Platforme proizvođaća automobila

Tehnička pitanja i objašnjenja
Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Platforme proizvođaća automobila

Post od methane.master » 07 Sep 2012, 15:59

Članak iz matrovskog Autokluba, o MBQ platformi koncerna VW.


Slika

Slika

Slika

Slika
Širim haos!

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Platforme proizvođaća automobila

Post od NexT » 07 Sep 2012, 23:00

Sta mu tacno dodje na prvoj slici ono iza zadnjeg tocka? rezervoar za sta? :D

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23795
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Platforme proizvođaća automobila

Post od dragvorl » 08 Sep 2012, 00:42

Rezervoar za aditiv za DPF.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Platforme proizvođaća automobila

Post od NexT » 08 Sep 2012, 00:47

Je*o ih aditiv... Sto ne koriste Renoov ili Mercedesov sistem...

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Platforme proizvođaća automobila

Post od methane.master » 08 Sep 2012, 00:47

Koji VW motori koriste ureu? :zbunjen:
Širim haos!

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23795
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Platforme proizvođaća automobila

Post od dragvorl » 08 Sep 2012, 00:53

NexT je napisao:Je*o ih aditiv... Sto ne koriste Renoov ili Mercedesov sistem...
Ne moraju da krljaju dodatno gorivo u cilindre za regeneraciju, ili ga gruraju manje, a to smanjuje mogucnost slivanja goriva u karter i zacepljenje po gradskim guzvama zbog nedovoljne regeneracije.
methane.master je napisao:Koji VW motori koriste ureu? :zbunjen:
Na ovoj slici je zakacen rezervoar, sto ne znaci da ce ga svako vozilo MQB platforme imati. http://www.volkswagen.co.uk/technology/diesel/adblue
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Platforme proizvođaća automobila

Post od methane.master » 08 Sep 2012, 00:55

Mislio sam da uopšte ne koriste, odn. narem do sada nisu... ili grešim?
Širim haos!

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23795
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Platforme proizvođaća automobila

Post od dragvorl » 08 Sep 2012, 00:57

http://www.volkswagen.co.uk/technology/diesel/adblue

Samo malo objasnjenje, jer nisam bio jasan. Rezervoar je za ureu ili DPF, ali te dve stvari nisu iste niti slicne. Urea sluzi za tretman azotnih oksida, dok je DPF za cestice cadji.

EDIT:
Ipak je za ureu, nasao sam.

http://www.zigwheels.com/videos/2012/Ma ... DF.010.swf
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Platforme proizvođaća automobila

Post od snork » 08 Sep 2012, 02:40

Da bi zadovoljili Euro-5, neki autobusi i kamioni imaju ove rezervoare za ureu. Znači, sada je to stiglo i do automobila... nadam se, samo dizelaša?
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9218
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Platforme proizvođaća automobila

Post od dragan » 08 Sep 2012, 09:17

ja koliko znam urea se koristi u poljoprivredi.
automobili idu na benzin i ne koriste djubrivo :rofl: :rofl: :rofl:

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10886
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Platforme proizvođaća automobila

Post od Uroš S. » 08 Sep 2012, 09:17

Pa i jeste samo za ove poljoprivredne mašine, dizele :mrgreen:

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Platforme proizvođaća automobila

Post od NexT » 08 Sep 2012, 11:05

Dragvorl, i dalje mu treba voznja na otvorenom da bi odradio regeneraciju, bez obzira sto koristi aditiv...

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Platforme proizvođaća automobila

Post od methane.master » 08 Sep 2012, 11:45

@Dragvorl

Da, u pitanju je rastvor uree (2/3 destilovana voda, 1/3 urea), zovu ga i Diesel Exhaust Liquid, a AdBlue je trejdmark za istu stvar.
Poenta je da se dodavanjem uree, u katalizatoru se umesto štetnih azotnih oksida, dobiju azot i vodena para. Reakcija se odvija na temperaturama 300 do 450 °C.

Kog zanima hemijiska reakcija:

4NO + 4NH3 + O2 = 4N2 + 6H2O

2NO2 + 4NH3 + O2 = 3N2 + 6H2O

NO + NO2 + 2NH3 = 2N2 + 3H2O

Napomena: NO i NO2 su azotni oksidi, NH3 je amonijak, tj urea. N2 je azot. Koga više zanima, nek čita ovo.
Uroš S. je napisao:Pa i jeste samo za ove poljoprivredne mašine, dizele :mrgreen:
:kezo:
NexT je napisao:Dragvorl, i dalje mu treba voznja na otvorenom da bi odradio regeneraciju, bez obzira sto koristi aditiv...
Neka me dragvorl ispravi ako grešim, nisam više toliko u materiji, ali kod DPF je druga priča. Pri regeneraciji u DPF se stvara jako visoka temperaturi kako bi čestice čađi (ugljenik) sagorele u procesu pirolize. Nema veze sa aditivom.

A sad nazad na temu! :back2topic:
Širim haos!

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23795
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Platforme proizvođaća automobila

Post od dragvorl » 08 Sep 2012, 11:56

Stvar je u tome sto ako je filter cestica udaljen od motora onda je potreban aditiv koji snizava temperaturu sagorevanja cestica sa 600-650 na oko 500 celzijusa. E sad, ako se vozi stalno i uvek po gradu moguce je da treba odraditi regen u servisu ili na autoputu, ali generalno je ideja aditiva a vozac ne mora da razmislja o regeneraciji.
Prikačeni fajlovi
Untitled1.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Platforme proizvođaća automobila

Post od NexT » 08 Sep 2012, 12:01

Mislim da je to bila ideja i Pezoa sa FAP filterom i aditivom, ali da je za kola u gradu ipak morala da se radi regeneracija na otvorenom....

mada mozda je nesto promenjeno do sad...

Odgovori