Detonantno sagorevanje
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Detonantno sagorevanje
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Detonantno sagorevanje
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Detonantno sagorevanje
Pojava detonacija u sagorevanju benzinskog motora je kompleksna stvar. Pored stepena kompresije, zahtevana oktanska vrednost benzina zavisi i od:
-Oblika komore za sagorevanje, što pored samog oblika podrazumeva položaja i broja ventila, i položaj i vrstu svećice;
- Mapu predpaljenja, faze bregaste osovine, sastav smeše za sagorevanje.
-Uslove eksplatacije, spoljne temperature, pritiska vazduha.....
Ono što utiče na pojavu detonacija a klasifikuje se kao nedostatak - kvar motora je:
-Svećice koje nemaju odgovarajuću toplotnu vrednost zbog čega se žare, kao i naslage na svećicama koje se užare;
-Nepravilno podešeno predpaljenje ili neispravan razvodnik paljenja;
-Stvaranje naslaga u komori za sagorevanje, kojom se menja kompresioni odnos ili se naslage zare, a nastaju kod motora koji troši ulje ili neodgovarajući - srpski benzin sa 30 puta više sumpora i sl...
Savremeni motori imaju knok senzor, i pri pojavi detonacija automatski smanjuje predpaljenje a samim tim i sangu i obrtni moment motora. Samim tim, više oktana utiče na poboljšanje karakteristika motora, to jeste motor radi normalno. Ako se oseti ovaj efekat, znači benzin prethodno korišćen je štetan za motor po više parametara.
I za laike, koji se prvi put sreću sa Detonacijama, to je ono što narodne mase zovu "čuju se ventili"
-Oblika komore za sagorevanje, što pored samog oblika podrazumeva položaja i broja ventila, i položaj i vrstu svećice;
- Mapu predpaljenja, faze bregaste osovine, sastav smeše za sagorevanje.
-Uslove eksplatacije, spoljne temperature, pritiska vazduha.....
Ono što utiče na pojavu detonacija a klasifikuje se kao nedostatak - kvar motora je:
-Svećice koje nemaju odgovarajuću toplotnu vrednost zbog čega se žare, kao i naslage na svećicama koje se užare;
-Nepravilno podešeno predpaljenje ili neispravan razvodnik paljenja;
-Stvaranje naslaga u komori za sagorevanje, kojom se menja kompresioni odnos ili se naslage zare, a nastaju kod motora koji troši ulje ili neodgovarajući - srpski benzin sa 30 puta više sumpora i sl...
Savremeni motori imaju knok senzor, i pri pojavi detonacija automatski smanjuje predpaljenje a samim tim i sangu i obrtni moment motora. Samim tim, više oktana utiče na poboljšanje karakteristika motora, to jeste motor radi normalno. Ako se oseti ovaj efekat, znači benzin prethodno korišćen je štetan za motor po više parametara.
I za laike, koji se prvi put sreću sa Detonacijama, to je ono što narodne mase zovu "čuju se ventili"
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Detonantno sagorevanje
Uh sto mi je to islo na nerve sa Fire 1,2 motorom...
Jedina dobra stvar sto sam imao savrsen zvucni senzor za kvalitet goriva an raznim pumpama...
Jedina dobra stvar sto sam imao savrsen zvucni senzor za kvalitet goriva an raznim pumpama...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Detonantno sagorevanje
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Detonantno sagorevanje
Lep novinski članak i poučan. Ali majstori su se malo "zaleteli". Zašto?
1. Motor je nesumnjivo imao detonantno sagorevanje. Ali šta je uzrok tome nisu tačno razumeli. Evidentno je da benzin nije imao dovolju oktansku vrednost za ovakav set ap motora, ali da li je to samo do benzina?
2. Dihtung glave je izbio verovatno zbog detonacija ali i zbog pregrevanja elemenata zbog loše podešenosti motora.
3. Motor je pregrevan zbog duvanja u vodeni prostor što je dovelo do žarenja, ribanja i pucanja klipova po obodu.
4. Pucanje pregrada klipa (ležišta karika) je karakterističan kvar za detonantno sagorevanje.
Šta je poenta? Mapa predpaljenja je bila neodgovarajuća, predpaljenje suviše rano, a smeša benzina siromašna, što je idealan uslov za "brener" efekat, koji je sagoreo motor.
Znači, trebalo je probati smanjiti predpaljenje, i pojačati smešu, većom benzinskm diznom. Vraćanjem predpaljenja na kasnije, pada i snaga motora. Tako da smanjenje stepena komperesije, koji i onako nije impresivan, nije bilo neophodno.
I to je ona priča, da sa većom oktanskom vrednosti se ne dobija ništa. Ali sa drugačijom mapom paljenja, dobija se sigurno.
Sredinom 80tih godina prošlog veka, Rusi su napravili elektronski modul paljenja, koji je imao daljinsku komandu, na kojoj se moglo zadavati kasnije paljenje u vožnji u zavisnosti od pojave detonantnog sagorevanja. Ovo je se moglo kupiti na "buvljaku" za crvenu
Recimo, novi motori DMB, počev od Z 101 GTL, imali su povećan stepen kompresije, pa Jugo Tempo 1,1, sa 10° pre GMT, predpaljenje, uništava motor sa našim BMB benzinom. Vraćanjem paljenja na 6-8° detonantno sagorevanje nestaje.
Isti problem je sa TNG, posebno kad je smeša siromašna, jer majstori "zavrću" ventile da manje troši, a predpaljenje podešavaju na "uvo". Ima se kvar kao na ovoj Penti.
1. Motor je nesumnjivo imao detonantno sagorevanje. Ali šta je uzrok tome nisu tačno razumeli. Evidentno je da benzin nije imao dovolju oktansku vrednost za ovakav set ap motora, ali da li je to samo do benzina?
2. Dihtung glave je izbio verovatno zbog detonacija ali i zbog pregrevanja elemenata zbog loše podešenosti motora.
3. Motor je pregrevan zbog duvanja u vodeni prostor što je dovelo do žarenja, ribanja i pucanja klipova po obodu.
4. Pucanje pregrada klipa (ležišta karika) je karakterističan kvar za detonantno sagorevanje.
Šta je poenta? Mapa predpaljenja je bila neodgovarajuća, predpaljenje suviše rano, a smeša benzina siromašna, što je idealan uslov za "brener" efekat, koji je sagoreo motor.
Znači, trebalo je probati smanjiti predpaljenje, i pojačati smešu, većom benzinskm diznom. Vraćanjem predpaljenja na kasnije, pada i snaga motora. Tako da smanjenje stepena komperesije, koji i onako nije impresivan, nije bilo neophodno.
I to je ona priča, da sa većom oktanskom vrednosti se ne dobija ništa. Ali sa drugačijom mapom paljenja, dobija se sigurno.
Sredinom 80tih godina prošlog veka, Rusi su napravili elektronski modul paljenja, koji je imao daljinsku komandu, na kojoj se moglo zadavati kasnije paljenje u vožnji u zavisnosti od pojave detonantnog sagorevanja. Ovo je se moglo kupiti na "buvljaku" za crvenu
Recimo, novi motori DMB, počev od Z 101 GTL, imali su povećan stepen kompresije, pa Jugo Tempo 1,1, sa 10° pre GMT, predpaljenje, uništava motor sa našim BMB benzinom. Vraćanjem paljenja na 6-8° detonantno sagorevanje nestaje.
Isti problem je sa TNG, posebno kad je smeša siromašna, jer majstori "zavrću" ventile da manje troši, a predpaljenje podešavaju na "uvo". Ima se kvar kao na ovoj Penti.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB