Geometrija oslanjanja

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 19071
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Geometrija oslanjanja

Post od dragvorl » 25 Dec 2012, 00:21

ikac2000 je napisao:Trap je ok, pa spone ne trebaju da diraju, samo volan i deo sa kardanima.

Ako diraju spone, volan ce moci vise da se okrene na jednu stranu.
Namestili su mu trap ali polozaj volana nisu tako da kao i da nisu radili. To sto je volan smaknut su kompenzovali vecim izvlacenjem jedne a manjim drugog kraja spone. Nema potrebe niti treba da skidaju volan, vec da ga fiksiraju i onda pecaju kad se vec tako ofrlje radi.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5121
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Golf4 gti 180
Lokacija: Zrenjanin

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od dunx81 » 25 Dec 2012, 08:51

Sloba je napisao:To koliko tebi treba, šteluje se na sponama. Traži da ti odrediš nultu tačku obruča po svom, dalje neka oni urade. To sam radio dva puta na svojim kolima.
+1

Takodje mi je jednom prilikom stajao u stranu pa sam ga iz kabine poravnao a oni doterali dole na sponama.

ljubitelj
Postovi: 6278
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od ljubitelj » 25 Dec 2012, 19:01

Ja kada vidim takvu "popravku" vise ne nameravam da krocim nogom u taj servis.
Ogi je napisao:Ali cekaj, zasto ne postoji pocetni zubac nego mora da se ide sistemom nabadanja? Ne razumem.
Naravno da postoji pocetni, kranji i srednji polozaj. Nista se ne nabada vec se meri, i za to postoje adekvatni merni instrumenti. Zato se koristi servis i strucno lice.

Inace svako sa 10 prstiju a bez instrumenata moze otprilike da "pogodi" tj "nabode" uglove upravljackog mehanizma ali je to kao kada bi pumpa gumu bez instrumenta za merenje pritiska pa gledanjem u gumu "nabadao" pritisak.

Dakle, za stelovanje celog sistema upravljaca postoje merni instrumenti, alati i po pravilu korak po korak detaljna fabricka instrukcija kako se radi.
Cesto i sa slikama tako da je nemoguce da iole tehnicko lice pracenjem uputstva dodje do pogresnog rezultata.

Ili neko nece da uradi posao, ili ga ne zna, ne vidim nikakve tehnicke razloge zasto taj primerak vozila ne bi mogao da bude nastelovan onako kako to radi fabrika kada ga sastavlja.

Potpuno je nebitno da li se stelovanje radi optikom, laserom ili na prastari nacin zategnutim kanapom, ko zna posao nije presudna alatka koja se koristi.
Ko ne zna posao ni sa zlatnim okastim kljucem nece "nabosti" pravilne mere.

Predlog za test provere.
Vozi se auto nekim ravnim putem bez bocnog nagiba, bez vetra oko 60-90 km/h i pusti se volan potpuno, i tako se vozi jedno 2-3km. Ako je sve ispravno auto bi trebao da zadrzi putanju kretanja i da ne skrene van svoje trake.

Sve isto ponoviti ali sa dodavanjem i oduzimanjem gasa, volan se ne dira rukama, auto treba barem 500metara da zadrzi putanju a moze i duze.

AKo to moze trapovi i upravljacki mehanizam su prakticno savrseno usaglaseni i nema potrebe dalje ici na bilo kakva stelovanja.
Pa cak i ako je malo obruc volana pomeren od idealno ravnog a ono gore je ispunjeno ja ne bih dirao obruc volana.

Da jos radi Cira u Jakuba Kuburovica u Zemunu (Adam servis) preporucio bih da on pogleda ali nazalost covek je u penziji. Mozda neko ima da ti preporuci slicnog majstora zanata.

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 9316
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Mazda 3, Ford Fiesta, Tomos A35
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Одг: Hyundai i30 by Ogi

Post od Sloba » 25 Dec 2012, 20:42

To koliko se uradi korekcija na sponama, da bi se srednji paok volana pomerio stepen ili dva u neku stranu, nije vredno pomena. To sam uradio na Suzukiju kada je bio bezmalo nov, pre toga na Puntu, sve kod čoveka koji je stručnjak za optiku, majstor kod koga ću ići u kojem god servisu da bude radio. Nema mesta za dramu, to što Ogiju treba radi se za 5 minuta bez ikakvih loših posledica na upravljivost i ispravnost kola.

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 8987
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: Honda Civic 1.8 2014., Nissan QashQai 1.3t 2019

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od dragan » 25 Dec 2012, 21:13

ljubitelj je napisao: Da jos radi Cira u Jakuba Kuburovica u Zemunu (Adam servis) preporucio bih da on pogleda ali nazalost covek je u penziji. Mozda neko ima da ti preporuci slicnog majstora zanata.
taj cikica je car sto se tice trapa, imao sam iskustva sa njim...nadam se da je dobro i dan danas...

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13674
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Одг: Hyundai i30 by Ogi

Post od nikaragva » 25 Dec 2012, 22:17

Sloba je napisao:To koliko se uradi korekcija na sponama, da bi se srednji paok volana pomerio stepen ili dva u neku stranu, nije vredno pomena. To sam uradio na Suzukiju kada je bio bezmalo nov, pre toga na Puntu, sve kod čoveka koji je stručnjak za optiku, majstor kod koga ću ići u kojem god servisu da bude radio. Nema mesta za dramu, to što Ogiju treba radi se za 5 minuta bez ikakvih loših posledica na upravljivost i ispravnost kola.
Koji je to stručnjak i gde radi, ako nije tajna? :)

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 9316
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Mazda 3, Ford Fiesta, Tomos A35
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od Sloba » 25 Dec 2012, 23:27

Sale i Srećko. Radili su kod Srdanova.

http://www.nadji.info/mesto/29916/sale-i-srecko

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13674
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od nikaragva » 26 Dec 2012, 08:42

Ok, hvala.
Ovaj auto je kod mene već ~100,000km, a nisam nijednom otišao na optiku malo da se proveri trap :)
Doduše ništa ne vuče nigde.

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 21898
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Astra J 1.6 turbo, Corsa D 1.3 cdti
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od Day Walker » 26 Dec 2012, 12:51

To ne znaci da nije rascentriran.. a garantujem ti da sigurno jeste za tih 100k km
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 6589
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od Bax » 26 Dec 2012, 13:35

Jede on brzo gume, kad nije centriran.
My name is Bax, and I am a recovering bike addict, It has been 5 days since I purchased a last bicycle. http://www.steelmagic.blogspot.com

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 21898
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Astra J 1.6 turbo, Corsa D 1.3 cdti
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od Day Walker » 26 Dec 2012, 14:09

Centriram trap 2 puta godisnje... jebga.. znam koliko se rascentrira po rupama, prelascima preko sina i ostalim sranjim*a na kojue naletis po nasim ulicama i putevima..
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17747
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od nidza » 26 Dec 2012, 14:26

Zanimljivo, ja Stila nisam vozio za ovih 6g kod trapadžije, a sad je na skoro 180.000km. Volan oduvek stoji malo ulevo. Sledeće leto menjamo ceo set guma, pa ću otići na pregled i da vratimo volan u centar. Stare gume nije pojeo, sve je ok.

Pregled 2x godišnje mi zvuči preteran, sem ako se auto stvarno ne vozi u preteškim uslovima. Verujem da bi u tom slučaju delovi trapa otkazivali na svakih par meseci.

Alfa je bila kod trapadžije nakon ugradnje sportskih opruga, ali ništa nismo popnuli. Trap jeste dobio promene, ali savetovali su me u Conningu da ne diram, jer su otkloni jako mali i identični na svim točkovima. S obzirom na način na koji se vozi ponekad, neće nijedne gume potrajati. :)

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10085
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW 118d | Fabia 1.0TSI | Yamaha X-Max | Polar Forester
Lokacija: Beograd - Blokovi

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od Uroš S. » 26 Dec 2012, 14:28

Meni su gume sve 4 jednake, naravno prednje za nijansu više potrošene ali ravnomerno, 40kkm i 2 godine bez centriranja. :zbunjen:

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 21898
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Astra J 1.6 turbo, Corsa D 1.3 cdti
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od Day Walker » 26 Dec 2012, 15:50

Lepo je sto tako mislite, ali odstupanja ima u to budite sigurni :pardon:
Nece on gume jesti tako da svi golim okom primete.. To se desava u slucaju totalno rascentriranog trapa..

Inace centriram ga 2 puta godisnje jer se ja parkiram stalno po ivicnjacima i tako tim g*vnima... Jbga ko zivi na Vozdovcu zna kako je..
1000 dindzi za centriranje nece napraviti neku rupu u budzetu sigurno.
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
BobRock
Moderator
Postovi: 739
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Octavia 1.9 TDI A5 FL,Kia Ceed 1.4 2014
Lokacija: Batajnica

Re: Hyundai i30 by Ogi

Post od BobRock » 26 Dec 2012, 15:50

Evo ja na Puntu skoro 5 godina, bez centriranj trapa, 110.000 km, gume se ne jedu, auto drzi pravac odlicno.

Odgovori