Razmislimo malo.Xepoj87 je napisao: @Perfiko
Uzbrdo ces jednako dobro skrenuti i sa FWD i sa RWD,jer brzina kojom ides nije dovoljna da bi bilo razlike,imalo napred 50% ili 30%...
A i pitanje je da li je masa na prednjem delu dobra za skretanje... Da li ce vise da uhvati put po klizavom ili ce po klizavom vise da produzi pravo kuda je bio originalan pravac u zaletu...
Dakle,ako je na ravnom FWD bolji zato sto ima vecu masu na pogonskim tockovima,valjda je logicno da ce i RWD biti bolji kada ima vecu masu na pogonskim tockovima,a to je uzbrdo?
Upravo tome sluze oni dzakovi cementa o kojima se prica... A kada se krene uzbrdo,dzak cementa je samo prebacivanje mase na zadnji deo vozila...
Na ravnom FWD ima oko 60-70% tezine na prednjoj osovini,dok RWD ima isto toliko na uzbrdici na zadnjoj...
Ovo boldovano bi moglo da se parafrazira u pitanje: Da li će više uhvatiti put po klizavom nešto što se pritiska put ili nešto što leti iznad istog. Odnosno šta će verovatnije produžiti pravo (sanke ili kamen ispaljen iz praćke)? Izvinjavam se na karikiranju, ali mislim da oslikava poentu.
Kod RWD odnos 50:50 (a to je idealno) težište se na uzbrdici pomera unazad i rasteraćuje prednje točkove, pa dolazimo do odnosa cca 35:65 (zavisno od visine težišta, pri nagibu od 50%). Kod FWD odnos težine je 60:40 i naravno na uzbrdici, sledeći prethodnu logiku dolazimo do 45:55 (što bi se reklo idealno ).Inače ovo se veoma lako računa ako znate koliki je nagib i visina težišta. Dakle na ravnom RWD ima idealan balans i to je super i za vožnju i za upravljanje. Međutim kada na uzbrdici FWD auto dobije gotovo isti balans, on više nit može da krene nit se njime lepo upravlja, On nema dovoljno prijanjanje na pogonskim da krene, ali ima previše prijanjanja da se njime lepo upravlja?
Moram priznati da je ovo teorija za koju još nisam čuo: da je lošije upravljanje kada imaš bolje prijanjanje na upravljačkim točkovima nego kada je prijanjanje lošije.
A lepo sam rekao:
Možda bolje da se više ne oglašavam na ovu temu, jer ću samo još više uveriti ljude u nelogičnost logike.perfiko je napisao: Pokušaću da objasnim zašto je FWD bezbedniji na snegu (verujem da neću uspeti, ali šta me košta):