Stranica 13 od 17

Re: Tigar Winter1

Poslato: 13 Feb 2014, 23:54
od dragvorl
To je i meni neko pricao, samo sam vec zaboravio gde.

Re: Tigar Winter1

Poslato: 14 Feb 2014, 07:20
od Gaginh0
dragvorl je napisao:To je i meni neko pricao, samo sam vec zaboravio gde.
Na Miseluku? :mrgreen:

Ja sam prisustvovao tome (vise puta) kad je je lik divljao sa BMW kockicom, dva seta zadnjih guma je sprzio za manje od pola sata sa sve montazom. Dobro, gume nisu bile nove, al opet...

Pa jel Ken Block zapali gume za 6minuta klipa (pod uslovom da je klip snimljen odjednom)...

Samo ne znam jel prica samo o Tigru ili...

Re: Tigar Winter1

Poslato: 14 Feb 2014, 09:29
od nidza
Teško da mogu da se zapale čak i oštrom vožnjom, ali ako paziš na granice. Ja sam poprilično preterivao prvi put kad sam bio na Navaku i jesam oštetio ćoškove guma, što je neizbežno, ali spalio ih nisam. Sledeći put kad sam bio, mnogo iskusnije i staloženije sam vozio, tako da nisam dozvoljavao da pređem granicu ni guma, ni motora, ni kočnica. Gume na toj drugoj vožnji su se dobro držale, ali kočnice koje su stigle sa autom su završile karijeru.

Naravno, ko hoće da spali gume, verovatno može vrlo lako. Meni to spaljivanje ne ide u glavu, jer je u suprotnosti sa funkcijom gume kao takve i automobila uopšte.

Re: Tigar Winter1

Poslato: 14 Feb 2014, 09:34
od ftj
A šta znači to kad se zapale gume jel to kad izgore? :)

Re: Tigar Winter1

Poslato: 14 Feb 2014, 09:36
od YUgisa
Kad se guma zagreje, ako nije u mogucnosti da se ohladi na recimo duzem pravcu onda sve brze i brze se greje jer usustini vi vozite sve brze i brze jer se boje lepi za asfalt i kada se predje radna granica onda pocinje da gubi trakciju jer gubi oblik i cepa se od mekoce sto je jos pogorsano ako je kvalitetan asfalt i recimo ako postoje propisane "trkacke" bankine. Normalno zavisi i od nacina voznje, drift recimo pogorsava situaciju drasticno... A karting staza o kojoj ja pricam je sacinjena od jednog pravca od 100m, dva od 40m i jedan od 30m, ostalo 400 i kusur metara su sve prakticno krivine a vozi se prosecnom brzinom od ~50km/h. Vozio se i Punto na toj stazi sa Winterom, odvezao je par puta po 3-4 kruga i gume su bile gore pohabane nego moje posle 30km vozanja taj dan a uz to je Punto 25% sporiji po krugu...

Slika

Posle jednog kruga :D
Slika

Nije stvar zapaliti gume ko u driftu ali mogu da dodju ostrijom voznjom do toga da se pregrevaju i da krenu polako da otpadaju neki delovi, to je neko stanje pri pocetku drifta da kazemo. Normalno da moze da se pazi u slucaju da se voze trke ili da bi izdrzao ceo termin kao na Navaku i slicno pa ne treba voziti toliko agresivno da dodje do toga u kratkom roku, ali kad nisi ogranicen onda zasto da ne :D Fali ti negativan nagib pa nece potrositi spoljnu ivicu u takvim slucajevima, meni se trosi celom sirinom jednako :mrgreen:

Re: Tigar Winter1

Poslato: 14 Feb 2014, 10:35
od nidza
Ima negativan nagib, naravno, uz granicu unutar dozvoljenih parametara.

Mora da se potroši spoljna ivica. Guma radi i to nije moguće izbeći, samo smanjiti tvrdoćom zida ili nižim proflom, odnosno oba. Potpuno isključiti krivljenje gume pod takvim opterećenjem nije realno očekivanje. Prednje gume su bile na 3.5bar da bih koliko-toliko sačuvao ćoškove, ali teoretske šanse nije bilo da ostanu netaknute.

Doduše, istina je da sam prvi put vozio previše agresivno, ali drugi put je bilo po PS-u i bio sam očigledno brži nego prvi put. Ako gume i kola trpe maltretiranje, to uopšte ne znači da si brz. Navak mi je bio fenomenalno iskustvo, iako sam već imao dobru podlogu u sportskoj vožnji. Trebalo bi obići tu stazu još koji put, pre nego što kupim nove gume.

Slika

Pogledaj koliko se krive gume, u brzoj i blažoj krivini. Zamisli koliko se tek krive u nekoj sporoj. Elem, zanimljiva slika. Ovo je pre Eibacha (i šuspleha :rofl: ). :)

Re: Tigar Winter1

Poslato: 14 Feb 2014, 12:52
od YUgisa
Sam si rekao, u granici dozvoljenih parametara ;) Ja imam preko toga tj tacnije 2.85 stepeni. Normalno nagib zavisi od mnogo stvari i zavisi od samog auta. Ne kazem ja da treba maltretirati ali ako koristis 100% potencijal auto onda ne mozes izbeci da neki deo ne popusti prvi nakon nekog vremena. Mozda to budu kocnice, mozda gume, mozda motor, mozda menjac... ;) Ako nadjem neku sliku iz pozicije da se bolje vidi guma, postavicu posle...

Re: Tigar Winter1

Poslato: 26 Feb 2014, 15:52
od nidza
Verovatno jedan od poslednjih upisa za ovu "zimu" u temi. Naime, zanimljivo da gume rade drastično bolje po kiši od pre neki dan i ovoj temperaturi u plusu, nego što su radile po magli i onom brljavom asfaltu od pre mesec - dva. Juče sam bio baš nemilosrdan prema njima, po suvom, i odlično drže. Po onoj kiši su isto bile dobre, pomerao sam lagano granice dok je imalo smisla i nisu podbacile, iako nepopularnoj gumi vremenski uslovi nisu išli u prilog (ne vole kišu, ne vole toplo, a sad su imale oba kombinovano).

Zanimljivo sve u svemu. Pretpotavljam da su kiše oprale štroku sa asfalta, tako da verujem da svima zimske gume ovih dana rade sasvim dobro, iako su uslovi naveliko za letnje.

Re: Tigar Winter1

Poslato: 26 Feb 2014, 15:57
od Day Walker
Sinoc je bilo 3-4 stepena uvece ne vidim kako je to za letnje? :zbunjen:

Re: Tigar Winter1

Poslato: 26 Feb 2014, 15:58
od Velja
Ajde Baxe - udri ;)

Re: Tigar Winter1

Poslato: 26 Feb 2014, 16:00
od kapor
Pa zar nije ustanovljeno da je svaka temperatura iznad 0 i suv asvalt pogubne za zimske a idealne za letnje gume. :mrgreen:

Re: Tigar Winter1

Poslato: 26 Feb 2014, 16:05
od Day Walker
Sta vise, letnje su odlicne za sneg :mrgreen:

Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока

Re: Tigar Winter1

Poslato: 26 Feb 2014, 17:19
od YUgisa
kapor je napisao:Pa zar nije ustanovljeno da je svaka temperatura iznad 0 i suv asvalt pogubne za zimske a idealne za letnje gume. :mrgreen:
Ne, ustanovljeno je da su letnje bolje i na nizim temperaturama...
Slika

http://www.avto-magazin.si/nasveti/prim ... nevmatiki/

A primer zimskih leti:
Slika
Slika

:isplazijezik:

Re: Tigar Winter1

Poslato: 26 Feb 2014, 18:05
od kapor
Sta ti je letnja guma bolje koci na -10 nego na +6 na +20 bi bila ista kao zimska. :mrgreen:

Re: Tigar Winter1

Poslato: 26 Feb 2014, 18:22
od nidza
Danas sam malo preterao, zasmrdela Wintera. Mnogo ružno smrdi.

Zanimljivo je da je jedna dugačka i brza krivina dovoljna da guma zasmrdi. :D

Tapatalk Pro