Kočni sistemi - opšta diskusija
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Ne bi bilo loše već kad spremaš auto za sebe skinuti klješta, remontovati ih i zameniti creva i kočiono ulje. Ne verujem da bi to bio neki ogroman trošak a bićeš siguran da si uradio sve što si mogao.
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Gumena kočna creva? Highly unlikely.
Mislim da nema drugog materijala za to do bakra.
Takođe bih počeo sa zamenom kočne tečnosti, verovatno nije menjana nikad.
Mislim da nema drugog materijala za to do bakra.
Takođe bih počeo sa zamenom kočne tečnosti, verovatno nije menjana nikad.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Ti misliš verovatno na cevi, kraj creva kod čeljusti su gumena.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Da, gumena kociona creva za prednje kocnice, to ce biti zamenjeno za dan-dva, a sve ostalo sto se tice kocnica je vec servisirano, ostala su ova creva da se zamene
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
I pozadi obavezno, inače novi problem u najavi.
Ako je zapeklo na spoju cevi i creva, nemoj na silu da uvrćeš cev jer će pući.
Posle zamene preporuka je ispiranje celog sistema, ispuštanje ove i sipanje nove tečnosti da se izbace opiljci od gume.
Je li imaš ABS, ako da onda i to treba isprati. Obično ima dijagnostički mod da se otvore ventili a ako nema tu mogućnost onda ništa. Ne diraj pa kako bude a tokom vremena će se polako srediti. ABS hidrauliku nemoj nikako rasklapati.
Nadam se ako imaš da je Bošov a ne Kontinentalov.
Ako je zapeklo na spoju cevi i creva, nemoj na silu da uvrćeš cev jer će pući.
Posle zamene preporuka je ispiranje celog sistema, ispuštanje ove i sipanje nove tečnosti da se izbace opiljci od gume.
Je li imaš ABS, ako da onda i to treba isprati. Obično ima dijagnostički mod da se otvore ventili a ako nema tu mogućnost onda ništa. Ne diraj pa kako bude a tokom vremena će se polako srediti. ABS hidrauliku nemoj nikako rasklapati.
Nadam se ako imaš da je Bošov a ne Kontinentalov.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Hvala na savetima, a ABS je Bosch
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
ABS uvela da aftermarket delovi za kočne sisteme moraju biti homologovani (od avgusta).
Pločice sam viđao da imaju homologaciju, diskovi slabo...
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Svi diskovi koje sam video u zadnjih 30 godina su imali homologaciju, bilo da je neka od poznatijih firmi (Ate, Jurid, Bosch, TRW) bilo neka od levih ( poput Meteli) aftermarket. Ali, sve je to kupovano uvek u radnjama, legalno uz račun, upakovano u originalnoj ambalaži itd.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Sta uopste znaci homologacija na disku ili bilo kom delu?
Neki tekst, nesto urezano, neka nalepnica na kutiji?
Znam sta je klasa, ali sta je objekat homologacije, ako me razumete?
Neki tekst, nesto urezano, neka nalepnica na kutiji?
Znam sta je klasa, ali sta je objekat homologacije, ako me razumete?
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Baš bih voleo to da vidim.
ECE R90 iz 1999, a primena tek za vozila napravljena od 1.11.2016.
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
ECE R90 iz 1999, a primena tek za vozila napravljena od 1.11.2016.
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Homologacija znači da je neki deo ispitivan za odredjeno vozilo, da je pregledan i odobren za upotrebu od strane nadležneog organa u nekoj državi i obeležen je bilo direktno proizvod (utisnuot, naštampano) ili na ambalaži.
Obično počinje sa E, broj države, broj odobrenja.
Tako E1 znači da je u Nemačkoj izvršeno homologovanje.
Homologacija važi univerzalno, i u zemlji i van zemlje u kojoj je faktički izvršena.
Te homolgacije se tokom vremena menjaju i inoviraju, shodno promeni tehničkih standarda propisa i izlaze stalno nove updateovane verzije proizvoda a stare naravno ostaju da važe za stare neizmenjene.
Npr, ako je kočiona pločica homologovana za neki auto model 1991. onda i danas važi za pločicu koja je proizvedena po identičnom zahtevu proiizvodjača. Ili sijalica, ili disk, ili crevo, ili far....
Svaki deo na autu manje više je homologovan sa svojim brojem.
Homologacija postoji baš dugo, mislim iz 70tih godina još.
Obično počinje sa E, broj države, broj odobrenja.
Tako E1 znači da je u Nemačkoj izvršeno homologovanje.
Homologacija važi univerzalno, i u zemlji i van zemlje u kojoj je faktički izvršena.
Te homolgacije se tokom vremena menjaju i inoviraju, shodno promeni tehničkih standarda propisa i izlaze stalno nove updateovane verzije proizvoda a stare naravno ostaju da važe za stare neizmenjene.
Npr, ako je kočiona pločica homologovana za neki auto model 1991. onda i danas važi za pločicu koja je proizvedena po identičnom zahtevu proiizvodjača. Ili sijalica, ili disk, ili crevo, ili far....
Svaki deo na autu manje više je homologovan sa svojim brojem.
Homologacija postoji baš dugo, mislim iz 70tih godina još.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Pročitaj ponovo za diskove.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Znaci sito stampa.
To smo resili. Jel ima jos neki problem?
To smo resili. Jel ima jos neki problem?
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Odgovor je bio za @ljubitelj
Diskovi konkretno imaju urezano. Ali se tražilo samo za novije modele valjda. Ovi naši ko zna šta su smislili.
Plus homologacioni papiri bi trebalo valjda da prate robu. Kao i tvog Golfa što prate.
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Diskovi konkretno imaju urezano. Ali se tražilo samo za novije modele valjda. Ovi naši ko zna šta su smislili.
Plus homologacioni papiri bi trebalo valjda da prate robu. Kao i tvog Golfa što prate.
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
I da ja cuvam u gepeku sve homo papire od svih delova koje sam ugradio u vozilo?