YUgisa je napisao: Kod McPherson oslanjanja koje je najpopularnije na vozilima na prednjoj osovini je pozeljno uraditi proveru posle zamene amortizera jer rupe na amortizeru gde se srafi za glavcinu nisu uvek na istoj poziciji (najcesce zavise od proizvodjaca amortizera)
To nije odlika sama po sebi McPherson oslanjanja vec konkretnog resenja na nekom modelu vozila.
Dacu kontra primer koji mi je dobro poznat. volvo koristi McPherson i opruzna noga je fabricki fiksirana za glavcinu. Ona je suplja i amortizer se nalazi unutar opruzne noge. Pri zameni se ni na koji nacin ne skida, srafi ili bilo sta radi sa opruznom nogom i time se ni na koji nacin ne menja nijedan ugao trapa.
Sama zamena amortizera se svodi na skidanje matice kojom se amortizer odozgo drzi unutar opruzne nove, izvadi se amortizer rukom (ulozak kako neki zovu) ubaci novi amortizer rukom i usrafi ta jedna jedina velika matica.
U tom sistemu ne postoji nikakva mogucnost da se bilo sta bilo gde podesava pri zameni amortizera, kako je fabrika zavarila prvi put tako je dok traje karoserija. (ne istruli ili se mehanicki saobracajkom nesto pokrivi pa povuce nosace)
Ovo sto si opisao je resenje koje ima koliko znam Jugo, Z101 na primer.
Gaginh0 je napisao:J, Polo jede prednje sa spoljasnje strane. Mada koliko sam rupa opicio pravo je cudo sto uopste imam trap, a kamoli sto je (izgleda) odlican, posto ste rekli da to trosenje guma nije do trapa...
Koliko se secam prica je bila o tome da ti pumpas gume ispod predvidjenog pritisak i da se OBE strane obe gume trose po spoljnoj ivici a ne trose po sredini.
Takvo trosenje guma je uvek usled pogresnog pritiska, kao sto je i bilo receno.
Asimetricno trosenje guma samo po jednoj ivici je uvek usled neispravnog trapa, i to je bilo vise puta receno na raznim temama na forumu.
A svakako kad god postoji neka anomalija na autu treba izvrsiti proveru merenjem onoga sto lici da je neispravno pa potom otkloniti uzrok kvara. Merenje uglova nije potrebno raditi na ispravnom autu tek tako reda radi.
Slicno se odnosi i na zamenu nekog pokvarenog dela trapa. Uvek je potrebno nakon zamene bilo kog elementa vesanja izvrsiti proveru, znaci kada je zavrsen radni vek tog sklopa (dela) pa je morao biti zamenjen novim.
Ovo su opsta pravila za sve marke i modele.