Koji to motor ima posebnu pumpu ulja koja radi i omogućava radni pritisak ulja dok je sam motor isključen?
Jedino takav motor sa radnim pritiskom ulja se startuje podmazan, motor o kome pričamo to nema koliko znam.
Dakle kao što je kolega objasnio hladan motor startuje trenjem metal o metal, bez podmazivanja klipova-cilindra, klipnjače, radilice, ležajeva, bregaste....
Postoji i sistem da se to habane minimizuje tako što anlaser vrti motor jedno 2-3 sekunde a bez varnice i motor se ne pali pa pumpa ulja kao nabije nekakav pritisak i formira se uljni film na ležajevima pre nego što krene udaranje klipa po ležajevima, odnosno opterećenje ležajeva.
To možda u praksi i radi posao a možda i ne, u teoriji navodno pomaže da se efekat hladnog starta manje odrazi na habanje.
Jedan hladan start je neki ekvivalent predjenih 500km podmazanog motora, ugrubo neko pravilo odranije.
SS sistem je bio uveden kod VWa sredinom 80tih i zbog dovoljno velikog habanja je izbačen, isto 80tih.
Potpuno isti princip i sistem kao što je sada. Modele auta je VW nazivao Formel E.
Jedan takav sam imao prilike i da vidim uživo u radu...funkcioniše sve to ali nije rpreživelo tada.
Taj DynAlto kako se tada zvao jedan uredjaj koji pokreće motor i pravi struju je 80tih isprobavan i takodje napušten. Francuzi su ga imali i u varijanti sa 48V radnim naponom.
Nemam sumnje da danas SS radi neuporedivo preciznije uz kompjuterski nadzor nego onaj iz prošlog veka ali ulje i podmazivanje je bilo i ostaje "krvotok" motora...iliti stara izreka-
ko maže (podmazuje, redovno menja) taj i vozi.
VW nije bio jedini 80tih sa SS sistemom, mogao je da se kupi i aftermarket kit za ugradnju SS u bilo koji auto, pravili ga Švajacrci. Mislim da imam još uvek časopis sa reklamom i praktičnim testom tog aftermarket.
Nije se ni taj nešto pokazao pa je i on povučen iz prodaje.