Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od Ivan » 04 Avg 2014, 13:51

Meni je m52 u e39 radio bez vibracija skroz, otvoris haubu, stavis ruku na ventil deklu i nista ne osecas, takodje je bio izuzetno tih, sa zatvorenom haubom skoro da nema sanse da ga cujes.

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21095
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od nidza » 04 Avg 2014, 14:09

To je to, nikakav dodatni balans mu ne treba valjda, niti protivtegovi na radilici. On je u savršenom balansu.

Problem sa R6 su unutrašnji otpori i to više ne može da zadovolji trenutne kriterijume potrošnje i ekologije.

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11396
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od starac vujadin » 04 Avg 2014, 14:13

Najuravnoteženiji motori, sa najmanjim vibracijama su bokseri, R6 i V12.

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od Velja » 04 Avg 2014, 14:16

Vrlo bitna stvar je pojedinačna zapremina cilindra. Skroz uprošćeno, što je manja (povećanim brojem cilindara) u odnosu na ukupnu zapreminu motora to je rad mirniji :)

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od nikaragva » 04 Avg 2014, 14:27

Meni samo nije jasno zasto je dodjavola onaj 3000cc motor u tojoti R4?! :)

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od Ivan » 04 Avg 2014, 14:28

Zato oni ogromni americki v8 motori sto imaju skoro litru zapremine po cilindru onako na leru prde kao da su pokvareni? :D

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21095
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od nidza » 04 Avg 2014, 14:29

Manje cilindara znači manje unutrašnjih otpora, tj motor je ekonomičniji. Motori na brodovima su ogromni ko zgrada, ali imaju malo cilindara (V12, ili R12 recimo, od kojih je svaki cilindar kao okno lifta u soliteru).

Slika

Slika

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od Ivan » 04 Avg 2014, 14:33

Secam se da onaj najveci brodski turbodizel ima skoro 2000l po cilindru, a 14 cilindara, zlo :shock:

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od McGruja » 04 Avg 2014, 14:37

Uf, kad potopi gas....
Suma umre :)

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od Velja » 04 Avg 2014, 14:38

nikaragva je napisao:Meni samo nije jasno zasto je dodjavola onaj 3000cc motor u tojoti R4?! :)
Upravo zbog ove pojedinačne zapremine po cilindru. To je zapravo način kako rade kamionski/traktorski motori. Velika zapremina izdeljena na što manji broj cilindara pravi veliki obrtni momenat koji se održava ogromnim zamajcem i sve to imamo na relativno malim obrtajima motora. Kad se na to doda glomazni turbo, onda...

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od Ivan » 04 Avg 2014, 14:52

MAN TGA 430 je bio redni sestak a imao je preko 10l zapremine, vozio sam ga vise puta.
Neverovatno startan jos od ler gasa, tj. Od 500rpm, tu je vec vukao kao divlji, inace iako mu "zuti" obrtaji krecu od 2000, a crveni od 2500 u automatskom rezimu skoro nikad nece preci ni 1000rpm, prazan na ravnom menja brzine na oko 700-800rpm i pod punim gasom.

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11396
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od starac vujadin » 04 Avg 2014, 15:00

Ne volim motore sa velikom zapreminom i malim brojem cilindara. Sve preko 500 kubika po cilindru mi je preterano za vrhunsku rafiniranost u radu, a preko 600 mi je neprihvatljivo. Mada, to nije jedini parametar, naravno...

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od Ivan » 04 Avg 2014, 15:11

Pretpostavljam da je za miran rad takodje bitan onaj odnose bore-stroke, tj. Precnik i hod klipa.
Sto duzi hod klipa to veci udar ili gresim?

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21095
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od nidza » 04 Avg 2014, 15:12

Pročitaj one linkove što sam okačio, tu su neki najbitniji parametri. Poprilično je pitko za laike.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od Ivan » 04 Avg 2014, 15:14

Ako mislis na one linkove za r5 i r6 motore nisam video nesto bitno o bore/stroke odnosu ili gresim ipak?

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Odgovori