Deklarisana snaga & utisak u vožnji
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji
Još uvek je, ali od 86 KS.
Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji
nogom na pedali podižeš ler gas pri polasku, 1000-1100-1200 obrtaja i krećeš. Moglo bi i sa lera, ali to traje dugo. Kad krenem dodajem gas i kad skroz otpustim kvačilo obrtaji padnu na 1000. Tu me taj VW moderni program TSI prevari pa se ugasi. Na TDI 1,6, još gore "tup" cim i krajGeza je napisao:Podigneš haubu da pojačaš ler gas na motoru, pa krećeš ili postoji neki drugi način za podizanje ler gasa iz kabine?KDman je napisao:Puštam kvačilo dok ne počne da hvata, onda dajem gas. Pre toga eventualno pojačam ler gas.
Rzmišljao sam od čega potiče taj "tup" i zaklučio od plivajućeg zamajca
ljubitelj
TNa TSI 1,2 ne radi turbina ispod 1800. Vrti se ona, nije sporno, ali služi kao ventilator, ništa drugo. A kompresija je na svakom turbo benzincu manja od klasičnog atmo motora. I na malim obrtima turbo se ponaša kao oslabljeni atmo motor.
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji
Šta bi ti i Golf i 105KS za te pare. E pa ne možeHeinz je napisao:Još uvek je, ali od 86 KS.
Širim haos!
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji
Mora da onda i na Porscheu 911 i Corvette fali snage, oni imaju cak 7 brzina.KDman je napisao: Niko ne komentariše, čemu 6 brzina na 1,2 TSI, a on radi od 2 pa do 5 hiljada obrta isto?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji
Za sposobnosti turbine na tom motoru ne znam, ona uvek radi manjim ili vecim efektom. Ono sto sam video na klipu sa Oktavijom, nema nikakvih problema pri startu i vuce odlicno samo treba stisnuti pedalu gasa.KDman je napisao: TNa TSI 1,2 ne radi turbina ispod 1800. Vrti se ona, nije sporno, ali služi kao ventilator, ništa drugo. A kompresija je na svakom turbo benzincu manja od klasičnog atmo motora. I na malim obrtima turbo se ponaša kao oslabljeni atmo motor.
Ne slazem se sa konstatacijom oko osobina turbo motora, turbo motor upravo ostvaruje snagu na osnovu uvecanja kompresije (i time pritisksa sagorevanja) u odnosu na atmo benzinca. Turbina (kompresor preciznije) je ta koju povecava kompresiju samim tim sto povecava pritisak vazduha na usisu.
Upravo na malim obrtajima dobar turbo motor se ponasa dosta snaznije od bilo kog atmosferca, i obicno je oko 30% snazniji za iste obrtaje pri istoj zapremini motora.
Imam utisak da pomisljas na geometrijski kompresioni odnos sto je nesto sasvim drugo, sabijanje vazduha u cilindru je promenljiva velicina zavisna od prigusenja leptira a dodatno i turbo povecava kompresiju samim svojim principom rada.
Iz svega mislim da se previse bojis da dodas malo gasa pri polasku, to nema bitnog uticaja na trajnost kvacila. Za pokretanje auta potrebno je oko 10-15KS, ne verujem da taj motor nije u stanju da ostvari toliki efekat pri 1200-1300 obrtaja ili slicnim.
Tesko mi je da zamislim da pokusavas da krenes iz mesta sa Ficom, Jugom, Peglicom, Z101, Spacekom, Ladom ili slicnima koji su 2-3 puta pa i vise slabiji.
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji
Turbo na 1.2TSI je sa smanjenom masom, sve je podređeno što bržem spool-u, pa tako i ostvaruje max momenat na 1500-4100 obrtaja. (plus minus 50-100 rpm, mrzi me da čeprkam tačne podatke).
Znam da je na ovom novom kao u O3 max momenat dostupan još malo niže, a ide do malo više,
Znam da je na ovom novom kao u O3 max momenat dostupan još malo niže, a ide do malo više,
Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji
ljubitelj je napisao:Tesko mi je da zamislim da pokusavas da krenes iz mesta sa Ficom, Jugom, Peglicom, Z101, Spacekom, Ladom ili slicnima koji su 2-3 puta pa i vise slabiji.
Kao bivši vlasnik Peglice, Spačeka(Dijane) i još par automobila sa 2 ili 3 cilindra, moram da kažem da upravo ova kola najlakše kreću bez pipanja papučice gasa. Razlog sam vec napisao na prethodnoj str:
Tačnije, odnos/uskladjenost mase vozila, mase zamajca i prenosnog odnosa prve brzine u menjaču.Velja je napisao:Masa zamajca.
Svako ko je seo na traktor, frezu ili jedno/dvočilindricni motocikl zna o čemu pričam. Uvećanim zamajcem se pegla neravnomeran/impulsivan rad motora sa manjim brojem cilindara, a to je pogotovo potrebno kod motora sa manjom zapreminom. Posledica je inertan odziv motora na pritiskanje i otpuštanje papučice gasa, što je nepoželjno kod sportske voznje. Moram da napomenem da se ponakad i dodavanje mase na radilici postiže isti efekat iz istog razloga.
Sasvim suprotno ponašanje imaju sportska kola sa 10 ili 12 cilindara. Iako imaju 500 i više KS, zbog relativno malog zamajca i prenosnog odnosa prve brzine, nikako ne mogu da krenu bez papučice sa uobičajeno niskim ler-gasom i često se gase pri kretanju iz mesta. Uvodjenjem automatskog menjača i kod sportskih kola to je prevazidjeno.
Zaključak, turbo-punjač sa ovim nema nikakve veze
Re: Одг: Deklarisana snaga & utisak u vožnji
Trenutno vozim 177 ks sa 4 cilindra,pre toga je bila slicna snaga sa vecim brojem cilindara.Utisak je da se mnogo lepse vozi ista snaga u vecoj zapremini.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji
Nema toliko veze konfiguracija koliko broj cilindara sa masom zamajca. Sto manje cilindara to veci razmak paljenja koji zamajac treba da pegla. Zato V12 ne mora da ima veliki zamajac, a f1 ni ne treba zamajac.nikaragva je napisao:Zar V motori imaju zamajac?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Deklarisana snaga & utisak u vožnji
Sa obzirom da bi redni sestak trebao da je prirodno u mehanickoj ravnotezi, jel to znaci da i njemu nije potreban zamajac?
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji
Razmak paljenja je tu bitniji, ne mogu sad da postavim dijagrame, kad stignem kuci stavicu.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji
Neki 6-aci navodno mogu da rade bez zamajca, bar je to neka priča koju slušam od ovih mojih mašinaca. Navodno motor toliko mirno radi da može da se stoji na radnom stolu bez bilo kakvih značajnih vibracija.
edit:
izgleda da su u pravu, prvi put sam uzeo da vidim šta wiki kaže na tu temu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-five_engine
http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-six_engine
Ovo što sam napisao važi za R6.
Ova priča nema veze sa zamajcem, bar ne direktne, nego sa balansom samog motora. Konstatujem da sam malo skrenuo sa glavne teme.
edit:
izgleda da su u pravu, prvi put sam uzeo da vidim šta wiki kaže na tu temu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-five_engine
http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-six_engine
Ovo što sam napisao važi za R6.
edit2:A straight-five design has free moments (vibrations) of the first and second order, while a straight-six has zero free moments. This means that no additional balance shafts are needed in a straight-six. By comparison an inline-four engine has no free moments of the first or second order, but it does have a large free force of the second order which contributes to the vibration found in unbalanced straight-four designs.[3]
Ova priča nema veze sa zamajcem, bar ne direktne, nego sa balansom samog motora. Konstatujem da sam malo skrenuo sa glavne teme.
Poslednja izmena od nidza u 04 Avg 2014, 13:58, izmenjeno 2 puta ukupno.