Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Sve vezano za gume i felne
Odgovori
Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 256
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od gavran » 20 Jul 2019, 14:07

ROCK je napisao:
20 Jul 2019, 13:18
Citaj sta sam napisao... Istog brenda, dimenzija, dubine sare, DOT-a. Naravno sve na istom automobilu. Mislim da je sve jasno. Ako poredi kineza od 20e i mischelin od 120e pk komadu naravno zna se ishod...
Za odgovor na to pitanje imas testove na netu.
Uostalom sta znaci istog brenda. Svaki proizvodjac ima 5 modela letnje gume i jednu AS. Takodje svaka AS guma je za sebe pa kao sto gledas testove letnjih tako gledas testove i AS, neki proizvodjac ima vrhunski letnji pneumatik ali tek eksperimentise sa AS.

Konkretno vecina testova, iz nekog razloga, ne pominju u odnosu na koji letnji i zimski pneumatik porede AS gume koje testiraju. Samo kazu referentna letnja ili zimska. Ja sam samo na jednom testu nasao da je navedeno da je zimski pneumatik Continental TS 860 a letnji isto neki Continental koji na kraju nosi cifru 5 a zaboravio sam kako se zove. Tada je GY vector4season zaostajao u zimskim uslovima za TS 860 nekih 8%.

Uglavnom, dosta guma, za koje ja iskreno nikad nisam ni cuo a mislim da se ni ne nude kod nas, nije dobilo prelaznu ocenu. Ali ono sto je dobilo prelaznu ocenu je zaostajalo oko 8-15% za te dve navedene gume, s tim da je ovih 15% vazilo za neku srednju klasu u odnosu na najbolje ocenjen zimski pneumatik na testovima.

E sada, to nisu testovi na 35+ ili 40+, ali nismo bas ni mi tropska regija pa da su nam to prosecne temperature, natrci mozda neki 35+ talas 3, 4 dana ali su trmperature uglavnom oko 30. Ja ne pamtim kada je bilo 40+.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 256
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od gavran » 20 Jul 2019, 14:22

carov2 je napisao:
20 Jul 2019, 13:23
gavran je napisao:
ROCK je napisao:
20 Jul 2019, 09:26
Koliki je zaustavi put AS guma leti pri +35 npr na autoputu pri brzini 130km/h? A koliki letnjih u istim uslovima? (brend, dubina šare, dot...)? Ili u zimskim uslovima kad se poredi sa zimskom gumom?
Razlike su verovatno 10+ metara pri tim brzinama na autoputu
Kojih letnjih i kojih AS?
Koliki je zaustavni put Tigar Prime i Michelina Pilot Sprta npr. pri istim uslovima.
Ili koliki je zausatavni put pri istim islovima samog Michelina opet Pilot Sporta i Energy Savera npr.
Koliki je zaustavni put pri istim uslovima sa istom gumom Punta i S klase?
Tih hipotetickih pitanja ima u nedogled i uvek ce se naci neka bezbednija kombinacija pa opet ne vozimo svi automobile sa najkracim zaustavnim putem niti najskuplje gume sa najkracim zaustavnim putem pa da kazemo to je to...nema dalje.

Ja sam i rekao da ce se letnji i zimski pneumatik zadrzati za potrebe onih koji voze performance automobile poput dag-ovog primera Porshe Panamere ili raznoraznih AMG-ova, M-ova, RS-ova ili nekih vecih jacih klasa u cijim dimenzijama, iz objektivnih razloga, danas ni nema AS guma. A da ce u narednih 10 godina, razvojem tehnologije, preuzeti primat medju gumama standardnih dimanzija do precnika R17.

Medjutim, mene nervira sto se ide u drugu krajnost i i dalje ponavlja ista mantra puna predrasuda kako su AS gume malte ne samo za invalide. Za nekoga ko prelazi 3.000 godisnje, pretezno u gradu, u autu do 60ks, tezine ne vece od 800 kg.

Evo ja vozim AS gumu na Passatu B8 i nikakvih problema nisam imao ni zimus niti sada leti. Evo na ovim toplotnim talasima koji su bili pre par nedelja peglao sam autoputevima, ovim van rampi gde ne mere prosek tipa Pazova-BG, i do 180-190 km/h.
Kocio i sa 130 km/h i sa 150 km/h, i par puta lose procenio izlaz sa autoputa koji je ostrije zamotavao odmah po iskljucenju i nista, niti buce, niti zvacu, niti proklizavaju, niti skripe, niti tresu.
Jedino sto traze jeste da se strogo odrzava propisan pritisak u njima, e tu ako za 0,1 opadne pritisak od propisanog oseti se da su malo mekse.

Ali to je kod nas, AS guma je za invalide, motor sa 3 cilindra ne moze da predje vise od 100.000 km bez generalne i sl. predrasude.

Uostalom vratite se par stranica nazad pa cete videti kako je pocela ova rasprava..."Setam ja parkingom i zagledam gume...." i sta vidim? Ne secam se da su to leti sve sami Pilot Sportovi 4 ili zimi Continentali TS 860.
Ne nego su "celogodisnje" vec procelave wintere, nekakve nazovi premijum letnje koje se guraju dok zice ne po iskacu, a premija je kada vidis nekog da je stavio noviju Primu i Debicu on se smatra savesnijim vozacem iako je tu Debicu stavio ma BMW 520 od 177 ks iz 2009-te. Ali je AS i dalje samo za decija kolica.

Nego se cinjenicno stanje brzo zaboravi a lako ode u filozofiju. Isto kao kad neko kaze ocekujem prinovu treba mi veci auto pa se zakljuci da sve ispod Cadillac Escalade 6,2 V8 ne dokazi u obzir, jer Boze moj kako ce se spakovati u manji auto i jos gore, kako ce tako spakovan ne daj Boze negde uzbrdo...i to sa klimom.
Koje tačno gume imaš na Pasatu?
Na Passatu imam Lassa Multiways, koja spada, barem po Kemoimpexovoj klasifikaciji, u srednju klasu, ali ovde treba reci da ja zbog dimenzije i nisam tu imao Bog zna kakav izbor.

Dimenzija je 215/60 R16. I bile su samo 4 gume u ponudi Starfire AS 2000 koje su niza klasa, ova Lassa kao srednja klasa i Michelin CC i GY vector4season kao visa klasa. Jedino sto su Michelin i GY kostale nesto 18.000 po gumi samo zato sto je 215/60, i to stvarno iz principa nisam hteo da platim. Jer stvarno ne vidim zasto 16-ka 205/55 kosta 100€ a 215/60 je 50% skuplja. I smatrao sam da nisu toliko bolje od ove Lasse koliko su skuplje i eto, pokazale su se ok. Barem meni. Za sada sam napravio 10.000 km sa njima.

Na prethodnom autu koji je nosio gume standardnih dimenzija 205/55 16 sam imao Fuldu Multicontrol i ona je bila super, nju sam vozio dve godine i napravio 30.000 km dok nije otisla sa autom.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

ROCK
Postovi: 2549
Pridružio se: 17 Apr 2015, 23:08
Garaža: BMW F30 328i
Lokacija: CH

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od ROCK » 20 Jul 2019, 15:00

gavran je napisao:
20 Jul 2019, 14:07
ROCK je napisao:
20 Jul 2019, 13:18
Citaj sta sam napisao... Istog brenda, dimenzija, dubine sare, DOT-a. Naravno sve na istom automobilu. Mislim da je sve jasno. Ako poredi kineza od 20e i mischelin od 120e pk komadu naravno zna se ishod...
Za odgovor na to pitanje imas testove na netu.
Uostalom sta znaci istog brenda. Svaki proizvodjac ima 5 modela letnje gume i jednu AS. Takodje svaka AS guma je za sebe pa kao sto gledas testove letnjih tako gledas testove i AS, neki proizvodjac ima vrhunski letnji pneumatik ali tek eksperimentise sa AS.

Konkretno vecina testova, iz nekog razloga, ne pominju u odnosu na koji letnji i zimski pneumatik porede AS gume koje testiraju. Samo kazu referentna letnja ili zimska. Ja sam samo na jednom testu nasao da je navedeno da je zimski pneumatik Continental TS 860 a letnji isto neki Continental koji na kraju nosi cifru 5 a zaboravio sam kako se zove. Tada je GY vector4season zaostajao u zimskim uslovima za TS 860 nekih 8%.

Uglavnom, dosta guma, za koje ja iskreno nikad nisam ni cuo a mislim da se ni ne nude kod nas, nije dobilo prelaznu ocenu. Ali ono sto je dobilo prelaznu ocenu je zaostajalo oko 8-15% za te dve navedene gume, s tim da je ovih 15% vazilo za neku srednju klasu u odnosu na najbolje ocenjen zimski pneumatik na testovima.

E sada, to nisu testovi na 35+ ili 40+, ali nismo bas ni mi tropska regija pa da su nam to prosecne temperature, natrci mozda neki 35+ talas 3, 4 dana ali su trmperature uglavnom oko 30. Ja ne pamtim kada je bilo 40+.
Pokusavam da se setim prednosti AS guma u odnosu na letnje leti ili zimske zimi (slicnog kvaliteta/cene), osim sto je neko mrzovoljan da promeni 2x godisnje tockove pod uslovom da ima 2 seta tockova.
Uglavnom su skuplje od letnjih/zimskih ekvivalentnih dimenzija, ne trose se sporije svakako, performanse naravno losije.
Preterano sam za +40 (bude par dana svakako), ali 35+ je redovno da ne kazem svaki drugi dan leti.
Naravno da napomenem da imaju i te kako smisla neko ko prelazi manje kilometrazu (7-8000) na manje automobilu

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13508
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od nikaragva » 20 Jul 2019, 15:29

8 AS je skuplje od 4 zimske plus 4 letnje.
Recimo neka sve bude premium.

Pogotovo ako imaš dva seta felni, pa za zimu kupiš 16/17, ne moraš 19/20 kao za leto.

Za razliku imaš zamenu točkova.

Jedino ostaje što sa prvom pričom ideš dva puta kod vulkanizera, a u drugom dva puta godišnje.

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 256
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od gavran » 20 Jul 2019, 15:46

Ja opet nisam primetio niti iskusio bilo kakvu razliku, da bih se vracao na dva seta.

Ja sam imao dva seta i to tockova. Jer auto mi je dosao na fabrickim letnjim na celicnim felnama a od salona sam dobio alu felne na poklon.

Onda sam te letnje prebacio na alu felne a na celicne sam stavio zimske. Letnje su bile Michelin Primacy a zimske Sava Eskimo HP.

I sve je to kod mene bilo kulturno, obe istih dimanzija nikakav downsizeing, imao fabricke ratkapne zimi sve po PS-u.

Prve godine sam cak uzeo sam da menjam tockove i umro. Dizi i spustaj auto 4 puta onom dizalicom sto dolazi uz njega, skaci po kljucu, sutiraj po alu felni da spadne, pa zadnje zapekle pa sve nesto teglus savijen ili u cucnju. Ja se pokocio, tri dana nisam iz kreveta ustao i rekao sebi, nisi ti brate vulkanizer se sa time zajebavas, odvezi, plati da ti zamene i cao.

E tada opet muka, tovari tockove u gepek, obaraj zadnje sediste, umazes pola auta, dodjes tamo ono neki hladni tunjavi meseci, tamo guzva, tockovi lete kao na traci, gledas molis boga da ti vrate tvoje tockove, niti ti obeleze odakle su koji skinuli niti znas gde su koji stavili, one stare ti kao spakuju u dzakove ne znad sa cega se vise cedi voda j blato, dal sa tocka ili dzaka.

Na kraju sam posle 6 godina bacio, ne toliko dubinom sare istrisene gume, koliko su stradale od godina i delimicno stajanja.

Onda opet uslovi i teorija skladistenja, gledaj da budu u mraku, gledaj da bude suvo, glrdaj da ne bude previse hladno ili toplo, s vremena na vreme ih malo ispreturaj da se ne pokrive...itd.

I onda stavim tu Fuldu i vidim gde sam prosao zimi sa zimskom prosao sam i sa njom, kako sam se vozio krti sa letnjom tako se vozim i sa ovom, proslo leto, pridla zima, proslo opet leto, didka zima perfomanse nisu opale, leto ih nije spalilo....stavio jednom gume i vozi...

Sad isto tako sa ovom Lassom, za sada, ostaje jos da vidimo kako ce biti zimi posle ovog leta.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

maniaxxx
Postovi: 5605
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Celje-SLO

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od maniaxxx » 20 Jul 2019, 19:04

Znaci tebi je glavni plus As gume neodlazenje kod vulkanizera?

To je ok ako ti odgovaraju performanse As guma, ali da jesu losije od namenskih guma jesu, to ne mozes reci da nisu.

Imaju moji roditelji tu fuldu multicontrol na svom avtu ali oni ne prelaze vise od 15k na godinu, nisu mnogo na Ap i 2 kompleta bi bacili zbog starosti, zato imaju As posto ne voze gume vise od 4 godine, a menjanje i montaza kod nas kosta tipa 35 40€, znaci ustede za nove gume za 4 godine

sasha015
Postovi: 650
Pridružio se: 04 Maj 2012, 10:59
Garaža: kia ceed 1.4, pezo 206 1.4 hdi
Lokacija: Loznica

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od sasha015 » 21 Jul 2019, 09:38

Prvi sledeci set ide na AS.
Uvek 8 guma na felnama u garazi.
Totalna glupst za nase podneblje u gradskim sredinama inaseg vozaca kojo vozi krsa os 15+ godina i odlicnu gumu od vulkanizera,dosla iz Svice.Ko zivi na brdu razumem.Brdo vidim jednom godisne.Zlatibor.
Kad zaveje,ne vozim jer niko ne cisti grad.Ako moram,smanjim brzinu i molim boga da me neko ne zakuca od ludaka vozaca sa zimskim.Van grada moze i autobusom.
Ako je zivot u pitanju,a cepa sneg,kupicu 4 gume zimske odma ili platiti da me voze,zamoliti prijatelja....
Nikad vise 2 seta....
Jbt,pola Srbije cepa do Grcke ili Crne Gore na zimskim gumam....

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 6047
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od grujicd » 21 Jul 2019, 11:40

Goodyear 4season vector su uglavnom br. 1 na AS testovima. Njih sam stavio na CR-V. I stvarno, nisu zakazale ni zimi ni leti što se tiče performansi. Ali se jedna od 4 deformisala i sad bruji, kaže vulkanizer da se to ne rešava balansiranjem. Odmah sam se setio Maniaxa koji pljuje po GY :)
Inače gume imaju 2.5 godine i prešle nekih 35k. A brujanje je počelo kad su imale samo 1.5 god.
E sad, CR-V se cepa po putovanjima, a van toga zna i po mesec dva da stoji u garaži. Možda su te gume osetljivije na stajanje u mestu?

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 256
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od gavran » 21 Jul 2019, 11:48

@maniaxxx

Pa ne bukvalno neodlazenje kod vulkanizera. Odlazim ja kod vulkanizera i sada, da proverim balans, da rotiram gume, ili kada dodje zamena za nove.

Fora je da ja ove pomenute radnje radim kada meni odgovara, kada imam vremena, kada sam u prolazu i nema guzve.

Problem sezonske zamene guma, kod mene je i sto je bio pod moranje u odredjenom vremenu. Ranije je to bilo striktno kalendarski sada doduse tek sa prvim snegom. Medjutim, ja imam radno vreme i posao mi je vezan za kancelariju, ne mogu ja kada mi se cefne da idem ili da zakazem termin i tada se pojavim. Ja nikada ne znam kako ce mi taj dan izgledati dok ne krene, i onda ne mogu nista da planiram. Cak i da zakatem termin u radno vreme ne znam hoce li nesto da mi iskrsne, da izadjem u radno vreme i odem na blef opet podrazumeva da prvo idem kuci po tockove, da ih tovarim obucen za posao, pa da idem negde da cekam, a to je pola dana i ne mogu toliko da izostajem zbog zamene guma. Popodne ista prica, nikad ne zmam kada cu da zaglavim do 19h na poslu, i onda menjam gume tako sto sacekam jedan dan kada izadjem u 16h i onda idem kuci, na brzinu se presvlacim, silazim po tockove i krecem da negde gde ne najmanja guzva ili gde najbrze rade stanem u red i cekam. Mrak padne u 16h, vlazno, hladno, ja umoran, spava mi se, onda dodjem na red oko 19h pa stojim ispred da ne pravim guzvu, smrzavam se i onda dodjem kuci, pa istovaram gume, pa iako tako umoran gledam da ih slozim kako je pravilno slaganje tockova da se ne pokrive pa ih mincam da budu u ravni i onda idem gore na tusiranje i presvlacenje i taj dan mi se zavrsi u 22h.
Da ne pricam sto sam upravo zbog tog cekanja da mi se ukaze prilika da idem na zamenu, tipa da izadjem na vreme, da to popodne nemam drugih obaveza, da nisam toliko umoran pa da me ne mrzi i sl., danima u grcu, gledam u nebo, u kalendar, nervira me sto mi ta obaveza stoji nad glavom a ja ne stizem da je resim....jednostavno sezonska zamena guma za mene je mucenje i stres!

Sada kada dodje taj perod sezonske zamene, i svi se uzvrte ili komentarisu kako moraju da menjaji gume, pa komentarisu kako su guzve, ne znaju kada ce stici da odu.....a meni toplo oko srca sto znam da ne moram da razmisljam o tome, niti da se cimam, niti opterecujem.

Sto se tice perfomansi, ja razliku, za moj stil voznje, nisam primetio. Ja ne tvrdim da danas AS pneumatici nisu u blagom zaostatku za sezonskim (adekvatnog kvaliteta i cene) vec da taj zaostatak nije toliki da prosecnom vozacu pravi razliku i da taj zaostatak nekada moze da bude i manji u odnosu na same razlike koje postoje i medju sezonskim pneumaticima. Odnosno, opet se vracam na to da se testovi i poredjenja AS pneumatika odnose na razlike u odnosu na top premijum sezonske pneumatike sa kojima ih testiraju, a koji su prvi na listi testiranih u svojoj kategoriji, tako da je pitanje koliko ti AS pneumatici sa testa zaostaju za sezonskim svoje kategorije i cene. Ali tvrdim da ce godinama, sa razvojem tehnologije i pojavom novih vestackih i sintetickih materijala, ili pojeftinjenjem mozda vec postojecih ali skupih da bi u ovom momentu bile primenjene u proizvodnji pneumatika jer se ne mogu opravdati kroz cenu, ta razlika biti jos manja a da je kroz 10 godina prakticno nece biti.

Sticajem okolnosti ni ja, kao tvoji roditelji, ne prelazim vise od 15.000km godisnje. Nemam previse AP, a od kada imam cerkicu kolima idem samo do Zlatibora i Vrnjacke i Soko banje. Na more idem avionom, tako nemam ni to letovanje kolima jednom godisnje.

Ali i da nije tako, ja bih opet vozio AS, i da prelazim vise, i da vozim zahtevnije, samo bi birao bolji ili najbolji AS pneumatik....ali se na dva seta vise nikada ne bih vratio.

Mislim da vecina prosecnih vozaca misli slicno. Odnosno prosecan vozac zeli sto manje da se bakce oko auta uz sto manje troska, a da, pogotovo na zapadu, bude tehnicki ispravan i bezbedan u saobracaju. U tom smislu AS pneumatik dolazi kao odgovor na potrebe trzista, jer inace, zasto bi danas vec mnogi od proizvodjaca automobila nudili opciju AS guma prilikom konfiguracije auta. Zasto bi svaki proizvodjac, pa cak i oni premijum koji su se dugo opirali tom trendu, danas gledali da pod obavezno u svojoj ponudi imaju i jedan AS pneumatik, ako trziste AS pneumatika nije sve vece. Jednostavno, ljudi su shvatili u kom pravcu duvaju vetrovi i nece da prodju kao Nokia.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 14442
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od Heinz » 21 Jul 2019, 12:00

Mnogo je ovde ličnih momenata. Ti ne ideš na letovanje, ni na zimovanje, i preporučuješ AS gumu.
Onda neko može da preporuči i letnju kao rešenje, ako ne vozi uopšte kad padne sneg ili zaledi sve.

Proizvođači nude proizvod jer od nečega moraju da žive. U međuvremenu se malo i klima promenila, pa se stvorila potreba za AS gumama.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13508
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od nikaragva » 21 Jul 2019, 12:16

Ko kupi AS gumu, nit ima letnju nit ima zimsku gumu.

Jbg, ne možeš oženiti prepičku koja kuva kao Džejmi.

Mora neki kompromis.

Ili da se švaleraš.

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 10389
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od pedja » 21 Jul 2019, 12:18

Kada sagledam svoje potrebe vožnje i finansijske računice, AS ima samo jednu prednost, (ne) odlazak na zamenu.

Čak ću i to gledati da (delimično) rešim nabavkom felni, čime se zamena ubrzava.

Nekima je AS sasvim dobro rešenje, pa čak i samo zimska, tokom cele godine. Mala km, ne voze van grada ili po zimi/kiši/snegu.

Komšija ima dva seta za ženomobil i mislim da auto izvoze samo kada ih menjaju. Nisam primetio da se pomerio iz garaže, ima već ihaaaj. Njemu ne treba nijedna guma, pa ni taj auto :D

Drugi bukvalno ne vozi po kiši, osim ukoliko ga ne uhvati negde usput, a kamoli po snegu...





T-T


Korisnikov avatar
ikac2000
Postovi: 4034
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50
Garaža: C-Max 2018 1.0 125
Lokacija: Van Srbije

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od ikac2000 » 21 Jul 2019, 12:28

Tamo gde ja zivim je maltene uvek kisa, i CC su stvarno odlicne.

Od 15k km godisnje, 12k je autoban, 130+.

Gesendet von meinem SM-T580 mit Tapatalk


Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13508
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od nikaragva » 21 Jul 2019, 12:37

Manaus?

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 256
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od gavran » 21 Jul 2019, 14:21

Heinz je napisao:
21 Jul 2019, 12:00
Mnogo je ovde ličnih momenata. Ti ne ideš na letovanje, ni na zimovanje, i preporučuješ AS gumu.
Onda neko može da preporuči i letnju kao rešenje, ako ne vozi uopšte kad padne sneg ili zaledi sve.

Proizvođači nude proizvod jer od nečega moraju da žive. U međuvremenu se malo i klima promenila, pa se stvorila potreba za AS gumama.
Pa ne bas, da je tako kako ti kazes ja se ne bih ni oglasavao. Ja sam na AS 3 godine i ranije smo svuda isli kolima. Cerka mi ima 22 meseca i mi smo tek proslo leto isli avionom i ovo cemo. Sve drugo opet idemo kolima. Idemo na zimovanje, mozda ne idemo u Alpe, ali idemo na zimovanje. Uostalom, nema snega samo na zimovanju, niti je vruce samo na moru. Zasto mislis da kada zaveje nekada kako ume nije podjednako zahtevno voziti preko Banstola ili Venca, ili zavejanim AP.
Ili posto sada letujemo u septembru pa hocemo produzeni vikend da pobegnemo iz grada od vrucina do Soko ili Vrnjacke banje pa vozim 4 sata AP na 35 pravi neku razliku u odnosu na one koji prave dramu oko puta u Grcku a voze nocu na 20 stepeni.

Mislim ok, nisam ja stalno na AP da peglam 60.000 km godisnje, ali vozim normalno raznim deonicana i po raznim uslovima. Imam zimovanje, imam produzeni vikend neki izlet....

Preporucujem jer sam sa njima za 3 godine prosao 90% situacija koje mnogi pominju kada hipoteticki strahuju sta bi bilo da su na AS.

Na neke zahtevne zimske destinacije nekada ne mozes ni sa najboljom zimskom gumom bez lanaca. Doduse ja sam se sa onom Eskimo HP penjao na Kop bez lanaca, a verujem da bih i sa Multicontrolom.

Takodje moj subjektivni dozivljaj je takav, da ako si pazljivo citao moj tekst ja kazem i da vozim vise, i da vozim zahtevnije opet bih vozio AS samo bih, mozda, birao bolju ili najbolju. Ili bih ostao na proverenoj, mislim na Fuldu jer nju sam stvarno svuda proterao pogotovo te prve sezone dok jos nismo imali cerkicu. Ja sam 6 godina cutke menjao sezonske gume iako mi je bilo mucenje jer nije bilo adekvatne alternative, nisam hteo da vozim zimsku cele godine, nisam hteo da vozim cele godine ni te neke prve AS koje jesu bile ni tamo ni ovamo. Znaci nisam ja sada bas grlom u jagode presao na AS da ne moram da menjam gume sezonski, cekao sam da testovi i komentari budu malo afirmativniji i kada sam stekao neko poverenje presao sam na njih i nisam se pokakajao.

I nemojte da vrsite zamenu teza kao da ja tvrdim da su AS gume bolje od sezonskih (ekvivalentnih) u ovom trenutku, iako teorijski one ni u buducnosti ne mogu biti bolje, mogu se samo izjednaciti u sta sam ja ubedjen, vec ih ja preporucujem u tom smislu da ne zaostaju one vise toliko za sezonskim, kako se predstavlja, da bi prosecnom vozacu pravile razliku, i zato sto hocu da razbijem te predrasude da su to gume samo za one koji ne izlaze iz grada, ne voze po kisi a kamo li snegu, isteruju auto samo na cvetnu nedelju i vece praznike, vec da vecina normalnih vozaca koji normalno voze i normalno prelaze mogu da ih voze bez ikakvih bojazni.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

Odgovori