Start-Stop sistem

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Start-Stop sistem

Post od nidza » 22 Apr 2023, 14:45

Stručnjak neki će valjda da se javi, ali ja bih senzor postavio iza motora, pri povratku ulja u karter, recimo iza filtera za ulje, koji bih takođe postavio iza motora, a pre pumpe da ukloni nečistoće koje motor unese, (senzor u poziciju da javi ako je isti zapušen), a takođe bih laički zaključio da će protočnije ulje svakako brže podići pritisak, jer će pumpa lakše da se zavrti i dobaci ulje do svih tačaka motora - ali nizašta od napisanog nisam sasvim siguran.

Drugim rečima, kada se ugasi lampica nakon starta, ako je senzor na ovoj, potpuno logičnoj, poziciji, leteći su odavno pod pritiskom.

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28017
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Start-Stop sistem

Post od Xepoj87 » 22 Apr 2023, 14:56

Kod filtera se nalazi senzor pritiska.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Start-Stop sistem

Post od nidza » 22 Apr 2023, 19:22



Tačno, izgleda da obično ide prvo u filter iza koga je senzor, a zatim dalje u motor. U slučaju da se zapuši filter, on sam premošćuje da ne sprečava protok.

Interesantno da sistem ne interesuje šta se dalje dešava.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Start-Stop sistem

Post od ljubitelj » 22 Apr 2023, 20:27

Heinz je napisao:
21 Apr 2023, 07:55

Da li bi ti pravio deo koji može da pređe 1.000.000 km a sa recimo duplo manjim troškovima možeš da napraviš deo koji traje 500.000 km? E sad ako se to spusti na 150.000 km naravno da nije u redu, mada nešto ne znam za takve slučajeve.
To je pre ovako danas-
da li da praviš deo koji može da predje 100,000km a sa duplo manje troškova 50,000km.
Ako se spusti na 15-20-25,000km nije u redu...već pravi problem u garanciji od 2 godine.

(videti Pežo skandal u Holandiji sa havarijama motora pre 100,000km, u garanciji., S obzirom da su ranijei Pežoi imali kaiš na 240,000km interval meni čvrsto ukazuje da znaju kako teba a i da su ovo uradili sa namerom da skrate.. ALi se malo zaneli pa previše skratili radni vek).


Evo svežeg saznanja, BMW X3 je predvidjen da ima radni vek 180,000km,tako kažu da je BMW za ZF automatik menjač koji se 1 (jednom) puni fabrički uljem i više nikada niej prdvidjeno. (tzv for life).
Iz fabrike izlazi sa uljem manje sipanim za 0,2-0,3 litra od optimalnog za rad, na samom minimumu.
Ušteda u sipanju ulja na delu, tako kažu. Pa ti vidi gde je, kod kojeg dela i proizvodjača još aktuelno tvoje pitanje 1,000,000km ili 500,000km kao dilema konstruktora.

Evo prostog sistema, lanac i razvodni mehanizam. To je sklop koji mora/treba da traje bar kao blok ili glava motora ili radilica...taj rang trajnosti i pouzdanosti. Mercedes je to odavno dostigao (bio), japanci takodje, Volvo, Reno, Pežo....i drugi.
A onda dolazi ponovo u modu ta priča ali sada VW, Audi, BMW ...jedva da 150,000-200,000km uspevajiu da predju do potrebe za remontom (iliti velikim servisom koji zparavo ne postoji kod motora sa lancem).
Toyota Yaris 998ccm/68KS . malecni motor koji je potrebno da se u vožnji dobrano stalno vrti recimo nema temu lanac, ne menja se dok traje motor. Reno 2,0dci isto nema temu lanac, ne menja se i ne pravi problem.

2,5DCI nema ni lanac ni kaiš, kao nekada VWov 2,5TDI motor...ti i takvi traju xxx,000km po želji, beskonačno praktično.

A pomenuo sam već300,000 ciklusa kočenja koje se odnosi na Mercedes. Na 300,001 se pali lampica kvara, i potrebna je servisna zamena kompleta...nema popravke. Ja to smatram programiranim kvarom.
Ima još primera...


Star stop je već 30+ godina aktuelan, zašto se ne koristi masovno kod svih marki, modela, proizvodjača ako je tako dobro rešenje?
Zašto se ne koristi na busevima u javnom prevozu recimo, ili kombijima/ pikapovima i sličnim vozilima koja daleko više i kilometara i radnih sati imaju nego obična putnička kuća vozila?

Možda jer je tamo prioritet pouzdanost i predvivost troškova eksplaatacija na bazi velike kilometraže...busevi često su 500,000+ km a nije retko ni 1,000,000km da prelaze bez ozbiljnijih kvarova tipa remonta motora.
Samo nagadjam, šta je razlog uvodjenja odnosno izbacivanja SS tokom proteklih decenija.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Start-Stop sistem

Post od nidza » 22 Apr 2023, 20:46

Ko kaže da se ne koristi? Sve više se koristi, i sve je napredniji.

Prvi put čujem da ga je neko u skorije vreme izbacio, stvarno nam treba primer. Dapače, ubacuju dodatne baterije i gase čak motor u vožnji, a startuje ga alternator. Niko ne kaže da je to optimalno za sve delove motora, ili motor uopšte, ali i pored svega sve su bolji motori i trajniji.

Takođe za lanac ili remen probleme, ne treba da generalizuješ marke, jer tačno određeni motori imaju problem, nemaju svi. Očigledno igraju na ivici žileta pouzdanosti, performansi i profita.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Start-Stop sistem

Post od ljubitelj » 23 Apr 2023, 08:56

Primer sam već naveo pa da ne ponavljam.
Pa o tome i jeste od prvog vagona priča, nije optimalno za trajnost motora da se svako malo pali i gasi a to da su motori trajniji naveo sam primere da to nije baš tako kod velikih masovnih proizvodjača u tzv., ekonomik klasi vozila gde se prave milionske serije motora.
Možda kod nekih viših klasa se više pažnje posveti svemu pa onda i motori traju kao nekada.
Očigledno igraju na ivici žileta pouzdanosti, performansi i profita.
Pa jesu odredjene marke odlučile da igraju kako si napisao a neke druge nisu. One marke koje nemaju problema i ne pominjem tako da nije generalizovanje nego konkretno po imenu.

Baš tako, zato sam i napisao primere gde je to tako očigledno i bez poznavanja materije /dodira sa tim vozilima jer je postalo opšte poznato po skandalima/.

Honda ili Toyota svakako nisu u toj priči bar za sada što se tiče takve igre.

Hibridi i baterije ćemo tek videti koliko je stvarni radni vek, ne računam isksutva sa Priusima i sličnima koji koriste NiMh baterije gde je 15+ godina sasvim normalno da imaju radni vek.
Koliko znam većina proizovdjača EV daje samo 150,000km garanciju.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Start-Stop sistem

Post od Ivan » 23 Apr 2023, 09:25

Ev clinic je utvrdio nenormalnu degradaciju baterija kod toyote i lexusa, samo sto je fabrika vrlo kvarno podesila da ne izbacuje gresku dok ne padne ispod 50% kapaciteta.

Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Start-Stop sistem

Post od dragvorl » 30 Apr 2023, 10:20

Evo cisto da se vidi, lepo ga danas ugasio hladnog, nije ni crticu digao temperaturu.
Prikačeni fajlovi
Screenshot_2023-04-30-10-14-14-424_com.miui.gallery.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4120
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Start-Stop sistem

Post od carov2 » 30 Apr 2023, 10:28

Ja sam skoro u Grčkoj, zaboravio sam da napišem, upalio sam auto ujutru, još je bio u "dynamic" modu, vozio 50m, pa ide raskrsnica gde sam usporio/stao, on ga ugasio.
Tako da, u mom slučaju, samo tako gasi, lagano, lagana priča... verovatno preko veze, ne čeka sve parametre...

Sent from my LE2121 using Tapatalk


Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Start-Stop sistem

Post od nidza » 30 Apr 2023, 15:11

Tako par puta i mora generalna. :D Bolje vi to ipak gasite, šta znaju u VAG, Castrolu, Ravenolu…

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4120
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Start-Stop sistem

Post od carov2 » 30 Apr 2023, 15:13

Ej bre, kakve veze ima Ravenol sa mojim autom?

Sent from my LE2121 using Tapatalk


Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Start-Stop sistem

Post od dragvorl » 30 Apr 2023, 17:18

Nidza je vredno radio i polozio sve ispite iz tribologije i eksploatacije masina, sad prelazi na masinske elemente. :)
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Start-Stop sistem

Post od dragvorl » 03 Maj 2023, 21:39

SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori