Diferencijali

Tehnička pitanja i objašnjenja
Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8808
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: In the middle of nowhere

Diferencijali

Post od Gaginh0 » 13 Dec 2012, 13:12

Saša je napisao:Ma živi u nekom zabitom delu Veternika (polu-divlje naselje)
Ahahah ja sam u tom delu, nista nije cisceno... ;)

Moj drugar je pre par dana na mom ex sivom Polu otkinuo suspleh, desni deo branika i otisao mu desni homokineticki :)


Na Cross-u se odlicno drzi, kao da je sad iz fabrike izasao, ali kad nasedne na sneg - naseo je! Nema mrdanja dok me neko ne povuce ili bukvalno iznese, jer se uvek samo jedan tocak okrece, ne znam koja im je to fora...
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19246
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac
Birthday

Re: Stigla zima...

Post od Heinz » 13 Dec 2012, 13:26

Diferencijal obično tako radi ako točkovi imaju različita prianjanja.

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8808
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: Stigla zima...

Post od Gaginh0 » 13 Dec 2012, 13:34

Al evo ti prost primer, znaci naseo sam na sneg i sad jedan tocak vrti u prazno a drugi blokiran(ne okrece se uopste), a da taj drugi nije blokiran verovatno bi pomogao da izadjem ili nebi, ali svejedno nebi odmogao...
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: Stigla zima...

Post od Stjepa » 13 Dec 2012, 14:19

@Gagi bas kao sto ti rece Heinz. Rodjak mi je ranije detaljnije objasnjavao zasto to bas tako, ali sam zaboravio.
U svakom slucaju normalna situacija. A i meni se sinoc bas to desilo. Parkirao sam se u neki vrhunski celac. Kad sam trebao da izadjem odatle samo se desni vrteo.

Nego meni je ogroman problem sinoc bio u "sokacima" da kontolisem zadnji kraj autobusa. Bas se oseti koliko je lagan posadi za takve situacije i lako se poremeti sa zeljene putanje. Naravno nisu to sad neka odstupanja od metar levo ili desno, ali dovoljno da osetis kako zadnji kraj bezi cak i pri brzinama <20km/h. Mnogo los osecaj u uskoj ulici gde su druga vozila parkirana sa strane kraj samih kolotraga, a sneg okoreo na mrazu.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23795
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Stigla zima...

Post od dragvorl » 13 Dec 2012, 14:37

Otvoren diferencijal koji vecina kola imaju moze da prenese istu snagu na jedan i na drugi tocak. Dakle ako jedan vrti u prazno drugi nece prenositi snagu.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23305
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Re: Stigla zima...

Post od Day Walker » 13 Dec 2012, 15:06

dakle imamo 1wd pogon kad se zaglavimo :kezo:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Stigla zima...

Post od Grujic » 13 Dec 2012, 15:08

Sem ako imaš šper :)
Tada nema linije manjeg otpora

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23795
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Stigla zima...

Post od dragvorl » 13 Dec 2012, 15:13

To sam napisao, otvoren diff=nema sper.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Stigla zima...

Post od nikaragva » 13 Dec 2012, 15:23

dragvorl je napisao:Otvoren diferencijal koji vecina kola imaju moze da prenese istu snagu na jedan i na drugi tocak. Dakle ako jedan vrti u prazno drugi nece prenositi snagu.
Zar ne bi trebali da naprave obrnuto, jer od tog vrćenja u prazno nemamo ništa? :)

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23795
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Stigla zima...

Post od dragvorl » 13 Dec 2012, 15:31

Eh, sta sve ne bi trebalo...nego, to kosta...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Stigla zima...

Post od NexT » 13 Dec 2012, 16:57


ljubitelj
Postovi: 10567
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Stigla zima...

Post od ljubitelj » 13 Dec 2012, 17:03

Pa napravili su, blokada diferencijala postoji decenijama ali i kosta. Ne znam sada ranije je bio obicaj da se sper moze dokupiti kod dilera uz ugradnju kao dodatna oprema i to prevashodno kod vozila sa zadnjim pogonom.

Prava mehanicka blokada diferencijala je osnova terenca.

Na prednjem pogonu potpuna blokada diferencijala je samo uslovno primenljiva, nema okretanja volana tj voznja samo pravo ili mehanicko ribanje guma o podlogu uz komplet opterecenje na prenosu (homo zglobovi, poluosovine).

Ima i za prednji pogon resenja sa visko prenosnikom momenta ili u novije vreme sa kvazi elektronskom blokadom tj aktiviranjem kocnica.

Kod auta sa zadnjim pogonom i kada nema sper a ima manuelni menjac moze se uz pomoc rucne kocnice simulirati rad spera i ponekad izvuci i sa jednim tockom.

Sper sa sto visim stepenom blokade je zaista velika pomoc ali ga treba koristiti jedino u slucajevima kada mogu gume mehanicki da proklizavaju po podlozi.

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8808
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: Stigla zima...

Post od Gaginh0 » 13 Dec 2012, 17:09

Posto ne znam sta je sper, da postavim par konkretnih pitanja:

Da li je ovo bolja opcija nego npr da se okrecu oba tocka?
Nisam razumeo jel im bilo jeftinije da naprave konkretno ovo sto ja imam ili da naprave da se okrecu oba u isto vreme?
I ako su vec napravili ovako da li su to napravili da bi dobili nesto s tim ili ne?
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Stigla zima...

Post od snork » 13 Dec 2012, 17:22

Gaginh0 je napisao:Al evo ti prost primer, znaci naseo sam na sneg i sad jedan tocak vrti u prazno a drugi blokiran(ne okrece se uopste), a da taj drugi nije blokiran verovatno bi pomogao da izadjem ili nebi, ali svejedno nebi odmogao...
Gaginjo, i meni je svojevremeno (dok se nisam zainteresovao za automobile) to bilo čudno, ali je sasvim normalno - tako radi diferencijal. Funkcija diferencijala je da omogući da se jedan točak okreće brže od drugog i to je sve. Na taj način je moguće skretanje vozila (spoljni točak se u krivini vrti brže od unutrašnjeg). Probaj na vozilu koje to omogućava (npr. traktoru) da zablokiraš diferencijal - možeš da motaš volan koliko hoćeš, on samo gura pravo smotane točkove i nema šanse da skrene. Sa diferencijalom, u vožnji pravo, malo povuče jedan točak, pa kad postane brži od drugog, povuče taj drugi i tako u krug. Ako jedan proklizava, to znači da se on vrti brže od onog koji stoji, pa se snaga neće ni prenositi na taj drugi. Rešenje je "šper diferencijal" - on dozvoljava da se točkovi okreću različitim brzinama, ali samo do neke određene razlike - posle toga povuče i drugi točak. Mnogi jači automobili ga imaju standardno (znam npr. konkretno za Lanču Kappu, na modelima sa 3.0 i 2.0 turbo motorima). Čest je i kao srednji diferencijal na terencima (znači, uvek vuče jedan prednji i jedan zadnji točak, a blokada u okviru iste osovine se vrši ručno po potrebi). Ne znam da li postoji terenac sa sva tri šper diferencijala, to bi bilo ultimativno rešenje. Tada ne bi bilo potrebe ni za elektronikom, ni za ručnom blokadom, u bilo kom režimu rada.

Jeftinija alternativa šper diferencijalu je da elektronika aktivira kočnicu na točku koji proklizava, i tako prenese snagu na onaj koji stoji. To je takozvana "elektronska blokada diferencijala" i česta je u današnjim vozilima.
Ђенерал Јанковић

Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: Stigla zima...

Post od Stjepa » 13 Dec 2012, 17:50

Pokrenutno je nesto sto mi je veoma zanimljivo u ovom trenutku (Gagi je inicijator). :)
ljubitelj je napisao:Kod auta sa zadnjim pogonom i kada nema sper a ima manuelni menjac moze se uz pomoc rucne kocnice simulirati rad spera i ponekad izvuci i sa jednim tockom.
snork je napisao:Jeftinija alternativa šper diferencijalu je da elektronika aktivira kočnicu na točku koji proklizava, i tako prenese snagu na onaj koji stoji. To je takozvana "elektronska blokada diferencijala" i česta je u današnjim vozilima.

Ispravite me ako gresim, ali ova dva citata ja tumacim ovako:
Vozilo sa prednjim pogonom bez spera pocne da proklizava. Pretpostavimo da nema el. blokadu diferencijala, znaci "najobicniji auto" je u pitanju. I vrti se desni tocak dok levi miruje. Da li u kombinaciji gasa i nozne kocnice (znaci nesto kao sto ljubitelj prica za rucnu kocnicu i zadnju vucu i el. aktivaciju kocnice sto snork prica) vozac moze simulirati funkcionisanje blokade diferencijala, spera... kako to vec nazvati?

Odgovori