Nove gume napred ili pozadi - diskusija
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Letnje gume
Da, i ovde i u Evropi je veoma duga tradicija vožnje većih vozila sa zadnjom vučom, zato su ostale te predrasude kojih se tako hipnotisano držimo
Samo ne odustaj, šta zna internet, tvoje iskustvo je validnije.
Samo ne odustaj, šta zna internet, tvoje iskustvo je validnije.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Letnje gume
Sve bitno o automobilu je poteklo iz SAD. A kad su se te teorije razvijale, 80% vozila je imalo zadnju vuču. Na kraju i danas, Mercedes, BMW imaju zadnju vuču i zadnja guma je jako bitna, bar koliko i prednja, pa i više. Pa čak i veliki auti sa prednjom vučom izgledaju drugačije u ovoj priči. A to su automobili za svaki reper, a ne auti A, B i C segmenta.
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Letnje gume
Jeste, a proizvođači znaju sve to što pričaš ali namerno pišu pogrešna uputstva jer im je u interesu da ljudi lupaju svoja kola i ginu
Ćelave gume o kojima ti pišeš nisu obuhvaćene ni jednim savetima ni analizama, to niko sa gramom mozga ne vozi. Nema nikakve svrhe svako malo ih ubacivati u raspravu kao argument.
Vožnja sa lancima i gde se lanci montiraju je takođe promašena tema, lanci se montiraju na pogonske točkove jer je njihova svrha da se krećeš. Ne možeš se kretati ako pogonski točkovi nemaju grip, a sa lancima se svakako ne smeš kretati brže od 40-50 kmh pa su sve priče o proklizavanju u krivini i eksploziji gume malo neozbiljne.
U normalnim uslovima vožnje, lošiju gumu napred ćeš osetiti na volanu pa nećeš forsirati niti uletati u krivine. Sa dobrom gumom napred možeš steći utisak da si stabilan i da ti je upravljanje dobro, pa u prvoj jačoj krivini dupe ode svojim putem i tu spasa nema. Ovo se dešava više nego često, pre neki dan je neko kačio sliku olupanog PUG-a 308 na autoputu, uzbrdica ka Bubanj potoku.
Na kraju krajeva, zašto se u temi o letnjim gumama kao argument stalno navodi slučaj vožnje po snegu i ledu?
Ćelave gume o kojima ti pišeš nisu obuhvaćene ni jednim savetima ni analizama, to niko sa gramom mozga ne vozi. Nema nikakve svrhe svako malo ih ubacivati u raspravu kao argument.
Vožnja sa lancima i gde se lanci montiraju je takođe promašena tema, lanci se montiraju na pogonske točkove jer je njihova svrha da se krećeš. Ne možeš se kretati ako pogonski točkovi nemaju grip, a sa lancima se svakako ne smeš kretati brže od 40-50 kmh pa su sve priče o proklizavanju u krivini i eksploziji gume malo neozbiljne.
U normalnim uslovima vožnje, lošiju gumu napred ćeš osetiti na volanu pa nećeš forsirati niti uletati u krivine. Sa dobrom gumom napred možeš steći utisak da si stabilan i da ti je upravljanje dobro, pa u prvoj jačoj krivini dupe ode svojim putem i tu spasa nema. Ovo se dešava više nego često, pre neki dan je neko kačio sliku olupanog PUG-a 308 na autoputu, uzbrdica ka Bubanj potoku.
Na kraju krajeva, zašto se u temi o letnjim gumama kao argument stalno navodi slučaj vožnje po snegu i ledu?
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Letnje gume
Tacno tako, odlican primer. Cim osetis da prednji tockovi gube ( i vraca se zavisno od okretanja volana) trakciju znaci da ides prebrzo i imas sanse da povratis kontrolu.nidza je napisao:Aha, znači pri silasku niz zaleđenu planinu je bolje da prednji točkovi izgube trakciju?
.
Kada osetis da su zadnji tockovi vec izgubili trakciju vise nema sanse da povratis kontrolu.
Za nizbrdo, lance treba da stavis na zadnje tockove a jos tacnije na sva 4 tocka. Ne smes nikada na nizbrdici da dozvolis da zadnji kraj "obilazi" prednji kraj a sto se desava sa tvojom postavkom napred dobre a nazad lose trakcije.
To je osobina raspodele sile tezine i nema nikakvog znacaja koja je vuca. I kod zadnje vuce bezi prednji deo, vuce nos, napolje.
Mozes potpuno da zanemaris motor, iskljucis kompletno i uvek se na isti nacin ponasa vozilo i uvek su zadnji tockovi ti koji moraju da imaju vece trenje klizanja od prednjih da bi imao kontrolu spustanja nizbrdo.
Prosao sam ja kroz tu tvoju teoriju sa visestrukom piruetom nizbrdo, dok nisam naucio pravu teoriju i poslusao proizvodjace guma i auta.
Ovo sto sam napisao je jasno definisano u nauci, odavno nema dilema a i pise u udzbenicima ako vec trazis neki razlog zasto se teorija i praksa podudaraju.
Ili mozda mislis da inzenjeri koji konstruisu gume i automobile slucajno napisu preporuke?
Da si napisao da se radi o uzbrdici, bio bi u pravu da su zadnje gume sporedne a da prednje imaju prioritet. Do jedne granice a onda opet postaje problem zadnji deo vozila.
Sneg i led nije ekstremni slucaj vec svake godine normalna prirodna pojava i situacija pri kojoj se voze automobili. Nije to nasa prica vec nauka. Teorija ne potice od vecih vozila sa zadnjom vucom vec je opisana u fizici, u oblasti koja se zove fizicka mehanika i opisana do detalja. Matematicki dokazana i lako proverljiva a uz to ponovljiva kao vazeca za svaki auto na planeti.Era je napisao: Sneg i led nije izuzetak, nego samo ekstremni slučaj, koji jasno pokazuje da vaša priča o stavljanju boljih guma pozadi na prednjoj vuči nije tačna. Ta teorija potiče od većih vozila sa zadnjom vučom, gde to i ima neke logike i ispravnosti.
Slucaj snega i leda je bas dobar jer vrlo plasticno, jasno, pokazuje odnose sila trenja klizanja i sila trenja kotrljanja koje se lako mogu i vizeulno opaziti kada prednji ili zadnji kraj krutog tela sa 4 dodirne povrsine sa podlogom izgube trakciju.
Ako nije pogodan slucaj snega i leda za analizu sila su pogodna kolica za kupovinu u supermarketu jer se ponasaju na isti, zakonit, nacin sa silama trenja klizanja i kotrljanja.
Uostalom, sasvim je dovoljno da se vozac auta pridrzava uputstva za upotrebu proizvodjaca guma i nece pogresiti.
Re: Letnje gume
Neverovatno, da nikad nisi osetio "zort" o kome pišeš. Da jesi shvatio bi:ljubitelj je napisao:Tacno tako, odlican primer. Cim osetis da prednji tockovi gube ( i vraca se zavisno od okretanja volana) trakciju znaci da ides prebrzo i imas sanse da povratis kontrolu.nidza je napisao:Aha, znači pri silasku niz zaleđenu planinu je bolje da prednji točkovi izgube trakciju?
.
Kada osetis da su zadnji tockovi vec izgubili trakciju vise nema sanse da povratis kontrolu.
Za nizbrdo, lance treba da stavis na zadnje tockove a jos tacnije na sva 4 tocka. Ne smes nikada na nizbrdici da dozvolis da zadnji kraj "obilazi" prednji kraj a sto se desava sa tvojom postavkom napred dobre a nazad lose trakcije.
-Kad nizbrdo po ledu izgubiš prednje točkove i ugasi se motor ti si apsolutno i potpuno nemoćan. Jedino što možeš da probaš je alnasovanje u brzini bez kvačila.
-Kad se auto počne zanositi imaš X načina izvlačenja. Dovoljno je samo malo dodati gas, jer ceo problem i nastane naglim puštanjem gasa. Ima drugih metoda, i to puno i sigurno uspešnih. Oni koji znaju da vladaju autom, to upravo koriste kao veliki +.
-Staviti lance na zadnje nepogonske točkove Šta reći, a ovo da ne vređam?
-Kad auto počne nizbrdo da kliza prednjim točkovima i gledaš da ideš pravo u provaliju, jedino možeš probati namotati volan u željenu stranu i povući ručnu. Pa šta bude.
Sve ovo što poričam važi i za suvo, i mokro, samo što je višestruko manje izraženo, brzine su veće, vreme reakcije manje, svako izvlačenje teže, i posledice veće.
Vladipetar
Ja takva "uputstva" nisam viđao u prporuci poroizvođača malih vozila, osim preporuke za rotiranje guma, u smislu ravnomernijeg hbanja i veće trajnosti.
Svako proizvođač vozila i guma se uvek bori protiv zanošenje, ili prevrtanja, jer se to smatra falinkom vozila ili gume, kod korisnika. A to što odeš pravo pod kamion, smatra se tvojom greškom jer si "VOZIO BRZO". Tu je i glavni fazon.
Re: Letnje gume
@era
to se tako kaze, sto bi ameri rekli figure of speech. A to mnozenje sa nulom nisam bas razumeo al ajde.
to se tako kaze, sto bi ameri rekli figure of speech. A to mnozenje sa nulom nisam bas razumeo al ajde.
Re: Letnje gume
Ha ha ha, ides nizbrdo, zadnji kraj pretice prednji i kliza bez kontrole ti dodajes gas i povlacis rucnu.
Ipak nisi razumeo ni sta je ovde pisano a nisi ni pogledao uputstva proizvodjaca, tako mogu da shvatim ovaj tvoj poslednji post.
Ipak nisi razumeo ni sta je ovde pisano a nisi ni pogledao uputstva proizvodjaca, tako mogu da shvatim ovaj tvoj poslednji post.
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Letnje gume
Da završimo sa ovom raspravom, evo ti par uputstava proizvođača guma. Proizvođač vozila ne piše uputstva o tome kako se gume montirajuEra je napisao:...Ja takva "uputstva" nisam viđao u prporuci poroizvođača malih vozila, osim preporuke za rotiranje guma, u smislu ravnomernijeg hbanja i veće trajnosti.
http://www.goodyear.com/email/faq/care.html#q9
http://www.continental-tires.com/car/te ... exikon-3-4
http://www.michelinman.com/US/en/safe-d ... tires.html
http://www.tirerack.com/winter/tech/tec ... ?techid=52
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Letnje gume
Proizvođaču guma bi najbolje bilo da se monitira nova guma na rezervni točak. Tu je najmanja verovatnoća da će biti reklamirana ili da će neko imati primedbe na nju. Ako ništa, najbolje je staviti nazad, i ne tovariti mnogo u auto
A opet, proizvođač auta valjda zna šta je napravio i testirao
A opet, proizvođač auta valjda zna šta je napravio i testirao
Re: Letnje gume
Što nije baš previše verovatna situacija sa kolima izrazito teškim napred sa prednjom vučom.ljubitelj je napisao:Ha ha ha, ides nizbrdo, zadnji kraj pretice prednji i kliza bez kontrole ti dodajes gas i povlacis rucnu.
Ipak nisi razumeo ni sta je ovde pisano a nisi ni pogledao uputstva proizvodjaca, tako mogu da shvatim ovaj tvoj poslednji post.
Jeste ako je nazad letnja napred zimska guma, ali nadam se da se svi slažemo da sumanute krajnosti nisu u okvirima diskusije.
Tapatalk
Re: Letnje gume
Očigledno, da pobornici teorije "nove gume nazad, i pored toga što je težište i vuča napred", ne mogu da sastave i objasne svoju teoriju. Fali tu dosta krupnog materijala, počev od temelja.
Ako ništa, to je i njima jasno....
Ako ništa, to je i njima jasno....
Re: Letnje gume
Očigledno po čemu?
ljubitelj je ispisao 5 strana a sve staje u prosto proširenu rečenicu.
Ja i pričam o tome da se stavljaju mnogo lošije gume (i vansezonske) na zadnju, nepogonsku osovinu i da ljudi zbog toga ginu i sleću s puta.
Težište jeste napred i zato ti treba bolja guma pozadi da bi imao trakciju i da zadnji kraj ne odleti van puta u kritičnoj situaciji.
Možda je tebi suludo bilo to što sam stavio korišćene zimske napred ali meni više znači da kad na volanu osetim s prednjom gumom da je podloga opasna, prilagodim svoju vožnju. Da su bile pozadi, ne bih mogao nikad da primetim. I tu je kraj cele nauke.
Pošto ne živim i ne krećem se po Zlatiboru, mogu da prihvatim da tamo važe drugi uslovi ali nisi valjda lud da rizikuješ sa lošim gumama na tako izrazitoj lokaciji.
Ćelave patike ne nosiš po poledici
Vulkanizer je obično neškolovan priučen majstor za skidanje, postavljanje i balansiranje guma, to je sve što radi pola života, i šta sad vredi da ja njemu objašnjavam zbog čega blokira točak.
Nek proba sam kad je auto na dizalici koliko mu treba da se to desi
evo skorašnjih primera, samo niko se time ne bavi šta je bilo na točkovima, samo guglajte "sleteo s puta"
http://www.blic.rs/vesti/hronika/taksi- ... iz/x3rzqnb
http://www.blic.rs/vesti/hronika/tezak- ... la/fs3l4kn
http://www.blic.rs/vesti/republika-srps ... lo/1c9cw7k
http://www.juznevesti.com/Hronika/Auto- ... je.sr.html
Zašto motoristi padaju kad je takođe težište napred i koči se prednjom?
Zato što, ako zadnja izgubi trakciju, sigurno pada.
ljubitelj je ispisao 5 strana a sve staje u prosto proširenu rečenicu.
Ja i pričam o tome da se stavljaju mnogo lošije gume (i vansezonske) na zadnju, nepogonsku osovinu i da ljudi zbog toga ginu i sleću s puta.
Težište jeste napred i zato ti treba bolja guma pozadi da bi imao trakciju i da zadnji kraj ne odleti van puta u kritičnoj situaciji.
Možda je tebi suludo bilo to što sam stavio korišćene zimske napred ali meni više znači da kad na volanu osetim s prednjom gumom da je podloga opasna, prilagodim svoju vožnju. Da su bile pozadi, ne bih mogao nikad da primetim. I tu je kraj cele nauke.
Pošto ne živim i ne krećem se po Zlatiboru, mogu da prihvatim da tamo važe drugi uslovi ali nisi valjda lud da rizikuješ sa lošim gumama na tako izrazitoj lokaciji.
Ćelave patike ne nosiš po poledici
Vulkanizer je obično neškolovan priučen majstor za skidanje, postavljanje i balansiranje guma, to je sve što radi pola života, i šta sad vredi da ja njemu objašnjavam zbog čega blokira točak.
Nek proba sam kad je auto na dizalici koliko mu treba da se to desi
evo skorašnjih primera, samo niko se time ne bavi šta je bilo na točkovima, samo guglajte "sleteo s puta"
http://www.blic.rs/vesti/hronika/taksi- ... iz/x3rzqnb
http://www.blic.rs/vesti/hronika/tezak- ... la/fs3l4kn
http://www.blic.rs/vesti/republika-srps ... lo/1c9cw7k
http://www.juznevesti.com/Hronika/Auto- ... je.sr.html
Zašto motoristi padaju kad je takođe težište napred i koči se prednjom?
Zato što, ako zadnja izgubi trakciju, sigurno pada.
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Letnje gume
"Težište jeste napred i zato ti treba bolja guma pozadi da bi imao trakciju i da zadnji kraj ne odleti van puta u kritičnoj situaciji".
Ako ovo uspeš da pojasniš na razumljiv način, stvar je rešena.
Ovako, ovo je skroz pogrešno! Kako da odleti kad je centrifugalna sila manja? (sam si rekao, jer je i masa manja!).
Trakcija (potrebna) je srazmerna centrifugalnoj sili, koja je opet stazmerna masi, znači nazad treba manja trakcija nego napred. A dokaz je da zadnje gume se habaju XXX puta manje!!
Ajde objasni, možda ja ne razumem
Ako ovo uspeš da pojasniš na razumljiv način, stvar je rešena.
Ovako, ovo je skroz pogrešno! Kako da odleti kad je centrifugalna sila manja? (sam si rekao, jer je i masa manja!).
Trakcija (potrebna) je srazmerna centrifugalnoj sili, koja je opet stazmerna masi, znači nazad treba manja trakcija nego napred. A dokaz je da zadnje gume se habaju XXX puta manje!!
Ajde objasni, možda ja ne razumem
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Letnje gume
Ne vredi da se objašnjava jer ne želiš da razumeš. Provozao si ćelavu gumu po Zlatiboru i to je to, imaš svo znanje sveta.
Pomalo ti i zavidim, da imam takvo samopouzdanje i da verujem da su u krivu SVI proizvođači i SVE analize o pravilnom pozicioniranju guma, a da ja znam bolje - pa osvojio bih svet
Pomalo ti i zavidim, da imam takvo samopouzdanje i da verujem da su u krivu SVI proizvođači i SVE analize o pravilnom pozicioniranju guma, a da ja znam bolje - pa osvojio bih svet
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Letnje gume
Ma pusti njega, nijedan vulkanizer ili prodavac guma ne zna za to pravilo.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Sent from my LG-H815 using Tapatalk