2WD ili 4WD?
- grujicd
- Postovi: 8449
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: 2WD ili 4WD?
Ja sam se zadnje 2 zime sa Jazzom i zimskim gumama zaglavljivao na Kopaoniku na parkinzima. Mislim da sam pisao i na ovom forumu, u glavnom problem je kad se stane na uzbrdici, ili kad je ispod točkova led. Srećom tamo uvek ljudi koji mogu da pomognu, ali je dovoljno da se pomislim šta bi bilo da sam stao negde na klizavoj uzbrdici gde nema ko da me gurne. Kasnije sam video po testovima da su moje Michelin Alpin A3 relativno loše po snegu, i možda bi se sa boljim gumama lakše izvlačio. Bilo je problema i prošle zime po Beogradu, na primer po Senjaku gde često vozim ulice su strme i često neraščišćene. To su glavni razlozi zašto sam ovaj put hteo pogon na sva 4 točka. A i hteo sam ga iz edukativnih razloga, da vidim koliko mi znači u praksi. U klasi koju sam ja gledao doplata je uglavnom bila red veličine 1000-1500e tj. nekih 5% vrednosti auta, i to mi nije pravilo nikakvu bitnu razliku. Kod CR-V-a nije ni postojala 2wd verzija, ali i da jeste ne bih je razmatrao.
Iskustva do sad su skoro nikakva, ali nisu još ni bili zahtevni uslovi. Pogon se prebacio pozadi samo jednom ili dva put na sekund kad sam žustrije kretao sa prašnjavog ili peščanog puta. Van toga mislim da mi se ni jednom nije aktivirao. Nisam ga nešto preterano vozio po kiši, i tu mislim da bi se aktivirao tek ako bi kretao iz mesta na nekoj većoj uzbrdici. I još da stisnem gas. Ipak je kod mene atmo benzinac koji ne čupa tek tako, morao bi dosta da ga zavrtim da bi proklizao ako je dobra podloga. Tako da čekam sneg da vidim koliko će 4wd da mi znači u praksi. A pošto planiram da još skoknem još koji put na vikend do Kopa pored uobičajenih nedelju dana, trebalo bi dobro da ga ispitam ove godine.
Činjenica je da se i obična kola penju na Kopaonik. Ali voze ljudi i bez klime leti, voze bazne motore sa kojima mogu da preteknu samo traktor... Tako doživljavam i 4x4, kao dodatna opcija koja pomaže u nekim situacijama. Svestan da ovo što ja imam nije pravi offroad auto, i tako ga i tretiram. Samo da se ne opustim previše pa da me posle neka Niva vadi iz snega
Iskustva do sad su skoro nikakva, ali nisu još ni bili zahtevni uslovi. Pogon se prebacio pozadi samo jednom ili dva put na sekund kad sam žustrije kretao sa prašnjavog ili peščanog puta. Van toga mislim da mi se ni jednom nije aktivirao. Nisam ga nešto preterano vozio po kiši, i tu mislim da bi se aktivirao tek ako bi kretao iz mesta na nekoj većoj uzbrdici. I još da stisnem gas. Ipak je kod mene atmo benzinac koji ne čupa tek tako, morao bi dosta da ga zavrtim da bi proklizao ako je dobra podloga. Tako da čekam sneg da vidim koliko će 4wd da mi znači u praksi. A pošto planiram da još skoknem još koji put na vikend do Kopa pored uobičajenih nedelju dana, trebalo bi dobro da ga ispitam ove godine.
Činjenica je da se i obična kola penju na Kopaonik. Ali voze ljudi i bez klime leti, voze bazne motore sa kojima mogu da preteknu samo traktor... Tako doživljavam i 4x4, kao dodatna opcija koja pomaže u nekim situacijama. Svestan da ovo što ja imam nije pravi offroad auto, i tako ga i tretiram. Samo da se ne opustim previše pa da me posle neka Niva vadi iz snega
Re: 2WD ili 4WD?
4wd omogucava bolju trakciju pri pokretanju od 2wd ali nista nije bolji pri kocenju, cak suprotno obicno je losiji.
2Wd zadnji pogon koristim godinama i prakticno nikada se nisam zaglavio osim u jako dubokom snegu kada branik ne moze da razgrne gomilu koju gura ili kada je led pa se topi ispod guma i auto pliva na tankom sloju vode.
Uzbrdo je puno lakse popeti se sa RWD u odnosu na FWD.
Imam RWD sa 100% blokadom diferencijala, isprobano vise puta i bez problema savladava 15% uspona sa svezim snegom 20tak cm i to je jos automatik sto je debeli hendikep za kontrolu polaska iz mesta po snegu.
Imam specificnu deonicu od nekih 200 metara, i tu redovno svake zime samo ja jedini koristim auto dok su svi FWD parkirani i 1 ML 4WD takodje je parkiran (ne moze stvarno ili ne zna vozac, uglavnom ne pokrece se uzbrdo).
Na ledu je skoro pa neupotrebljivo za polazak uzbrdo ali to koliko vidim niti FWD ne radi bolje.
FWD je bolji pri nizbrdo nagibu, RWD tu zahteva malo vecu uvezbanost upotrebe menjaca i kocenja motorom.
Po utabanom snegu RWD je po mom iskustvu daleko stabilniji od FWD i moze da se dosta brze vozi a narocito kroz krivine.
Uslov je da su zimske korektne gume, nista specijalno ali da su 4 zimske.
4Wd mi je samo jednom zatrebao i to u gradu na parkingu. Popeo se na neocisceni trotoar bez mnogo muke ali kada sam hteo da izadjem samo malecno proklizali zadnji pogonski i auto nalegao podom na tvrdi sneg i ostali tockovi u vazduhu.
Jedan prednji je bio na asfaltu van trotoara i tada bi mi verovatno 4WD resio.
Ovako sakupilo se brzo jedno 10tak sto prolaznika sto vozaca i zajednickom akcijom zanosenja i guranja oslobodili auto.
Ali i to je bila moja nepromisljena aktivnost da se popnem na gomilu neociscenog snega, a to parking mesto je jedino bilo slobodno i tako mamilo. I upecao sam se
2Wd zadnji pogon koristim godinama i prakticno nikada se nisam zaglavio osim u jako dubokom snegu kada branik ne moze da razgrne gomilu koju gura ili kada je led pa se topi ispod guma i auto pliva na tankom sloju vode.
Uzbrdo je puno lakse popeti se sa RWD u odnosu na FWD.
Imam RWD sa 100% blokadom diferencijala, isprobano vise puta i bez problema savladava 15% uspona sa svezim snegom 20tak cm i to je jos automatik sto je debeli hendikep za kontrolu polaska iz mesta po snegu.
Imam specificnu deonicu od nekih 200 metara, i tu redovno svake zime samo ja jedini koristim auto dok su svi FWD parkirani i 1 ML 4WD takodje je parkiran (ne moze stvarno ili ne zna vozac, uglavnom ne pokrece se uzbrdo).
Na ledu je skoro pa neupotrebljivo za polazak uzbrdo ali to koliko vidim niti FWD ne radi bolje.
FWD je bolji pri nizbrdo nagibu, RWD tu zahteva malo vecu uvezbanost upotrebe menjaca i kocenja motorom.
Po utabanom snegu RWD je po mom iskustvu daleko stabilniji od FWD i moze da se dosta brze vozi a narocito kroz krivine.
Uslov je da su zimske korektne gume, nista specijalno ali da su 4 zimske.
4Wd mi je samo jednom zatrebao i to u gradu na parkingu. Popeo se na neocisceni trotoar bez mnogo muke ali kada sam hteo da izadjem samo malecno proklizali zadnji pogonski i auto nalegao podom na tvrdi sneg i ostali tockovi u vazduhu.
Jedan prednji je bio na asfaltu van trotoara i tada bi mi verovatno 4WD resio.
Ovako sakupilo se brzo jedno 10tak sto prolaznika sto vozaca i zajednickom akcijom zanosenja i guranja oslobodili auto.
Ali i to je bila moja nepromisljena aktivnost da se popnem na gomilu neociscenog snega, a to parking mesto je jedino bilo slobodno i tako mamilo. I upecao sam se
Re: 2WD ili 4WD?
Ne znam na osnovu cega si ovo zakljucio ali istina je potpuno suprotna.Uzbrdo je puno lakse popeti se sa RWD u odnosu na FWD.
I koji je to auto sa 100 procentnom blokadom zadnjeg diferencijala? Osim terenskih vozila nisam siguran da ijedan sportski auto ima sper sa 100% zatvaranjem.
Re: 2WD ili 4WD?
Ma ja imam ozbiljan problem sa 4x4, sad kad ga imam na autu ne mogu da zamislim da mi sledeci auto to nema, tako da sad posto poto moram opet da trazim 4x4 auto
Re: 2WD ili 4WD?
Nema problema, mozda se i ja predmislim pa ga zamenim za X6Texonja je napisao:Autoput po EU je druga stvar. Uostalom, hajde Floydara o tome da pricamo ti i ja tamo na prolece, kej?
Salu na stranu, do sad nikad nisam posedovao 4x4 auto i vozio sam iskljucivo prednji pogon, osim jedne zime (na sluzbi u JNA) Ladu sa zadnjim i par puta Pinz i Puch, kad se islo na teren.
Jednostavno vozis opreznije i nikakvih problema nema. Naravno da Lada ne moze da se popne na brdu pokrivenim snegom ali po gradu moze da se vozi, samo malo opreznije, razume se.
Ako ga silujes po gasu, naravno da ces sa jakim RWD autom relativno lakse izgubiti kontrolu nego sa onim koji ima FWD ili AWD ali veruj mi, ni ovi drugi nisu svemocni (Heroj je to opisao u svom postu)
Texonja je napisao:Proklizavao mi 320d po suvom, mogu misliti kako bi po snegu.
Moja iskustva su slicna kao Nextova, ako mu nabodes gas u krivini (izazoves ga) naravno da ce proklizati, mada opet DTC tu brzo i efikasno ispravlja stvar.NexT je napisao:Vozim cesto i E 320 cipovan, automatik, 260 konja. On naravno mnogo lakse prokliza, ali opet, kada ti to hoces.
Na jakom autu sa prednjom vucom kad nabodes gas u krivini otima volan iz ruke i dolazi do podupravljanja sto nije nista manje opasno od proklizavanja zadnjeg dela.
Generalno ovaj BMW koji vozim se mnogo bolje ponasa kad se nagazi po krivudavim putevima nego Alfa sa prednjim pogonom.
Ma mozes uvek da biras ali posle moras i da platispaja je napisao:Da mogu da biram uvek bih uzeo 4wd bez razmišljanja.
Opet kazem, ko se cesto penje po planinama, ko zivi u predelu gde je konstantan sneg po 3 meseca, taj naravno da treba da dobro razmisli od 4WD ali ne autu nego SUV-u jer je za cestu voznju po snegu i klirens itekako bitan.
E jbg, znaci nista od Maserati-ja GTLaki021 je napisao:Ma ja imam ozbiljan problem sa 4x4, sad kad ga imam na autu ne mogu da zamislim da mi sledeci auto to nema, tako da sad posto poto moram opet da trazim 4x4 auto
Re: 2WD ili 4WD?
Idi bre...pa za te pare imas CLS i to V6 ali bez 4matic-a
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... res=EXPORT
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... res=EXPORT
Re: 2WD ili 4WD?
Vrlo je prosto, sto veci nagib to veci deo tezine auta pritiska zadnju pogonsku osovinu a manji deo tezine rasterecuje prednju pogonsku osovinu. Zadnji pogon dobija bolju trakciju, prednji pogon gubi trakciju. Sto veca masa auta to izrazeniji hendikep prednjeg pogona.ftj je napisao:Ne znam na osnovu cega si ovo zakljucio ali istina je potpuno suprotna.Uzbrdo je puno lakse popeti se sa RWD u odnosu na FWD.
I koji je to auto sa 100 procentnom blokadom zadnjeg diferencijala? Osim terenskih vozila nisam siguran da ijedan sportski auto ima sper sa 100% zatvaranjem.
Za trakciju je jedan od osnovnih faktora tezina kojom pritiska guma podlogu (a tezina se menja sa promenom nagiba).
Stari dobro poznati trik je da se prednji pogon ako ne ide uzbrdo okrene pa se ide uzbrdo rikvercom tada bez problema.
Eaton 100% samoblokirajuci diferencijal, nije ni terenski nije ni sportski. Skandinavski klasik. Standardna oprema.
Re: 2WD ili 4WD?
Samo si zaboravio da to radi jer ta kola imaju 60% tezine na prednjoj osovini, pa kad ga obrnes to je super, ali zadnji pogon nema bas tu prednost.
Re: 2WD ili 4WD?
Floyd, pa namerno sam trazio 250 CDI, i namerno sam trazio sa 4Maticom
Cls pozadi ima 2 odvojena sedista, ne odgovara mi
Cls pozadi ima 2 odvojena sedista, ne odgovara mi
Re: 2WD ili 4WD?
Tek sad vidim da je ovaj i benzinac...NexT je napisao:Floyd, pa namerno sam trazio 250 CDI, i namerno sam trazio sa 4Maticom
Cls pozadi ima 2 odvojena sedista, ne odgovara mi
Verujem da ti ne odgovara ali lep je u pm...jedan od retkih Mercedesa koji bih kupio bez razmisljanja...ma oprostio bih mu i rucicu menjaca iza volana
Re: 2WD ili 4WD?
Posto je post malo daleko po stranama, da ga citiram u celosti.Sloba je napisao:Stjepo, a težina? RAV-u je 4x4 u nekoj situaciji potrebniji nego jednom Jugu ili nekom desetom modelu tako da je jako teško generalizovati da je 4x4 potreban ili da nije potreban, čak i u istim uslovima. Prosto, nisu sva kola ista.
Rekoh nesto u prvom pasusu posta danas. Kao sto vidim i Laki deli isto misljenje samnom, samo sto ja jos nisam u situaciji da kupim svoje vozilo, ali sam imao priku da se dobro navozam i zelim opet u nekoj varijanti 4X4.
Tezina, naravno. ALi kompletan sklop, celokupan osecaj, dozivljaj. Kako go i sta god. Mora se jednostavno osetiti, doziveti i tek tada skapirati zasto ovo govorim.
Kao i GrujicD tako je i moj otac izlazio na Kopaonik i Jahorinu sa "obicnim" vozilom, i to godinama. I odlazio i vracao bez da mu nesto fali. Normalno nekad proslajfa, nekad lanci, nekad malo mi prisutni poguramo... Cari zimovanja,, trenuci koji mi ostaju u lepom secanju.
Ali na njegovu zalost nije imao priliku da istera, parkira i vrati 4wd vozilo sa ski centra. Porasla mu deca, otela kljuceve i "ustupila" mesto na zadnjoj klupi.
Opet ponavljam, nije nista spektakularno i bez toga se naravno moze ali je fenomenalan osecaj kad osetis sva 4 tocka kako zajednickim snagama pokrecu vozilo. I definitivno zbog toga neke situacijice savladas lakse.
Jednostavno mora da se oseti pa da se sudi o tome, ponavljam ko papagaj al eto.
Sto Xeroj pomenu o bocnom pomeranju. To ne umem bas sebi da objasnim. Kao da se tockovi zarotiraju za 90 stepeni i vozilo krene. Imao sam barem 2 takve situacije. Sklonio sam se/ sisao sa puta, nebitan razlog, i zeleo da se vratim. Situacija takva da to ne bih uradio da nisam imao 4x4 ali i tu se razmisljam hoce li biti povuci potegni. I namotam, recimo, pun levi. Kretanje klasicno, veci otpor pri kretanju, malko jaci gas (1500-1700 obrtaja) i vozilo krece bocno da ide. Malo neobican i neprijatan osecaj ali na neobican nacin prija.
I da pomenem opet, u sutra bih bez problema uzeo 4x4 vozilo. Po meni vredi te razlike u ceni od 1000-2000e.
Re: 2WD ili 4WD?
da kupim Mercedes sa 7G, kupio bih i jednu BMWovu rucicu, cisto da je stavim na pravo mesto i da imam gde da drzim ruku
Re: 2WD ili 4WD?
Stjepo,to je prosto,dodas gas na zadnju osovinu,bezi bulja,dodas gas na prednju,bezi nos,dodas na ove,ceo auto ide bocno...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: 2WD ili 4WD?
ja i ortak imamo teoriju da je dizajneru bilo receno da napravi rucicu po ugledu na stvar koja mu jos od malena najprirodnije lezi u ruciNexT je napisao:da kupim Mercedes sa 7G, kupio bih i jednu BMWovu rucicu, cisto da je stavim na pravo mesto i da imam gde da drzim ruku