Protekt

Sve vezano za gume i felne
Odgovori
Korisnikov avatar
nuk
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Protekt

Post od nuk » 16 Nov 2013, 13:31

Na drugom forumu se povela prica oko protektiranih guma i prilicno sam se zacudio koliko se te gume koriste pa cak i preporucuju, za teretni program je jasno, usteda je ogromna dok je za putnicki program sasvim druga prica.

Posle svega procitanog i odgledanog "how it's made" videa, ja to na auto nikada ne bih stavio..

http://www.youtube.com/watch?v=hc8SoPUAtxM

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11042
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Protekt

Post od Bax » 16 Nov 2013, 14:13

Moj kolega je uzeo protekte za Pandu 4x4, ali kramponke, takve gume i ne postoje za taj auto kod nas. Vozi ih vec 2 godine, on je zadoviljan, ali to je za specificne potrebe, sara je 1.5 cm, tako nesto.

Sent from my ZTE-SKATE
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Protekt

Post od dragvorl » 16 Nov 2013, 16:19

Koliko mi je poznato po zakonu na upravljackim tockovima su zabranjene za putnicka vozila. Ja ih takodje ne bih stavljao, mozete misliti ko se sve bavi tim poslom, mada moguce da se moze naci i nesto kvalitetno, ali kapiram da nije vredno rizika. Na kamionskom programu je sve to i skuplje, a opet se vide odvaljeni gazeci slojevi kraj puta.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11042
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Protekt

Post od Bax » 16 Nov 2013, 17:12

Ovo na Pandi i jeste kanionski hladni protekt.

Sent from my ZTE-SKATE
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7234
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Protekt

Post od dag81 » 16 Nov 2013, 17:40

Pre neki dan za neku firmu stavljao protektirane poluteretne, Optimo cini mi se da se zovu.
Prvu stavljamo na balans 20/30 gr. sto je perfektno za kombi. Jos se ja zajebavam sa radnikom vidi bolje engo Pirelli cargo. Stavljamo drugu na balans 160gr/90gr, okrecemo je za 180c slicno 160/70gr.
Guma je kopija conitija poluteretnog,tj. Contijev je kalup, i stvarno je odradjena jako dobro, ali eto gramaza je bas ogromna.

Korisnikov avatar
GJSenna
Postovi: 512
Pridružio se: 18 Nov 2013, 19:20
Garaža: Volvo S60 II, Audi A3 1.8T, bicikl...
Lokacija: Sweden

Re: Protekt

Post od GJSenna » 05 Dec 2013, 20:34

protektirane gume bih koristio samo kao zimske gume jer se zimi vozi opustenije na autoputu dok sa letnjim licno, ne bih rizikovao bas zbog vece brzine, a da su jeftinije jesu...
Slika

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Protekt

Post od nikaragva » 05 Dec 2013, 20:58

nuk je napisao:Na drugom forumu se povela prica oko protektiranih guma i prilicno sam se zacudio koliko se te gume koriste pa cak i preporucuju, za teretni program je jasno, usteda je ogromna dok je za putnicki program sasvim druga prica.

Posle svega procitanog i odgledanog "how it's made" videa, ja to na auto nikada ne bih stavio..

http://www.youtube.com/watch?v=hc8SoPUAtxM
Sad sam pogledao video, pa tu ima vise posla nego da se napravi nova guma :D

Meni to deluje OK uradjeno, nemam pojma sta bi jos moglo da bude bolje. Ali za neke slepe i kamione koji nikad ne prelaze 80KM/H, mislim da je to sasvim OK.

Korisnikov avatar
nuk
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Protekt

Post od nuk » 05 Dec 2013, 21:35

Ja sam prvi put video kako "nastaje" protekt, za to sam i postavio ovo mada, nekako sam pod utiskom da verovatno ne praktikuju svi iste metode, malo fuseraja i eto belaja :D

Pitanje je da li se ovo isplati za putnicka vozila, za kamione je jasno...

Korisnikov avatar
GJSenna
Postovi: 512
Pridružio se: 18 Nov 2013, 19:20
Garaža: Volvo S60 II, Audi A3 1.8T, bicikl...
Lokacija: Sweden

Re: Protekt

Post od GJSenna » 06 Dec 2013, 01:10

da, za kamione je velika usteda samog materijala (gume), cena, zagadjenja okoline itd.
kod automobila sve zavisi od brenda ali sam nalazio gumu koja je do 50% jeftinija od originalnig proizvoda.
Slika

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Protekt

Post od McGruja » 06 Dec 2013, 07:36

A postoji i drugaciji nacin protektiranja, sa kalupima, koji je skuplji, ali i kvalitetniji

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Protekt

Post od nikaragva » 06 Dec 2013, 08:47

Zar nije ovaj nacin kvalitetniji od lepljenja kalupa?
Vidjao sam pored puta te gazne slojeve da otpadnu.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Protekt

Post od McGruja » 06 Dec 2013, 10:16

Ne, mozes da lepis gazni sloj (to sto vidjas sa strane puta :) ) a mozes i na staru osnovu kalupom naneti novu gumu, istim procesom kao sto se nove gume prave

Korisnikov avatar
GJSenna
Postovi: 512
Pridružio se: 18 Nov 2013, 19:20
Garaža: Volvo S60 II, Audi A3 1.8T, bicikl...
Lokacija: Sweden

Re: Protekt

Post od GJSenna » 06 Dec 2013, 11:44

:) vise ima posla da se regumira pneumatik nego li da se proizvede novi..
gledao sam malo po netu, nije to toliko lose koliko se ljudi plase. Svakako je bolje da se za isti novac kupi regumirana guma sa sarom od 10 mm, nego polovnjak (moj slucaj) polovna guma za iste pare 5 mm...
Slika

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Protekt

Post od Paja » 06 Dec 2013, 11:53

Svakako je bolje nego polovnjak, ali to dovodi do zaključka da isto koštaju. Ako je tako to je ok i tada bi ozbiljni protekti imali i ozbiljno tržište.
Problem je što ozbiljni protekti koštaju zanemarljivo manje od novih guma. Kakvi god da su ipak su pravljeni na gumama koje su ko zna koliko puta udarile u ivičnjak ili rupu i veliko je pitanje u kakvom je stanju osnova na koju se dodaje protekt.

Korisnikov avatar
Peca
Postovi: 47
Pridružio se: 02 Okt 2012, 10:40
Lokacija: Beograd

Re: Protekt

Post od Peca » 07 Dec 2013, 19:09

Na kamione protekt ide samo na prikolicu i pogonsku osovinu, nikada na upravljacku ma koliko kvalitetan bio. Za upravljacku osovinu samo nove mada ima ljudi koji stavljaju i protekt na upravljacku sto i nije pametno jer ako se odlepi protekt, eto belaja...
I za kola, ako se stavlja protekt, bih isto savetovao. Mada, kola su laksa i mogu se zadrzati na putu ako pukne prednja guma.
Some say, he's Samurai...

Odgovori