Tigar Winter1
- dag81
- Postovi: 7256
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Tigar Winter1
Gagi, vidis da je pocela da se skida. Videces uskoro. A jos ih vozis samo zimi
Послато са GT-I9001 користећи Тапаток 2
Послато са GT-I9001 користећи Тапаток 2
- Gaginh0
- Postovi: 8809
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: Tigar Winter1
Ma po meni su one odsluzile jos pre dve sezone - po svim karakteristikama, ali necu caletu da se mesam u tockove
Meni je drasticno kad se pojedu kao na mojim letnjim, da sa strane nemas saru, a u sredini da imas 3+mm, ovde ja ni ne primecujem razliku
Meni je drasticno kad se pojedu kao na mojim letnjim, da sa strane nemas saru, a u sredini da imas 3+mm, ovde ja ni ne primecujem razliku
- profesorPROST
- Postovi: 3282
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 14:50
- Lokacija: Beograd
Re: Tigar Winter1
To sam primetio, ali mislim da je najviše do pritiska u gumama. Imam osećaj da Wintera više gubi pritisak od ostalih guma, a vlasnici neredovno kontrolišu pritisak u gumama.dag81 je napisao: Takodje Tigar ima jednu jako veliku manu, kada se gleda cena/dugotrajnost, a to je da sredina ostane nepojedena, a obodi se pojedu 50% vise Znaci sredina ostane na npr. 5-6mm, obodi su na 2-3mm, sto znaci da je za bacanje. Ovo nema veze sa trapom, jer je 90% Wintera ovako pojedeno. Video sam par koje su potrosene normalno, pa cak i presle 50-60k km a da je ostala ravnomerna sara oko 5mm, ali to su izuzeci.
Takvih sa Winterama je blizu 50% , pogledaj samo po leti, od zimskih guma na automobilima Wintera je apsolutni lider.Djole je napisao: Ima njih dosta, ja znam nekoliko njih iz moje ulice koji kupe winteru i ne skidaju je dok se ne potrosi znaci voze je i zimi i leti.
Never Say Never Again
Re: Tigar Winter1
Ljudi pojma nemaju da treba da gledaju pritiske. Dok se guma ne izduva oni voze, ne proveravaju niti jednom tokom čitave sezone. Jedan jedini put kad im se gume naduvaju, to je kad ih vulkanizer naduva prilikom zamene.
Ne ispuštaju ništa više od bilo kog letnjeg seta koji sam imao na kolima. Sve je to isto. Doduvavam jednom mesečno u proseku, a proveravam nekad i češće.
Ne ispuštaju ništa više od bilo kog letnjeg seta koji sam imao na kolima. Sve je to isto. Doduvavam jednom mesečno u proseku, a proveravam nekad i češće.
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Tigar Winter1
Zavisi, meni proletos namestili u Conningu letnji set i nisu ni 0.1 pale za 5000km i 4 meseca. Povećao sam pritisak na propisan zbog opterećenja za letovanje i posle vratio. Zimske mi prošle zime nisu ništa pustile za celu sezonu. Te iste sam sezonu ranije dopunjavao po 2xmesečno..ima i do felne i do vullanizera..
HUAWEI P6 via TT
HUAWEI P6 via TT
- dag81
- Postovi: 7256
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Tigar Winter1
Nemoguce da samo ovi sto voze Winter1 ne proveravaju pritisak, a ovi sa drugim gunama Sava, Barum, Fulda... Proveravaju redovno.
Kazem vam nagledao sam ih se i sve postanu iste. Dok ne krenu da se trose su ok, ali posle nekih 6mm kao da se trose samo sa strane. Sigura, Wintera, Prima, Syneris pa i Hitris istina redje pa tu ne mogu da tvrdim.
Послато са GT-I9001 користећи Тапаток 2
Kazem vam nagledao sam ih se i sve postanu iste. Dok ne krenu da se trose su ok, ali posle nekih 6mm kao da se trose samo sa strane. Sigura, Wintera, Prima, Syneris pa i Hitris istina redje pa tu ne mogu da tvrdim.
Послато са GT-I9001 користећи Тапаток 2
- Kuzmanovic
- Postovi: 15136
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
- Lokacija: Beograd
Re: Tigar Winter1
Ovo je skroz tacno. Evo i moje Wintere su se najvise istrosile sa strane. DOT iz `08(znam, matoro) redovno proveravan pritisak.
Sent from my LG-P705 using Tapatalk
Sent from my LG-P705 using Tapatalk
Re: Tigar Winter1
Redovno proveravan na pogrešnoj vrednosti, pretpostavljam?
Zimske obavezno 0.2-0.3bar dodaješ u odnosu na letnje u istoj dimenziji na HLADAN točak, tj kada je auto dugo u mestu. Ako meriš sa toplim gumama, tj posle neke vožnje (naročito magistrala ili autoput) dodaješ još 0.2bar. Od moje garaže do NIS pumpe pred Starom Pazovom pritisak u gumama ode 0.3bar u odnosu na merenje u garaži.
Prema tome, ako ih duvaš isto kao letnje, a doduvavaš nakon vožnje, zapravo si promašio pritisak za najmanje pola bara, što promašaj od 25-30%. U tom slučaju naravno da će da se troše nepravilno, žderu gorivo i bučne su. Ako ih pravilno naduvaš praktično su nečujne.
Zimske obavezno 0.2-0.3bar dodaješ u odnosu na letnje u istoj dimenziji na HLADAN točak, tj kada je auto dugo u mestu. Ako meriš sa toplim gumama, tj posle neke vožnje (naročito magistrala ili autoput) dodaješ još 0.2bar. Od moje garaže do NIS pumpe pred Starom Pazovom pritisak u gumama ode 0.3bar u odnosu na merenje u garaži.
Prema tome, ako ih duvaš isto kao letnje, a doduvavaš nakon vožnje, zapravo si promašio pritisak za najmanje pola bara, što promašaj od 25-30%. U tom slučaju naravno da će da se troše nepravilno, žderu gorivo i bučne su. Ako ih pravilno naduvaš praktično su nečujne.
Re: Tigar Winter1
Hajde sada ovako da mi neko od strucnjaka resi misteriju koja mene muci sa mojom C klasom vec 100 godina.
Ovako, kao sto se iz potpisa vidi u pitanju je c220 CDI 2008. godiste i preporuceni pritisak na poklopcu rezervoara pise za svaki dan, jedna do dve osobe, 2.0 bara
Gume su trenutno zimske naravno, Dunlop wintersport 4D, kupljene nove, vozene od kraja decembra 2012, do marta 2013, znaci skoro nove.
Prvo sto me buni jeste fabricka preporuka od 2 bara, nesto mi je to malo za auto od 1600kg. Prvo sam ih drzao na 2.3-2.4 kao, losi putevi, rupe itd, a sredinom novembra kada sam ih stavljao, u nekoj prici par vulkanizera mi je reklo da bi se oni ipak drzali fabricke preporuke tj na 2.0
Gume proveravam svakih 15-ak dana, pumpa NIS na komandi, znaci "ista meta isto odstojanje" jer ako aparat gresi, gresi isto svaki put zar ne?
Trenutno su na 2.2 jer su mi na 2.0 izgledale izduvano. Sta mi je ciniti, i na koliko ih duvati, auto se normalno ponasa ali ipak mi je nesto mali pritisak ili mi se mozda cini?
Napominjem da sam trazio po netu, ali ima isuvise razlicitih podataka da bih mogao izvesti neki valljan zakljucak.
Ovako, kao sto se iz potpisa vidi u pitanju je c220 CDI 2008. godiste i preporuceni pritisak na poklopcu rezervoara pise za svaki dan, jedna do dve osobe, 2.0 bara
Gume su trenutno zimske naravno, Dunlop wintersport 4D, kupljene nove, vozene od kraja decembra 2012, do marta 2013, znaci skoro nove.
Prvo sto me buni jeste fabricka preporuka od 2 bara, nesto mi je to malo za auto od 1600kg. Prvo sam ih drzao na 2.3-2.4 kao, losi putevi, rupe itd, a sredinom novembra kada sam ih stavljao, u nekoj prici par vulkanizera mi je reklo da bi se oni ipak drzali fabricke preporuke tj na 2.0
Gume proveravam svakih 15-ak dana, pumpa NIS na komandi, znaci "ista meta isto odstojanje" jer ako aparat gresi, gresi isto svaki put zar ne?
Trenutno su na 2.2 jer su mi na 2.0 izgledale izduvano. Sta mi je ciniti, i na koliko ih duvati, auto se normalno ponasa ali ipak mi je nesto mali pritisak ili mi se mozda cini?
Napominjem da sam trazio po netu, ali ima isuvise razlicitih podataka da bih mogao izvesti neki valljan zakljucak.
Re: Tigar Winter1
Vulkanizer nema pojma.
Ako je preporučena 2.0, duvaćeš na 2.2 minimum na hladan auto zimsku gumu. Ako duvaš posle vožnje, duvaćeš je na 2.5. Prema tome, to što si do sad radio je sasvim ispravno. Takođe nisu sve gume iste. Ako vidiš da je guma vidno izdeformisana, naravno da treba da se doduva, pusti ti pritiske. Druga stvar, instrumenti na benzinskim pumpama nisu svi tačni ni kalibrisani. Ja sam ćapio na nekom oglasu original Poršeov uređaj za merenje pritiska, koji se sasvim slaže sa digitalnim uređajem za duvanje guma na NIS pumpi pred Starom Pazovom.
Iz sopstvene prakse jer vozim uglavnom neopterećen auto, duvam prednje gume 0.1-0.2 više od zadnjih, dok zadnje ostavljam otprilike na fabrički preporučenim vrednostima (uz sve savete iznad). Npr, kod mene su 16ice preporučene na 2.1. Prema tome, treba da ih duvam na 2.3 najmanje. Trenutno je 2.6/2.5, a u narednom periodu kada se ponovo sedim da dopumpam, verovatno će da popuste malo, a većinom vremena će ipak biti u okvirima preporučenih vrednosti.
Ako je preporučena 2.0, duvaćeš na 2.2 minimum na hladan auto zimsku gumu. Ako duvaš posle vožnje, duvaćeš je na 2.5. Prema tome, to što si do sad radio je sasvim ispravno. Takođe nisu sve gume iste. Ako vidiš da je guma vidno izdeformisana, naravno da treba da se doduva, pusti ti pritiske. Druga stvar, instrumenti na benzinskim pumpama nisu svi tačni ni kalibrisani. Ja sam ćapio na nekom oglasu original Poršeov uređaj za merenje pritiska, koji se sasvim slaže sa digitalnim uređajem za duvanje guma na NIS pumpi pred Starom Pazovom.
Iz sopstvene prakse jer vozim uglavnom neopterećen auto, duvam prednje gume 0.1-0.2 više od zadnjih, dok zadnje ostavljam otprilike na fabrički preporučenim vrednostima (uz sve savete iznad). Npr, kod mene su 16ice preporučene na 2.1. Prema tome, treba da ih duvam na 2.3 najmanje. Trenutno je 2.6/2.5, a u narednom periodu kada se ponovo sedim da dopumpam, verovatno će da popuste malo, a većinom vremena će ipak biti u okvirima preporučenih vrednosti.
Re: Tigar Winter1
Hvala, znaci sada bi na 2.4 bilo ok?
zaboravih da napisem gume su 205-55-16
Na leto ce ici nove gume verovatno Dunlop i 17 felne verovatno 245-45-17
zaboravih da napisem gume su 205-55-16
Na leto ce ici nove gume verovatno Dunlop i 17 felne verovatno 245-45-17
- Kuzmanovic
- Postovi: 15136
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
- Lokacija: Beograd
Re: Tigar Winter1
Eh sad...nidza je napisao:Redovno proveravan na pogrešnoj vrednosti, pretpostavljam?
Zimske obavezno 0.2-0.3bar dodaješ u odnosu na letnje u istoj dimenziji na HLADAN točak, tj kada je auto dugo u mestu. Ako meriš sa toplim gumama, tj posle neke vožnje (naročito magistrala ili autoput) dodaješ još 0.2bar. Od moje garaže do NIS pumpe pred Starom Pazovom pritisak u gumama ode 0.3bar u odnosu na merenje u garaži.
Prema tome, ako ih duvaš isto kao letnje, a doduvavaš nakon vožnje, zapravo si promašio pritisak za najmanje pola bara, što promašaj od 25-30%. U tom slučaju naravno da će da se troše nepravilno, žderu gorivo i bučne su. Ako ih pravilno naduvaš praktično su nečujne.
Preporuceni pritisak je 2.1, zimske pumpam na 2.2. Temperaturu guma ne znam, ali na ovim temperaturama sednem u auto, vozim 2-3 km do pumpe(gradske voznje) i naduvam ih na 2.2. Pritisak obicno padne za 0.1-0.2 i to na sve cetiri bude isti pritisak. Pricam o 195/65/15.
Jel si siguran da treba toliko iznad da se pumpaju zimske gume? Nesto mi je mnogo 0.3 bara preko.
Re: Tigar Winter1
Pisalo u upustvu za Stila da se za zimske dodaje 0.2bar, piše u uputstvu za Alfu. Verujem da piše i uputstvu za tvoja kola.
Razliku od 0.3bar posle 25km vožnje autoputem sam lično izmerio.
Razliku od 0.3bar posle 25km vožnje autoputem sam lično izmerio.
Re: Tigar Winter1
Pada pritisak sa temperaturom spoljnom, ali sigurno nije fixno +0.2. Ako ste montirali gume na +10 onda ce na -10 trebati tih +0.2 bar recimo.
TT
TT
- dag81
- Postovi: 7256
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Tigar Winter1
Kako kaze fabrika eventualno +0.1-0.2 ili minus samo da nije pritisak umispod 2.
Sto se tice pritiska ja na svom autu uvek drzim fabricki, audi 2.2 za 17, Doblo 2.7 za 14. Na Passatu sam drzao 2.3 onom plavom 1.8t a treva 2.2.
Ali sve zavisi i od same mekoce gume, stila voznje...Po meni +/- 0.1 0.2 od fabrickog propisanog prifiska, ne moze da utice na gumu da se deformise, trosi... Naravo ako je pun auto stalno gleda se fabricki prepiruceni ta pun.
Послато са GT-I9001 користећи Тапаток 2
Sto se tice pritiska ja na svom autu uvek drzim fabricki, audi 2.2 za 17, Doblo 2.7 za 14. Na Passatu sam drzao 2.3 onom plavom 1.8t a treva 2.2.
Ali sve zavisi i od same mekoce gume, stila voznje...Po meni +/- 0.1 0.2 od fabrickog propisanog prifiska, ne moze da utice na gumu da se deformise, trosi... Naravo ako je pun auto stalno gleda se fabricki prepiruceni ta pun.
Послато са GT-I9001 користећи Тапаток 2