Tigar Winter1

Sve vezano za gume i felne
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 19043
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Tigar Winter1

Post od dragvorl » 13 Feb 2014, 23:54

To je i meni neko pricao, samo sam vec zaboravio gde.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 6962
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Sve najbolje!
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: Tigar Winter1

Post od Gaginh0 » 14 Feb 2014, 07:20

dragvorl je napisao:To je i meni neko pricao, samo sam vec zaboravio gde.
Na Miseluku? :mrgreen:

Ja sam prisustvovao tome (vise puta) kad je je lik divljao sa BMW kockicom, dva seta zadnjih guma je sprzio za manje od pola sata sa sve montazom. Dobro, gume nisu bile nove, al opet...

Pa jel Ken Block zapali gume za 6minuta klipa (pod uslovom da je klip snimljen odjednom)...

Samo ne znam jel prica samo o Tigru ili...
Kaže gara da je Golf u modi, a ja doš'o u ćaćinoj Škodi!!!

Slika

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17738
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Tigar Winter1

Post od nidza » 14 Feb 2014, 09:29

Teško da mogu da se zapale čak i oštrom vožnjom, ali ako paziš na granice. Ja sam poprilično preterivao prvi put kad sam bio na Navaku i jesam oštetio ćoškove guma, što je neizbežno, ali spalio ih nisam. Sledeći put kad sam bio, mnogo iskusnije i staloženije sam vozio, tako da nisam dozvoljavao da pređem granicu ni guma, ni motora, ni kočnica. Gume na toj drugoj vožnji su se dobro držale, ali kočnice koje su stigle sa autom su završile karijeru.

Naravno, ko hoće da spali gume, verovatno može vrlo lako. Meni to spaljivanje ne ide u glavu, jer je u suprotnosti sa funkcijom gume kao takve i automobila uopšte.

ftj
Postovi: 9693
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Tigar Winter1

Post od ftj » 14 Feb 2014, 09:34

A šta znači to kad se zapale gume jel to kad izgore? :)

Korisnikov avatar
YUgisa
Postovi: 225
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Tigar Winter1

Post od YUgisa » 14 Feb 2014, 09:36

Kad se guma zagreje, ako nije u mogucnosti da se ohladi na recimo duzem pravcu onda sve brze i brze se greje jer usustini vi vozite sve brze i brze jer se boje lepi za asfalt i kada se predje radna granica onda pocinje da gubi trakciju jer gubi oblik i cepa se od mekoce sto je jos pogorsano ako je kvalitetan asfalt i recimo ako postoje propisane "trkacke" bankine. Normalno zavisi i od nacina voznje, drift recimo pogorsava situaciju drasticno... A karting staza o kojoj ja pricam je sacinjena od jednog pravca od 100m, dva od 40m i jedan od 30m, ostalo 400 i kusur metara su sve prakticno krivine a vozi se prosecnom brzinom od ~50km/h. Vozio se i Punto na toj stazi sa Winterom, odvezao je par puta po 3-4 kruga i gume su bile gore pohabane nego moje posle 30km vozanja taj dan a uz to je Punto 25% sporiji po krugu...

Slika

Posle jednog kruga :D
Slika

Nije stvar zapaliti gume ko u driftu ali mogu da dodju ostrijom voznjom do toga da se pregrevaju i da krenu polako da otpadaju neki delovi, to je neko stanje pri pocetku drifta da kazemo. Normalno da moze da se pazi u slucaju da se voze trke ili da bi izdrzao ceo termin kao na Navaku i slicno pa ne treba voziti toliko agresivno da dodje do toga u kratkom roku, ali kad nisi ogranicen onda zasto da ne :D Fali ti negativan nagib pa nece potrositi spoljnu ivicu u takvim slucajevima, meni se trosi celom sirinom jednako :mrgreen:
Being second is to be the first of the ones who loose...

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17738
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Tigar Winter1

Post od nidza » 14 Feb 2014, 10:35

Ima negativan nagib, naravno, uz granicu unutar dozvoljenih parametara.

Mora da se potroši spoljna ivica. Guma radi i to nije moguće izbeći, samo smanjiti tvrdoćom zida ili nižim proflom, odnosno oba. Potpuno isključiti krivljenje gume pod takvim opterećenjem nije realno očekivanje. Prednje gume su bile na 3.5bar da bih koliko-toliko sačuvao ćoškove, ali teoretske šanse nije bilo da ostanu netaknute.

Doduše, istina je da sam prvi put vozio previše agresivno, ali drugi put je bilo po PS-u i bio sam očigledno brži nego prvi put. Ako gume i kola trpe maltretiranje, to uopšte ne znači da si brz. Navak mi je bio fenomenalno iskustvo, iako sam već imao dobru podlogu u sportskoj vožnji. Trebalo bi obići tu stazu još koji put, pre nego što kupim nove gume.

Slika

Pogledaj koliko se krive gume, u brzoj i blažoj krivini. Zamisli koliko se tek krive u nekoj sporoj. Elem, zanimljiva slika. Ovo je pre Eibacha (i šuspleha :rofl: ). :)

Korisnikov avatar
YUgisa
Postovi: 225
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Tigar Winter1

Post od YUgisa » 14 Feb 2014, 12:52

Sam si rekao, u granici dozvoljenih parametara ;) Ja imam preko toga tj tacnije 2.85 stepeni. Normalno nagib zavisi od mnogo stvari i zavisi od samog auta. Ne kazem ja da treba maltretirati ali ako koristis 100% potencijal auto onda ne mozes izbeci da neki deo ne popusti prvi nakon nekog vremena. Mozda to budu kocnice, mozda gume, mozda motor, mozda menjac... ;) Ako nadjem neku sliku iz pozicije da se bolje vidi guma, postavicu posle...
Being second is to be the first of the ones who loose...

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17738
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Tigar Winter1

Post od nidza » 26 Feb 2014, 15:52

Verovatno jedan od poslednjih upisa za ovu "zimu" u temi. Naime, zanimljivo da gume rade drastično bolje po kiši od pre neki dan i ovoj temperaturi u plusu, nego što su radile po magli i onom brljavom asfaltu od pre mesec - dva. Juče sam bio baš nemilosrdan prema njima, po suvom, i odlično drže. Po onoj kiši su isto bile dobre, pomerao sam lagano granice dok je imalo smisla i nisu podbacile, iako nepopularnoj gumi vremenski uslovi nisu išli u prilog (ne vole kišu, ne vole toplo, a sad su imale oba kombinovano).

Zanimljivo sve u svemu. Pretpotavljam da su kiše oprale štroku sa asfalta, tako da verujem da svima zimske gume ovih dana rade sasvim dobro, iako su uslovi naveliko za letnje.

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 21898
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Astra J 1.6 turbo, Corsa D 1.3 cdti
Lokacija: Beograd

Re: Tigar Winter1

Post od Day Walker » 26 Feb 2014, 15:57

Sinoc je bilo 3-4 stepena uvece ne vidim kako je to za letnje? :zbunjen:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
Velja
Postovi: 12131
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Tigar Winter1

Post od Velja » 26 Feb 2014, 15:58

Ajde Baxe - udri ;)

Korisnikov avatar
kapor
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Tigar Winter1

Post od kapor » 26 Feb 2014, 16:00

Pa zar nije ustanovljeno da je svaka temperatura iznad 0 i suv asvalt pogubne za zimske a idealne za letnje gume. :mrgreen:

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 21898
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Astra J 1.6 turbo, Corsa D 1.3 cdti
Lokacija: Beograd

Re: Tigar Winter1

Post od Day Walker » 26 Feb 2014, 16:05

Sta vise, letnje su odlicne za sneg :mrgreen:

Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
YUgisa
Postovi: 225
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Tigar Winter1

Post od YUgisa » 26 Feb 2014, 17:19

kapor je napisao:Pa zar nije ustanovljeno da je svaka temperatura iznad 0 i suv asvalt pogubne za zimske a idealne za letnje gume. :mrgreen:
Ne, ustanovljeno je da su letnje bolje i na nizim temperaturama...
Slika

http://www.avto-magazin.si/nasveti/prim ... nevmatiki/

A primer zimskih leti:
Slika
Slika

:isplazijezik:
Being second is to be the first of the ones who loose...

Korisnikov avatar
kapor
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Tigar Winter1

Post od kapor » 26 Feb 2014, 18:05

Sta ti je letnja guma bolje koci na -10 nego na +6 na +20 bi bila ista kao zimska. :mrgreen:

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17738
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Tigar Winter1

Post od nidza » 26 Feb 2014, 18:22

Danas sam malo preterao, zasmrdela Wintera. Mnogo ružno smrdi.

Zanimljivo je da je jedna dugačka i brza krivina dovoljna da guma zasmrdi. :D

Tapatalk Pro

Odgovori