Nove gume napred ili pozadi - diskusija
Re: Letnje gume
Eric Cartman?
Re: Letnje gume
Treba uzeti u obzir da su mahom naša kola teška napred, pogon je napred, upravljanje je napred, kočenje je napred.
U neku ruku sve ukazuje na to da će mnogo veća inercija biti prednjeg dela vozila nego zadnjeg, prema tome treba i više gripa nego nazad.
Vrlo retko će zadnji kraj da ode na takvom autu, u većini situacija će biti podupravljanje.
Tapatalk
U neku ruku sve ukazuje na to da će mnogo veća inercija biti prednjeg dela vozila nego zadnjeg, prema tome treba i više gripa nego nazad.
Vrlo retko će zadnji kraj da ode na takvom autu, u većini situacija će biti podupravljanje.
Tapatalk
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Letnje gume
Meet our tamed racing driver Eric, Era's Ohio cousin.Ji 4Tze je napisao:Pa to i jeste Era
al iz Ohaja...
Samo Eric je tamo
Sent from mTalk
Širim haos!
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Letnje gume
Ma jok...Heinz je napisao:Eric Cartman?
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Letnje gume
Aj realna situacija, voziš loše gume pozadi, krivina u levo, na obodu puta često ** bude blata, leda, rizle, svačega što može da oduzme trakciju - uđeš u krivinu, izgubiš je na tim zadnjim gumama, dupe krene da beži, ti lupiš kontru, a dupe pošto nema trakciju ode na drugu stranu puta, zanese ti auto. Iii ode previše van puta, ti po gasu da izvučeš i samo do drugog smera, a tamo drugo vozilo.
**Mnogo češće je krš po obodu puta nego u sredini, da bi moglo da bude opasnije s lošim gumama napred.
S druge strane, ako su ti loše gume napred, pre ćeš osetiti kad gubiš trakciju i voziti pažljivije nego sa dobrim gumama koje ti daju lažnu sigurnost dok zadnji kraj lako slobodno prošeta prvom prilikom.
Kako ono EPS (ne)pomaže kad su na zadnjoj osovini lošije gume?
**Mnogo češće je krš po obodu puta nego u sredini, da bi moglo da bude opasnije s lošim gumama napred.
S druge strane, ako su ti loše gume napred, pre ćeš osetiti kad gubiš trakciju i voziti pažljivije nego sa dobrim gumama koje ti daju lažnu sigurnost dok zadnji kraj lako slobodno prošeta prvom prilikom.
Kako ono EPS (ne)pomaže kad su na zadnjoj osovini lošije gume?
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Letnje gume
Nerealna situacija. Ti pričaš o tome da su na osovini gume koje su za smeće.
Covek testirao na snegu 2mm vs 6mm gume i nije bila velika razlika, a ko rotira gume razlika nije veća od 1 do 2mm.
Da bi rotacija imala smisla onda napred trebaju biti za nijansu bolje gume. Na kraju veka se menjaju sve 4 i nikad nemaš stvarno lošu gumu na bilo kojoj osovini sem da sačekaš da sve budu loše.
Pritom od neznatno bolje trakcije prednji znatno teži kraj uvek ima benefit.
Mnogo loša mora biti zadnja guma da bi se desilo to što opisuješ. Red veličine vožnje po snegu i ledu sa letnjim na zadnjim točkovima.
Tapatalk
Covek testirao na snegu 2mm vs 6mm gume i nije bila velika razlika, a ko rotira gume razlika nije veća od 1 do 2mm.
Da bi rotacija imala smisla onda napred trebaju biti za nijansu bolje gume. Na kraju veka se menjaju sve 4 i nikad nemaš stvarno lošu gumu na bilo kojoj osovini sem da sačekaš da sve budu loše.
Pritom od neznatno bolje trakcije prednji znatno teži kraj uvek ima benefit.
Mnogo loša mora biti zadnja guma da bi se desilo to što opisuješ. Red veličine vožnje po snegu i ledu sa letnjim na zadnjim točkovima.
Tapatalk
Re: Letnje gume
Opisana je tipicna situacija koja se redovno vidja na ulicama. Po ravnom ide a krivina ili nizbrdica i ode zadnjica a ceo auto bez kontrole zavrsi van svoje trake ili cak celog puta.
Zavisno od podloge potrebno je vrlo malo da se laksi zadnj kraj (kod vecine danasnjih auta koji su u debalansu masa samom konstrukcijom) zanjise i tada je kraj bilo kakvom upravljanju.
Vec vrlo mala razlika u gumama lako dovede do toga na iole klizavijoj podlozi.
Po ravnom, kretanje po liniji i slicno nezahtevno zaista se nece primetiti problem sa losim zadnjim gumama.
Nije bez razloga pisana i veoma jasna preporuka proizvodjaca guma, vozila, struke, prakticno svih osim novinara (koji su obicno neobrazovani za tu temu a vise pisu kao reklameri) da se treba i mora ispostovati jasno poznato pravilo.
Bolje gume UVEK idu nazad i to nezavisno od pogona jer je zadnji deo kritican za kontrolu a sto je veca razlika guma napred-nazad to se pri manjim silama pojavljuje problem.
Bocno vodjenje gume je kriticni faktor zadnje osovine, sto laksi auto pozadi to je vaznost dobrih zadnjih guma vise izrazena za stabilnost.
Mnogo su redje situacije kada su napred losije gume pa se izgubi iznenada kontrola prednjeg kraja jer to bas treba da bude vozac koji ne oseca ponasanje auta (citati neiskusan) i ne primeti da gubi rano trakciju.
ESP ne radi kada guma klizi po podlozi, nema funkciju. Ono sto drzi zadnji kraj je dobra guma.
Sto veca razlika u gumama na stetu zadnjih to brze zadnji kraj postaje nekontrolisan pri delovanju bocnih sila, znaci skretanje, obilazenje, krivina itd.
Sve je slicno i kod prednjeg i zadnjeg pogona samo sto je zadnji pogon po pravilu bolje balansiran i stabilniji pri istim situacijama gubljenja trakcije.
Problem sa dobrim prednjim a losim zadnjim gumama je sto 100% vozaca nema osecaj da je preterao sa brzinom jer ne oseca dobro klizavu podlogu na prednjim gumama gde je obicno jos i veca masa sto dodatno maskira stvarno stanje. I onda vozi brze nego sto omogucavaju zadnje gume i eto problema koji se u 99% slucajeva zavrsi nezgodom.
U kontra slucaju, sa dobrim zadnjim a losim prednjim vozac u 99% slucajeva na vreme primeti klizavu podlogu i smanji brzinu ispod kriticne granice za stabilnost.
Zapravo dilema ne postoji, kada god postoji sumnja u gume sigurica je novije, bolje, sa vise sare, postaviti pozadi. A kod auta sa ESP treba sve 4 gume da budu priblizno iste i uopste ne treba ni razmisljati o ustedama na gumama tipa vozicu celave napred/ ili pozadi jer imam ESP.
Posebno treba biti pazljiv kada se mesaju zimske i letnje gume ili modeli/proizvodjaci, i u kojoj sezoni koje imaju bolju trakciju sa ocekivanom podlogom pa shodno tome raspodeliti po osovinama.
Zavisno od podloge potrebno je vrlo malo da se laksi zadnj kraj (kod vecine danasnjih auta koji su u debalansu masa samom konstrukcijom) zanjise i tada je kraj bilo kakvom upravljanju.
Vec vrlo mala razlika u gumama lako dovede do toga na iole klizavijoj podlozi.
Po ravnom, kretanje po liniji i slicno nezahtevno zaista se nece primetiti problem sa losim zadnjim gumama.
Nije bez razloga pisana i veoma jasna preporuka proizvodjaca guma, vozila, struke, prakticno svih osim novinara (koji su obicno neobrazovani za tu temu a vise pisu kao reklameri) da se treba i mora ispostovati jasno poznato pravilo.
Bolje gume UVEK idu nazad i to nezavisno od pogona jer je zadnji deo kritican za kontrolu a sto je veca razlika guma napred-nazad to se pri manjim silama pojavljuje problem.
Bocno vodjenje gume je kriticni faktor zadnje osovine, sto laksi auto pozadi to je vaznost dobrih zadnjih guma vise izrazena za stabilnost.
Mnogo su redje situacije kada su napred losije gume pa se izgubi iznenada kontrola prednjeg kraja jer to bas treba da bude vozac koji ne oseca ponasanje auta (citati neiskusan) i ne primeti da gubi rano trakciju.
ESP ne radi kada guma klizi po podlozi, nema funkciju. Ono sto drzi zadnji kraj je dobra guma.
Sto veca razlika u gumama na stetu zadnjih to brze zadnji kraj postaje nekontrolisan pri delovanju bocnih sila, znaci skretanje, obilazenje, krivina itd.
Sve je slicno i kod prednjeg i zadnjeg pogona samo sto je zadnji pogon po pravilu bolje balansiran i stabilniji pri istim situacijama gubljenja trakcije.
Problem sa dobrim prednjim a losim zadnjim gumama je sto 100% vozaca nema osecaj da je preterao sa brzinom jer ne oseca dobro klizavu podlogu na prednjim gumama gde je obicno jos i veca masa sto dodatno maskira stvarno stanje. I onda vozi brze nego sto omogucavaju zadnje gume i eto problema koji se u 99% slucajeva zavrsi nezgodom.
U kontra slucaju, sa dobrim zadnjim a losim prednjim vozac u 99% slucajeva na vreme primeti klizavu podlogu i smanji brzinu ispod kriticne granice za stabilnost.
Zapravo dilema ne postoji, kada god postoji sumnja u gume sigurica je novije, bolje, sa vise sare, postaviti pozadi. A kod auta sa ESP treba sve 4 gume da budu priblizno iste i uopste ne treba ni razmisljati o ustedama na gumama tipa vozicu celave napred/ ili pozadi jer imam ESP.
Posebno treba biti pazljiv kada se mesaju zimske i letnje gume ili modeli/proizvodjaci, i u kojoj sezoni koje imaju bolju trakciju sa ocekivanom podlogom pa shodno tome raspodeliti po osovinama.
Re: Letnje gume
Još gora situacija je krivina u desno, koja sigurno odvlači auto u drugi smer.
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Letnje gume
Najbitnije je da rezervna bude dobra!
Nju mozes staviti i napred i nazad.
Nju mozes staviti i napred i nazad.
Re: Letnje gume
Samo da su sve 4 gume dobre, sa rezervnom sa tanak
Re: Letnje gume
Šta mislite o ovoj situacij? Dobio sam uz auto set zimskih guma Kontinental (zaboravio sam model), ali prethodni vlasnik ih verovatno nije rotirao i imam dve oko 3,5-4mm šare i dve oko 6 mm, koje na prvi pogled deluju kao nove, mekane na dodir, dot druga polovina 2013. godine.
Planiram ove dve lošije da zamenim, ali ne planiram da kupujem nove premijum gume, već neku srednju klasu, pošto zimi ne prelazim mnogo, a i ovo mi nije jedini auto u porodici. Znači na jednoj osovini premijum gume sa i više nego dobrom dubinom šare, a na drugoj nove gume srednje klase. Koje staviti napred, koje pozadi?
Planiram ove dve lošije da zamenim, ali ne planiram da kupujem nove premijum gume, već neku srednju klasu, pošto zimi ne prelazim mnogo, a i ovo mi nije jedini auto u porodici. Znači na jednoj osovini premijum gume sa i više nego dobrom dubinom šare, a na drugoj nove gume srednje klase. Koje staviti napred, koje pozadi?
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Letnje gume
Ako se Konti nije uplastičio, ja bih ga ostavio nazad.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Letnje gume
Ikac
Vidiš da ta dilema i nije dilema. Naravno, nove zimulje napred po snegu!
Inače, nemaš kretanja, upravljanja, nemaš kočlenja, poklizaćeš se negde i zlo.
Ljubitelj
Ogromna i duga priča, ali samo već jedna tvoja hipoteza, čini je netačno.
A to je da lakši zadnji kraj, lakše prokliza. Upravo težina je proporcionalna centrifugalnoj sili. Manje težine - manje centrifugalne sile. Vertikalna manja sila ne utiče na to, jer ako je manji pritisak na asfalt, koristiš užu gumu. Zato mali auti i imaju uže gume.
I ćisto da te pitam. Kud bi ti zimi sa napred na pogonskim točkovima sa ćelavim gumama?? I kako bi kočio, kad napred gde je sila kočenja 90% celog vozila, ti poseduješ ćelave gume, sa kojima je kočenje po ledu i snegu misaona imenica??
Kako ne vidite da je neko (ne znam zašto) plasirao glupu teoriju?
Za velike aute, sa zadnjom vučom, stvari stoje drugačije, to jeste u SAD (odakle je i ta teorija) sva bitnija vozila imaju zadnju vuču.
Vidiš da ta dilema i nije dilema. Naravno, nove zimulje napred po snegu!
Inače, nemaš kretanja, upravljanja, nemaš kočlenja, poklizaćeš se negde i zlo.
Ljubitelj
Ogromna i duga priča, ali samo već jedna tvoja hipoteza, čini je netačno.
A to je da lakši zadnji kraj, lakše prokliza. Upravo težina je proporcionalna centrifugalnoj sili. Manje težine - manje centrifugalne sile. Vertikalna manja sila ne utiče na to, jer ako je manji pritisak na asfalt, koristiš užu gumu. Zato mali auti i imaju uže gume.
I ćisto da te pitam. Kud bi ti zimi sa napred na pogonskim točkovima sa ćelavim gumama?? I kako bi kočio, kad napred gde je sila kočenja 90% celog vozila, ti poseduješ ćelave gume, sa kojima je kočenje po ledu i snegu misaona imenica??
Kako ne vidite da je neko (ne znam zašto) plasirao glupu teoriju?
Za velike aute, sa zadnjom vučom, stvari stoje drugačije, to jeste u SAD (odakle je i ta teorija) sva bitnija vozila imaju zadnju vuču.
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Letnje gume
Ti i dalje nisi skapirao da se priča o izboru izmedju para dobrih i para lošijih guma, a svoju naopaku teoriju braniš sa primerom para dobrih i para ćelavih guma. Sa ćelavim gumama se ne vozi nigde i nikako!
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.