Start-Stop sistem

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 10593
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Škoda Kamiq Style 1.5 TSI 150ks DSG

Post od ljubitelj » 20 Apr 2023, 19:42

nidza je napisao:
20 Apr 2023, 08:33
ljubitelj je napisao:
19 Apr 2023, 18:47
Nemam sumnje da danas SS radi neuporedivo preciznije uz kompjuterski nadzor nego onaj iz prošlog veka ali ulje i podmazivanje je bilo i ostaje "krvotok" motora...iliti stara izreka-
ko maže (podmazuje, redovno menja) taj i vozi.
Tačno tako. Ulje se sigurno za tako kratko vreme ne slije. Ova novija ulja koje god da staviš kap na metal, neće da se slije, ostaće tu gde je u vidljivom sloju.

Sigurno bi stavili električnu pomoćnu pumpu i za ulje da postoji potreba, kao što postoji za rashladnu tečnost kad motor ne radi. Ne znam što uopšte o ovome raspravljamo kad 99 od 100 motora danas nadživi automobil.

Sa razlogom su sklonili mogućnost za gašenje S/S iz prvog plana od korisnika.
To što se ulje ne slije sa metala (usled efekta površinskog napona) je staro decenijama unazad. Poenta je da to ulje ne podmazuje elemente koji se kreću ako nije pod pritiskom.,

Zašto si siguran da bi stavili (skupi ceo sistem) pumpu ulja kao pomoćnu dok motor ne radi na običnom autu?

Zašto misliš da bi stavili pomoćnu električnu pumpu za rashladnu tečnost kada motor ne radi, isto pitanje kao gore? (znam da neki auti imaju, neki i samo električnu imaju, ali isto znam da ogromna većina nema ni kao opciju za doplatu a kamoli serijski).
Ja koliko kapiram svi proizvodjači danas se trude da naprave konstrukciju auta takvu da skrate radni vek na ne više od 8-10 godina eksplatacije bez popravki.

To da je kontrola SS sistema sklonjena sa razlogom od korisnika je legitimno, proizvodjač je auto homologovao sa potrošnjom uz SS sistem i kao takav mora da garantuje da zadovoljava pravne okvire.
Ne vidim to kao pitanje tehnike nego kao pitanje administracije.

Ne znam odakle ti informacija, ili je to tvoja procena, da 99% motora nadživi automobil. Ja baš suprotno vidjam u praksi da polagano to ide nagore, da sve veći broj motora bude u problemu prio sve manjim kilometražama. Pa samo turbine ( i "ležaj" u njoj je toliko čest problem da je gotovo turbina postala bauk) su po mojim saznanjima dovoljno često sa potrebom zamene (popravke, remonta) i to upravo zob toga što im je podmazivanje bilo nedovoljno,

Pa samo online prodavnica delova za motor, za popravke, je prepuno a i klasičnih prodavnica ima na svakom ćošku.
Da se motori ne kvare kome bi prodavali, i verovatno bi im propao biznis, zar ne?

Ne pričam o prodaji ulja, kozmetike, filtera, nalepnica, sijalica, baterija....već upravo radnih delova motora bez kojih motor ne funkcioniše, a time je i auto u nevoznom stanju.
Off topic


Ako je SS sistem tako bezbedan za motor zašto se nije nastavio koristiti od 80tih godina pa naovamo?
Zašto je bio izbačen iz upotrebe?
Svi razlozi zašto je potreban su isti i onda i sada, smanjenje potrošnje goriva kao primarni faktor, A potrošeno manje goriva jednako manje zagadjenje.

Pitanja su opšta, ne očekujem niti odgovor niti neki link ,ne znam ni ja zašto je SS bio mrtav ali prosto tako se dogodilo.

Pri tome ulja su svakako danas, ne ulje kao ulje nego aditivi napredovali, i to je nesporno olakšavajuća okolnosti.
Inače ja verujem da proizvodjači automobila sa namerom prave takve konstrukcije da ograniče radni vek automobila, da veštački održavaju potrebu za nabavkom novih auta/ skupiih delova za remonte. Svi, proizvojdači danas. I SS sistem se odlično u to uklapa po mom mišljenju.

Ako može paralela, iz oblasti sa kojom imam direktna iskustva.
Kompresori za vazduh, industrijski, su svi sa uljnim sistemom podmazivanja pod pritiskom.
Dakle usisavaju vazduh i sabijaju ga, nema benzina, nema dizela, nema štetnih produkata sagorevanja, čist filtrirani vazduh.

Postoje i manji kućni kompresori gde se nude i takvi koji nemaju uljno pomdazivanje već imaju nanet nekakav sloj "teflona" na površinu klipova. I potpuno su bez održavanja.
Ali u uputstvima za njih piše sitnim slovima da nije za dugotrajnu upotrebu, da imaju ograničeni broj radnih sati.
Svi, ali baš svi koje sam pitao a dugo su u toj oblasti se kunu i predlažeu nabavku isklljučivo kompresora koji se podmazuju uljem.
Zbog toga sam za svoju radionicu nabavio takav "uljni", iako je po skoro istoj ceni (10% skuplje) bila ponuda iste snage taj suvi, bez održavanja. Ovaj na ulje je skuplji u eksplaataciji, treba pripremna grupa, separator ulja, separator vlage/ sušač, itd.

Vreme će pokazati da li sadašnji SS sistemi omogućavaju kao nekada da motori bez odlaska u servis na popravke prelaze po 400,000, 600,000km i više.
Npr, VW ov 1,781ccm/1,595ccm benzinac je mogao bar 600,000km da odradi, bez popravki, bez otvaranja, bez zamene delova.
Samo da uvek ima rashladne tečnosti i da je mineralno ulje svakih 15,000km menjano.
VW je sa takvim motorima sticao reputaciju kvaliteta, pre svega u SAD, gde se inače prelaze velike godišnje kilometraže. Danas teško dostižno za VW motore iako su ulja, mašinska obrada i uopšte tehmologioja izrade motora svakako napredovali.

VW sam uzeo za primer jer su upravo oni imali motore bez SS, zatim sa SS, i sada ovu novu generaciju motora sa SS.
Ja koliko pratim većina VW motora danas se zameni po 2-3 puta/ ili popravlja, u tom intervalu kilometraže.

Jeste, ima i danas VW auta i motora koji predju po milion km, ali to su pre izuzeci nego pravilo. Malo je učešće takvih dugoprugaša u ukupnom broju.

Drugi primer vezano sa SS, Mercedesov 2,143ccm motor dizel koji je inače dobar i dugovečan, i pouzdan i sve 5, ima problem da redovno stradaju ležajevi na radilici.
Retko koji motor tog tipa da ne doživi taj problem. I to je zbog sistema njihovog podmazivanja.,
A automatski menjač koji prati taj motora glatko nadživi motor...bez popravke.

Verujem da bi takvom motoru SS došao glave, i da bi bio redovan pacijent u servisima.

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8818
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: Start-Stop sistem

Post od Gaginh0 » 20 Apr 2023, 19:46

Pita je za sve: jel moze Start/Stop sistem da sjebe nešto prilikom dugotrajnog korišćenja? Znam da na nekim modelima gasi motor čak i kad je hladan, dok se fluidi nisu još dobro raširili po motoru. Nešto mi to preveliko drndanje anlasera. Mom kolegi crkao akumulator na dve godine starom autu zbog SS.
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23811
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Start-Stop sistem

Post od dragvorl » 20 Apr 2023, 20:12

nidza je napisao:
20 Apr 2023, 17:46
Mogli bi normalnu polemiku da vodimo da se ne sprdaš neprekidno, a uzgred i dalje ostadosmo uskraćeni odgovora na glavno pitanje, ne računajući na spin da zbog SS stradaju turbine i menjači. Vlasnici hibrida moraju naročito da se zabrinu, jer ni ne mogu da ugase SS.
Izgleda po Srbiji pozatvarali sve masinske obrade motora, turbine se ne rade, menjaci isto, ma sve tip top, nema vise posla. Radio ja jos dok je po Srbiji bilo mehanicara, doduse smo u radionici lebac pekli, nismo rasturali te ultra pouzdane masine. :rofl:
Ignorisanjem cinjenica i tvrdoglavoscu samo dokazujes svoju nekompetentnost, do sad si mogao bar nesto da naucis.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

maniaxxx
Postovi: 6359
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Start-Stop sistem

Post od maniaxxx » 20 Apr 2023, 21:06

Gaginh0 je napisao:
20 Apr 2023, 19:46
Pita je za sve: jel moze Start/Stop sistem da sjebe nešto prilikom dugotrajnog korišćenja? Znam da na nekim modelima gasi motor čak i kad je hladan, dok se fluidi nisu još dobro raširili po motoru. Nešto mi to preveliko drndanje anlasera. Mom kolegi crkao akumulator na dve godine starom autu zbog SS.
Naravno da moze, ali ne mora. Na VAG u ga je barem lako iskljuciti. Ja ga ne jednom autu nemam, na drugom ga iskljucujem, a i zenu sam natrenirao iako je auto mild hybrid i ne osetis da se pali i gasi ali svejedno.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19278
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Škoda Kamiq Style 1.5 TSI 150ks DSG

Post od Heinz » 20 Apr 2023, 22:47

ljubitelj je napisao:
20 Apr 2023, 19:42
Inače ja verujem da proizvodjači automobila sa namerom prave takve konstrukcije da ograniče radni vek automobila, da veštački održavaju potrebu za nabavkom novih auta/ skupiih delova za remonte. Svi, proizvojdači danas. I SS sistem se odlično u to uklapa po mom mišljenju.
Pogrešna je logika, nema nikakve teorije zavere. Osnovni cilj je npr. ušteda materijala (što lakše vratilo da bude recimo), što onda povlači i nižu cenu i manju potrošnju, ali ne na uštrb pouzdanosti. Zašto stavljati predimenzionisano nešto ako nema potrebe. Da li je predviđeni životni vek 7 godina ili 30 godina, o tome već može da se polemiše.

ljubitelj
Postovi: 10593
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Start-Stop sistem

Post od ljubitelj » 21 Apr 2023, 06:14

Nema teorije zavere, ima interesa proizvodjača po mom uverenju.
Ne znam o kakvoj uštedi materijala pričaš jer kako onda objašnjavaš da neki deo ili sklop prestane da funkcioniše na odredjenoj kilometraži ili posle odredjenog broja radnih sati kod potpuno različitih korisnika auta u smislu eksploatacie, habanja itd.
Kako to da uvek isto pravilo radnog veka bude tako precizno ponavljano ako nije od strane proizvodjača sa namerom tako napravljeno?

Preciznost od recimo 300.000 ciklusa aktivacije i onda kvar. Ne crkava ni na 290,000 a ni na 305,000, uvek isto.
Kako to ima veze sa uštedom materijala, cenom,potrošnjom...?

Ili kod drugog proizvodjača isti kvar uvek na 179,999km se ponavlja?

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19278
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Start-Stop sistem

Post od Heinz » 21 Apr 2023, 07:55

Ne znam o kojim se kvarovima radi, ono što sam napisao su neki principi projektovanja bilo kog dela, a osnov je naravno radni vek, broj ciklusa i sl.
Da li bi ti pravio deo koji može da pređe 1.000.000 km a sa recimo duplo manjim troškovima možeš da napraviš deo koji traje 500.000 km? E sad ako se to spusti na 150.000 km naravno da nije u redu, mada nešto ne znam za takve slučajeve.

Ako je elektronika u pitanju tu nisam stručan, mada koliko vidim i tamo crkavaju na nekim glupim mestima sklopovi (kao u onom primeru na EV Clinic, kad puknu one savijene žice na modulu DSG ili čega beše).

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1645
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Start-Stop sistem

Post od zdushan » 21 Apr 2023, 08:15

Ne znam za sklopove, ali ja to gasim ako se setim odmah, ili pri prvom aktiviranju (koje je posle 30sec). Zvuk ladnog dizela koji se ugasi je sličan odronu... ne moz to bit dobro.

Sent from my SM-A715F using Tapatalk


ftj
Postovi: 13045
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Start-Stop sistem

Post od ftj » 21 Apr 2023, 08:40

Meni je drago sto start stop postoji jer ce to bar malo smanjiti broj ljudi koji parkira auto u mestu i nekoga cega sa upaljenim motorom.

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12323
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Start-Stop sistem

Post od shandu90 » 21 Apr 2023, 10:54

Ja na merivi ugasim S&S dok cekam nekog :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

ftj
Postovi: 13045
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Start-Stop sistem

Post od ftj » 21 Apr 2023, 10:57

Znam, vi ste i dalje u većini, al makar je korak u dobrom pravcu, sledeći korak je da krenu da vas kažnjavaju al to se neće desiti u realnoj budućnosti.

Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Postovi: 8094
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Honda CR-V 2.0 4WD
Lokacija: Beograd

Start-Stop sistem

Post od Ji 4Tze » 21 Apr 2023, 11:01

Zar ne kažnjavaju u emigraciji ako ti auto radi u leru ako tipa čistiš sneg i led na autu?

Ja ga nikad nisam gasio, ni na CRV-u ni na mečki, al ona ima integrisani start-generator, nema klasične starter elemente. To je elektromotor/dinamo na radilici i on preuzima funkciju i startera i alternatora. Neprimetno radi, na 4cyl dizelu…
Kod CR-Va nikad problem, evo i trenutni vlasnik prilazi 6-oj godini bez problema sa akumulatorom ili drugim električnim delovima.
Boringly average, but also perfect for school run mums

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21097
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Start-Stop sistem

Post od nidza » 21 Apr 2023, 11:06

Gaginh0 je napisao:
20 Apr 2023, 19:46
Pita je za sve: jel moze Start/Stop sistem da sjebe nešto prilikom dugotrajnog korišćenja? Znam da na nekim modelima gasi motor čak i kad je hladan, dok se fluidi nisu još dobro raširili po motoru. Nešto mi to preveliko drndanje anlasera. Mom kolegi crkao akumulator na dve godine starom autu zbog SS.
Koji fluidi se šire, sem ulja koje se penje radom pumpe? Ulje dostigne pritisak sekund nakon starta motora. Ono o čemu @dragvorl piše, dok nije počeo da piše o meni lično, je da u trenutku dok se ne postigne pritisak, jedino što štiti ležaj od radilice je viskoznost ulja. Ja tu jednostavno ne prihvatam stav bez podloge da to nije ništa uzeto u obzir kad je projektovan takav motor i da je poželjno udarati kontru, tj. habati delove kojima je bolje da miruju, da bi zaštitio deo koji je predviđen da radi na projektovan način. Svakako nikakvu stručnost nemam da priložim, već korisničku radoznalost sa pitanjima, valjda, na mestu.

Evo kojom brzinom se podigne pritisak na jednom prastarom automobilu sa znatno gušćim uljem nego što se to danas koristi:


Ovo je na nekom 1.5 TSI sa 0w-20 uljem bar duplo brže.

A uzgred se zaboravlja da ne postoji samo radilica u motoru, već gomila nekih pokretnih delova koji se krive, taru, okreću, pomeraju gore dole, i da im je količina tog rada konačna, nije beskonačna, do otkaza. Postoji sve komplikovaniji izduvni sistem kome dugoročan rad u mestu, a naročito kad je motor hladan, veoma smeta. Da li to sve treba da plaća ceh, jer je između radilice i ležaja neki deo sekunde tanji sloj ulja nego kad je motor u radu?

Na kraju, najbitnije od svega, jer su ovo sve pitanja da li ćemo imati neki otkaz posle 300, 500, 800 hiljada km, 20 kola i 50 putnika na semfaoru umesto da se truje izduvnim gasovima - ne truje se, @ftj :thumbup: . :)

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8818
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: Start-Stop sistem

Post od Gaginh0 » 21 Apr 2023, 23:46

Ji 4Tze je napisao:
21 Apr 2023, 11:01
Zar ne kažnjavaju u emigraciji ako ti auto radi u leru ako tipa čistiš sneg i led na autu?
U teoriji da, u praksi nikad nisam cuo da je neko kažnjen.
Mada zamarala je neka žena mog druga zato što mu radi auto u leru leti na parkingu.

Meni kamion redovno leti radi u leru i po par sati, kad negde čekam, jer nemam onu klimu što radi bez uključenig motora.
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Start-Stop sistem

Post od Xepoj87 » 22 Apr 2023, 14:22

Pritisak ulja ne govori nista o kretanju istog i podmazivanju.
Stavise, lakse ce nabiti pritisak kada je ulje gusce.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Odgovori