Zbog čega dizel motor ima karakterističan zvuk (čekićanje)
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Zbog čega dizel motor ima karakterističan zvuk (čekićanje)
Ovo je naizgled banalna, ali uvek interesantna tema.
Kod dizel motora se sagorevanje odvija u vise faza. Pri pocetku ubrizgavanja, nesto pre gornje mrtve tacke hoda klipa, mali deo ubrizganog goriva isparava zbog toplote usled kompresije, a sto je duze kasnjenje paljenja, to ce vise vremena biti da gorivo isparava. Ova smesa ce se pomesati sa vazduhom u cilindru i doci ce do brzog sagorevanja kada dodje do paljenja. Rast pritiska se desava u svega nekoliko stepeni rotacije kolenastog vratila, pa se zapremina iznad klipa neznatno promeni, a pritisak se promeni znacajno, zato inzenjeri u zargonu nazivaju dizel motore "motorima konstantne zapremine". Ovakvo sagorevanje ce dovesti do pikova pritiska zbog naglog razvijanja toplote sto dovodi do karakteristicnog zvuka dizel motora. Kako se opterecenje i brzina motora povecava tako ce se kasnjenje paljenja smanjiti i nestace pikovi pritiska, a samim tim i karakteristican zvuk.
U odnosu na benzinske motore, sagorevanje u dizel motorima je sporiji proces. Potrebno je malopre pomenuto vreme da gorivo nakon pocetnog ubrizgavanja ispari, a zatim je potrebno i vreme da se dostigne temperatura paljenja. Tokom trajanja ova dva procesa se gorivo i dalje ubrizgava. Kada se zapali, gorivo prvo brzo sagoreva sa velikim rastom temperature i pritiska u cilindru. Gorivo se i dalje ubrizgava tokom procesa brzog sagorevanja a zatim i na prelazu u period kontrolisanog sagorevanja koji sledi.
Vremenski period izmedju ubrizgavanja i paljenja smese bi trebao da bude sto kraci da bi se sto vise smanjila kolicina nesagorelog goriva u cilindru. Sto je period izmedju ubrizgavanja i paljenja duzi, to su vibracije i buka visi. Ovo je narocito primetno kada je motor hladan.
Evo jos malo materijala:
Pikovi su zaokruzeni
Kod dizel motora se sagorevanje odvija u vise faza. Pri pocetku ubrizgavanja, nesto pre gornje mrtve tacke hoda klipa, mali deo ubrizganog goriva isparava zbog toplote usled kompresije, a sto je duze kasnjenje paljenja, to ce vise vremena biti da gorivo isparava. Ova smesa ce se pomesati sa vazduhom u cilindru i doci ce do brzog sagorevanja kada dodje do paljenja. Rast pritiska se desava u svega nekoliko stepeni rotacije kolenastog vratila, pa se zapremina iznad klipa neznatno promeni, a pritisak se promeni znacajno, zato inzenjeri u zargonu nazivaju dizel motore "motorima konstantne zapremine". Ovakvo sagorevanje ce dovesti do pikova pritiska zbog naglog razvijanja toplote sto dovodi do karakteristicnog zvuka dizel motora. Kako se opterecenje i brzina motora povecava tako ce se kasnjenje paljenja smanjiti i nestace pikovi pritiska, a samim tim i karakteristican zvuk.
U odnosu na benzinske motore, sagorevanje u dizel motorima je sporiji proces. Potrebno je malopre pomenuto vreme da gorivo nakon pocetnog ubrizgavanja ispari, a zatim je potrebno i vreme da se dostigne temperatura paljenja. Tokom trajanja ova dva procesa se gorivo i dalje ubrizgava. Kada se zapali, gorivo prvo brzo sagoreva sa velikim rastom temperature i pritiska u cilindru. Gorivo se i dalje ubrizgava tokom procesa brzog sagorevanja a zatim i na prelazu u period kontrolisanog sagorevanja koji sledi.
Vremenski period izmedju ubrizgavanja i paljenja smese bi trebao da bude sto kraci da bi se sto vise smanjila kolicina nesagorelog goriva u cilindru. Sto je period izmedju ubrizgavanja i paljenja duzi, to su vibracije i buka visi. Ovo je narocito primetno kada je motor hladan.
Evo jos malo materijala:
Pikovi su zaokruzeni
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- codemaker
- Postovi: 720
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Audi A6 C6 2.0 TDI (2008)
- Lokacija: Beograd
Re: Zbog cega dizel motor ima karakterističan zvuk (čekićanj
Jako dobro objašnjenje, taman da i ja nešto naučim, sem što nepogrešivo pogađam gde je gepek a gde je motor ...
Inače sve što sam ikada pročitao o motorima mi nekako liči da je dizelaš u odnosu na benzinski motor, kao gospodin i lučki radnik. Benzinac nekako uglađeno sve to "žvaće" i odrađuje i samo pućka. Dizel mi nekako liči na rmpaliju koji sirovom snagom i pretnjama, tera te mrske klipove da nešto odrade.
Inače sve što sam ikada pročitao o motorima mi nekako liči da je dizelaš u odnosu na benzinski motor, kao gospodin i lučki radnik. Benzinac nekako uglađeno sve to "žvaće" i odrađuje i samo pućka. Dizel mi nekako liči na rmpaliju koji sirovom snagom i pretnjama, tera te mrske klipove da nešto odrade.
Naravno da pričam sam sa sobom... I meni je ponekad potreban savet stručnjaka.
( Crtice iz života jednog srpskog programera )
( Crtice iz života jednog srpskog programera )
Re: Zbog cega dizel motor ima karakterističan zvuk (čekićanj
Ja nekako vise volim zvuk dizela osim ako ne pricamo o nekom V6/V8 benzincu.
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
- Gaginh0
- Postovi: 8814
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: Zbog cega dizel motor ima karakterističan zvuk (čekićanj
A da li je dizel sofisticiraniji od benzinca? Tj, prosto receno, da li je komplikovaniji?
Re: Zbog cega dizel motor ima karakterističan zvuk (čekićanj
Mislim da je dizel prostiji koncept - usijaš vazduh, rokneš mu bilo šta zapaljivo i on radi. Nema struje, može da radi pod vodom (ako mu izvadiš cevke za usis i izduv iznad vode).
Ђенерал Јанковић
- Gaginh0
- Postovi: 8814
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: Zbog cega dizel motor ima karakterističan zvuk (čekićanj
To su mogli stari dizeli, da idu na jestivo ulje, ali kontam da su ovi noviji dosta komplikovaniji...
Re: Zbog cega dizel motor ima karakterističan zvuk (čekićanj
Da ne trazim sad po netu cini mi se da je Rudolf proveo 14 godina usavrsavajuci oto motor, da bude jednostavniji. Rezultat toga je dizel motor.
Sam motor kao motor je manje vise uvek isti. Menjaju se nacini ubrizgavanja goriva i vazduha.Gaginh0 je napisao:To su mogli stari dizeli, da idu na jestivo ulje, ali kontam da su ovi noviji dosta komplikovaniji...
Re: Zbog cega dizel motor ima karakterističan zvuk (čekićanj
Kako vreme prolazi, dizelasi su sve komplikovaniji.
Nekad su bili prilicno jednostavni.
Nekad su bili prilicno jednostavni.
Re: Zbog cega dizel motor ima karakterističan zvuk (čekićanj
Mislim da su turbo benzinci i turbo dizelasi jednako komplikovani...
Moguce da su benzinci sada i komplikovaniji,jer se svasta na njima radi da bi se smanjila potrosnja,postigle eko norme i slicno...
Moguce da su benzinci sada i komplikovaniji,jer se svasta na njima radi da bi se smanjila potrosnja,postigle eko norme i slicno...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Zbog cega dizel motor ima karakterističan zvuk (čekićanj
Samo sto turbo benzinaca imas mnogo manje na ulicama, nego turbo dizela.
- Saša
- Postovi: 13043
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Zbog čega dizel motor ima karakterističan zvuk (ček
Jeste li možda čuli za "aran"? To vam je ono prastaro motorče što brekće i puši se i pomoću kojeg još uvek pilaju drva...
E, to vam je jedan od prvih dizela verovali ili ne, skoro pa onako kako ga je gosn Rudolf zamislio. Dvotaktni, nema ventile, bregaste, akumulator, svećice, bobine, kablove... i još puno toga. Nepoderivo, i troši manje od upaljača...
A zatim pored njega stavite neki moderni turbo dizel pa razmislite kuda je ta ideja na kraju otišla. Postade na kraju dizel definitivno puno komplikovaniji od benzinca...
Tapatalk
E, to vam je jedan od prvih dizela verovali ili ne, skoro pa onako kako ga je gosn Rudolf zamislio. Dvotaktni, nema ventile, bregaste, akumulator, svećice, bobine, kablove... i još puno toga. Nepoderivo, i troši manje od upaljača...
A zatim pored njega stavite neki moderni turbo dizel pa razmislite kuda je ta ideja na kraju otišla. Postade na kraju dizel definitivno puno komplikovaniji od benzinca...
Tapatalk
Re: Zbog cega dizel motor ima karakterističan zvuk (čekićanj
Xepoj87 je napisao:Mislim da su turbo benzinci i turbo dizelasi jednako komplikovani...
Re: Zbog čega dizel motor ima karakterističan zvuk (čekićanj
TDI ima najlepsi zvuk...jos kad ukljuci turbinu
Re: Zbog čega dizel motor ima karakterističan zvuk (čekićanj
Jos ako je PD...
Inace da, 4-cilindricni dizel ima lepsi zvuk kad ubrzava od 4-cilindricnog benzinca.
Inace da, 4-cilindricni dizel ima lepsi zvuk kad ubrzava od 4-cilindricnog benzinca.