Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21133
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od nidza » 01 Okt 2012, 13:53

Na Alfi mogu da se ugase ASR i EBD. Na njoj je teško primetiti da je EBD ugašen jer stvarno auto leži neverovatno dobro. Verovatno bi se mnogo više primetilo na klizavom, ali na suvom nema razlike. Sa druge strane, ASR je primeti, ali nije preagresivan, jer čak i uključen dozvoljava proklizavanje točkova.

ABS ne može da se isključi regularnim putem i mislim da je situacija potpuno ista kod većine proizvođača. Za ASR i EBD mogu da zamislim situacije u kojima je bolje isključiti ih, ali za ABS stvarno ne mogu (sudeći po vozilima koja sam imao prilike da vozim malo duže).

Korisnikov avatar
djiuliju
Postovi: 1468
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
Lokacija: Jagodina

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od djiuliju » 01 Okt 2012, 13:58

EBD-elektronska raspodela sile kocenja ravnomerno na sve tockove
Koja je to situacija kad je bolje iskljuciti? Zapravo, prvi put cujem da to moze da se iskljuci na nekom autu

Da nisi mislio na ESP?

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9222
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od dragan » 01 Okt 2012, 14:40

bas to, djijuliju je dobro zapazio, verovatno je u pitanju permutacija.
nisam gledao uputstvo ali sam 99 posto siguran da kad ugasim asr i esp oni ostaju potpuno ugaseni, sve do sledeceg startovanja motora posle gasenja...

inace, evo jos jednog zanimljivog posta o vrstama abs sistema sa nekog bosanskog foruma ( na kojem naleteh na par stvarno strucnjaka ali je raja bas poludla :kezo: to su psovke, vredjanje, hvalisanje, ma cudo. i naravno golf 2 dizel sa 44kw ide 190 :rofl: ) -

"Suštinski ,aktivni i pasivni sistem se razlikuju po vrsti el. signala kojeg daju modulu. Pasivni daje sinusoidni signal, a aktivni "pravougaoni", 0-1 signal, na osnovu kojih modul reaguje. Kod pasivnog, taj sinusoidalni signal dolazi od zuba zupčanika (pojednostavljeno govoreći) koji se okreće istom brzinom kao kotač, a koji se nalazi ispred senzora, i koji okrećući se uzrokuje promjenu magnetnog polja, a što senzor i registruje. Ovakvi sistemi kao sistemi su efikasni i pouzdani, ali zahtijevaju jako precizan razmak između senzora i suba o kojim sam ranije pisao, inače dolazi do promjene jačine magnetnog polja i ne radi na vrijeme abs, tj taj razmak se može poremetiti udarcima, treskanjem, itd itd. Na malim brzinama (ispod 4-5 km/h) stvara se jako slabo polje, zbog male brzine okretanja, tj mala amplituda polja, nedovoljno jak signal da bi pobudio modul da reaguje.
Na drugoj strani, kod aktivnog signal non stop ide prema modulu, i to "pravougaoni", signal "ima napona-nema napona", uvijek dok je auto upaljeno, samo frekvencija talasa zavisi ok brzine auta. To znači da modul uvijek ima ovaj signal, uvijek ga može čitati, jer on uvijek postoji zbog polarizovanog zupčanika, čak i pri brzini od 0 km/h (ima vrijednost "0", ali ipak postoji, i to modulu daje informaciju da ne treba reagovati). Njegova vrijednost dalje zavisi od same brzine kretanja. Ovakav signal koristi i ESP, kontrola stabilnosti i još neki sistemi. To je onako ukratko, a kako sam sistem radi, o tome treba malo više pisati, ali ako treba u kratkim crtama mogu i to približiti. Sama konstrukcija je drukčija.
kod aktivnog stanje nule je 6 V, a stanje jedinice 12 V, nema prelaza, nego skokovi 0-1 i ima ga čim se upali auto (kod nekih i sa kontaktom), dok na pasivnom to ide od 0 do 12 V, i to u toku vožnje jer obrtanje kotača (preciznije abs "unutarnjeg" zupčanika i njegovih zuba) stvara magnetno polje, i javlja se napon koji može imati bilo koju vrijednost od 0-12 na osnovu kojeg ECU odlučuje šta i kako raditi i kočiti. "

Korisnikov avatar
djiuliju
Postovi: 1468
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
Lokacija: Jagodina

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od djiuliju » 01 Okt 2012, 14:44

Verovatno je tako na RS-u. Kod mene se ASR ukljuci kad predjem 50kmh, tako i pise u uputstvu, dok recimo za lagunu pise da se ukljuci prilikom sledeceg startovanja motora, tj ostaje iskljuceno bez obzira na brzinu

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21133
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od nidza » 01 Okt 2012, 14:48

djiuliju je napisao:EBD-elektronska raspodela sile kocenja ravnomerno na sve tockove
Koja je to situacija kad je bolje iskljuciti? Zapravo, prvi put cujem da to moze da se iskljuci na nekom autu

Da nisi mislio na ESP?
Izvinjavam se, mislio sam na ESP, lapsus tastaturis.

Npr na parkingu prekrivenim snegom nisam uspeo da krenem sa parkinga sa uključenim ASR, automobil VW Jetta, tad aktuelna (sad prošlogodišnja). Zanimljivo je da Octavia bolje izlazi sa parkinga sa uključenim ASR i dozvoljava šlajfovanje do neke granice - verovatno update softvera, jer je auto mehanički gotovo isti. Može i kod nje da se ugasi.

EBD nije ravnomerna raspodela između svih točkova, nego između osovina - samo da dopunim. Nema veze sa levom i desnom stranom, samo sa pravilnom korekcijom kočenja na zadnjoj osovini u zavisnosti od njenog opterećenja. Pronalazak nije nov, ali je nekad bio mehanički rešen, a sada elektronski. Na njega takođe ne može da se utiče, kao ni na ABS, jer obično idu u paketu, ali nekad EBD može da postoji na automobilu i bez ABS.

Korisnikov avatar
djiuliju
Postovi: 1468
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
Lokacija: Jagodina

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od djiuliju » 01 Okt 2012, 14:58

Gresis, EBD ide iskljucivo sa ABSom, jer na tom principu radi, i rasporedjuje silu kocenja na svaki tocak pojedinacno

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21133
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od nidza » 01 Okt 2012, 15:08

Poslednji put kada sam čitao o EBD, nije procesirao i položaj volana, nego samo opterećenje na zadnju osovinu. :) Ako je verovati wikipediji, i volan procesira, tako da si u pravu. Svaki dan naučim nešto novo. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic ... stribution

Ja sam ubeđen da Puntaći bez ABS imaju ipak EBD, ali u ovom članku tvrde da su nerazdvojivi ABS i EBD.

http://www.obd-codes.com/faq/ebd-explained.php

Na ovoj sličici iznad objašnjava baš onako kako i ja znam da bi trebalo da funkcioniše. :)

Fenomenalan članak: http://auto.howstuffworks.com/car-drivi ... bution.htm

Korisnikov avatar
djiuliju
Postovi: 1468
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
Lokacija: Jagodina

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od djiuliju » 01 Okt 2012, 15:16

To na sta ti mislis, o raspodeli sile kocenja napred/nazad kod auta bez ABS je tzv peti cilindar. To je ono zbog cega svaki punto bez ABS jedva prolazi tehnicki :kezo:

To je imao i kec (stojadin)

Korisnikov avatar
mr.Big
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od mr.Big » 01 Okt 2012, 17:41

Problem je što Puntad bez ABSa nemaju čak ni taj peti cilindar, već je odnos raspodele kočione sile uvek isti.
Do tog rešenja se došlo čistom improvizacijom jer je ABS već deceniju standardna oprema na italijanskim Puntićima, a se našeg je jednostavno odstranjen tehnikom nemontiranja istog.
Ja sam kod mog dobio solidnu silu na zadnjoj osovini promenom paknova(montirani mekši) i češćim čišćenjem doboša. Međutim sad je problematično zimsko zanošenje kad je pozadi prazan. Jedino rešenje su dobre zimske gume i na zadnjim točkovima.
Najbolesnije od svega je pravljenje Toše od strane FASa... :uf:

Korisnikov avatar
djiuliju
Postovi: 1468
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
Lokacija: Jagodina

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od djiuliju » 01 Okt 2012, 17:44

mr.Big je napisao: a se našeg je jednostavno odstranjen tehnikom nemontiranja istog.
:rofl:

Tu smo tehniku doveli do savrsenstva

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13145
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od Saša » 01 Okt 2012, 18:37

Imam neki utisak da većina vas nikad nije sela u Punta Classsic, a kamoli ga provozala... :)

Tapatalk

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11179
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od Bax » 01 Okt 2012, 19:12

Nije da branim domaceg Punta, mada stvarno sam skeptican oko kvaliteta onoga sto cu, nadam se, dobiti za koji dan.

Ali, imam drugara koji ima Putna 2004 iz Delte, auto je placen 11500 evra nov, i na tom autu je promenjeno kvacilo na 8.000km, takodje imao je skoro sve muke kao i moja Z10, lampica serva...

Za te pare ne tako davno taj Punto, nije imao ni klimu, a kamoli ABS....

Takodje lose resenje na Zadnjim kocnicama je posledica nekih poljskih komponenti, a u praksi i nema nekih vecih problema, jer zadnji tockovi minimalno ucestvuju u kocenju...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Piros
Postovi: 1000
Pridružio se: 13 Mar 2012, 18:00
Lokacija: Beograd

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od Piros » 01 Okt 2012, 19:26

Meni je Punto sasvim korektan auto, pravi gradski zvrk. Lako se vozi, zivahan i lepa potrosnja, sta vise ocekivati od gradskog auta

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od Paja » 01 Okt 2012, 19:42

nidza je napisao:Ja sam ubeđen da Puntaći bez ABS imaju ipak EBD, ali u ovom članku tvrde da su nerazdvojivi ABS i EBD.

http://www.obd-codes.com/faq/ebd-explained.php
Punto koji nema ABS nema ni EBD. To je jedno od opravdanja zašto je doplata za ABS bila skandalozno skupa (700e) kad sam ja uzimao punta.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21133
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od nidza » 01 Okt 2012, 20:17

Ne može auto imati EBD, a da nema ABS. To sam sad siguran posle čitanja dosta članaka na netu. Može da ima neki senzor opterećenja pa da dozira kočenje, ali pravi EBD zahteva od hardvera sve što i ABS, tako da bi bilo glupo ne objediniti sisteme jer bih rekao da su razlike samo softverske prirode. ;-)

EBD je nešto iz čega se logično izrodio ESP. Nije mi bilo ni na kraj pameti da kod nekih kola može da procesira toliko informacija. :-)

Odgovori