Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od Velja » 04 Avg 2014, 15:46

Vrlo bitna osobina koja takodje definiše karkteristike/namenu motora, a ne samo ugladjenost. To bi prepustio nekom stručnijem u ovoj oblasti da nam pojasni.

ljubitelj
Postovi: 10585
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od ljubitelj » 04 Avg 2014, 19:37

nikaragva je napisao:Meni samo nije jasno zasto je dodjavola onaj 3000cc motor u tojoti R4?! :)
Mozda zato sto je R4 daleko pouzdaniji od R6 po pravilu, narocito sto se tice glave motora.
Da ne pominjem tzv, bimetalne motore koji kubure sa dugackim glavama kakve su tipicne za R6.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od Ivan » 04 Avg 2014, 19:42

Ja sam ziveo u ubedjenju da su r6 najpouzdaniji, bas zato sto su mehanicki jednostavni i balansirani.
Ako mozes jos nesto opsirnije da kazes na tu temu?

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od dragvorl » 04 Avg 2014, 23:54

nidza je napisao:To je to, nikakav dodatni balans mu ne treba valjda, niti protivtegovi na radilici. On je u savršenom balansu.
Protivtegovi mu trebaju jer bi inercijalne sile bile ogromne.

Slika

Evo dobar klip o balansu rednog sestaka.

http://www.youtube.com/watch?v=w5NZsc1o ... w3R48t9QXQ
Sto se tice zvuka V8 ima lepo objasnjeno ovde. Kod krstaste radilice dva cilindra na istoj strani dobijaju varnicu jedan za drugim i to izaziva karakteristican zvuk.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 10585
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Одг: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od ljubitelj » 05 Avg 2014, 21:47

Ivan je napisao:Ja sam ziveo u ubedjenju da su r6 najpouzdaniji, bas zato sto su mehanicki jednostavni i balansirani.
Ako mozes jos nesto opsirnije da kazes na tu temu?

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
Mehanicki je motor sa vise cilindarad komlikovaniji uvek, ali to nije bitno za pouzdanost na danasnjem stepenu izrade.

Zbog rasporeda eksplozija u krugu od 360stepeni R6 ili 2x R6, V12 je nista drugo do dva R6 u jednom bloku, sile se ponistavaju fazom obrtanja Uprosceno nema vibracija.

Sa druge strane ti motori 6 /12 cilindara imaju najduze glave koje imaju najvece termicke dilatacije.Motori sa blokom od gusa a glavom od aluminijuma imaju razlicita istezanja tokom rada, sto je opet najizrezanije sa glavom koja je najduza (R6)

Inace svaka glava "klizi" tokom rada po bloku cak i kada su istih materijala.
Glava je na 250-280C blok ne prelazi 100C.

Vrlo malo automobila u istoriji je imalo R6 motore, kod dizela je to jos vise izrazeno.
U Evropi su samo 3 marke vozila imale R6 dizele.
I nijedna se nije proslavila sa pouzdanoscu iako su zaista vrlo ugodni za voznju, nema vibracija i takav dizel jako u radu podseca na benzinca.

Nisan je imao odlicne LD R6 dizele, takodje i japanci su retko stavljali u putnicki auto R6 dizele.

Kod benzinaca koji su manje termicki optereceni je nesto bolje i lakse napraviti pa su R6 i narocito V12 bili popularni.
Jaguar je dugo koristio V12, isto podosta luskuznijih engleskih vozila.

Neki kompromis je R5 koji je dosta mirniji od R4 a opet i dosta pouzdaniji (i laksi za izradu) od R6.

To je i varijanta V10, kao sto je VAG napravio dizela V10 od dva R5 bloka.
Isto tako R5 dizeli su poznati VWa, Fiat grupacije kao vrlo pouzdani.

U gotovo svim radionickim upuststvima za R6 motore se poseban naglasak stavlja na proveru planarnosti glave pri svakoj intervenciji na glavi.

Kod R4 motora to se obicno preskace kao posebna kontrola, retko se javlja problem krivljenja.

Druga stvar je nacin pravljenja R6 gde se stavlja po vise glave na blok, recimo 3 odvojene mehanicki glave za po 2 cilindra. To je pouzdano i trajno, primenjuje se tamo gde treba pouzdanost.

R6 motori su bili popularni i za kamione i autobuse ali oni su drugaciji od automobiliskih u mnogo cemu.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Deklarisana snaga & utisak u vožnji

Post od dragvorl » 06 Avg 2014, 00:44

R6 su i danas vrlo popularni kod kamiona, sta vise sve vise ih je.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori