Heinz je napisao: ↑21 Apr 2023, 07:55
Da li bi ti pravio deo koji može da pređe 1.000.000 km a sa recimo duplo manjim troškovima možeš da napraviš deo koji traje 500.000 km? E sad ako se to spusti na 150.000 km naravno da nije u redu, mada nešto ne znam za takve slučajeve.
To je pre ovako danas-
da li da praviš deo koji može da predje 100,000km a sa duplo manje troškova 50,000km.
Ako se spusti na 15-20-25,000km nije u redu...već pravi problem u garanciji od 2 godine.
(videti Pežo skandal u Holandiji sa havarijama motora pre 100,000km, u garanciji., S obzirom da su ranijei Pežoi imali kaiš na 240,000km interval meni čvrsto ukazuje da znaju kako teba a i da su ovo uradili sa namerom da skrate.. ALi se malo zaneli pa previše skratili radni vek).
Evo svežeg saznanja, BMW X3 je predvidjen da ima radni vek 180,000km,tako kažu da je BMW za ZF automatik menjač koji se 1 (jednom) puni fabrički uljem i više nikada niej prdvidjeno. (tzv for life).
Iz fabrike izlazi sa uljem manje sipanim za 0,2-0,3 litra od optimalnog za rad, na samom minimumu.
Ušteda u sipanju ulja na delu, tako kažu. Pa ti vidi gde je, kod kojeg dela i proizvodjača još aktuelno tvoje pitanje 1,000,000km ili 500,000km kao dilema konstruktora.
Evo prostog sistema, lanac i razvodni mehanizam. To je sklop koji mora/treba da traje bar kao blok ili glava motora ili radilica...taj rang trajnosti i pouzdanosti. Mercedes je to odavno dostigao (bio), japanci takodje, Volvo, Reno, Pežo....i drugi.
A onda dolazi ponovo u modu ta priča ali sada VW, Audi, BMW ...jedva da 150,000-200,000km uspevajiu da predju do potrebe za remontom (iliti velikim servisom koji zparavo ne postoji kod motora sa lancem).
Toyota Yaris 998ccm/68KS . malecni motor koji je potrebno da se u vožnji dobrano stalno vrti recimo nema temu lanac, ne menja se dok traje motor. Reno 2,0dci isto nema temu lanac, ne menja se i ne pravi problem.
2,5DCI nema ni lanac ni kaiš, kao nekada VWov 2,5TDI motor...ti i takvi traju xxx,000km po želji, beskonačno praktično.
A pomenuo sam već300,000 ciklusa kočenja koje se odnosi na Mercedes. Na 300,001 se pali lampica kvara, i potrebna je servisna zamena kompleta...nema popravke. Ja to smatram programiranim kvarom.
Ima još primera...
Star stop je već 30+ godina aktuelan, zašto se ne koristi masovno kod svih marki, modela, proizvodjača ako je tako dobro rešenje?
Zašto se ne koristi na busevima u javnom prevozu recimo, ili kombijima/ pikapovima i sličnim vozilima koja daleko više i kilometara i radnih sati imaju nego obična putnička kuća vozila?
Možda jer je tamo prioritet pouzdanost i predvivost troškova eksplaatacija na bazi velike kilometraže...busevi često su 500,000+ km a nije retko ni 1,000,000km da prelaze bez ozbiljnijih kvarova tipa remonta motora.
Samo nagadjam, šta je razlog uvodjenja odnosno izbacivanja SS tokom proteklih decenija.