Nove gume napred ili pozadi - diskusija

Sve vezano za gume i felne
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 10566
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Nove gume napred ili pozadi - diskusija

Post od ljubitelj » 04 Sep 2016, 01:10

Era je napisao:Pa jasno, kad ti je Vršački breg najveći izazov. Spavao sam u onom hotelu sa staklenim podovima više puta ;)

Dobar si čovek, vidim, ne bi da te zahebavam.Pročitaj po neku knjigu, ne bi bilo zgoreg. :pivo:
Meni Vrsacki breg po ledu nije najveci izazov do sada ali za tebe to jeste sigurno jer sa tvojom teorijom nikada ne bi sisao nizbrdo po ledu sa celavim gumama pozadi. Od 2 krivine vec na onoj prvoj bi zavrsio u jarku, A taj Vrsacki Breg je nesto sto ti neces naci na tom tvom Zlatiboru po zahtevnosti.

A koliko vidim niti ni stigao na vrh Brega jer tamo nema hotela, samo jedam mali objekat posade koja odrzava radio i tv predajnike :)

Dobar ili los covek ja knjige procitao i naucio, sada je na tebe red da pocnes sa citanjem. Ako bi da citas preporucujem Irodova, fizicka mehanika ili neke drugih ruskih autora. Koristi ih ceo svet ukljucivo i zapad se skoluje iz njih pa sam uverene da bi zadovoljivo i tebe :pivo:
Ne moras mnogo knjiga, za dobar start dovoljna su skracena uputstva proizvodjaca guma.

Kog proizvodjaca zelis, odaberi sam.

I da, lanci ili bilo sta sto povecava trenje se uvek stavlja na zadnje tockove pri krenjanju nizbrdo, sto veca nizbrdica to veci zahtevi da se poveca koeficijent trenja. :sesir:

ljubitelj
Postovi: 10566
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Nove gume napred ili pozadi - diskusija

Post od ljubitelj » 04 Sep 2016, 01:36

nidza je napisao:Potpuno se slažem, a podjednako trošenje je moguće samo uz rotaciju. Međutim, to povlači sa sobom jednu činjenicu, a to je da su prednje gume uvek za nijansu bolje od zadnjih, ako se redovno rotira.

Kako rotaciju i bolje zadnje gume uklopiti u slučaju kola koje više troši gume na prednjoj osovini?
Ne trose sva kola vise i brze prednje gume. Kod kola koje vise trose gume na prednjoj osovini cesce vrsis rotaciju, toliko cesce koliko brze nastane razlika u potrosnji.

Ja recimo ne rotiram gume i posle 35.000km su podjednako potrosene, unutar 1mm razlike prednjih i zadnjih. Ali ono sto ja vozim ima raspored masa 50-50% sto je prakticno idealno pa su i gume priblizno podjednako izlozene silama pri voznji i time podjednako trose.
Za tvoj slucaj debalansa po osovinama verovatno je ciklus rotacije kratak, na 10.000kkm ili mozda manje sto vec pokaze praksa se pokaze potreba.

Dijagram koji si postavio treba sta da pokaze? Da vise istrosena guma ima duzu zaustavni put?
Ima.Kao sto i ABS utice na duzi zaustavni put kada radi a podloga je klizava.

Za kontrolu stabilnosti vozila je zaustavni put sporedna kategorija, osnovno je da se sacuva upravljivost i to je prioritet pri konstrukciji auta i posebno vesanja.

Tom logikom je uveden u ABS sistem koji oslabljuje kocenje i produzava zaustavni put ali ima uvek jednu bitnu prednost, omogucava da se upravlja putanjom vozila i sprecava da gume blokiraju, da klizaju. Klizanje uvek znaci da vozac ne moze da utice na putanju kretanja.

Upravo ono sto je poenta potrebnih dobrih guma pozadi, da se spreci da gume blokiraju, da klizaju.

Onoga trenutka kada se guma vise ne okrece vec klizi, gotovo je sa upravljivoscu vozila, sto losija guma to se ranije dogodi tj pri manjim ubrzanjima. Prednji kraj vozila ima upravljanje volanom, zadnji kraj vozila nema. Nije tesko zakljuciti sta je veci problem za kontrolu vozacu.

Izmedju opcije da izgubis upravljavjivost vozila pa naletis na preprekui da povecas za malo zaustavni put a izbegnes prepreku , ovo drugo je bezbednije. Da nije tako ABS bi bio izbacen.

Odgovori