Diferencijali
Re: Stigla zima...
E, da mi je znati samo kako ces da popustas kvacilo, dodajes gas i stiskas kocnicu istovremeno
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Stigla zima...
Pa desnom nogom dve pedale
- Gaginh0
- Postovi: 8814
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: Stigla zima...
Pa das gas toliko da tocak proklizava, a da mozes da pustis kvacilo da se auto ne ugasi, e sad...
Re: Stigla zima...
Trecom (srednjom) nogom.
Levom mozes kordinirati i kvacilo i gas po potrebi dok je desna rezervisana samo za kocnicu. U odredjenim situacijama desnom istovremeno kontorlises komandu gasa i kocnice (prsti&peta)... Kad se hoce sve se moze.
Ili jednostavno "krenes" pa dok jedan tocak vrti u prazno levu nogu prebacis na kocnicu.
Znaci mogu kako hoces, samo je pitanje dali bi funkcionisalo i kako bi se odrazilo na lamelu recimo.
Edit Pretekose me G&G
Levom mozes kordinirati i kvacilo i gas po potrebi dok je desna rezervisana samo za kocnicu. U odredjenim situacijama desnom istovremeno kontorlises komandu gasa i kocnice (prsti&peta)... Kad se hoce sve se moze.
Ili jednostavno "krenes" pa dok jedan tocak vrti u prazno levu nogu prebacis na kocnicu.
Znaci mogu kako hoces, samo je pitanje dali bi funkcionisalo i kako bi se odrazilo na lamelu recimo.
Edit Pretekose me G&G
- Aleksandar194
- Postovi: 555
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
- Garaža: Koji bus prvi naiđe...
Re: Stigla zima...
Prsti i peta moze, ali ovo sa levom nogom na gasu, a desnom na kocnici malo teze ide
Sent from my HTC One V using Tapatalk 2
Sent from my HTC One V using Tapatalk 2
- Kuzmanovic
- Postovi: 15137
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
- Lokacija: Beograd
Re: Stigla zima...
Toplo preporucujem da ne pokusavate da kocite levom nogom. Pogotovo ne u saobracaju.
Sent from my Samsung using Tapatalk.
Sent from my Samsung using Tapatalk.
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Stigla zima...
ni ne pokusavaj sve sto se pise na ovom forumu, pogotovo ne Stjepine fantazije
Re: Stigla zima...
Secate li se onog smajlija zbog kog su izbijale svadje jedno vreme na onom mestu?
Da prostite evo svima po jedan izvidjac.
Naravno salim se, da neko ne shvati pogresno.
U toku obucavanja voznje sam imao situaciju gde sam desnu drzao na kocnici a levom opsluzivao kvacilo i gas po potrebi. Da ne objasnjavam situaciju, ali znam da moze kad zatreba.
Glupirao sam se par puta da kocim levom nogom i znam kako ume da se "osecajno" zabode kocnica, al zato kad se navikne gotovo isto kao desnom. Ali nije bas zdravo, to priznajem.
Prsti&peta... eh sta se sve gledalo, pa posle pokusavalo... Visestruko korisno u voznji.
Tako da kao sto bi Gagi rekao bitch please.
Da prostite evo svima po jedan izvidjac.
Naravno salim se, da neko ne shvati pogresno.
U toku obucavanja voznje sam imao situaciju gde sam desnu drzao na kocnici a levom opsluzivao kvacilo i gas po potrebi. Da ne objasnjavam situaciju, ali znam da moze kad zatreba.
Glupirao sam se par puta da kocim levom nogom i znam kako ume da se "osecajno" zabode kocnica, al zato kad se navikne gotovo isto kao desnom. Ali nije bas zdravo, to priznajem.
Prsti&peta... eh sta se sve gledalo, pa posle pokusavalo... Visestruko korisno u voznji.
Tako da kao sto bi Gagi rekao bitch please.
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Stigla zima...
pa i ja sam vozio peglicu sa suvozackog mesta i to sam prosao pola grada (opklada je bila u pitanju), vozio sam i u rikverc al' ne bih da tvrdim da je to normalno i izvodljivo za svakoga
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Stigla zima...
Čekaj, imao si situaciju da desnom kočiš, a levom daješ gas??Stjepa je napisao:
U toku obucavanja voznje sam imao situaciju gde sam desnu drzao na kocnici a levom opsluzivao kvacilo i gas po potrebi. Da ne objasnjavam situaciju, ali znam da moze kad zatreba.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23807
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Stigla zima...
Mislim da to nece tako funkcionisati, bas sam danas pitao asistenta na masinskom. Moze da funkcionise ako kocis jedan tocak, koji slajfuje, ako zakocis oba kocnica ce pojesti onaj moment koji se prebaci sa tocka koji proklizava. To funkcionise na torsen diferencijalu koji radi na malo drugacijem principu.ljubitelj je napisao: Kod auta sa zadnjim pogonom i kada nema sper a ima manuelni menjac moze se uz pomoc rucne kocnice simulirati rad spera i ponekad izvuci i sa jednim tockom.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Diferencijali
@Grujic prvo spamujemo u temi, pa se tema odvoji u zasebnu. A ti bi sad da ja smapujem i u ovoj?
Najkrace moguce - obucavao se na Turbo Zeti, ler gas lose nastelovan pa ako je duze od par sekundi u leru pocinje da stuca i da se gusi motor. Tako da desnom kocis (normalno kocis i motorom smanjivanjem stepena prepnosa, ali kad si na malim brzinama), a levom proturiras da bi motor ostao da radi ili dok sam stajao na semaforu.
Najkrace moguce - obucavao se na Turbo Zeti, ler gas lose nastelovan pa ako je duze od par sekundi u leru pocinje da stuca i da se gusi motor. Tako da desnom kocis (normalno kocis i motorom smanjivanjem stepena prepnosa, ali kad si na malim brzinama), a levom proturiras da bi motor ostao da radi ili dok sam stajao na semaforu.
Re: Diferencijali
Nisi bas morao da juris asistenta osim ako ima iskustva kao vozac sa tom tehnikom voznje a iz odgovora se vidi da i nije bas iskusio taj trik.
To je dugo poznata tehnika i primenjivala se uspesno na tipicnim modelima sa zadnjim pogonom kod nas kao sto su pezejci, lade, i mnogi drugi sa klascinim dobos kocnicama.
Tehnika se sastoji u tome da dajes gas u impulsima i povlacis rucnu takodje u impulsima ali tako da stalno drzis pritisnuto ono dugmence na vrhu poluge.
Uz malo srece i vise osecaja za balans moze se toliko malo prikociti da motor moze da savlada rucnu a opet rucna da spreci da se jedan tocak potpuno u prazno bez otpora okrece.
Nekada je dovoljno samo malo da se taj jedan ukoci a onda i onaj drugi ima samo malo obrtnog momenta na sebi ali dovoljno da pokrene.
Nije da moze uvek i svuda ali iako zvuci sasavo radi u praksi kao ispomoc.
Jos jedan razlog sto to u praksi moza da radi je sto na takvim autima retko rucna koci bas podjednako obe strane pa je cesto jedan tocak vise kocen od drugog.
Iako to ne valja za bezbednost kocenja pomaze na ledu i slicno taj debalans.
Druga varijanta koja zahteva prepravku je da se ima tzv dupla rucica pa svaki tocak ima svoju sajlu koja se samostalno zateze i eto primitivne rucne blokade otvorenog diferencijala.
Samo jedna sitnica je potrebna da se napravi, da se tocak koji nema otpora okretanju nekako prikoci malo da bi drugi povukao sa isto toliko malo.
Ja sam to naucio iz saveta iskusnijih starijih vozaca, bilo je cini mi se nekada i u casopisu Uradi Sam objasnjeno a zaista radi u praksi u nekim situacijama.
Danas kod modernih auta ne znam, nisam probao jer nemam ni potrebe niti na cemu ni gde da li to jos moze da se primeni ili ne.
U sustini taj trik danas mnogo bolje odradjuje elektronika koja kocenjem stvara otpor okretanja tocka koji nema prijanjanje za podlogu.
Znam da klasicni mehanicki sper kada uhvati odlicno radi po snegu i auto prosto grabi punom snagom i moze da se potpise na podlozi sa oba tocka.
Taj potpis 2 tocka obicno znaci da auto ima blokadu diferencijala.
To je dugo poznata tehnika i primenjivala se uspesno na tipicnim modelima sa zadnjim pogonom kod nas kao sto su pezejci, lade, i mnogi drugi sa klascinim dobos kocnicama.
Tehnika se sastoji u tome da dajes gas u impulsima i povlacis rucnu takodje u impulsima ali tako da stalno drzis pritisnuto ono dugmence na vrhu poluge.
Uz malo srece i vise osecaja za balans moze se toliko malo prikociti da motor moze da savlada rucnu a opet rucna da spreci da se jedan tocak potpuno u prazno bez otpora okrece.
Nekada je dovoljno samo malo da se taj jedan ukoci a onda i onaj drugi ima samo malo obrtnog momenta na sebi ali dovoljno da pokrene.
Nije da moze uvek i svuda ali iako zvuci sasavo radi u praksi kao ispomoc.
Jos jedan razlog sto to u praksi moza da radi je sto na takvim autima retko rucna koci bas podjednako obe strane pa je cesto jedan tocak vise kocen od drugog.
Iako to ne valja za bezbednost kocenja pomaze na ledu i slicno taj debalans.
Druga varijanta koja zahteva prepravku je da se ima tzv dupla rucica pa svaki tocak ima svoju sajlu koja se samostalno zateze i eto primitivne rucne blokade otvorenog diferencijala.
Samo jedna sitnica je potrebna da se napravi, da se tocak koji nema otpora okretanju nekako prikoci malo da bi drugi povukao sa isto toliko malo.
Ja sam to naucio iz saveta iskusnijih starijih vozaca, bilo je cini mi se nekada i u casopisu Uradi Sam objasnjeno a zaista radi u praksi u nekim situacijama.
Danas kod modernih auta ne znam, nisam probao jer nemam ni potrebe niti na cemu ni gde da li to jos moze da se primeni ili ne.
U sustini taj trik danas mnogo bolje odradjuje elektronika koja kocenjem stvara otpor okretanja tocka koji nema prijanjanje za podlogu.
Znam da klasicni mehanicki sper kada uhvati odlicno radi po snegu i auto prosto grabi punom snagom i moze da se potpise na podlozi sa oba tocka.
Taj potpis 2 tocka obicno znaci da auto ima blokadu diferencijala.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23807
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Diferencijali
Nisam jurio, covek je inace vestak i vozio je svasta nesto, ali bio sam bas tamo nekim drugim poslom pa mi je to palo na pamet jer znam da to kod torsen difa pise u uputstvu. A ovo sto si ti napisao je zaista neka filigranska tehnika.ljubitelj je napisao:Nisi bas morao da juris asistenta osim ako ima iskustva kao vozac sa tom tehnikom voznje a iz odgovora se vidi da i nije bas iskusio taj trik.
To je dugo poznata tehnika i primenjivala se uspesno na tipicnim modelima sa zadnjim pogonom kod nas kao sto su pezejci, lade, i mnogi drugi sa klascinim dobos kocnicama.
Tehnika se sastoji u tome da dajes gas u impulsima i povlacis rucnu takodje u impulsima ali tako da stalno drzis pritisnuto ono dugmence na vrhu poluge.
Uz malo srece i vise osecaja za balans moze se toliko malo prikociti da motor moze da savlada rucnu a opet rucna da spreci da se jedan tocak potpuno u prazno bez otpora okrece.
Nekada je dovoljno samo malo da se taj jedan ukoci a onda i onaj drugi ima samo malo obrtnog momenta na sebi ali dovoljno da pokrene.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money