Nove gume napred ili pozadi - diskusija
Re: Letnje gume
Stavi zimske bolje napred. Imao sam isti slučaj sa Stilom kad sam ga kupio, imao sam 2x nove Alpin A3, 2x stare Continental. U to vreme se svaki vikend išlo na Kop, plus sam jednom išao i na Durmitor. Imao sam istu dilemu pa sam rotirao gume. Pred Durmotorom odneo vrag šalu sa lošijim prednjim gumama, koji je bio trenutni setup, tako da sam ih prebacio nazad, a Mišelinke napred.
Stilo je karakterističan da _izrazito_ leti preko nosa po klizavom, dok dupe nema šanse da izgubi. I sa setapom gde su nazad lošije gume je i dalje izrazito išao preko nosa.
Stilo je karakterističan da _izrazito_ leti preko nosa po klizavom, dok dupe nema šanse da izgubi. I sa setapom gde su nazad lošije gume je i dalje izrazito išao preko nosa.
Re: Letnje gume
Za mene su "loše" gume - ćelave gume. To jeste jedan segment loših guma su i ćelave gume.Vladapetr je napisao:Ti i dalje nisi skapirao da se priča o izboru izmedju para dobrih i para lošijih guma, a svoju naopaku teoriju braniš sa primerom para dobrih i para ćelavih guma. Sa ćelavim gumama se ne vozi nigde i nikako!
I ja sam mnogo i mnogo vozio sa ćelavim gumama (jer sam morao). Čak i zimi. Danas to sigurno ne radim, jer nema potrebe, naravno.
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Letnje gume
Između guma sa 8mm i guma sa 4mm šare postoji ozbiljna razlika. Postoji i razlika između Michelin/GY i Tigar/Debica guma. O tome se priča kad se misli na razliku između dobrih i lošijih guma i koje gre treba staviti. Ćelave gume se ne voze i za to ne postoji opravdanje.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Letnje gume
U tom slučaju (kad te lošije imaju šaru 4mm), greška je manja.
A samo razmisli, zamorena ispošćena guma, oštećene konstrukcije, stavi se na opterećenije mesto (opterećenije više puta, što zavisi od modela vozila). Koja će pre da ekspolodira u krivini?
Evo recimo. Rezervna guma - ćopavac. Gde je staviti, napred ili nazad, kod auta, tipa Punto, Korsa, Klio ???
A samo razmisli, zamorena ispošćena guma, oštećene konstrukcije, stavi se na opterećenije mesto (opterećenije više puta, što zavisi od modela vozila). Koja će pre da ekspolodira u krivini?
Evo recimo. Rezervna guma - ćopavac. Gde je staviti, napred ili nazad, kod auta, tipa Punto, Korsa, Klio ???
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Letnje gume
Zaista ne znam, sa lošijim i zamorenim gumama ne vozim tako da može u krivini doći do eksplozije gume.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Letnje gume
Kako ne voziš? Pa ta od 4 mm šare je već prešla ako je skupa guma, bar 30-40 000, i doro je zamorena. Ako je bila nazad na puntu, prešla je 100 000
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Letnje gume
Ćopavac se stavlja nazad, na svakom automobilu. Kada ti u krivini eksplodira prednja guma, postoje šanse da ispraviš i sačuvaš kontrolu. Ako pukne zadnja i dupe krene svojim putem, možeš da se pozdraviš.
Ako su ti prednje gume toliko loše da sa njima ne možeš da kreneš ili nemaš kontrolu prilikom upravljanja, to nije znak da ih treba staviti nazad nego da ih treba zameniti.
Ako su ti prednje gume toliko loše da sa njima ne možeš da kreneš ili nemaš kontrolu prilikom upravljanja, to nije znak da ih treba staviti nazad nego da ih treba zameniti.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Letnje gume
Ne razumemo se. Bojim se da ste u opasnosti ako tako radite, posebno zimi ili po klizavici. Sve što je ta prednja guma starija, ćelavija, opasnost je veća.
Nazad za nuždu, mogla bi se voziti i guma od "japanera" ako znate šta je to. Ili sa dva "ćopavca". A napred, može li?
Nazad za nuždu, mogla bi se voziti i guma od "japanera" ako znate šta je to. Ili sa dva "ćopavca". A napred, može li?
Re: Letnje gume
Ko t'to kaže - ja ti kažem!
Re: Letnje gume
era, ajde molim te prvo procitaj uputstva proizvodjaca guma.
I teorija (zakoni fizike) i praksa se podudaraju.
Ok, ti si naucio pogresno jer te je neko tako naucio u skoli ili gde vec osnove fizike i dinamike kretanja vozila ali sto osporavas naucne cinjenice i dokazano u praksi? I jasne preporuke proizvodjaca guma da bolja guma ide pozadi nisu slucajno bas takve.
Nema veze mali ili veliki auto, prednji ili zadnji pogon uvek stabilnost vozila zavisi prvenstveno od trakcije zadnjih guma koje NIKADA ne smeju pre prednjih da budu u stanju klizanja.
U suprotnom ako zadnje gume klizaju dok se prednje gume kotrljaju nastaje rotacija iliti pirueta gde bezi zadnji kraj. To je stanje koje vozaci ne umeju da kontrolisu i koje se smatra gubitkom mogucnosti kontrole daljeg kretanja vozila po zeljenoj putanji.
Kako je jitze napisao, u desnoj krivini sigurno prelazis u levu traku zadnjim delom vozila i presecas kretanje drugih vozila iz suprotnog smera. Direktan sudar. I tu je uzrok gubljenje trakcije losije zadnje gume dok prednja guma jos ima trakciju. I od 100 proba ce se dogoditi 100 puta jer je fizicka zakonitost.
Postoje posebne situacije kada se namerno zeli nestabilan zadnji kraj vozila, i postoji poseban trening kako se to kontrolise ali to nije ovde tema niti se odnosi na voznju u regularnom saobracaju.
Zimi lose gume pozadi su recept za katastrofu. Sa losim gumama napred ne mozes ni da krenes ni da vozis puzevom brzinom, sto je daleko bolje jer ces ostaviti auto a nastaviti bezbedno peske.
I teorija (zakoni fizike) i praksa se podudaraju.
Ok, ti si naucio pogresno jer te je neko tako naucio u skoli ili gde vec osnove fizike i dinamike kretanja vozila ali sto osporavas naucne cinjenice i dokazano u praksi? I jasne preporuke proizvodjaca guma da bolja guma ide pozadi nisu slucajno bas takve.
Nema veze mali ili veliki auto, prednji ili zadnji pogon uvek stabilnost vozila zavisi prvenstveno od trakcije zadnjih guma koje NIKADA ne smeju pre prednjih da budu u stanju klizanja.
U suprotnom ako zadnje gume klizaju dok se prednje gume kotrljaju nastaje rotacija iliti pirueta gde bezi zadnji kraj. To je stanje koje vozaci ne umeju da kontrolisu i koje se smatra gubitkom mogucnosti kontrole daljeg kretanja vozila po zeljenoj putanji.
Kako je jitze napisao, u desnoj krivini sigurno prelazis u levu traku zadnjim delom vozila i presecas kretanje drugih vozila iz suprotnog smera. Direktan sudar. I tu je uzrok gubljenje trakcije losije zadnje gume dok prednja guma jos ima trakciju. I od 100 proba ce se dogoditi 100 puta jer je fizicka zakonitost.
Postoje posebne situacije kada se namerno zeli nestabilan zadnji kraj vozila, i postoji poseban trening kako se to kontrolise ali to nije ovde tema niti se odnosi na voznju u regularnom saobracaju.
Zimi lose gume pozadi su recept za katastrofu. Sa losim gumama napred ne mozes ni da krenes ni da vozis puzevom brzinom, sto je daleko bolje jer ces ostaviti auto a nastaviti bezbedno peske.
Re: Letnje gume
Aha, znači pri silasku niz zaleđenu planinu je bolje da prednji točkovi izgube trakciju?
Lanci se i za silazak sa planine stavljaju _napred_, a ne nazad. Automobil sa lancima napred nije opasan u krivini, a ima daleko veću trakciju napred nego nazad, da li ti je jasno zašto?
Porazmisli još jednom o svojoj teoriji. Ima u tome što si napisao ozbiljan (i opasan) problem. Automobil sa prednjom vučom i motorom napred po klizavom ima ozbiljnu tendenciju podupravljanja. Stavljanjem lošijih guma napred, zapravo si pojačao negativnu stranu takvog koncepta vozila. U krivini takav auto želi da produži napred, ne da izgubi zadnji kraj.
Ovde ne govorim o mogućnosti da su nazad letnje gume ili potpuno ćelave, nego i dalje funkcionalne zimske. Napred su novije i bolje.
Proverio bezbroj puta u praksi kao pasionirani skijaš. Na mojim kolima će zimske gume uvek bolje biti napred, uz ponovnu napomenu da ja gume rotiram i razlika između guma na osovini je mala.
Lanci se i za silazak sa planine stavljaju _napred_, a ne nazad. Automobil sa lancima napred nije opasan u krivini, a ima daleko veću trakciju napred nego nazad, da li ti je jasno zašto?
Porazmisli još jednom o svojoj teoriji. Ima u tome što si napisao ozbiljan (i opasan) problem. Automobil sa prednjom vučom i motorom napred po klizavom ima ozbiljnu tendenciju podupravljanja. Stavljanjem lošijih guma napred, zapravo si pojačao negativnu stranu takvog koncepta vozila. U krivini takav auto želi da produži napred, ne da izgubi zadnji kraj.
Ovde ne govorim o mogućnosti da su nazad letnje gume ili potpuno ćelave, nego i dalje funkcionalne zimske. Napred su novije i bolje.
Proverio bezbroj puta u praksi kao pasionirani skijaš. Na mojim kolima će zimske gume uvek bolje biti napred, uz ponovnu napomenu da ja gume rotiram i razlika između guma na osovini je mala.
Re: Letnje gume
nidža je potpuno u pravu.
Ljubitelju, ti bi lance nazad stavljao, na autima koji imaju prednju vuču ? Malo razmisli
Ovde gde ja živim, takvoj teoriji bi se smejala i žene i deca. Ja sam lično zabrinut neznanjem vozača, to jeste kako mogu sebe i druge da ugroze.
Pa ja da sam radio kako piše ljubitelj & CO, ko zna gde bi bio.
Da li shvatate, da nekad po 5 minuta razmišljam i gledam kako i da li da siđem niz nizbrdit zaleđeni put. Nekad i odustanem. Ako prednji točkovi izgube trakciju, to jeste ugasi se motor, piši propalo i ideš kao sanke, pa gde udariš - sletiš. Tu kočenja nema, kočnica se ne dohvata.
Ljubitelju, ti bi lance nazad stavljao, na autima koji imaju prednju vuču ? Malo razmisli
Ovde gde ja živim, takvoj teoriji bi se smejala i žene i deca. Ja sam lično zabrinut neznanjem vozača, to jeste kako mogu sebe i druge da ugroze.
Pa ja da sam radio kako piše ljubitelj & CO, ko zna gde bi bio.
Da li shvatate, da nekad po 5 minuta razmišljam i gledam kako i da li da siđem niz nizbrdit zaleđeni put. Nekad i odustanem. Ako prednji točkovi izgube trakciju, to jeste ugasi se motor, piši propalo i ideš kao sanke, pa gde udariš - sletiš. Tu kočenja nema, kočnica se ne dohvata.
Re: Letnje gume
Ko bi lance stavljao nazad na prednju vucu, cemu izmisljanje da bi ispao u pravu.
Pogledaj uputstvo proizvodjaca, gugni malo, informisi se. Ima ljudi zive i van tvog sela i imaju neka iskustva i neke zakljucke.
Pogledaj uputstvo proizvodjaca, gugni malo, informisi se. Ima ljudi zive i van tvog sela i imaju neka iskustva i neke zakljucke.
Re: Letnje gume
To je granični slučaj, kad napada sneg i moraš lance da montiraš, ti prilagođavaš svoju vožnju. Isto kao kad bi svesno stavio ćelave gume pozadi i zimske napred i vozio po utabanom snegu. Znaš šta i zašto to radiš.
Ja sam pričao o drugim stvarima, a to je pre svega, da ljudi iz neznanja, slušajući "iskusnije" budu dovedeni u zabludu i završe, u najboljem slučaju, kraj puta.
Prati novembar, decembar, kad dođu prve poledice, svake godine ista vest, nekoliko automobila sletelo s puta na usponu na Košutnjak. Baš ona situacija koju sam opisao.
Naravno, ABS a ni MUP se time ne bave, a dovoljno je samo da iznesu podatke o korišćenim gumama svakoj nezgodi i bilo bi mnogo jasnije.
Kad sam kupio Civica, dobio sam i čelične felne sa dve Winter1 stare dve godine. Kupio sam nove Dunlop4D i rekao vulkanizeru da ih stavi nazad. Gledao me kao da sam pao s marsa.
Al to je tipičan neškolovan majstor koji uči s koljena na koljeno umesto da prati npr. smernice proizvođača.
Ja sam pričao o drugim stvarima, a to je pre svega, da ljudi iz neznanja, slušajući "iskusnije" budu dovedeni u zabludu i završe, u najboljem slučaju, kraj puta.
Prati novembar, decembar, kad dođu prve poledice, svake godine ista vest, nekoliko automobila sletelo s puta na usponu na Košutnjak. Baš ona situacija koju sam opisao.
Naravno, ABS a ni MUP se time ne bave, a dovoljno je samo da iznesu podatke o korišćenim gumama svakoj nezgodi i bilo bi mnogo jasnije.
Kad sam kupio Civica, dobio sam i čelične felne sa dve Winter1 stare dve godine. Kupio sam nove Dunlop4D i rekao vulkanizeru da ih stavi nazad. Gledao me kao da sam pao s marsa.
Al to je tipičan neškolovan majstor koji uči s koljena na koljeno umesto da prati npr. smernice proizvođača.
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Letnje gume
ftj
ja ne živim na selu. Čemu zajedljiv ton? Zar vi iz najvećeg sela Srbije ne hrlite u moje selo da ga pomnožite sa nulom?
Ji 4Tze
Sneg i led nije izuzetak, nego samo ekstremni slučaj, koji jasno pokazuje da vaša priča o stavljanju boljih guma pozadi na prednjoj vuči nije tačna. Ta teorija potiče od većih vozila sa zadnjom vučom, gde to i ima neke logike i ispravnosti.
I jedno je "sletanje", zbog okretanja, a drugo je pravo izletanje zbog proklizavanja prednjeg kraja. To izgleda mnogo strašnije i nezbežno dovodi od posledica. Recimo, kočenje koje ste meni spočitavali sa zimskim gumama leti, je proporcionalno kvalitetu prednjih guma! Znači, pešak ka kizavom pešačkom prelazu.... dalje da ne navodim
I poslušaj malo tog vulkanizera. Jer na netu vlada često potpuno pogrešan stav o bilo čemu. Posebno o automobilima. Svi sve znaju "u tanka crevca", a za najsitniju stvar idu mehaničaru, električaru, vulkanizeru i sl. Kad je stav pogrešan, svi misle da je tačan. A tamo vas ti nepismeni "majstor"i obrade kao "jagnje" (nas pismene). Suludo je bilo staviti upolovačene Wintere napred, kad imaš nove zmske Dunlop. Suludo, suludo... i opasno
ja ne živim na selu. Čemu zajedljiv ton? Zar vi iz najvećeg sela Srbije ne hrlite u moje selo da ga pomnožite sa nulom?
Ji 4Tze
Sneg i led nije izuzetak, nego samo ekstremni slučaj, koji jasno pokazuje da vaša priča o stavljanju boljih guma pozadi na prednjoj vuči nije tačna. Ta teorija potiče od većih vozila sa zadnjom vučom, gde to i ima neke logike i ispravnosti.
I jedno je "sletanje", zbog okretanja, a drugo je pravo izletanje zbog proklizavanja prednjeg kraja. To izgleda mnogo strašnije i nezbežno dovodi od posledica. Recimo, kočenje koje ste meni spočitavali sa zimskim gumama leti, je proporcionalno kvalitetu prednjih guma! Znači, pešak ka kizavom pešačkom prelazu.... dalje da ne navodim
I poslušaj malo tog vulkanizera. Jer na netu vlada često potpuno pogrešan stav o bilo čemu. Posebno o automobilima. Svi sve znaju "u tanka crevca", a za najsitniju stvar idu mehaničaru, električaru, vulkanizeru i sl. Kad je stav pogrešan, svi misle da je tačan. A tamo vas ti nepismeni "majstor"i obrade kao "jagnje" (nas pismene). Suludo je bilo staviti upolovačene Wintere napred, kad imaš nove zmske Dunlop. Suludo, suludo... i opasno
Poslednja izmena od Era u 28 Avg 2016, 10:40, izmenjeno 2 puta ukupno.