovima.
Ili koliki je zausatavni put pri istim islovima samog Michelina opet Pilot Sporta i Energy Savera npr.
Koliki je zaustavni put pri istim uslovima sa istom gumom Punta i S klase?
Tih hipotetickih pitanja ima u nedogled i uvek ce se naci neka bezbednija kombinacija pa opet ne vozimo svi automobile sa najkracim zaustavnim putem niti najskuplje gume sa najkracim zaustavnim putem pa da kazemo to je to...nema dalje.

Ja sam i rekao da ce se letnji i zimski pneumatik zadrzati za potrebe onih koji voze performance automobile poput dag-ovog primera Porshe Panamere ili raznoraznih AMG-ova, M-ova, RS-ova ili nekih vecih jacih klasa u cijim dimenzijama, iz objektivnih razloga, danas ni nema AS guma. A da ce u narednih 10 godina, razvojem tehnologije, preuzeti primat medju gumama standardnih dimanzija do precnika R17.

Medjutim, mene nervira sto se ide u drugu krajnost i i dalje ponavlja ista mantra puna predrasuda kako su AS gume malte ne samo za invalide. Za nekoga ko prelazi 3.000 godisnje, pretezno u gradu, u autu do 60ks, tezine ne vece od 800 kg.

Evo ja vozim AS gumu na Passatu B8 i nikakvih problema nisam imao ni zimus niti sada leti. Evo na ovim toplotnim talasima koji su bili pre par nedelja peglao sam autoputevima, ovim van rampi gde ne mere prosek tipa Pazova-BG, i do 180-190 km/h.
Kocio i sa 130 km/h i sa 150 km/h, i par puta lose procenio izlaz sa autoputa koji je ostrije zamotavao odmah po iskljucenju i nista, niti buce, niti zvacu, niti proklizavaju, niti skripe, niti tresu.
Jedino sto traze jeste da se strogo odrzava propisan pritisak u njima, e tu ako za 0,1 opadne pritisak od propisanog oseti se da su malo mekse.

Ali to je kod nas, AS guma je za invalide, motor sa 3 cilindra ne moze da predje vise od 100.000 km bez generalne i sl. predrasude.

Uostalom vratite se par stranica nazad pa cete videti kako je pocela ova rasprava..."Setam ja parkingom i zagledam gume...." i sta vidim? Ne secam se da su to leti sve sami Pilot Sportovi 4 ili zimi Continentali TS 860.
Ne nego su "celogodisnje" vec procelave wintere, nekakve nazovi premijum letnje koje se guraju dok zice ne po iskacu, a premija je kada vidis nekog da je stavio noviju Primu i Debicu on se smatra savesnijim vozacem iako je tu Debicu stavio ma BMW 520 od 177 ks iz 2009-te. Ali je AS i dalje samo za decija kolica.

Nego se cinjenicno stanje brzo zaboravi a lako ode u filozofiju. Isto kao kad neko kaze ocekujem prinovu treba mi veci auto pa se zakljuci da sve ispod Cadillac Escalade 6,2 V8 ne dokazi u obzir, jer Boze moj kako ce se spakovati u manji auto i jos gore, kako ce tako spakovan ne daj Boze negde uzbrdo...i to sa klimom.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

ROCK
Postovi: 2549
Pridružio se: 17 Apr 2015, 23:08
Garaža: BMW F30 328i
Lokacija: CH

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od ROCK » 20 Jul 2019, 13:18

Citaj sta sam napisao... Istog brenda, dimenzija, dubine sare, DOT-a. Naravno sve na istom automobilu. Mislim da je sve jasno. Ako poredi kineza od 20e i mischelin od 120e pk komadu naravno zna se ishod...

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 1687
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od carov2 » 20 Jul 2019, 13:23

gavran je napisao:
ROCK je napisao:
20 Jul 2019, 09:26
Koliki je zaustavi put AS guma leti pri +35 npr na autoputu pri brzini 130km/h? A koliki letnjih u istim uslovima? (brend, dubina šare, dot...)? Ili u zimskim uslovima kad se poredi sa zimskom gumom?
Razlike su verovatno 10+ metara pri tim brzinama na autoputu
Kojih letnjih i kojih AS?
Koliki je zaustavni put Tigar Prime i Michelina Pilot Sprta npr. pri istim uslovima.
Ili koliki je zausatavni put pri istim islovima samog Michelina opet Pilot Sporta i Energy Savera npr.
Koliki je zaustavni put pri istim uslovima sa istom gumom Punta i S klase?
Tih hipotetickih pitanja ima u nedogled i uvek ce se naci neka bezbednija kombinacija pa opet ne vozimo svi automobile sa najkracim zaustavnim putem niti najskuplje gume sa najkracim zaustavnim putem pa da kazemo to je to...nema dalje.

Ja sam i rekao da ce se letnji i zimski pneumatik zadrzati za potrebe onih koji voze performance automobile poput dag-ovog primera Porshe Panamere ili raznoraznih AMG-ova, M-ova, RS-ova ili nekih vecih jacih klasa u cijim dimenzijama, iz objektivnih razloga, danas ni nema AS guma. A da ce u narednih 10 godina, razvojem tehnologije, preuzeti primat medju gumama standardnih dimanzija do precnika R17.

Medjutim, mene nervira sto se ide u drugu krajnost i i dalje ponavlja ista mantra puna predrasuda kako su AS gume malte ne samo za invalide. Za nekoga ko prelazi 3.000 godisnje, pretezno u gradu, u autu do 60ks, tezine ne vece od 800 kg.

Evo ja vozim AS gumu na Passatu B8 i nikakvih problema nisam imao ni zimus niti sada leti. Evo na ovim toplotnim talasima koji su bili pre par nedelja peglao sam autoputevima, ovim van rampi gde ne mere prosek tipa Pazova-BG, i do 180-190 km/h.
Kocio i sa 130 km/h i sa 150 km/h, i par puta lose procenio izlaz sa autoputa koji je ostrije zamotavao odmah po iskljucenju i nista, niti buce, niti zvacu, niti proklizavaju, niti skripe, niti tresu.
Jedino sto traze jeste da se strogo odrzava propisan pritisak u njima, e tu ako za 0,1 opadne pritisak od propisanog oseti se da su malo mekse.

Ali to je kod nas, AS guma je za invalide, motor sa 3 cilindra ne moze da predje vise od 100.000 km bez generalne i sl. predrasude.

Uostalom vratite se par stranica nazad pa cete videti kako je pocela ova rasprava..."Setam ja parkingom i zagledam gume...." i sta vidim? Ne secam se da su to leti sve sami Pilot Sportovi 4 ili zimi Continentali TS 860.
Ne nego su "celogodisnje" vec procelave wintere, nekakve nazovi premijum letnje koje se guraju dok zice ne po iskacu, a premija je kada vidis nekog da je stavio noviju Primu i Debicu on se smatra savesnijim vozacem iako je tu Debicu stavio ma BMW 520 od 177 ks iz 2009-te. Ali je AS i dalje samo za decija kolica.

Nego se cinjenicno stanje brzo zaboravi a lako ode u filozofiju. Isto kao kad neko kaze ocekujem prinovu treba mi veci auto pa se zakljuci da sve ispod Cadillac Escalade 6,2 V8 ne dokazi u obzir, jer Boze moj kako ce se spakovati u manji auto i jos gore, kako ce tako spakovan ne daj Boze negde uzbrdo...i to sa klimom.
Koje tačno gume imaš na Pasatu?

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13508
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od nikaragva » 20 Jul 2019, 13:34

Vinteru

Odgovori