Run-flat gume

Sve vezano za gume i felne
Korisnikov avatar
Texonja
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Run-flat gume

Post od Texonja » 30 Jan 2012, 08:46

- Pre oko nedelju dana upali mi se runflat senzor na BMW-u, jer je zadnja leva bila na 2 umesto na 2.8 "atmosfere"... Napumpam na 2.8 , resetujem runflat senzor i teraj dalje
- Danas mi se opet upali runflat senzor... Stanem na pumpu i vidim da je ta zadnja leva opet malo pustila, tj na 2.2 je bila.

E sad, znam da je resenje odes kod vulkanizera i ajd' zdravo, ali ne znam koliko oni znaju sa runflat-om, tj moze li on uopste da se "krpi" i koliko je to pametno ako je izvodljivo? (ne razumem se, pa pitam...)
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7255
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Runflat gume

Post od dag81 » 30 Jan 2012, 08:58

Moguce da si ''nasao'' neki ekser, sraf ili tako nesto. Ipak idi do vulanizera dok jos moze da je zakrpi, ako je iseces onda ces morati da kupis drugu.

Korisnikov avatar
Texonja
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Runflat gume

Post od Texonja » 30 Jan 2012, 09:07

Tako ce i biti... Znaci ima smisla da se runflat krpi? (ipak je to auto kojim vozim dete, a nije da ne vozim brzo autoputem, pa ne bih da mi se desi nesto u toku voznje)

Druga stvar, ako rikne jedan runflat, a ja zelim da kupim obicne tubelesske, nekako mi je logicno da ih kupim sve 4, mada verovatno moze i samo 2 (zadnje npr). Koliko ima smisla voziti na jednoj osovini runflat, a na drugoj standardne gume? Nekako mi se cini da bi to moglo uticati negativno na stabilnost vozila...
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!

Korisnikov avatar
superboss
Postovi: 3771
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:09
Lokacija: Speck in the Sea

Re: Runflat gume

Post od superboss » 30 Jan 2012, 13:57

Ne verujem da mogu uticati, ako su propisno naduvane i slicne po k-kama kao sto su visina, sirina i sl.

Jedino, ne znam kako je kod tih automobila sa RF, jel ima uopste predvidjeno mesto za rezervni tocak :oops: , ili bi isao na sprej varijantu?
What i do for the livin'? I live for the livin'.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Runflat gume

Post od Laki021 » 30 Jan 2012, 14:00

I mene veoma zanima ova tematika.
Sad na prolece treba da menjam prednje gume i u velikoj sam dilemi da li da idem na RF ili da stavim obicne.
Nekako i za jedne i za druge imam nekih argumenata i protivargumenata.

Korisnikov avatar
Texonja
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Runflat gume

Post od Texonja » 30 Jan 2012, 14:43

Rado bih zamenio runflat (jer po losim putevima sa njima je kao da se vozim na karucama, a ne u autu). Isao bih na varijantu sprej za ne daj Boze, a u inostranstvu bih vukao sa sobom rezervni tocak (ako postoji neki copavac npr), po cenu da mi zauzme deo gepeka.
Mada, imam jos godinu i po dana besplatne pomoci na putu bilo gde u Evropi, a u Delti su mi rekli da mogu pozvati i za glupost poput probusene gume, tako da me za sada to ne brine. Uostalom, uvek sa sobom nosim onaj mali kompresor kojim mogu da dopumpavam gumu koja ispusta, a u poslednjih 10 god mi se jednom desilo da mi guma SKROZ ispusti, tj da se rasturi tako da ne moze da izdrzi jos par desetina km sa dopumpavanjem.

Sto se tice uticaja na ponasanje vozila, tu mi je upitno dal' bi sa istim dimenzijama imao isto ponasanje, jer RTF ima ojacane zidove i moj utisak u voznji je da se ponasa kao da je profil gume znatno nizi nego sto zaista jeste. Zbog toga mislim da je najpametnije da ih sve 4 zamenim kada to budem radio.

Inace sam bio malopre kod vulkanizera da sredim ovu zadnju levu sto je ispustala. Kao sto je Dag naslutio, bio je zabijen neki sraf od cirka 2cm u gaziste gume. Cepirali su je, resetovao sam RFT senzor i to je to.
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7255
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Runflat gume

Post od dag81 » 30 Jan 2012, 15:06

Dobro je da je sraf. Jer si cepovao ili vulkanizirao(bolje da si ovo odradio ako nise neka odrade vulkaniziranje)?

Sto se vase dileme tice, ne znam sta bih rekao osim da kazem na iskustvu dobrih i losih guma na prednjoj i zadnjoj osovini, a to je da se oseti i kad su nazad losije-proizvodjac iz srednje klase i premium.
Sa druge strane, sa nekom normalnom voznjom mislim da nece biti problema, mada najbolje je zamenuti sve 4 i to iste. A ako se ipak odlucis na 2+2, ove obicne stavi napred a nazad ROF, i vec ces dobiti na udobnosti, a i pre ces poderati te preostale 2 ROF.
Mada gledaj da iih izlises podjednako i da ih u kompletu promenis, a posto je nisi pocepao mocices.

Korisnikov avatar
Texonja
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Runflat gume

Post od Texonja » 30 Jan 2012, 16:33

Iskreno, ne znam razliku izmedju cepovanja i vulkaniziranja, pa nisam nista ni insistirao kod vulkanizera. Naplatili su mi 200 din cepovanje, tako da su definitivno samo cepovali. E sad, da se vracam nazad opet i trazim da mi vulkanizira (stagod to znacilo :)), reci ce mi "vidi ovaj filozof", osecam...
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!

Korisnikov avatar
sasa lbg
Postovi: 1569
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Runflat gume

Post od sasa lbg » 30 Jan 2012, 16:41

Ma nemoras da se vracas..nego njima je lakse cepovati a tebe naloze da i je i tebi bolje jer ne treba posle balansirati.
Sto rece Dag bolje je klasicno zakrpiti sa "peglom" jer to je zakon,ja uvek tako krpim gume jer cesto kupim eksere i sl po gradilistima.

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10382
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Runflat gume

Post od sebekkg » 31 Jan 2012, 09:02

Texonja je napisao:Iskreno, ne znam razliku izmedju cepovanja i vulkaniziranja, pa nisam nista ni insistirao kod vulkanizera. Naplatili su mi 200 din cepovanje, tako da su definitivno samo cepovali. E sad, da se vracam nazad opet i trazim da mi vulkanizira (stagod to znacilo :)), reci ce mi "vidi ovaj filozof", osecam...
\

razlika je sledeca, tamo gde je bio ekser/sraf, ostaje rupa, i onu vade to i stavljaju nekim svrdlom, gumenu masu, da zapuse tu rupu,a vulkaniziranje ti je da se stavi jaka fleknica iznutra, i lepo se zalepi, kod mene je fleknica 500din, a cepovanje 200. Mislim da je najbolje odraditi oba, cisto onako lirski da bude, a ako jedno, onda definitvno fleknica.
Slika

Korisnikov avatar
Texonja
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Runflat gume

Post od Texonja » 31 Jan 2012, 09:18

Jbg, nisam znao... ali za sledeci put znam. Meni je samo cepovao i upravo 200 din je kostalo.
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!

Korisnikov avatar
AR33401
Postovi: 61
Pridružio se: 15 Jan 2012, 23:44
Garaža: Alfa Romeo 145 1.7 16v
Lokacija: Beograd, Zemun polje
Kontakt:

Re: Runflat gume

Post od AR33401 » 31 Jan 2012, 10:54

Cepovanje gume nije lose resenje, ali je vazno gde se rupa na gumi nalazi. Ako je na gazecem sloju, nemam nista protiv cepovanja, a ako je na ivici, taj cep nece bas dugo potrajati jer ce tu guma da ga "žvaće" i on ce brzo da propusti.

Korisnikov avatar
ivancho
Postovi: 3776
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:59
Garaža: Octavia 1,6d
Lokacija: Vracar-Zemun
Kontakt:

Re: Runflat gume

Post od ivancho » 31 Jan 2012, 11:08

Kada god je moguce - trebalo bi izbeci cepovanje i uraditi vulkanizaciju , kompaktnije i sigurnije resenje ;)

ftj
Postovi: 13024
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Runflat gume

Post od ftj » 31 Jan 2012, 11:15

Upravo tako. I flekica je nužno zlo koje vrši posao a čepovanje je već igranje sa bezbednošću.

Korisnikov avatar
AR33401
Postovi: 61
Pridružio se: 15 Jan 2012, 23:44
Garaža: Alfa Romeo 145 1.7 16v
Lokacija: Beograd, Zemun polje
Kontakt:

Re: Runflat gume

Post od AR33401 » 31 Jan 2012, 11:27

Ako se gume redovno menjaju, cep je savrseno bezbedan, ali se slazem da je pegla bolje resenje :mig:

Odgovori