Pa da,da ne pregreje taj centralni diff jer nije predvidjen da vozi dugo zakljucan.
A kad prekoracis brzinu on automatski iskljuci lock,iako lampica indalje gori.
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Poslato: 30 Avg 2020, 18:27
od dragvorl
Dok sam radio u servisu imali smo slucaj Audija A 8 sa centralnim torsen diferencijalom koji je zbog nedostatka ulja zablokirao. Auto je dosao na svojim tockovima ali u krivini je zanosio levo desno. Prednja i zadnja osovina ne opisuju iste pitanje a tanjirasti zupcanici na prednjem i zadnjem diferencijalu u slucaju da je srednji blokiran se vrte istim brzinama.
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Poslato: 30 Avg 2020, 18:29
od HKS
^ zar taj nije imao neke razlicite diemnzije guma, a nije smio da ima?
Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Poslato: 30 Avg 2020, 19:35
od dragvorl
Jeste. Ali nebitno, ti diferencijali nisu napravljeni da se vrte na zupcanicima stalno, dakle da vrtis auto u krug ceo dan spalio bi dif, isto tako kad ga vrtis na razlicitim dimenzijama tockova. Ima i primer volva XC koji sam davno postavio dok sam bio radio u servisu, probacu da nadjem.
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Poslato: 30 Avg 2020, 19:47
od nick79
gazza je napisao:kakvo crno skretanje sa lockom. probaj to da uradis sa jimnyjem pa mozes ozbiljno sjebati diferencijal. lock ne sluzi zameni za regularnu voznju u takvim uslovima.
Mislim da to nije to taj lock na koji ti mislis, nije to zakljucavanje diferencijala. Sx4 ima 3 moda:
1. Samo prednji pogon
2. Auto - uglavnom je prednji, ukljucuje se zadnji po potrebi
3. Lock - permanentan 4x4, mislim da je 50-50% raspodela
Mozda i gresim, ovako je kod vozila iz nissan grupacije, a nesto ne verujem da su u tom sx4 ugradili zakljucavanje diferencijala. Ali mozda i gresim.
Sent from my SM-T510 using Tapatalk
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Poslato: 30 Avg 2020, 21:49
od dragvorl
Evo nasao sam topic o tom Volvu sto je vozen na razlicitim precnicima guma.
Jasno mi je da na haldexu ako mu se razlikuju prednje gume napravi problem,ali ako se stavi rezervni tocak na zadnju i vozi ispod 80 ne bi trebalo da bude problema,zar ne?
Nqravno ne duzi period,ali par desetina pa i stotina kilometara(u slucaju da se zadesi havarija u nekoj nedodjiji) ne bi smelo da pravi problem.
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Poslato: 30 Avg 2020, 21:56
od Ivan
Ko u ns i okolini reparira 4x4 pogone? Koliko sam shvatio radio si to negde u ns dok nisi otisao preko?
Jer u vecini slucajeva gde su ljudi imali problema sa 4x4 pogonom su pakovali samo druge diferencijale sa otpada/stranca itd.
Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Poslato: 30 Avg 2020, 22:05
od dragvorl
Radio je Sava iz Veternika koji je radio i automatske menjace dok nije otisao u inostranstvo. Covek je bio profi, narucivao je iz livnice dvokomponentne caure za ZF konvertere za 6HP na primer jer ZF nije to prodavao posebno. Ne znam ko jos radi tako nesto u Srbiji za ovako relatvno male sume za popravke, mada mozda i ima.
Jasno mi je da na haldexu ako mu se razlikuju prednje gume napravi problem,ali ako se stavi rezervni tocak na zadnju i vozi ispod 80 ne bi trebalo da bude problema,zar ne?
Nqravno ne duzi period,ali par desetina pa i stotina kilometara(u slucaju da se zadesi havarija u nekoj nedodjiji) ne bi smelo da pravi problem.
Kilometraza mozda nije toliki problem kao brzina.
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Poslato: 30 Avg 2020, 23:05
od gazza
jimny o kome pišem je imao 3 opcije
2WD
4WD
i 4WD-L
ovo poslednje moze da se tumaci kao low ili kao lock
u svakom slucaju sluzi samo za izvlacenje, limitirano je na 20km/h i nema skretanja
to sam naučio na teži način, uzeli smo auto na probu sa placa
i kod majstora je uspeo da mu zablokira 4WD-L tako da smo samo tako mogli da vozimo
da bi ga uterali u servis morali smo da ga zaokrenemo za 90 stepeni
zašta je trebalo jedno 20 napred nazad levo desno manevrisanja u ovom modu
moj S-cross sa vestackim lock modom apsolutno nema ovaj problem, možeš da motaš kako želiš...
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Poslato: 30 Avg 2020, 23:11
od ftj
Pa ili je lock ili je low a u slucaju jimnija je low iliti low-range odnosno reduktor jer dzimni nema zakljucavanje diferencijala. Tako da to sto vam je crko nema veze sa lokovanjem i sto je neko skretao, jbg to im je bio dobar izgovor.
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Poslato: 30 Avg 2020, 23:17
od dragvorl
Kod americkih recimo SUV ili terenaca, ukljucivanje reduktora i blokade ide odjednom, to mu je 4WD LOW.
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Poslato: 30 Avg 2020, 23:23
od ftj
Kad bolje razmislim nije nemoguce i da je stari dzimni imao centralnu blokadu. Ovaj novi nema.
nisam bas skroz shvatio al izgleda da se prebacivanjem u 4wd ipak zakljuca prenos izmedju prednje i zadnje osovine i tako da ipak ima smisla da vam se to polupalo jer ste skretali.
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Poslato: 30 Avg 2020, 23:37
od dragvorl
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Poslato: 31 Avg 2020, 00:01
od ftj
E jebiga sad, mogao si malo da sazmes to u koju recenicu sta si hteo da istaknes, nismo svi masinci
Konkretno, stari dzimni nema srednji diff uopste pa kad se ukljuci 4x4 sta se desava.