Još bolje zvuči kad gaziš, a motor hladan i bez ulja.
Sent from mTalk
Hladan start motora
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Hladan start motora
Širim haos!
- nmaric1993
- Postovi: 516
- Pridružio se: 15 Maj 2015, 15:13
- Garaža: Volvo v40 1.9 TD
Re: Hladan start motora
Imao sam, zato me i toliko interesuje ova tema, posto sam prilicno upucen u tribologiju i same mehanizme habanja.ljubitelj je napisao:
Ideja koju imas je jos gore resenje. Ne da nije inovacija vec je opisano u knjigama zasto ne valja.
Cudna su mi ovolika pitanja, da li ti nisi do sada imao dodira sa literaturom i radom SUS motora uopsteno?
Podmazivanje na leru nije (jedini) razlog zasto je stetan rad hladnog motora na leru. U pogresnom pravcu postavljas svoje dileme.
Efekat glazure kosuljice cilindra je poznata posledica dugotrajnog rada dizela na leru. Na primer, jedan od razloga zasto ne hladan dizel motor ostavljati na leru.
Sledeci razlog je potreban minimalni srednji pritisak u cilindru zbog elasticne prirode materijala karika da bi se obezbedilo zaptivanje.
Zatim problem sto tecno gorivo ne sagoreva, a sto je pojacano niskom temperaturom sagorevanja koja se dostize tokom rada na leru.
Ima jos razloga zasto je habanje na leru hladnog motora oko 10 puta vece od habanja hladnog motora pri srednjem opterecenju tj tokom voznje.
Poznato mi je sve sto pominjes od razgradnje ulja, produvavanja zbog malog normalnog pritiska na karike....
Kao i kakav uticaj ima nesagorelo gorivo, u kombinaciji sa korozijom i formiranjem slojem oksida, koji se zatim skidaju pa ponasaju kao abrazivne cestice itd itd
Ali taj efekat sto ti pominjes za glazuru cilindra zbog dugotrajnog rada na leru, niti sam cuo, niti procitao, a vidim da to ne znaju ni dugogodisnji vozaci autobusa, kamiona itd, razumem ih sto oni ne znaju, ali ocigledno ne znaju ni oni koji trebaju to da im kazu...
Ali ok, verujem ti
Moje predpostavke su se zasnivale na cinjenicama da habanje zavisi od opterecenja, temperature i kvaliteta podmazivanja, i naravno samog kvaliteta materijala u kontaktu. Kako je na leru najmanje opterecenje, a ako se odmah krene vece opterecenje, veca temperatura i losije podmazivanje, i plus vise nesagorelog goriva (sto se i vidi da vise dimi pri pokretu nego u leru) odatle i moji zakljucci koje sam vec naveo.
Ali to je habanje klipno-cilindarskog sklopa.
To isto ne moze da vazi za habanje kliznih lezajeva, kako na radilici, kako na turbini itd.
Za njih je bolje da se ugreje postepeno na leru.
Ok, habanje cilindra i karika je najvece, tj najveci uticaj ima na ispravan rad motora, ali ima i motora gde stradaju lezajevi radilice pre produvavanja, recimo prve serije Renoovih 1.9 i 2.2 dCi su poznati po habanju lezajeva radilice na malim km....
Tema je vrlo kompleksna, i tesko je moguce nekim labaratorijskim ispitavanjem dokazati da li je vise stetno to zagrevanje na leru, ili u pokretu..
Ali ako ti kazes da je to dokazano tako u praksi, onda ok
- speedy stikis
- Postovi: 2103
- Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27
Re: Hladan start motora
https://www.youtube.com/watch?v=oas0RSSYIr4