Hladan start motora
Re: Hladan start motora
Nema podmazivanje dobro, dok god je ulje hladno i motor hladan.
Logickim razmisljanjem, kada ce se motor/ulje pre ugrejati?
Kada stoji u mesti i radi ili kada ga vozis? Pogotovo zimi. Na -15 nece nikad dostici radnu temperaturu u leru
Naravno niko nije rekao da se motor tera u crveno, naravno da ce se tako habati vise. Mada mozda, ako bi se obavilo neko istrazivanje, mozda bi se dokazalo, da ce cak i tada da se manje haba nego u leru. Jer samo se radi o broju ciklusa koliko ce puta da hladan klip da penetrira kroz hladan cilindar dok je oko njega hladno ulje
Naravno zavisi i od kvaliteta ulja.
Stvar je prilicno prosta.
Volvo je cini mi se pravio neko istrazivanje na tu temu: Kada ne bi postojao hladan start motori bi trajali svaki po vise miliona km, a ne samo neki
Logickim razmisljanjem, kada ce se motor/ulje pre ugrejati?
Kada stoji u mesti i radi ili kada ga vozis? Pogotovo zimi. Na -15 nece nikad dostici radnu temperaturu u leru
Naravno niko nije rekao da se motor tera u crveno, naravno da ce se tako habati vise. Mada mozda, ako bi se obavilo neko istrazivanje, mozda bi se dokazalo, da ce cak i tada da se manje haba nego u leru. Jer samo se radi o broju ciklusa koliko ce puta da hladan klip da penetrira kroz hladan cilindar dok je oko njega hladno ulje
Naravno zavisi i od kvaliteta ulja.
Stvar je prilicno prosta.
Volvo je cini mi se pravio neko istrazivanje na tu temu: Kada ne bi postojao hladan start motori bi trajali svaki po vise miliona km, a ne samo neki
Re: Hladan start motora
Da dopunim: kada se auto kreće, prelazi određenu km za određen procenat habanja motora, koliki god da je.
Kada auto stoji, prelazi 0km a motor se i dalje haba.
Ler je za sve mašine u poslednjih par decenija štetna stvar. Start/Stop sistem je koristan ne samo za ekologiju, nego što smanjuje habanje motora radom u leru, jer je to rad i habanje u prazno, bez konverzije rada u energiju za pokretanje automobila.
Interesantno je da se na automobilskom forumu često vraćamo na teme koje bi trebale da su aksiom, u rangu okruglog volana, broja točkova, i slično.
Kada auto stoji, prelazi 0km a motor se i dalje haba.
Ler je za sve mašine u poslednjih par decenija štetna stvar. Start/Stop sistem je koristan ne samo za ekologiju, nego što smanjuje habanje motora radom u leru, jer je to rad i habanje u prazno, bez konverzije rada u energiju za pokretanje automobila.
Interesantno je da se na automobilskom forumu često vraćamo na teme koje bi trebale da su aksiom, u rangu okruglog volana, broja točkova, i slično.
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Hladan start motora
To oko start/stop-a je vrlo diskutabilno - da li motoru vise steti rad u leru ili drkanje prilikom pokretanja i zaustavljanja, gde se ne drka samo motor, vec i gomila drugih delova - sam motor i tako u 99.9% slucajeva nadzivi sve ostalo u autu.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Hladan start motora
Start-stop je veće opterećenje za akumulator i starter. Ne znam kako je rešeno hlađenje i podmazivanje tih motora, verovatno se sistem ni ne aktivira ako svi potrebni i dovoljni uslovi nisu ispunjeni.
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Hladan start motora
Daleko od toga da su samo akumulator i anlaser delovi koji se vise habaju. Za svaki mehanicki (a elektronski) deo su pokretanje i zaustavljanje najstresnije situacije.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Hladan start motora
Na zapadu se auto menja na najviše 5 godina, koga briga koliko će trajati? Samo nas koji te aute kupimo pa posle vozimo još 20 godina.
TT
TT
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Hladan start motora
Na zapadu za tih 5 godina auto predje 200k km.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Hladan start motora
Nije toliko stresna situacija ako je, kao što Heinz kaže, sve ispunjeno oko temperature motora i drugih faktora. ECU neće ugasiti motor ukoliko sve nije povoljno, odnosno, startovaće motor u slučaju da postoji bilo kakav rizik.Delija je napisao:Daleko od toga da su samo akumulator i anlaser delovi koji se vise habaju. Za svaki mehanicki (a elektronski) deo su pokretanje i zaustavljanje najstresnije situacije.
Vruć motor je već podmazan i nikakav stres nije startovanje, a nova ulja veoma dugo ostaju vezana za metal - najkvalitetnija mogu nedeljama da stoje visoko na šipci i da se ne slegnu u karter, kad motor ne radi. Moje mišljenje je da je danas habanje u leru najveći stres za motor.
Re: Hladan start motora
Saša je napisao:Na zapadu se auto menja na najviše 5 godina, koga briga koliko će trajati? Samo nas koji te aute kupimo pa posle vozimo još 20 godina.
TT
Poslednji podaci Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA) pokazuju da je, na primer, prosečna starost vozila u Estoniji 14 godina, Finskoj 12,3, Portugaliji 10,5, Švedskoj 9,8, Sloveniji 8,7, Nemačkoj 8,5, Francuskoj 8,2, Belgiji 8, Velikoj Britaniji 7,8 i Austriji 7,7 godina
Prosečna starost automobila u zemljama Evropske unije (EU) iznosi 8,6 godina. Amerikanci najviše voze automobile stare oko 11-12 godina.
Re: Hladan start motora
Dobar pokazatelj su kola uvezena iz Italije, dal' je neko video da tamo neko zagreva mašinu Od startovanja se voze žestoko, a motori tih kola posle koznakolko kkm i dalje dobri.
Jedino treba sačekati 10-15 sec da ulje podmaže turbinu.
Jedino treba sačekati 10-15 sec da ulje podmaže turbinu.
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Hladan start motora
@nidza
Nemoj da si bas toliko siguran.
Pa nije start/stop smisljen da bi cuvao auto od rada u leru
Prioritet proizvodjacima su sve ostrije eko norme, a ne trajnost.
Nemoj da si bas toliko siguran.
Pa nije start/stop smisljen da bi cuvao auto od rada u leru
Prioritet proizvodjacima su sve ostrije eko norme, a ne trajnost.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Hladan start motora
Proizvodjacima je sasvim dovoljno da motor kada ga prodaju traje 300,000km.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Hladan start motora
Svaki start nosi sa sobom nesto sto se zove granicno podmazivanje, sto svakako nije povoljno po motor.nidza je napisao:Nije toliko stresna situacija ako je, kao što Heinz kaže, sve ispunjeno oko temperature motora i drugih faktora. ECU neće ugasiti motor ukoliko sve nije povoljno, odnosno, startovaće motor u slučaju da postoji bilo kakav rizik.Delija je napisao:Daleko od toga da su samo akumulator i anlaser delovi koji se vise habaju. Za svaki mehanicki (a elektronski) deo su pokretanje i zaustavljanje najstresnije situacije.
Vruć motor je već podmazan i nikakav stres nije startovanje, a nova ulja veoma dugo ostaju vezana za metal - najkvalitetnija mogu nedeljama da stoje visoko na šipci i da se ne slegnu u karter, kad motor ne radi. Moje mišljenje je da je danas habanje u leru najveći stres za motor.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- nmaric1993
- Postovi: 516
- Pridružio se: 15 Maj 2015, 15:13
- Garaža: Volvo v40 1.9 TD
Re: Hladan start motora
A zasto ne u crveno kad vec se manje haba u pokretu?
I to onako u crveno sve brzine jer tad je pod najvecim opterecenjem pa ce i najbrze da udje u radnu temperaturu a po vasem misljenju i najmanje da se pohaba.
Podmazivanje na leru je dovoljno i potpuno. Pa ne mislite valjda da naa leru ima lose podmazivanje? Pa se motor samounistava na leru?
Ako je tako, ja cu evo da zovnem reno, pezo, fiat, i da im kazem da podignu malo ler gas i problem sa podmazivanjem resen, motori ce da gaze po milion km, a mozda cu i ja da vajdim za tu inovaciju neko milionce.........
A uostalom ima i ona lampica za pritisak ulja koja se pali kad opadne pritisak ispod 0.5 bari uglavnom (tacnije 0.45).
Dok je dobar bar pa i bari i po kako gde na leru.... Sa vecim obrtajima naravno i veci pritisak...
@ Nidza Upravu si, stoji na leru, ne prelazi nista i jos trosi gorivo a haba se. A ovako kad ga vozis haba se ali prelazis kilometre...
E samo sto se ne habaju uopste isto, habanje veoma zavisi i od opterecenja, a kao sto rekoh gore u prvom postu, na leru je gotovo nikakvo, dok u pokretu naravno zavisi od rute i nacina voznje ali svakako je mnogostruko vece nego kad nema opterecenja.
Evo koliko na leru motor proizvodi snage 5-10 ks, tj koliko je potrebno za pokretanje pomocnih agregata (pumpi, alternatora, kompresora za klimu itd) i ono malo sto se gubi na trenje...
A u pokretu? Od recimo 30ks pa do 100, 200 koliko vec ks ima...
Start/stop sistem dodatno pogorsava stvar.
Motor se najvise haba pri pokretanju i zaustavljanju, jer tad u tom delicu sekunde, ili sekundi radi bez potpunog podmazivanja.
Recimo delovi koji se hidrodinamicki podmazuju kao sto je radilica i lezajevi ostaju bez potrebne brzine potrebne za stvaranje hidrodinamickog pritiska. Slicno je i kod bregastog vratila s tim sto se bregovi podmazuju elastohidrodinamicki (malo drugacija fizika). Cilindri ostaju bez prskanja itd
I tad rade kao sto kaze dragovorl u rezimu granicnog podmazivanja, dakle mikronski deo je podmazan a mikrosnki deo nije, i u cvrstom kontaktu je sa drugom povrsi.... A to je daleko od pozeljnog.
Taj start/stop kao i ono sto pise da na leru da treba odmah voziti je zbog ekologije i nepotrebnog trosenja goriva, i jos gore nepotrebnog zagadjenja. A kao sto nikaragva kaze 300k dosta prvom kupcu, cak i manje, sta ce dalje biti manje vise nebitno je to proizvodjacu....
I to onako u crveno sve brzine jer tad je pod najvecim opterecenjem pa ce i najbrze da udje u radnu temperaturu a po vasem misljenju i najmanje da se pohaba.
Podmazivanje na leru je dovoljno i potpuno. Pa ne mislite valjda da naa leru ima lose podmazivanje? Pa se motor samounistava na leru?
Ako je tako, ja cu evo da zovnem reno, pezo, fiat, i da im kazem da podignu malo ler gas i problem sa podmazivanjem resen, motori ce da gaze po milion km, a mozda cu i ja da vajdim za tu inovaciju neko milionce.........
A uostalom ima i ona lampica za pritisak ulja koja se pali kad opadne pritisak ispod 0.5 bari uglavnom (tacnije 0.45).
Dok je dobar bar pa i bari i po kako gde na leru.... Sa vecim obrtajima naravno i veci pritisak...
@ Nidza Upravu si, stoji na leru, ne prelazi nista i jos trosi gorivo a haba se. A ovako kad ga vozis haba se ali prelazis kilometre...
E samo sto se ne habaju uopste isto, habanje veoma zavisi i od opterecenja, a kao sto rekoh gore u prvom postu, na leru je gotovo nikakvo, dok u pokretu naravno zavisi od rute i nacina voznje ali svakako je mnogostruko vece nego kad nema opterecenja.
Evo koliko na leru motor proizvodi snage 5-10 ks, tj koliko je potrebno za pokretanje pomocnih agregata (pumpi, alternatora, kompresora za klimu itd) i ono malo sto se gubi na trenje...
A u pokretu? Od recimo 30ks pa do 100, 200 koliko vec ks ima...
Start/stop sistem dodatno pogorsava stvar.
Motor se najvise haba pri pokretanju i zaustavljanju, jer tad u tom delicu sekunde, ili sekundi radi bez potpunog podmazivanja.
Recimo delovi koji se hidrodinamicki podmazuju kao sto je radilica i lezajevi ostaju bez potrebne brzine potrebne za stvaranje hidrodinamickog pritiska. Slicno je i kod bregastog vratila s tim sto se bregovi podmazuju elastohidrodinamicki (malo drugacija fizika). Cilindri ostaju bez prskanja itd
I tad rade kao sto kaze dragovorl u rezimu granicnog podmazivanja, dakle mikronski deo je podmazan a mikrosnki deo nije, i u cvrstom kontaktu je sa drugom povrsi.... A to je daleko od pozeljnog.
Taj start/stop kao i ono sto pise da na leru da treba odmah voziti je zbog ekologije i nepotrebnog trosenja goriva, i jos gore nepotrebnog zagadjenja. A kao sto nikaragva kaze 300k dosta prvom kupcu, cak i manje, sta ce dalje biti manje vise nebitno je to proizvodjacu....
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Hladan start motora
Ajde da postavim i malo cinjenica...
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money