2WD ili 4WD?

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
perfiko
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: 2WD ili 4WD?

Post od perfiko » 17 Sep 2012, 19:47

Xepoj87 je napisao: @Perfiko
Uzbrdo ces jednako dobro skrenuti i sa FWD i sa RWD,jer brzina kojom ides nije dovoljna da bi bilo razlike,imalo napred 50% ili 30%...
A i pitanje je da li je masa na prednjem delu dobra za skretanje... Da li ce vise da uhvati put po klizavom ili ce po klizavom vise da produzi pravo kuda je bio originalan pravac u zaletu...


Dakle,ako je na ravnom FWD bolji zato sto ima vecu masu na pogonskim tockovima,valjda je logicno da ce i RWD biti bolji kada ima vecu masu na pogonskim tockovima,a to je uzbrdo?
Upravo tome sluze oni dzakovi cementa o kojima se prica... A kada se krene uzbrdo,dzak cementa je samo prebacivanje mase na zadnji deo vozila...
Na ravnom FWD ima oko 60-70% tezine na prednjoj osovini,dok RWD ima isto toliko na uzbrdici na zadnjoj...
Razmislimo malo.
Ovo boldovano bi moglo da se parafrazira u pitanje: Da li će više uhvatiti put po klizavom nešto što se pritiska put ili nešto što leti iznad istog. Odnosno šta će verovatnije produžiti pravo (sanke ili kamen ispaljen iz praćke)? Izvinjavam se na karikiranju, ali mislim da oslikava poentu.
Kod RWD odnos 50:50 (a to je idealno) težište se na uzbrdici pomera unazad i rasteraćuje prednje točkove, pa dolazimo do odnosa cca 35:65 (zavisno od visine težišta, pri nagibu od 50%). Kod FWD odnos težine je 60:40 i naravno na uzbrdici, sledeći prethodnu logiku dolazimo do 45:55 (što bi se reklo idealno ).Inače ovo se veoma lako računa ako znate koliki je nagib i visina težišta. Dakle na ravnom RWD ima idealan balans i to je super i za vožnju i za upravljanje. Međutim kada na uzbrdici FWD auto dobije gotovo isti balans, on više nit može da krene nit se njime lepo upravlja, On nema dovoljno prijanjanje na pogonskim da krene, ali ima previše prijanjanja da se njime lepo upravlja?
Moram priznati da je ovo teorija za koju još nisam čuo: da je lošije upravljanje kada imaš bolje prijanjanje na upravljačkim točkovima nego kada je prijanjanje lošije.

A lepo sam rekao:
perfiko je napisao: Pokušaću da objasnim zašto je FWD bezbedniji na snegu (verujem da neću uspeti, ali šta me košta):
Možda bolje da se više ne oglašavam na ovu temu, jer ću samo još više uveriti ljude u nelogičnost logike.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!

Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: 2WD ili 4WD?

Post od Stjepa » 17 Sep 2012, 20:28

Xepoj87 je napisao:@Ringe,jel ti zivis u BG-u?
Ja svakodnevno imam takve uzbrdice...
Pa ceo Beograd je u brdima... Cak na dosta vecim nego sto je Zlatibor,kome ulice i nisu na nekim opasnim usponima,osim ako skrenes sa glavnih puteva ili odes u neko drugo naselje u blizini,kao sto su Gajevi,pa imas jednu zajebanu uzbrdicu...
:kuku:
Necu vise nista reci, mislim da je ovaj smajli dovoljno "rekao".

Xepoj87 je napisao: Naravno da ti nije trebao asov,kada nikada nisi stao na cist led na kos parking gde ako i pokusas neku magiju da izvedes,verovatno ces udariti u druga kola sa strane...

1) Ko bi lud u opste i stajao na takav parking kada bi i samo uparkiravanje bilo pogibeljno sa bilo kojim pogonom, i bilo kojim tockovima. Pa tek onda isparkiravanje... Na ledu nema nadmocnog vozila. Nema savrsenog pogona za led, nema gume (ako izuzmemo one sa ekserima), nema dobrog vozaca. Dobro vozaca mozda ima na kugli zemaljskoj da se pobroje na prste, ali oni su retkost u saobracaju koliko i same gume sa ekserima. Iskreno nisam upoznao coveka koji popije ujutru kafu i kaze "odoh da obrnem par krugova po ledu da se razbudim". Svi beze od leda sta god da voze. Pogotovu iskusniji vozaci. Pre ce se neko neiskusan naci da se "upeca".
2) Asov prvenstveno sluzi da se razgrne celac, a ne da se kopa led. O ledu rekoh gore.
Xepoj87 je napisao:Nikada nisi ziveo u BG-u,pa ne mozes da zamislis kakve sve ulice su neociscene,kakve se sve zalede i kakvi su nagibi u pitanju...
Kakav lav? Strasan lav! :kezo:
Obicno ljudi kazu odoh u beograd na skijanje, a ne Kopaonik, Jahorinu, Zlatibor, Staru planinu... Ipak se zna kakvi su to nagibi u pitanju. :loool:

Izvinjavam se svim forumasima, posto ce ka odgovor na moj post da usledi naredni dugacak nekoliko strana :mrgreen: cisto eto da me ubedi koliko su strasni nagibi u Beogradu.

ljubitelj
Postovi: 10722
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: 2WD ili 4WD?

Post od ljubitelj » 17 Sep 2012, 21:44

RINGE je napisao:
Xepoj87 je napisao: Na ravnom FWD ima oko 60-70% tezine na prednjoj osovini,dok RWD ima isto toliko na uzbrdici na zadnjoj...
Bilo bi dobro da neko od "matematicara" na forumu okvirno izracuna koji je to nagib potreban da bi 60-70% tezine bilo na zadnjim tockovima (nekog prosecnog auta)

Mozda je to nagib koji se u realnim uslovima jako retko desava (tipa, uspon ka zlatiboru, kopu, prevoji i sl.)

2 prosta primera.

1) Auto sa rasporedom mase 50-50% i pogonom pozadi.

Krece uzbrdo sa motorom napred, pogon nazad bez izrazenih problema.

Isto auto, znaci sve isto samo sada krece uzbrdo u rikverc gde je pogon napred a motor pozadi ima izrazen problem proklizavanja tockova i trzanja lamele/ kvacila.

Isti auto, iste gume, sve isto samo je raspored tezine drugaciji.

Ovo je veoma lako demonstrirati u praksi i veoma je ocigledno.

2) auto sa FWD pri ostrijem polasku na ravnom iz mesta ima oko 10% dinamicko prebacivanje tezine nazad, i oduzimanje 10% tezine napred.
I golim okom se vidi odizanje prednjeg dela gde je motor.

To je na ravnom, samo usled sila koje se prenose na podlogu preko guma sa namerom ostrog starta automobila iz mesta.


Uostalom dato je vizuelno na snimku neku stranicu ranije kako se ponasaju tipicni RWD i tipicni FWD pogon pri polasku iz mesta (sve sto vazi za BMW i Audi na tom snimku vazi i za bilo koji brend kao zakonitost dinamike kretanja).

Praksa je pokazala ono sto kaze i matematika, FWD ima vecu trakciju pri polasku na ravnom, RWD ima vecu trakciju pri polasku na usponu uzbrdo pri poredjenju identicnih u svemu ostalom 2 vozila.


Zlatibor, Kop su sve mali usponi, uglavnom jednocifreni i prelaze se bez problema.

Beograd ima ulica sa daleko vecim nagibima nego bilo gde na magistralnim putevima, pomenut je Senjak na primer.
Ustanicka ulica je svake zime poligon za gledanje vozila koja ne mogu da savladaju uspon, a to je blaga uzbrdica.

Ja imam pod prozorom parce od jedno 80metara na kojem se krece autom obavezno iz prve i obicno tesko ili uopste ne moze da prebaci u drugu menjaca usled uspona.
Nije moguce uzimati zalet.
Nisam merio ali sam uveren da uspon ne prelazi 20tak % i tu zimi jako malo automobila i vozaca se uopste usudi da prolazi.
Znam iz prakse da Audi 80 1.60 dizel koji je FWD tuda ne moze po snegu da se popne uzbrdo, probano desetine puta.

ljubitelj
Postovi: 10722
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: 2WD ili 4WD?

Post od ljubitelj » 17 Sep 2012, 22:17

paja je napisao:
@ Ljubitelj

Mogu da se složim da će idealno izbalansirani rwd lakše krenuti na snegom pokrivenoj uzbrdici od fwd, ali je i pitanje koji će i kako smotati prvu serpentinu.
Voziti rwd bez elektronike po klizavom krivudavom putu je za mene mazohizam. Tu je prolaz kroz svaku krivinu teško mučenje balansiranjem da brzina bude dovoljna, a da dupe ne ode u šetnju. E tu ja vidim glavnu prednost fwd jer ga je moguće mnogo opuštenije voziti.
U suštini sa lancima će se popeti svaki, pobednik je ko siđe u jednom komadu.
RWD treba voziti sa osecajem, i nema dileme da se lakse nauci voziti FWD ali,

jedini kontakt i sve sile se prenose samo preko 4 male povrsine velicine A4 papira dodira gume sa podlogom.
Sile koje se mogu preneti su ogranicene vrednosti pre nego sto nastane trenutak prelaska sile trenja kotrljanja u silu trenja klizanja.

Ta kriticna vrednost je kod RWD auta na prednjem tocku na raspolaganju 100% za upravljivost a pozadi 100% za ubrzavanje ili kocenje.

Kod FWD auta pozadi je tek 60tak % (zbog male tezine) na raspolaganju za kocenje a napred limit trakcije se deli izmedju ubrzavanja/ kocenja i upravljanja tockovima.

FWD auto po pravilu ranije tj pri manjim brzinama u krivini gubi trakciju na prednjim tockovima od RWD auta nezavisno od podloge zbog opisane osobine razdele na poduznu u poprecnu silu na prednjem tocku/ gumi.


FWD ce po pravilu prvi smotati serpentinu i napustiti zeljenu putanju kretanja i po ravnom i uzbrdo.

RWD ce po pravilu prvi smotati serpentinu pri kretanju nizbrdo ako postoji cak i minimalno kocenje motorom na zadnje tockove ili minimalni gas koji ubrzava zadnje tockove.

Vozim godinama razne RWD automobile i sve bez ikakve elektronike i ne smatram mucenjem, naprotiv pruza uzivanje u opustenoj voznji.

Jos jedna stvar, nije apsolutno tacno pravilo da RWD uvek bezi guzicom a FWD prednjicom. Kako ce se ponasati dinamicki vozilo moze ali i ne mora da ima veze sa vrstom pogona.

Postoje RWD kojima bezi prednjica kada se pretera u krivini dok je zadnji deo miran, kao sto postoje i FWD kojima kada se pretera i oduzme gas u krivini odleprsa zadnjica samo tako.

Stvar je do zelje proizvodjaca kako da podesi elemente vesanja i njihovu geometriju.

Ono sto je u praksi vazno uvek imati na umu je da kada FWD prokliza gotovo je, nema vise nikakvog uticaja vozaca na dalju putanju kretanja vozila i samo je stvar slucajnosti da se popravi trakcija sa podlogom na prednje tockove uz jedini moguci manevar vozaca a to je da pokusa da prebaci tezinu vozila jos vise napred.

To je ravno cudu jer podrazumeva kocenje, a kocenje u krivini je sve samo ne opustena radnja.

Kod RWD auta ako je podeseno da mu u krivini proklizava prednji kraj samo se doda gas i auto se sam od sebe postavlja na pravu putanju, ili se malo jos doda volan u paketu da se proba zaneti zadnji kraj.

Kod RWD auta ako je podeseno da mu u krivini proklizava zadnji kraj ili se oduzima volan kontra od krivine ili se pedalom gasa prebacuje tezina ili se kombinacijom volana i gasa bocno otklizava kontrolisano secenjem krivine.

Jako je vazno kako je balansiran auto i sta sasija vozila prenese na sediste vozaca kao informaciju.

Tipicno su RWD daleko bolje balansirani i teziste im je neposredno iza sedista, prakticno u osi sa kicmom vozaca koji ima odlicnu informaciju o kretanju vozila.

Tipicno FWD auto ima teziste u predelu nogu vozaca, i tu mu je negde vertikalna osa obrtanja.

Ima dobrih i losih kako RWD tako i FWD konstrukcija po pitanju ponasanja vozila ali je praksa pokazala da je mnogo lakse i mnogo cesce postiziva RWD konstrukcija sa optimalnom dinamikom kretanja vozila.

Veoma su retki FWD modeli koji imaju dobru dinamiku kretanja vozila po podesenosti, i obicno se nekim specificnim konstruktivnim detaljima izdavajaju iz mora masovnih obicnih FWD modela.

Meni pada na pamet jedan FWD auto koji mi se mnogo svideo a koji sam imao prilike da vozim zimi i po snegu i po ledu, Mazda 626 2.2litra motor model iz tamo negde 1990. Auto odlicno balansiran i lako se vozi po snegu.

EDIT by mod: ne pisati uzastopne poruke!

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23858
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: 2WD ili 4WD?

Post od dragvorl » 17 Sep 2012, 22:28

Evo, ko hoce da racuna metoda.

SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 10722
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: 2WD ili 4WD?

Post od ljubitelj » 17 Sep 2012, 23:16

@perfiko
Međutim kada na uzbrdici FWD auto dobije gotovo isti balans, on više nit može da krene nit se njime lepo upravlja, On nema dovoljno prijanjanje na pogonskim da krene, ali ima previše prijanjanja da se njime lepo upravlja?
Deluje cudno ali nije. FWD auto na uzbrdici gubi trakciju na prednjim tockovima a dobija na zadnjim. Teze se pokrece iz mesta nego po ravnom a da li ce moci da krene zavisi od vise faktora.

Umanjena trakcija na prednjim tockovima se jos dodatno deli na 2 komponente- sila koja mora da vuce auto napred i sila koja mora da prenese zelju vozaca za biranjem putanje voznje okretanjem tockova.
Te dve sile su medjusobno protivrecnih zahteva, ako se zeli voziti brze tada je potrebna veca vuca napred a kako je veca brzina potrebna je i veca sila za upravljanje tockovima (ili bocna sila koja odrzava gumu na putanji).

To nije moguce, i jedna od te dve sile preuzima primat a druga prakticno postaje nula na nekoj kriticnoj brzini kada kotrljanje gume predje u klizanje. FWD auto ima ili -ili kombinaciju. Maksimalno vucenje unapred bez kontrole kuda ce auto ici, ili max kontrolu upravljanja kada vozilo stoji.

I sve kombinacije izmedju ali nikad ne moze da iskoristi maksimum obe potrebe.

Kod RWD je to razdvojeno i istovremeno se mogu maksimumi vucne sile i sile upravljanja iskoristiti. I u tome je celi trik zasto duze vremena RWD ima na raspolaganju volan odnosno zasto RWD kada dostigne limit vucne trakcije izgubi bocno drzanje zadnjeg dela i krene ples zadnjice.

@geza, radio nesto slicno.
@dragvorl, Daf varijanta.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23858
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: 2WD ili 4WD?

Post od dragvorl » 17 Sep 2012, 23:33

ljubitelj je napisao: @dragvorl, Daf varijanta.
Nisam razumeo...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: 2WD ili 4WD?

Post od Stjepa » 17 Sep 2012, 23:55

ljubitelj je napisao: Zlatibor, Kop su sve mali usponi, uglavnom jednocifreni i prelaze se bez problema.

Beograd ima ulica sa daleko vecim nagibima nego bilo gde na magistralnim putevima, pomenut je Senjak na primer.
Ustanicka ulica je svake zime poligon za gledanje vozila koja ne mogu da savladaju uspon, a to je blaga uzbrdica.
Rekoh ja u temi o biciklizmu da ljudi severno od Beograda svasta nazivaju uzbrdicama, iako je to tada bilo saljivo izreceno.
Nije mi do takmicenja cije veci, ali ovo je vec sprdnja.
To kuda 90% ljudi prodje Zlatiborom isto se moze uzeti i za Beograd.
Jel zaista mislite da su usponi ulica u Beogradu veci nego na Zlatiboru? Ako Zlatibor posmatramo samo kao centar oko jezera i setalista, onda se mnooogo gresi.
Da pobrajamo? Ja sam za. Znam sta pricam i uvek mogu adekvatno potkrepiti. Sta vise spreman sam i za in situ opite.

Slazem se da je Ustanicka blaga uzbrdica, iako je uzbrdica. I verujem da ljudima predstavlja problem. Ali to ne govori o saomj uzbrdici, vec o samim vozilima i ljudima koji upravljaju istim. Dovoljno dugo sam u BG-u da znam da je ta uzbgrica u Ustanickoj nista spram ostalih koje postoje u Beogradu.
Ali da Beograd sije Zlatibor u uzbrdicama :rofl: Hajte molim vas. Malo smo slabi sa geografijom.

Ako treba "da ga merimo" ja sam za. Samo recite. Kazem vam ne posmatrajte Zlatibor oko jezera i setalista.
Ako treba i uzivo da uveravamo jedni druge i tu sam za. Dogovorimo se jedan vikend u narednom mesecu i idemo, jedan dan po BG drugi po Zlatiboru. Kad smo vec tamo prodjemo po par ulica i u Uzicu.


Znaci ovo nema veze sa pogonom na vozilu, cistom putu ili snegom prekrivenom. Vec samo tim da je
Pa ceo Beograd je u brdima... Cak na dosta vecim nego sto je Zlatibor
:hand:

Meni je ovo cak smesno i bespotrebno za raspravu, ali ako treba hajmo svim snagama u istu.
Kao sto se krenulo o pogonskim osovinama na vozilu. Tu se ne ukljucujem jer sto sam imao da kazem imao sam. RWD nisam probao pa cutim. Ali o brdima... Ulazim u "ring" bez problema. Ko je izazivac? :)

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: 2WD ili 4WD?

Post od NexT » 18 Sep 2012, 00:07

Brate, jel si se vozio ti nekad Beogradom?

Imas xy ulica koje su toliko strme da nije ni po suvom preterano lep osecaj kad se spustas, a kamoli po snegu...

Zlatibor je opste poznat kao zaravan na brdu :D Sigurno ima puteva prema nekim naseljima/selima koji su pod vecim nagibom, ali ako ces da kazes da je Bg ravan... :uf:

Idi u ulicu u suvom centru Beograda, zove se Marka Oreskovica. Ali kreni lepo i lagano od Dimitrija Tucovica...

Mozes naravno i u Francuskoj da se zabodes u guzvu, pa 5x da treba da krenes uzbrdo :) Ili od Novog groblja prema Zvezdarskoj sumi... Ili se vozaj po Senjaku...

Korisnikov avatar
perfiko
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: 2WD ili 4WD?

Post od perfiko » 18 Sep 2012, 00:38

ljubitelj je napisao:@perfiko
Međutim kada na uzbrdici FWD auto dobije gotovo isti balans, on više nit može da krene nit se njime lepo upravlja, On nema dovoljno prijanjanje na pogonskim da krene, ali ima previše prijanjanja da se njime lepo upravlja?
Deluje cudno ali nije. FWD auto na uzbrdici gubi trakciju na prednjim tockovima a dobija na zadnjim. Teze se pokrece iz mesta nego po ravnom a da li ce moci da krene zavisi od vise faktora.

Umanjena trakcija na prednjim tockovima se jos dodatno deli na 2 komponente- sila koja mora da vuce auto napred i sila koja mora da prenese zelju vozaca za biranjem putanje voznje okretanjem tockova.
Pogledaj moje pitanje zasnovano na Herojevoj konstataciji, pa svoj odgovor, pa se sam začudi. Dakle kad umanjenu trakciju (kako sam kažeš) podeliš na dve sile, i "sila koja mora da prenese želju vozača za biranjem putanje vožnje okretanjem točkova" postaje prevelika da se vozilom upravlja?
Zakretanjem upravljačkih točkova kod FWD automobila određuješ istovremeno i pravac vučne sile i putanju (silu želje :) ). Dakle točkovi vuku automobil u željenom pravcu sve dok postoji dovoljna količina sile trenja da to podrži. Da bi bilo sile trenja potreban je pritisak na osovinu. Kako taj pritisak može da smeta?
Hajde molim te da nam nacrtaš dijagram sila koje deluju na upravljačku osovinu FWD automobila.Čisto da vidim koja je to sila koja prenosi želju vozača?
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!

Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: 2WD ili 4WD?

Post od Stjepa » 18 Sep 2012, 00:39

:loool:

NexT nemoj 'leba ti. Vec mislim da me neko zajbva.
Francuska je p* dim spram ostalih u Beogradu tako da nije vredna ni pomena. Mogu u Rakovici da nadjem mnogo nezgodnijih od nje.
Ali opet... Svi hotel "Zlatiborska noc" kazete da je na Zlatiboru iako ja naglasim po nekad da to itekako nije na Zlatiboru. Kada bi to uzeli kao Zlatibor... Da pobrajam? Mislim da ne vredi jer sta ti vredi ime ulice ako je nisi u zivotu video.
Za Zlatibor u uzem smislu - posetiti Colovica brdo i njegove bocne ulice, nekoliko bocnih ulica od Ulice Andrie Jevremovica (ova ulica je dosta duga pa ima dosta pocinh koje se racvaju i nisu duge ali ima strmih), krenite od pijaca uzbrdo ka Palisadu, ali ne okolo pored Obudovice nego pravo uzbrdo, onda neke male bocne ulice od Ulice Alekse Popovica...
Da ga gledamo u sirem smislu Zlatibor kao Zlatibor... tj teritoriju Opstine Cajetina, posto Zlatibor spada pod tu Opstinu.
Hocemo da skoknemo do Semegnjeva ili to vise nije Zlatibor?
Da krenemo malo k' Torniku ali skrenemo sa glavnog puta koji vodi do pred samu zicaru?

Uzice je "daleko" od Zlatibora, pa necu da ga razmatram. Ali ga bolje poznajem od samog Zlatibora pa imam bolje primere. I opet pred toga kad neko pomene "brdoviti Beograd" ;) Nekad davno cuh "popeo se Lala natikvu pa kaze "vidi visineeee"". E pa nije ravan Beograd ko Vojvodina, ali nemojte preterivati.


Drugo je to gde auto moze da zakaze. Ja sam jednom stao na gotovo ravnom, sa sve zimskim gumama. "Uzbrdica" takva da se gotovo i ne vidi nagib, ali bese dobro poledilo i ni makac. Morali su da me guraju. Kazem zimske gume i gotovo ravno, ali takva situacija. Smejao bi se covek da vidi sa strane.
A opet pod sneznim pokrivacem savladjivao bez problema druge uspone sa istim gumama.

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: 2WD ili 4WD?

Post od NexT » 18 Sep 2012, 00:47

Francuska je bila primer ulice koju znas, posto kontam da ti neke na Senjaku ili Zvezdari ne bi nista znacile :D

A, ne, ti si jedini bio na Zl i jedini si tamo vozio :mrgreen:

Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: 2WD ili 4WD?

Post od Stjepa » 18 Sep 2012, 00:58

Al ce zeleni da nas tuku po usima za off :mrgreen:

Znam Senjak i to dobro. Prespartao dosta ulica tamo uzduz i popreko iako im ne znam toliko nazive. Jedan period smo imali kancelariju gde nam je parkin bio u Koste Glavinica, pa se iz ovih ili onih razloga prolazilo ulicama Senjaka.
Cak imam i zanimljivu dogodovstinu sa Senjaka. Iz odredjenih razloga sam stao da proverim nesto ispod kola, a nasao se pored covek koji je poceo da mi prica kako je on prethodno vece vozio neke kurve i tako to. :srbin: Stariji covek, moze otac da mi bude... I na izgled sasvim normalan, al mi nije bilo nikako jasno koj mi je k* prisao i poceo da prica o tome kako je on sinoc vozio kurve. Kakve sam ja veze imao tad sa tim? :zbunjen:

Ne nisam jedini bio na ZL, ali niste ni vi jedini u BG pa zato pricam. Pricam ono sto znam i sto sam video.

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13169
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: 2WD ili 4WD?

Post od Grujic » 18 Sep 2012, 00:59

Mozda si mu izgledao adekvatno da ti to isprica :mrgreen:

Elem :back2topic:

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28024
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: 2WD ili 4WD?

Post od Xepoj87 » 18 Sep 2012, 03:49

Za Stjepu:
Stjepo,nema potrebe da budes bezobrazan i da nekoga ismevas,pogotovo sto ocigledno nisi skapirao ni pola stvari o kojima pricamo...
Uci u temu samo da bi se necemu ismejavao je krajnje vulgarno i nekulturno,ali ne mozemo ni svi kulturni da budemo...
I to za totalno sporednu stvar nebitnu za temu,a to je ko ima veca brda,Zlatibor ili Beogra... :ccc:
Mislim ,da cak ispadne da i nisu veca,koga bole stojko za to? Poenta toga je bila da objasnim da u Beogradu ima zeznutih uzbrdica...

Drugo,nisi bas obavesten o Geografiji,pa ne razlikujes Zlatibor od Zlatiborskog Okruga...
Zlatiborski Okrug je najveca opstina u Srbiji,Zlatibor je planina koja ima svega 1.000km2,ili 30km uzduz,oko 10km popreko,ako se dobro secam...
Na istoj i jeste napravljeno odmaraliste i naselje zato sto su mali nagibi i povoljno je za gradnju,iz istog razloga niko ne ide da skija na Zlatibor,jer imaju svega 2 staze koje su za decu i na nivou one zajebancije na Kosutnjaku...

A onda,da citiram sebe,posto si ti izvukao samo sebi najpogodniji deo za prozivanje:
Xepoj87 je napisao: @Ringe,jel ti zivis u BG-u?
Ja svakodnevno imam takve uzbrdice...
Pa ceo Beograd je u brdima... Cak na dosta vecim nego sto je Zlatibor,kome ulice i nisu na nekim opasnim usponima,osim ako skrenes sa glavnih puteva ili odes u neko drugo naselje u blizini,kao sto su Gajevi,pa imas jednu zajebanu uzbrdicu...
Ovo boldovano svakom normalnom jasno govori da mislim na centar Zlatibora, na "skijaliste",jer je ocigledno da tamo idem na odmor,a ne u istrazivanje divljine...
Ali ne,ti si naravno jedini to shvatio kao da sam pricao da sam isao na planinarenje kolima,da sam se C klasom penjao na Crni Vrh... :ludak:

I da,valjda je bilo jasno svima da ne mislim na povrsinu ili broj brda,nego na sam uspon ulica na istima...
Ne znam kada si se doselio u Beograd iz Uzica,ali si ocigledno mali deo prosao... Evo,Next ti je naveo maltene centar grada gde su ulice strme do zla Boga,recimo Marka Oreskovica,gde moj cale drzi servis,a paralelno sa njom ima par ulica kojima ne mogu u 3. da se popnem na suvom,a mnoge su i po centru zatvorene za saobracaj kada su padavine,neke su cak i mrezom zatvorene celu zimu... A ima i dosta gorih...

Da,ja video zaledjeno jezero,pa mi izgledalo kao dobra ideja da se tu parkiram... :kuku:
Razmisljas li ti uopste ili sve jednostavno crno-belo shvatas?
Ako ti se nikada u Beogradu, posle 3 nedelje debelih minusa,nije desilo da stanes negde,a kada krenes,shvatis da ispod snega ima led,zamaskiran snegom i krene auto da ti kliza,reci cu samo da ti zimi ili ne vozis kola uopste ili ti je ograniceno kretanje na glavne, velike i ociscene ulice...

A za asov jasnije nisam nikako mogao reci,ali ti izgleda ni najjasnije moguce objasnjenje ne razumes:
Xepoj87 je napisao:A asov u gepeku stoji zato sto je mali i praktican,a uvek mi treba da rascistim prilaz parkingu,da ne bih ostavio prednji branik u snegu...
Evo,ako me ne bude mrzelo i ako se budem setio,jer sam sto se stvari za uraditi tice kao zlatna ribica,uzecu Land Cruisera i samo za tebe,BG turistu cu izmeriti nagibe na nekim ulicama...
I da,moj post je kilometarski,zato sto je za ismevanje necega dovoljno par reci,a za objasnjavanje necega sto nekome u par reci nije bilo dovoljno,ocigledno treba daleko vise...

EDIT: Nadam se samo da sada zbog tebe i tvog decijeg ponasanja nece zakljucati skroz zanimljivu temu...
Poslednja izmena od Xepoj87 u 18 Sep 2012, 04:19, izmenjeno 5 puta ukupno.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Odgovori