Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od methane.master » 03 Avg 2014, 21:34

Pa bio je G7 1,2 akciji.

Sent using Tapatalk
Širim haos!

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19260
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od Heinz » 03 Avg 2014, 21:48

Još uvek je, ali od 86 KS.

KDman
Banned
Postovi: 335
Pridružio se: 29 Jan 2014, 22:14

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od KDman » 03 Avg 2014, 21:57

Geza je napisao:
KDman je napisao:Puštam kvačilo dok ne počne da hvata, onda dajem gas. Pre toga eventualno pojačam ler gas.
Podigneš haubu da pojačaš ler gas na motoru, pa krećeš ili postoji neki drugi način za podizanje ler gasa iz kabine? :)
nogom na pedali podižeš ler gas pri polasku, 1000-1100-1200 obrtaja i krećeš. Moglo bi i sa lera, ali to traje dugo. Kad krenem dodajem gas i kad skroz otpustim kvačilo obrtaji padnu na 1000. Tu me taj VW moderni program TSI prevari pa se ugasi. Na TDI 1,6, još gore "tup" cim i kraj :kezo:
Rzmišljao sam od čega potiče taj "tup" i zaklučio od plivajućeg zamajca :D

ljubitelj
TNa TSI 1,2 ne radi turbina ispod 1800. Vrti se ona, nije sporno, ali služi kao ventilator, ništa drugo. A kompresija je na svakom turbo benzincu manja od klasičnog atmo motora. I na malim obrtima turbo se ponaša kao oslabljeni atmo motor.

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od methane.master » 03 Avg 2014, 21:59

Heinz je napisao:Još uvek je, ali od 86 KS.
Šta bi ti i Golf i 105KS za te pare. E pa ne može ;)
Širim haos!

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od dragvorl » 03 Avg 2014, 22:18

KDman je napisao: Niko ne komentariše, čemu 6 brzina na 1,2 TSI, a on radi od 2 pa do 5 hiljada obrta isto?
Mora da onda i na Porscheu 911 i Corvette fali snage, oni imaju cak 7 brzina. :think:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 10583
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od ljubitelj » 03 Avg 2014, 23:00

KDman je napisao: TNa TSI 1,2 ne radi turbina ispod 1800. Vrti se ona, nije sporno, ali služi kao ventilator, ništa drugo. A kompresija je na svakom turbo benzincu manja od klasičnog atmo motora. I na malim obrtima turbo se ponaša kao oslabljeni atmo motor.
Za sposobnosti turbine na tom motoru ne znam, ona uvek radi manjim ili vecim efektom. Ono sto sam video na klipu sa Oktavijom, nema nikakvih problema pri startu i vuce odlicno samo treba stisnuti pedalu gasa.

Ne slazem se sa konstatacijom oko osobina turbo motora, turbo motor upravo ostvaruje snagu na osnovu uvecanja kompresije (i time pritisksa sagorevanja) u odnosu na atmo benzinca. Turbina (kompresor preciznije) je ta koju povecava kompresiju samim tim sto povecava pritisak vazduha na usisu.

Upravo na malim obrtajima dobar turbo motor se ponasa dosta snaznije od bilo kog atmosferca, i obicno je oko 30% snazniji za iste obrtaje pri istoj zapremini motora.

Imam utisak da pomisljas na geometrijski kompresioni odnos sto je nesto sasvim drugo, sabijanje vazduha u cilindru je promenljiva velicina zavisna od prigusenja leptira a dodatno i turbo povecava kompresiju samim svojim principom rada.

Iz svega mislim da se previse bojis da dodas malo gasa pri polasku, to nema bitnog uticaja na trajnost kvacila. Za pokretanje auta potrebno je oko 10-15KS, ne verujem da taj motor nije u stanju da ostvari toliki efekat pri 1200-1300 obrtaja ili slicnim.

Tesko mi je da zamislim da pokusavas da krenes iz mesta sa Ficom, Jugom, Peglicom, Z101, Spacekom, Ladom ili slicnima koji su 2-3 puta pa i vise slabiji.

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10886
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od Uroš S. » 04 Avg 2014, 00:09

Turbo na 1.2TSI je sa smanjenom masom, sve je podređeno što bržem spool-u, pa tako i ostvaruje max momenat na 1500-4100 obrtaja. (plus minus 50-100 rpm, mrzi me da čeprkam tačne podatke).
Znam da je na ovom novom kao u O3 max momenat dostupan još malo niže, a ide do malo više,

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od Velja » 04 Avg 2014, 09:58

ljubitelj je napisao:Tesko mi je da zamislim da pokusavas da krenes iz mesta sa Ficom, Jugom, Peglicom, Z101, Spacekom, Ladom ili slicnima koji su 2-3 puta pa i vise slabiji.

Kao bivši vlasnik Peglice, Spačeka(Dijane) i još par automobila sa 2 ili 3 cilindra, moram da kažem da upravo ova kola najlakše kreću bez pipanja papučice gasa. Razlog sam vec napisao na prethodnoj str:
Velja je napisao:Masa zamajca.
Tačnije, odnos/uskladjenost mase vozila, mase zamajca i prenosnog odnosa prve brzine u menjaču.

Svako ko je seo na traktor, frezu ili jedno/dvočilindricni motocikl zna o čemu pričam. Uvećanim zamajcem se pegla neravnomeran/impulsivan rad motora sa manjim brojem cilindara, a to je pogotovo potrebno kod motora sa manjom zapreminom. Posledica je inertan odziv motora na pritiskanje i otpuštanje papučice gasa, što je nepoželjno kod sportske voznje. Moram da napomenem da se ponakad i dodavanje mase na radilici postiže isti efekat iz istog razloga.

Sasvim suprotno ponašanje imaju sportska kola sa 10 ili 12 cilindara. Iako imaju 500 i više KS, zbog relativno malog zamajca i prenosnog odnosa prve brzine, nikako ne mogu da krenu bez papučice sa uobičajeno niskim ler-gasom i često se gase pri kretanju iz mesta. Uvodjenjem automatskog menjača i kod sportskih kola to je prevazidjeno.

Zaključak, turbo-punjač sa ovim nema nikakve veze :)

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od nikaragva » 04 Avg 2014, 10:21

Zar V motori imaju zamajac?

mitar1978
Postovi: 37
Pridružio se: 07 Jul 2014, 14:34
Lokacija: srb

Re: Одг: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od mitar1978 » 04 Avg 2014, 10:36

Trenutno vozim 177 ks sa 4 cilindra,pre toga je bila slicna snaga sa vecim brojem cilindara.Utisak je da se mnogo lepse vozi ista snaga u vecoj zapremini.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od dragvorl » 04 Avg 2014, 12:15

nikaragva je napisao:Zar V motori imaju zamajac?
Nema toliko veze konfiguracija koliko broj cilindara sa masom zamajca. Sto manje cilindara to veci razmak paljenja koji zamajac treba da pegla. Zato V12 ne mora da ima veliki zamajac, a f1 ni ne treba zamajac.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od Ivan » 04 Avg 2014, 13:01

Sa obzirom da bi redni sestak trebao da je prirodno u mehanickoj ravnotezi, jel to znaci da i njemu nije potreban zamajac?

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od dragvorl » 04 Avg 2014, 13:22

Razmak paljenja je tu bitniji, ne mogu sad da postavim dijagrame, kad stignem kuci stavicu.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od Ivan » 04 Avg 2014, 13:29

Verujem ti na rec i bez dijagrama :)

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21087
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od nidza » 04 Avg 2014, 13:48

Neki 6-aci navodno mogu da rade bez zamajca, bar je to neka priča koju slušam od ovih mojih mašinaca. Navodno motor toliko mirno radi da može da se stoji na radnom stolu bez bilo kakvih značajnih vibracija.

edit:
izgleda da su u pravu, prvi put sam uzeo da vidim šta wiki kaže na tu temu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-five_engine
http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-six_engine

Ovo što sam napisao važi za R6.
A straight-five design has free moments (vibrations) of the first and second order, while a straight-six has zero free moments. This means that no additional balance shafts are needed in a straight-six. By comparison an inline-four engine has no free moments of the first or second order, but it does have a large free force of the second order which contributes to the vibration found in unbalanced straight-four designs.[3]
edit2:
Ova priča nema veze sa zamajcem, bar ne direktne, nego sa balansom samog motora. Konstatujem da sam malo skrenuo sa glavne teme. :kafa:
Poslednja izmena od nidza u 04 Avg 2014, 13:58, izmenjeno 2 puta ukupno.

Odgovori