Kočni sistemi - opšta diskusija

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od ljubitelj » 24 Nov 2012, 10:08

Nije vezano samo za Golf jer sam primetio i kod mnogih drugih modela nesto sto mi je dosta cudno u vezi kocnica.

Objavljeni su rezultati izvrsenih merenja kocioonog puta za Golf 7 u magazinu SAT, kome inace bas i ne verujem u preciznost i tacnost podataka, ali i na drugim mestima se pojavljuje kao trend.

Kocenje 100-0 zahteva oko 45 metara a neretko i blizu 50m po suvom sa danasnjim gumama.

Takav rezultat je bio tipican za modele iz 70tih godina proslog veka pa je to polako napredovalo i krajem 80tih je bilo uobicajeno 36-39m.

Pri tome rezultat kocenja G7 benzinac i G7 dizel se razlikuju konzistentno tokom 10 merenja, znaci kao pravilo.

Ponudjeno je objasnjenje da je uzrok u ABS-u koji losije radi u laganijem modelu pa je duzi zaustavni put.

Razlika od 38-44m je celih 6metara sto je jedna dobra duzina auta i to pri gotovo idealnim uslovima podloge.
Ispada da ne mali broj danasnjih modela ima losije kocnice danas nego pre 30 godina uz svu silu elektronike i ogroman napredak u gumarskoj indsutriji.

Mozda moze i da se poprica kao o zasebnoj temi nevezano za Golfa, kakva su misljenja ?

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: VW Golf VII

Post od kvcali » 24 Nov 2012, 10:22

Do pre desetak godina nismo ni znali za zimsko/letnje gume, abs/ esp... pa je bilo manje udesa i pogibija na putevima, sve je u glavi
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19189
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: VW Golf VII

Post od Heinz » 24 Nov 2012, 10:43

ljubitelj je napisao:
Razlika od 38-44m je celih 6metara sto je jedna dobra duzina auta i to pri gotovo idealnim uslovima podloge.
Ispada da ne mali broj danasnjih modela ima losije kocnice danas nego pre 30 godina uz svu silu elektronike i ogroman napredak u gumarskoj indsutriji.
Koja je razlika u masi vozila?

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: VW Golf VII

Post od ljubitelj » 24 Nov 2012, 15:25

Priblizno ista masa, razlika mozda 100-200kg. Ima danasnjih modela koji su i dalje glatko ispod 40m iako su uvecane mase pa stoga masa ne bi trebala da ima posebnog uticaja pogotovu sto u ovom slucaju Golf 7 vece mase bolje koci od Golfa 7 manje mase.

AKo je pitanje u vezi razlike mase Golfa 7 benzinca i dizela nije navedeno ali moja procena je reda 50tak kg ili tu negde, uglavnom za jednog putnika.

Nosivost auta je tipicno 400-600kg pa mi ne deluje da je mala promena mase uzrok bilo za bolji bilo za losiji zaustavni trag.

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: VW Golf VII

Post od NexT » 24 Nov 2012, 15:32

A koliko tu ima u gumama? Sada svi montiraju ECO plastiku...

Sto se tice losijih kocnica, to mi nije bas normalno, posto diskovi stalno rastu, ESP i ABS se unapredjuju... :nemampojma:

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: VW Golf VII

Post od ljubitelj » 24 Nov 2012, 15:44

Otuda i moja dilema, nije mi jasno kako je doslo do toga. Da li su gume postale drugacije ili je taj ABS dobio drugaciji uticaj i deluje previse/ prerano ili nesto trece.
Neki ocekivani put zaustavljanja je kod vrhunskih modela ranga 35-36m, odlicni 36-38m, prosecno oko 39m i oni ostali preko 40-41m. Mase vozila 900-1700kg razni modeli i naravno razne gume i razni kocioni elementi kao i razna podesavanja vesanja.

ESP ne bi trebao uopste da ima uticaja niti da se aktivira pri testu kocenja, ABS po suvom takodje trebao bi da ima vrlo skroman uticaj tek na kraju neposredno pre zaustavljanja ali opet, sve bi trebalo da je bolje podeseno i da ostvaruje bolje rezultate posle toliko decenija razvoja.
Ima i danas modela koji su 37m i manje tako da tehnicko resenje verovatno nije problem :think:

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28017
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: VW Golf VII

Post od Xepoj87 » 24 Nov 2012, 17:11

Evo,ja gledam C klasu pre 2 generacije sa ABS-om(W202) i pre 3 generacije(190-ica) bez ABS-a i tvrdim da moja W204 koja je najteza,najbolje koci.
Moj auto ima bolji zaustavni put od Clia RS,a ima manje kocnice i mereno je sa dosta manjim gumama (205/55 R16) u odnosu na Clia(215/45 R17)...
Neznatno je bolji zaustavni put,ali je meni logicno da bude dosta losiji...
Ja generalno nisam uopste siguran da ABS pomaze kracem zaustavnom putu... Omogucava upravljanje tokom kocenja i zadrzavanje pravca sigurno,ali nisam siguran da i donosi manji zaustavni put...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: VW Golf VII

Post od kvcali » 24 Nov 2012, 17:22

ne znam jel postoji tema za generacijsko poredjenje istog automobila kroz evoluciju, imam jedan lep tekst o MB 190 sport koji je dobio nasavremeniji dizel motor poslednje generacije.... a da ne stavljam to ovde ?
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9215
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: VW Golf VII

Post od dragan » 25 Nov 2012, 11:49

Xepoj87 je napisao: Moj auto ima bolji zaustavni put od Clia RS,a ima manje kocnice i mereno je sa dosta manjim gumama (205/55 R16) u odnosu na Clia(215/45 R17)...
iako nije bitno, nije to bas tako...
http://www.zeperfs.com/en/duel1811-2937.htm
mada, kod hh je bitnije za koliko staju sa vecih brzina, tipa 160-0 ili 200-0 ( pogledaj prikaz samog jednog auta, hh-a, koje sve poddatke navode ), i koliko puta mozes da ostro zakocis a da ne ddje do fadinga. par kocenja ce svaki auto prikazati u najboljem svetlu, a i realno samo to le bitno, jer to postoji u realnom saobracaju...
konzistentnost kocenja je bitna na nekom track day-u a ne u svakodnevnom saobracaju...
i ti testovi su jako sareni, i metar manje ili vise nije toliko bitno...
kad smo kod golfa, evo g6 R koci slabije od obojice iz linka gore -
http://www.zeperfs.com/en/fiche3066-vw-golf-vi-r.htm
a mislim da nema losije kocnice ni od jednog...
kao i da g7 ne koci bas tako slabo kako ispada, ne bi u wv smeli to sebi dozvoliti...

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28017
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: VW Golf VII

Post od Xepoj87 » 25 Nov 2012, 12:10

Pa pazi,u normalnom saobracaju ti nece trebati brzina od 100 km/h i ako vozis po propisima,o fadingu nema price,a na autoputu neces svake sekunde kociti,nego ce ti trebati jednom da zakocis,da nesto izbegnes...
Nisam hteo da uvredim Clia RS,nego da istaknem nelogicnosti kocenja i da kocenje zavisi od pitaj Boga cega,jer je nelogicno da automobil koji znamo da ima kvalitetnije i jace kocnice,te da je jedno 350kg laksi i jos sportski model,koci slabije sa dodatno sirim gumama...
Kao sto sam rekao u nekoj drugoj temi,kocnice mog automobila postaju beskorisne posle 10 ostrih kocenja i generalno se trose 3 puta brze nego na bilo kom drugom automobilu po tudjim pricama.
Tako da mi zaista nije bila poenta da moj auto ispadne bolji u necemu i tako moze da shvati samo neko kome je to bitno :)
A da si zaista hteo da budes fer,stavio bi tvoju verziju Clia RS,o kojoj znas da sam pricao,a ne restilizovanu i poboljsanu.
http://www.zeperfs.com/en/duel1811-1348.htm
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
mr.Big
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: VW Golf VII

Post od mr.Big » 25 Nov 2012, 12:28

Tako je...
Dakle, jel' ima neki kršteni test kočenja G7 ?

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: VW Golf VII

Post od ljubitelj » 25 Nov 2012, 15:10

dragan je napisao: kad smo kod golfa, evo g6 R koci slabije od obojice iz linka gore -
http://www.zeperfs.com/en/fiche3066-vw-golf-vi-r.htm
a mislim da nema losije kocnice ni od jednog...
kao i da g7 ne koci bas tako slabo kako ispada, ne bi u wv smeli to sebi dozvoliti...
Sto ne bi smeli, ne bi bio prvi put da u VW naprave tezu konstrukcionu glupost koja se onda povlaci godinama kroz servisiranje. Doduse nema niti razloga da tako nesto naprave ali nije nemoguce da su se preracunali sa granicom mera stednje pri izradi (sto je sada zvanicna faza prema samom VAGu generalno kao prioritet).

U temi o Polu se vidi kako ima Polo ima dobre rezultate, kao i Up a istovremeno se vidi i da Tojota ima lose kocione rezultate a po logici Tojota kao jos daleko veci igrac od VWa ne bi smela sebi da dozvoli.

I nije samo Golf model koji ima kocione probleme a opet treba uporediti vise merenja i testiranja da se otklone sumnje u verodostojnost podataka. Podloga jako utice na merenje, moguce i tu da ima osnova za takve podatke.
Nije nikakva tvrdnja o brojkama, prosto postavio sam kao dilemu za razmisljanje jer nije izuzetak.

Korisnikov avatar
mr.Big
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: VW Golf VII

Post od mr.Big » 25 Nov 2012, 16:14

ljubitelj je napisao: nije nemoguce da su se preracunali sa granicom mera stednje pri izradi
Štednja na kočnicama je sigurno najisplativija :kezo: Pre će biti da se svi proizvođači bore sa sve agresivnijim ekološkim propisima u vezi materijala itd...

Golf je uvek imao kočnice u skladu sa klasom, a svaka generacija je do sada napredovala po tom pitanju...

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: VW Golf VII

Post od ljubitelj » 25 Nov 2012, 18:05

Hm, materijali za kocnice su isti i dostupni svim proizvodjacima tako da ne verujem da je u tome razlog za bilo sta, ako su uopste brojke tacne.
Golf 1 je imao ocajne kocnice daleko ispod klase ali nije im zameriti, tek su se ucili sa takvom koncepcijom vozila a i brzo su za manje od 10 godina bitno popravili jedino sto je Golf 2 imao prednje koje se trose kao svecice, jednom godisnje ide na zamenu. Ali nisam hteo o tome sta je bilo, zadnji Golfovi su imali odlicne kocnice pa me je iznenadilo takav niz podataka. I da ponovim ne tvrdim da su tacni ili nisu.

Stednja je cudan sindrom kada zahvati, bas citam od samih Nemaca navode da je Golf 7 sa cak 20% proizvodne ustede u odnosu na G6. Pominje se na jednom mestu i nekih 33.6m trag kocenja sto je izvanredno ako je tacno.
Nadam se ne samo VW nego niko nece pokusavati da ustedi na kocionom sistemu.

Bio je pre pad godina jedan test u Auto Bildu testiranja raznih guma a test vozilo je bio bas Golf.
Rezultati su bili dosta losi po Golfa sa gotovo svim gumama a jos je to u po VW naklonjenom AB.
E sad jedan test nije dovoljno za zakljucak bilo kakav a pogotovu sto je bilo i drugih testova sa bitno boljim rezultatima Golfa.

Nije sve crno belo pri tim testiranjima a obicno se ne objavljuju uslovi pod kojima je vrseno testiranje.
Sta mi znaci kocioni put ako se ne zna kakva je podloga a standardi jos ne postoje...

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28017
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: VW Golf VII

Post od Xepoj87 » 25 Nov 2012, 18:26

90% je do podloge pri testiranju i guma na testiranom modelu.
Ubode se nesto dobro i eto nerealno dobrog rezultata...
A ne verujem da stari modeli koce bolje od aktuelnih...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Odgovori