Stranica 2 od 4

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Poslato: 09 Nov 2015, 23:09
od XXXMAN1
gavran je napisao:
XXXMAN1 je napisao: @gavran Tvoj odgovor me skroz zbunio. Zar 205/55 i 125/70 nemaju razlicite precnike i to za dobrih 5 cm. Kako mogu da se krecu kola ako jedan tocak ne dohvata put? Ili ja nemam pojma kako u stvari funkcionise rezervni tocak (sto, realno, nije iskljuceno). Zar ne bi trebao rezervni da bude recimo 125/85 R16?
Tako je kod mene došlo fabrički, znači rezervni točak je original njihov koji je došao sa autom, a auto je na sebi imao gume u dimenziji koje su i na tvom autu (auto sam kupio nov u salonu tako da ne postoji mogućnost da je prethodni vlasnik u međuvremenu nešto menjao). E sada ja stvarno ne znam koji je kriterijum prilikom utvrđivanja rezervnog točka tog tipa u odnosu na dimenziju guma koje dolaze sa autom, ja sam samo prosledio preciznu informaciju kako je to kod mene fabrički spakovano, ako fabrika greši onda tu informaciju treba odbaciti. Ja nisam imao prilike da probam kako se to ponaša u praksi i da li i kakve nuspojave to prouzrokuje pa ne mogu da podelim lična iskustva tog tipa.

Jedna takođe po meni bitna stvar je i nosivost tog točka, na primer tvoji standardni točkovi u toj dimenziji su uglavnom 91 što znači da nose čini mi se 615 kg po točku, moj ćopavac je nocivosti 99M, ne znam na tu dimenziju koliku nosivost to predstavlja, ali hoću nešto drugo da kažem, možda je visina profila od 85 na širinu gume 125 suviše visok profil da bi imao adekvatnu nosivost i stabilnost. Znači ovo je samo moja pretpostavka, ali možda nije isključeno da i to igra ulogu.
Sve je moguce. Kao sto rekoh, slabo se razumem u ovu problematiku. Sad sam iskopao da u uputstvu koje ide uz kola pise 125/85 R16. U svakom slucaju hvala na informaciji i pojasnjenju :)
Kuzmanovic je napisao:Rezervni tocak manjih dimenzija tj "copavac" ima namerno manji obim (zato se i zove kako se zove, i sluzi za sta sluzi). Takav tocak se koristi da bi se doslo do najblizeg vulkanizera i to brzinom do 80 km/h. Zbog svojih karakteristika copavac je potrebno montirati na zadnju osovinu, pa ako se izbusi guma na prednjoj osovini onda se jedan tocak sa zadnje osovine prebacuje napred a copavac se montira pozadi.

Sto se tice onog sto si rekao za tocak manjeg obima da ce ostati u vazduhu, to nije tako jer ce sistem za oslanjanje odraditi svoj posao tj. "amortizer ce se vise istegnuti i spustiti taj manji tocak na zemlju", da ti tako plasticno objasnim.
Hvala na korisnom savetu za montiranje i pojasnjenju koje je savrseno logicno, ali mi nikad ne bi palo na pamet.

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Poslato: 09 Nov 2015, 23:13
od Kuzmanovic
Tu smo da se pomazemo, pitaj sta god da te intetresuje oko automobila i neko ce ti sigurno odgovoriti. Ako si voljan, mozes i predstaviti i okaciti slike Focusa u podforumu automobili clanova. ivo:

Sent from my Tesla TTL7 using Tapatalk

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Poslato: 09 Nov 2015, 23:28
od XXXMAN1
Okacicu slike cim ga uslikam. Moj je tek tri dana pa nije stigao da se manekenise :D
A sto se tice pitanja, njih ce da bude ne brini. Sad tocak, pa onda parking senzori, pa brisaci... ihaaa :) Samo necu ovde, da ne zagadjujem temu. Hvala svima na pomoci.

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Poslato: 09 Nov 2015, 23:41
od Troll
nidza je napisao:Misliš da imaš posebno zimski i letnji ćopavac?
Kako si ovo uopste zakljucio iz mog pitanja...naravno da ne govorim o zimskom i letnjem ćopavcu. Na kakav opseg misliš, daj neki primer

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Poslato: 10 Nov 2015, 01:11
od ljubitelj
Obim nije bitan, to je pomocni tocak namenjen da se vozi 1-2-3km do najblizeg izlaza sa autoputa, najblizeg vulkanizera i slicno.
On se ne koristi i zabranjen je za upotebu tj voznju na uobicajeni nacin.

Uz njega ne rade ABS, ESP, ASR i ostali pomocnici.

To je pun tocak, nema vazduha i plastican je.

Maksimalna brzina je ogranicena na 80km/h a ne preporucuje se preko 60km/h u idealnim uslovima.

Po mokrom ne vise od 30-40km/h.

To je pomocni, nije rezervni tocak po nameni i tako ga treba posmatrati.

Pravi tocak punih dimenzija je nezamenljiv onome kome je bitna pouzdanost auta i ko napusta uzi centar grada cesto.

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Poslato: 10 Nov 2015, 07:06
od nidza
Svašta. Naravno da može da se pređe više od jednocifreno km sa njim.

Ćopavac je, gde god sam gledao, sličnog obima kao i ostali točkovi.

Nemaš svuda na svetu na svaka 3km vuklanizera kao u selendri Srbiji. Možeš da pređeš i 150km sa tim točkom ako je neophodno, potrebno je samo prilagoditi brzinu i biti dodatno oprezan. Može i brže od 80 na sat da se vozi ako mora. Neće točku ništa biti.

Napraviste bauk od ovako glupe stvari.

Tapatalk

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Poslato: 10 Nov 2015, 07:24
od Saša
I nije pun i plastičan (ili bar nije uvek), ja sam ga dokupio takođe za Punta, tubeless je kao i normalan, samo se duva na nešto veći pritisak.

TT

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Poslato: 10 Nov 2015, 07:47
od McGruja
Apsolutno. Isto tako, redovno proveravajte pritisak u rezervnom točku.

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Poslato: 10 Nov 2015, 18:17
od TDI
Sve hocu nesto da pitam, razmisljam se, da li ili ne iz razloga da ne unesem dodatnu zabunu u ovu priču. Ali...Da li je uopste potrebno da kupis ,,ćopavac,, ? Koliko ćeš utovarnog prostora dobiti time što ćeš standardni rezervni točak zameniti ,,ćopavcem,,?

Koliko sam shvatio, ti sada u gepeku imaš ,,grbu,, koja se pravi jer rezervni točak nije ravan sa ostatkom gepeka? I to ti iz vise estetskih razloga smeta. U tom slucaju, neka ti ovi Fordaši sa foruma predloze nekoga od koga oni uzimaju delove, pa da kod njega nadješ ,,ćopavac,,. Ili sam trazi na oglasima i po otpadima sa takvim rasponom rupa, a da po svemu ostalom odgovara tvom automobilu.

Klasičan rezervni točak je u svakom slučaju bolji u praksi.

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Poslato: 10 Nov 2015, 18:25
od McGruja
Puno se gubi sa normalnim tockom, pola gepeka.

Glupo je rešeno sa nekim stiroporom, koji podigne dno gepeka za 20cm
Ima tu mesta za sitnice, ali je drastično smanjen gepek.

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Poslato: 10 Nov 2015, 18:38
od Sloba
ljubitelj je napisao:Obim nije bitan, to je pomocni tocak namenjen da se vozi 1-2-3km do najblizeg izlaza sa autoputa, najblizeg vulkanizera i slicno.
On se ne koristi i zabranjen je za upotebu tj voznju na uobicajeni nacin.

Uz njega ne rade ABS, ESP, ASR i ostali pomocnici.

To je pun tocak, nema vazduha i plastican je.

Maksimalna brzina je ogranicena na 80km/h a ne preporucuje se preko 60km/h u idealnim uslovima.

Po mokrom ne vise od 30-40km/h.

To je pomocni, nije rezervni tocak po nameni i tako ga treba posmatrati.

Pravi tocak punih dimenzija je nezamenljiv onome kome je bitna pouzdanost auta i ko napusta uzi centar grada cesto.
Odakle ti sve ove informacije???:-D Na svakom copavcu imas nalepnicu sa osnovnim informacijama, koliko km i kojom brzinom voziti kada je na kolima. Isto to pise i u knjizici... I vazduhom su punjeni, na oko 4 bara se duvaju...

Sent from my Sony EXPERIA M2 Aqua

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Poslato: 10 Nov 2015, 19:39
od Xepoj87
Upravo, bukvalno je sve omasio, osim da je tocak uzi i da na njemu pise 80 km/h max.
Ja moj copavac vozio sigurno ukupno 300km, a isao i do brzina od 130 km/h, cak i muski uletao u neke krivine, mada nije preporucljivo voziti brzo zbog kocenja.
Takodje su mi najnornalnije radili esp, asr i abs.
Zanimljivo je da se pumpa na 4 bara, ako se dobro secam.

Sent from my Sony

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Poslato: 10 Nov 2015, 19:44
od TDI
Nikad nisam imao ćopavac u kolima, pa me je iznenadio ovaj podatak na koliko se duva. Jel stvarno na 4 bara ili se zezate? Nekako mi nije logicno, ali ni prva ni poslednja stvar u zivotu koja ima tu karakteristiku. Ali nikad se ne zna, mozda cu nekad iz nekih razloga da imam. Pa nije na odmet da budem skuplji za tu informaciju.

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Poslato: 10 Nov 2015, 19:58
od Rakhil
XXXMAN1 je napisao:Treba mi savet kako resiti problem malog gepeka. Kupio sam ford Focus MK2.5 i sve je super osim gepeka koji je kao kod jugica. Problem je sto ima rezervni tocak punih dimenzija (205/55, R16) pa je pod gepeka dosta izdignut iznad lima (ima debeli stiropor oko rezervnog tocka). Koje su mi opcije? U kojim dimenzijama treba da trazim "copavac" da bi mogao da se upari sa ovim 205/55 R16 tockovima? Da li je set za reparaciju prihvatljivo resenje (eventualno u kombinaciji sa AMSS karticom za pomoc na putu)?
Ja sam ovo sebi resio kad sam kupio auto, moras naci copavac za Focusa 2, eksperimenti sa bilo cime drugim su samo eksperimenti. Morao bi da potrefis 5X108 raspored srafova, centralnu rupu od 63.1 ili vecu pa prsten i da se dimezija gume gadja - nije vredno truda.
Ceo set koji ti treba se sastoji od prstena od stiropora ispod tocka (kao ovaj koji imas samo tanji), kraceg srafa koji drzi tocak i drugacijeg tepiha za gepek. Tepih mozes i da preskocis u prici, ili da trazis na otpadu, a sraf i stiropor mozes naci u kompletu uz tocak ako imas srece, ili improvizuj - svakako ce ti trebati da pod bude ravan i da tocak ne seta. Guma je 125-85/16, ali ti to nije bitno jer juris ceo tocak kao deo, neces sklapati felnu i gumu. Svako malo naidje takav copavac na Kupujemprodajem ili Polovnim automobilima, a mozes naci i na otpadima za Fordove. Ocekuj cenu od nekih 50-80 evra.
Set za reparaciju i AMS kartica ti nece sacuvati nerve, nadji tocak i miran si.

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Poslato: 10 Nov 2015, 20:21
od Saša
Pošto je ovde za te uže rezervne točkove napisano baš sve i svašta, "konsultovao" sam upravo uputstvo koje je došlo uz mog Punta (pošto on ima taj "ćopavac", jelte), pa vi iz toga izvedite analogiju za druge slične penumatike i automobile: :)

- reč je o posebnom tubeless pneumatiku namenjenom samo za tu svrhu, dimenzije 135/80 R14 (puna oznaka pneumatika: 135/80 B14 84M, felne: 4B x 14" ET 43)
- maksimalna dozvoljena brzina sa njim je 80 km/h
- duva se na pritisak od 2.8 bara (regularni letnji pneumatici kod Punta se za standardno opterećenje duvaju na 2.0 napred, odnosno 1.9 bar pozadi - dimenzija 165/70 R14)
- vek trajanja mu je 3000 km
- maksimalna nosivost je 500 kg (to piše konkretno ovom mom Pirelli pneumatiku - pri gore pomenutom pritisku od 2800 kPa, odnosno 2.8 bar)
- može da se montira napred ili pozadi, po želji - ali... na njega ne mogu da se montiraju lanci tako da se samo iz tog razloga mora staviti pozadi (ili napred - ako imate zadnji pogon), odnosno na mesto pogonskog točka u tom slučaju morate prebaciti pneumatik standardne dimenzije, pa na njega staviti lance.
- proizvođač naglašava da ovaj rezervni točak služi samo da se odvezete do najbližeg vulkanizera i ništa više, da se izbegavaju nagla ubrzavanja i kočenja jer se sa njime menjaju performanse automobila. Ne sme se koristiti na drugom automobilu, niti točak sa drugog automobila na njemu (verovatno iz razloga sigurnosti - projektovan je za auto ove težine i dimenzija). Takođe, ne smeju se koristiti ni dva ovakva točka istovremeno, niti se na njega stavlja ona plastična ratkapna. :)

:pivo: