Protekt

Sve vezano za gume i felne
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11074
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Protekt

Post od Bax » 19 Dec 2013, 11:22

Taj hladni protekt je znatno jeftiniji, ro je druga prica.

Sent from my ZTE-SKATE
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23797
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Protekt

Post od dragvorl » 19 Dec 2013, 11:40

nikaragva je napisao:Koliko se puta moze protektirati?

Ako je odgovor jednom, onda to moze da znaci da bok gume, obod oko felne, zice i ostale stvari sa strare gume, mogu da izdrze dva veka gume bez problema, samo je problem gazeci sloj, koji se jednom obnovi.
Stepen sigurnosti je sigurno visok. To ti je kao kod mosta ili lifta, sve mora da bude visetruko bezbednije nego sto bi moglo.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Protekt

Post od nikaragva » 19 Dec 2013, 11:59

Pretpostavljao sam da je tako.
Cemu onda nervoza. Ako je protekt dobro nalepljen i nece otpasti, onda to predstavlja ok gumu u odredjenim situacijama.
Naravno cena je kljucna.

Korisnikov avatar
BRISK
Postovi: 71
Pridružio se: 11 Dec 2012, 14:30
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Protekt

Post od BRISK » 19 Dec 2013, 13:54

Lepljeni protekt se koristi isključivo za kamione, ali i on se polako izbacuje iz upotrebe.

Što se tiče automobilskih guma, tu mora da se radi nalivanje i topljenje. Bezbednost je na prvom mestu! Zakoni koje sam okačio nalažu protektirnicama da prave gume istog kvaliteta kao neprotektirane. Sa tim zakonima se niko ne igra, jer su robije ozbiljne.

Znam da ovde svašta prolazi, proizvode se gume bez homologacije, voze se gume stare i po 15 godina, ali to u EU i drugim razvijenim zemljama ne prolazi i zato je glupo porediti nas i njih i pričati da su to glupi zakoni.

Konkretno INSA TURBO proizvodi gume više od 25 godina. Za tih 25 godina, da se dogodila neka nesreća zbog njihovih guma i da se ustanovilo da nije ispoštovana procedura za proizvodnju, sigurno bi do sada bili zatvoreni i u zatvoru. Umesto toga, INSA TURBO ima podršku španske vlade i ministarstava, dobija nagrade i sertifikate, homologacije i dozvole od EU i US institucija za izvoz guma u EU i zemlje SAD-a.

Čudno je to kako samo mi u Srbiji znamo da su sve to prevaranti, a te velike i daleko razvijenije zemlje od nas koriste tu tehnologiju i nemaju pojma ništa o tome. Možda zato i kasnimo za svetom jer ne želimo da prihvatimo inovacije ;)

Takođe, protektirani pneumatici se koriste na školskim autobusima koji prevoze decu, gradskim autobusima koji prevoze građane, na kamionima koji učestvuju u saobraćaju svakodnevno, na avionima koji prevoze po 300 i više putnika... Zamislite kolika je sila i koliko je trenje prilikom sletanja jednog aviona?

Da su protektirane gume loše i da nisu bezbedne, umesto njih ta guma bi se iskoristila u druge svrhe, a ne bi se koristila za vraćanje na ulicu. Ni jedna država ne bi to podržala, jer zbog uštede od par eur prilikom proizvodnje protekta državu mnogo više može da košta lečenje nekog nesrećnika posle saobraćajne nesreće koja je izazvana zbog tih guma, kao i osiguravajuće kuće koliko je bio osiguran.

U EU se najnormalnije proizvode protektirani pneumatici koji imaju indeks brzine do 300km/h, a u Srbiji se proizvode bez homologacije i garancije, sa indeksom brzine do 120km/h. Homologacija je garancija da je fabrika ispunila sve uslove za proizvodnju nečega, a najviše bezbednosne uslove.
http://www.brisk.rs - BRISK svećice
http://www.autogasservis.rs - ugradnja i servis auto gasa

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Protekt

Post od Paja » 19 Dec 2013, 16:39

Voleo bih da vidim cene protekta i neke jeftine nove gume u toj istoj Španiji ili bilo gde u EU.

Korisnikov avatar
BRISK
Postovi: 71
Pridružio se: 11 Dec 2012, 14:30
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Protekt

Post od BRISK » 19 Dec 2013, 17:02

Evo kako se kreću cene u Nemačkoj :)

http://www.spardeingeld.de/autoreifen/p ... t--30.html

http://www.idealo.de/preisvergleich/Pro ... 71576.html

A ovde možete pogledati kako se kreću cene u Engleskoj ;)

http://www.mytyres.co.uk/index.html

Ima takvih linkova mnogo, izvukao sam samo dva za primer...

Iz priloženog se vidi da ih prodaju i u drugima zemljama EU, a ne samo u Španiji i kod nas ;)
http://www.brisk.rs - BRISK svećice
http://www.autogasservis.rs - ugradnja i servis auto gasa

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10886
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Protekt

Post od Uroš S. » 19 Dec 2013, 17:18

Stvarno mi nije jasno, 42e protekt, a ista takva Sava Adapto 8e skuplja(danas kupio 4 komada)? Što Bax reče, ne bi smele da koštaju više od 70% cene novih.
Čini mi se da je priča s ovim slična Long Life uljima, silovanje svega okolo zarad neke gistro ekologije.

Ne kažem i ne mislim da su ovakve gume loše iz ugla vozača i bezbednosti, prosto ne znam pa neću da nagađam. Samo po mom mišljenju razlika u ceni ne opravdava eksperimentisanje, mada sam siguran da će naći svoje kupce(mislim na naše tržište), tipa moj deda koji vozi auto 3x godišnje, od toga jednom kada ide da ga registruje. I ovo za dedu nisam napisao da bih se rugao, već zaista iz mog ugla njega vidim kao nekog kome bi ovakva guma uradila posao, mada bih mu ipak pre preporučio Adapto.

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29978
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Protekt

Post od trojanac » 19 Dec 2013, 17:22

Evo ja sam tražio sa ovog drugog linka, zimske gume, u dimenziji koju imam na autu (185/65 R15). Napominjem da su cene od-do, pa je pitanje koliko su relevatne, ali okvirno imamo neki pregled.

Najjeftinija guma Winter Tact WT 80 (ne znam da li je protekt) košta 29-33,5e
Najjeftinija meni poznata Barum Brillantis 2 košta 36-75e
Zatim ide Insa Turbo T2 po ceni od 37,5e
Skuplja od nje, meni poznata je Debica Frigo 2 sa cenom od 38,5-54e
Sledeća skuplja, meni poznata - PAZI SAD je Trayal Arctica po ceni od 42e
Onda imamo Savu Perfecto od 43-68e

Dok je Dunlop SP Winter Sport 3D koji sad vozim od 50-71e

Ove između za koje nisam nikad čuo nisam ni navodio. Dakle, po ovome, Insa Turbo je jeftinija oko 5e po gumi od Trayal Artice ili 6e od Save, što je možda zanemarljiva cifra na period od nekoliko godina, pogotovo jednom prosečnom nemcu. Ali zapitao sam se ko onda kupuje sve te jeftine gume ako im je tih par eura za neku "normalnu" zanemarljiva? Da ne poredim sa Dunlopom, gde je razlika najmanje 15-20e ako ne i više po gumi.

Dakle, svaka roba ima svoga kupca i sigurno nekome znači da uštedi 1000 ili 2000 dinara tako što će kupiti jeftinije gume, a da li su protekt ili ne, njega to baš i ne interesuje. Bitno je da guma ima garanciju i da je bezbedna i da na kolima ima odgovarajuće gume.
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10383
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Protekt

Post od sebekkg » 19 Dec 2013, 17:23

Da ali njemu ta razlika od 10e po gumi ne igra ulogu jer je nova guma biti 5 godina ok a protekt ne moze da bude vise od 2 3.

poslato sa tapatoka koristeći komšin vajrless
Slika

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29978
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Protekt

Post od trojanac » 19 Dec 2013, 17:24

To ima negde propisano koliko traje protekt u odnosu na novu?
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
BRISK
Postovi: 71
Pridružio se: 11 Dec 2012, 14:30
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Protekt

Post od BRISK » 20 Dec 2013, 10:46

Trajnost gume je relativna stvar i zavisi od dosta stvari. Dovoljno je zimsku gumu odvozati jedno leto, nakon čega može da se baci. Takođe, ukoliko se prekorači indeks brzine guma takođe može da se spali. Još jedan od bitnih faktora, a koji malo ko poštuje, jeste pritisak u gumama. Mnogi vozači nemaju podatak na koliko treba da napumpaju gume na svom automobilu, a svaki automobil ima različit pritisak u gumama. Nepoštovanje toga može dovesti do lakog pucanja gume, otkidanja gazećeg sloja i nesreće!

Balansiranje točkova i centriranje trapa može skratiti trajnost gumama. Zato je bitno na svakih par meseci proveriti trap i točkove.

Kada pričamo o bezbednosti zaboravljamo koliko automobila nosi veće felne nego što je propisano, samo zbog estetike. U zemljama poput Nemačke, Austrije, Švajcarske...auto mora da ide na tehnički pregled ukoliko se promeni veličina felne, kako bi se utvrdilo da li je takav bezbedan, pa se za sve to dobija ili ne dobija atest. Stavljanje većih felni na vozilo menja mu osovinsko opterećenje, rastojanje i slično, a to može uticati na vek trajanja gume, a i na bezbednost u saobraćaju.

Dakle, teško je napraviti neku paralelu i reći sa sigurnošću koliko koja guma može da traje jer to zavisi, kao što sam već naveo, od mnogo faktora.

Ja sam na svoj Suzuki GSXR 600 K5 stavio Michelin Racing gume. Mislio sam da ako su za stazu moraju da drže dobro. Motor mi je mnogo klizao u krivinama, bio je jako nestabilan i nesiguran, jer gume nisu bile predviđene za gradsku vožnju i nisam mogao da ih zagrejem dovoljno. Iste gume sam posle uništio do Niša i nazad (to je oko 400km vožnje bilo). Gume su se pregrejale na autoputu i istopile. I tu nije bio kriv Michelin, već isključivo ja zbog toga što sam odabrao neadekvatnu gumu za svoje potrebe.

Posle sam stavio Michelin Pilot Power 3 2CT i odvalio ih od vožnje. Motor se ponašao potpuno drugačije, držao u krivinama i mogao sam da ga spuštam do same ivice gume. Trajnost gume je takođe bila bolja jer je guma bila predviđena za put, a ne za stazu.
http://www.brisk.rs - BRISK svećice
http://www.autogasservis.rs - ugradnja i servis auto gasa

milosdoktorabs
Banned
Postovi: 1259
Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
Lokacija: Srb

Re: Protekt

Post od milosdoktorabs » 20 Dec 2013, 11:07

pa sto ne turis protekt na motor nego Michelin :mrgreen:
Slika
Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10383
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Protekt

Post od sebekkg » 20 Dec 2013, 11:32

Ja sam.citao na.kednom forumu. E sad da li je bio mcm ili briskoda ne znam.

Ali govori se o normalnom koriscenju. I kada razmislis ima smisla. Novu gumu vozis 5 sezona kada je i namenjena i posle je bacas. A onda se ista ta.guma ili njena osnova koristi za pravljenje nove tj modelirane stare. Tako da nema smisla da oni ostaci stare mogu imati karakteristike kao sto je fabrika propisala jos 5 godina.

poslato sa tapatoka koristeći komšin vajrless
Slika

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Protekt

Post od Paja » 20 Dec 2013, 13:10

@Brisk

Pa nismo mi toiko nepismeni da ne znamo šta sve utiče na radni vek gume. Nemoj nas podcenjivati.
Za novu gumu se zna da je grubo govoreći vek trajanja 5-6 godina ili 50 kkm. Ako možeš daj komparativan podatak za protekt, a ako ne možeš nemoj vređati našu inteligenciju.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Protekt

Post od nikaragva » 20 Dec 2013, 13:14

Da, pa da bude posle nismo naduvali gumu :D

Odgovori