Hladan start motora
- Mladen7
- Postovi: 2129
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Hladan start motora
Ili ga ni ja ne razumem ili šta god...
SUS motori jesu agregati koji proizvode određenu snagu na određenom br obrtaja ,nebitno u leru, 1. brzini ili 5. npr. Takođe zbog iste te snage nastaje i toplota ,a motori sa un sagorevanjem jesu baš poznati po tome što prave veliku količinu toplote.
Iz toga proističe da će se naravno brže zagrejati motor u leru na 2000-3000 o/min nego na 900 o/min.
Takođe teranje u crveno nije baš bezazleno u leru, a odličan primer su motocikli. U vožnji zbog hlađenja nije problem čak na 12000-14000 o/min i naravno pri velikom opterećenju. Ima ljudi koji vole da zakucavaju u crveno i do blokade u leru/mestu ne bi li fascinirali okolinu, tada se dešava da potpuno zdrav motor prolupa-glavni razlog nedovoljno hlađenje.
Ovo sam naveo jer očigledno ima veze i koliko obrtaja i koliko hlađenja za postizanje temperature.
SUS motori jesu agregati koji proizvode određenu snagu na određenom br obrtaja ,nebitno u leru, 1. brzini ili 5. npr. Takođe zbog iste te snage nastaje i toplota ,a motori sa un sagorevanjem jesu baš poznati po tome što prave veliku količinu toplote.
Iz toga proističe da će se naravno brže zagrejati motor u leru na 2000-3000 o/min nego na 900 o/min.
Takođe teranje u crveno nije baš bezazleno u leru, a odličan primer su motocikli. U vožnji zbog hlađenja nije problem čak na 12000-14000 o/min i naravno pri velikom opterećenju. Ima ljudi koji vole da zakucavaju u crveno i do blokade u leru/mestu ne bi li fascinirali okolinu, tada se dešava da potpuno zdrav motor prolupa-glavni razlog nedovoljno hlađenje.
Ovo sam naveo jer očigledno ima veze i koliko obrtaja i koliko hlađenja za postizanje temperature.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23798
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Hladan start motora
Mehanicka snaga u leru jeste 0. Pogledaj video.
https://youtu.be/KbcIlfqtNfI
https://youtu.be/KbcIlfqtNfI
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Mladen7
- Postovi: 2129
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Hladan start motora
Ok, i kakve to ima veze sa snagom motora u datom trenutku, hoćeš da kažeš da je snaga motora u leru 0, ja kažem da nije.
To što je na displeju i o čemu govoriš-mehanička snaga je nešto dr i ona se izražava i kao kinetička i potencijalna energija tela a pri tome se misli na vezu motor-auto a ne na motor auta, najkraće rečeno.
dodatak .Auto i u tom trenutku naravno ima kinet. energiju, mislim na trenutak u vožnji kada su pale vrednosti.
To što je na displeju i o čemu govoriš-mehanička snaga je nešto dr i ona se izražava i kao kinetička i potencijalna energija tela a pri tome se misli na vezu motor-auto a ne na motor auta, najkraće rečeno.
dodatak .Auto i u tom trenutku naravno ima kinet. energiju, mislim na trenutak u vožnji kada su pale vrednosti.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23798
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Hladan start motora
Napisano je gore sta sam hteo da kazem.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Hladan start motora
Koliko ono bude razlika ks na radilici prema ks na točku? Eto toliko se hladan motor brže greje u pokretu, +- nešto sitno.
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Hladan start motora
Apsolutno se nije govorilo o tome, vec je receno da se motor ne greje brze na visim obrtajima u leru, nego na ler gasu, dakle kada ga stisnes na 5k rpm-a u leru, ljubitelj kaze da se greje istom brzinom kao na 800, pa je na to dodao da nema dovoljno toplote i nema sagorevanja...
Dragvorl, niko nije pricao o snazi na tockovima, niti koliko se brzo gume zagrevaju, nego sam motor, gde je covek tvrdio da on ne proizvodi snagu na leru, sto naravno nema veze sa zivotom.
Ne vidim zasto si uopste spomenuo mehanicku snagu, kada pricamo o automobilu u leru.
Dragvorl, niko nije pricao o snazi na tockovima, niti koliko se brzo gume zagrevaju, nego sam motor, gde je covek tvrdio da on ne proizvodi snagu na leru, sto naravno nema veze sa zivotom.
Ne vidim zasto si uopste spomenuo mehanicku snagu, kada pricamo o automobilu u leru.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- nmaric1993
- Postovi: 516
- Pridružio se: 15 Maj 2015, 15:13
- Garaža: Volvo v40 1.9 TD
Re: Hladan start motora
Naravno da nema korisne snage na leru.
Snaga je izvršen rad u jedinici vremena. Kako nema vršenja rada, nema ni snage.
Zapravo ima onoliko koliko je potrebno da se savlada otpor trenja, i za pokretanje dodatnih uredjajakao što je alternator, servo pumpa, pumpa za gorivo itd..
Kao što napisah u prethodnom postu, 10ak Ks vervatno. Ali toliko potroši motor na samog sebe, a na izlazu dok se ne optereti je 0.
Послато са HUAWEI Y300-0100 уз помоћ Тапатока
Snaga je izvršen rad u jedinici vremena. Kako nema vršenja rada, nema ni snage.
Zapravo ima onoliko koliko je potrebno da se savlada otpor trenja, i za pokretanje dodatnih uredjajakao što je alternator, servo pumpa, pumpa za gorivo itd..
Kao što napisah u prethodnom postu, 10ak Ks vervatno. Ali toliko potroši motor na samog sebe, a na izlazu dok se ne optereti je 0.
Послато са HUAWEI Y300-0100 уз помоћ Тапатока
Re: Hladan start motora
Izvrtelo se nekoliko stranica bezveze.
Poenta je da se i pri laganom pokretanju auta motor greje mnogo brže nego pri bilo kakvom radu na leru.
Drugi problem je da se motor haba za pokretanje auta, to mu je i svrha. Rad u mestu je habanje u prazno.
Tapatalk
Poenta je da se i pri laganom pokretanju auta motor greje mnogo brže nego pri bilo kakvom radu na leru.
Drugi problem je da se motor haba za pokretanje auta, to mu je i svrha. Rad u mestu je habanje u prazno.
Tapatalk
Re: Hladan start motora
Dakle, kada se motor vrti, on ne radi? Kada se vise vrti u jedinici vremena, taj rad koji ne postoji se ne povecava?nmaric1993 je napisao:Naravno da nema korisne snage na leru.
Snaga je izvršen rad u jedinici vremena. Kako nema vršenja rada, nema ni snage.
Zapravo ima onoliko koliko je potrebno da se savlada otpor trenja, i za pokretanje dodatnih uredjajakao što je alternator, servo pumpa, pumpa za gorivo itd..
Kao što napisah u prethodnom postu, 10ak Ks vervatno. Ali toliko potroši motor na samog sebe, a na izlazu dok se ne optereti je 0.
Послато са HUAWEI Y300-0100 уз помоћ Тапатока
Ako motor ne salje snagu na nesto drugo, snage nije ni bilo?
Koja formula govori o tome da motor proizvodi vise snage samo kada je pod opterecenjem, dok su obrtaji bez dodatnog opterecenja nebitni?
Ako motor proizvodi snagu samo kada se optereti, cime to on povecava obrtaje motora, istu snagu imaju?
Motor koji se brze vrti ne trosi vise goriva, ne proizvodi vise snage, vise toplote?
Nista ne zajebavam, zaista me zanima ovo.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23798
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Hladan start motora
Procitaj cetvrti pasus za pocetak.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Hladan start motora
Sto komplikujete, izlazna snaga motora u leru je nula ali to ne znaci da se isto zagreva na 700 i 3000rpm.
Na 3000rpm motor ima daleko vece gubitke (npr rotacine i gubitke gasnog ciklusa) nego na 700rpm te, posto su upravo gubici ono sto zagreva motor on se daleko brze greje.
Na 3000rpm motor ima daleko vece gubitke (npr rotacine i gubitke gasnog ciklusa) nego na 700rpm te, posto su upravo gubici ono sto zagreva motor on se daleko brze greje.
Re: Hladan start motora
Jeste, ali i jedno i drugo će mnogo duže zagrevati motor od slučaja koji preporučuju proizvođači, a to je da se odmah lagano krene.
Polemika je oko dve gluposti, koja je manje glupa. Ne menja da je glupost, bila velika ili mala.
Tapatalk
Polemika je oko dve gluposti, koja je manje glupa. Ne menja da je glupost, bila velika ili mala.
Tapatalk
Re: Hladan start motora
Upalis i lagano krenes bez forsiranja, to je sva filozofija
- ivica122
- Postovi: 1526
- Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
- Garaža: Honda Accord CL7
- Lokacija: Pirot, Србија
Re: Hladan start motora
Tako ja radim. Upalim bez gasa, vežem pojas, zatvorim vrata, upalim svetla i krenem lagano. Obično prvi minut ne preko 2000rpm. Naročito zimi. I to mi prešlo u naviku. Inače, na mom autu ecu ne dozvoljava turiranje na leru preko 4000rpm. Kad je u brzini i u pokretu, onda može kolko oćeš
Re: Hladan start motora
Ali motor najbolje zvuci dok ga hladnog gazis...