Geometrija oslanjanja
Re: Geometrija oslanjanja
Ne vidim cemu pravljenje problema oko toga. Po meni je najlogicnija moguca stvar kada promenis gume, tj stavis letnji/zimski set da makar nakacis auto na aparate i proveris stanje. Usput oni uvek provere i trap, pa mogu i da kazu sta ce da ode uskoro i pre nego sto pocne da se cuje u kabini...
Pritom, za vecinu kola je centriranje 1500-2000 rsd, sto nije nikakva cifra ako spase gume od 50.000 rsd...
Pritom, za vecinu kola je centriranje 1500-2000 rsd, sto nije nikakva cifra ako spase gume od 50.000 rsd...
- Rakhil
- Postovi: 8335
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Geometrija oslanjanja
Egzektli. I opet cu da proverim kad budem vracao letnji set, i tako ubuduce jednom godisnje minimum.
P.S. Nexte, ocekivao sam od tebe prozivku za trap ("to je zato sto vozis Classic"), a ti nista. Da nisi bolestan nesto, ne daj boze?
P.S. Nexte, ocekivao sam od tebe prozivku za trap ("to je zato sto vozis Classic"), a ti nista. Da nisi bolestan nesto, ne daj boze?
Re: Geometrija oslanjanja
Ma jok, izgleda i ja vozim smrtnicke modele u odnosu na ove koji imaju izdrzljivije oslanjanje od Lazara
Re: Hyundai i30 by Ogi
Ne, sve je fabricki od delova trapa iz prve ugradnje. Raniji auto je imao fabricki trap na 305.000km po satu kada sam ga prodao.NexT je napisao:znaci ti za 200.000 km nisi menjao nista na trapu?
Imam kraj spone u kutiji, kupljen kao rezerva tamo negde 97-98 i stoji jos neotpakovan i neupotrebljen.
Auto nema niti jedan deo trapa koji se podesava, osim raspona letve volana.
Gume u proseku traju oko 45.000km za 4 mm potrosnje, sve 4 se identicno ravnomerno trose i nema nikakvih nepravilnosti.
Sada treba da promenim desni prednji fabricki amortizer, na 196.000km koji je stradao ko zna od cega ali sam imao 2 teza udara u rupu i naletanje na ivicnjak.
(naravno menjam oba kao usaglaseni par)
Zamena amortizera tj uloska koji se ubacuje u MC Pherson opruznu nogu je bez ikakvog podesavanje, i nema sta da se podesava.
Tipicna godisnja kilometraza je godinama zaredom bila oko 17.000km, po nasim putevima.
Auto sa kojima sam imao igranku sa silen blokovima prednjeg vesanja je bio Ford Siera, na njemu su se raspadli originalni Fordovi za 15.000-20.000km tj jednom godisnje i njih sam cesce menjao nego svecice.
Inace svake godine na tehnickom insistiram da se proveri trap na luftove.
Delovi trapa su zavareni za sasiju i fiksnih su duzina, i tu nema sta da se podesava osim kako sam naveo raspona letve volana.
Nijedna druga spona, nijedna druga poluga vesanja, nijedan drugi elemenat vesanja se ne podesava niti je fabrika predvidela.
Radni vek je obicno dok traje auto, tj dok se karoserija geometrijski ne izvitoperi. korodira, dozivi saobracajka ili slicno.
Znam da ima auta kojima se uvija karoserija kada se otvore vrata dok je jedan tocak na ivicnjaku, ili ako prelaze preko pruznog prelaza ili kada se napuni gepek i na takvom autu pracenje i podesavanje trapa je zaista korisno jako cesto raditi.
Meni je glavna kontrola opisano ponasanje auta na pravcu kada se ne drzi volan i pracenje stanja guma. Ranije iskustvo me uci da godisnja provera trapa prosto nije potrebna sve do velikih kilometraza kada mogu da dodju u obzir i stvari kao sto je luft u lezajevima tocka, luft u letvi volana i slicno (sto je obicno 400-500.000km pa navise).
Spone i ostali elementi trapa su od celika, nisu alu legure.
Re: Geometrija oslanjanja
Pozdrav!Da se i ja "zapljunem" u ovoj temi.Vozilo je Alfa Romeo 155,poznato je da kubure sa trajnoscu trapova,doduse vecinom 156 i 147 koji imaju alu delove trapa ali su isto tako poznate i po sjajnoj upravljivosti sto je moralo da se zrtvuje necim(trajnoscu).E sad,ja dosta pazim kako vozim i po kakvom putu,zbog toga sto mi je auto tvrd i spusten,ali prosto je nemoguce da delovi trapa potraju tako dugo kao sto pisete,pogotovo na ovom oranju od puteva kod nas.Voleo bih da znam koji su to materijali na trapu koji su osigurali tako dug vek,ja znam za superflex,powerflex i PA6 ali udobnost sigurno nije sinonim za te materijale...
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Geometrija oslanjanja
Rakhil je napisao:Egzektli. I opet cu da proverim kad budem vracao letnji set, i tako ubuduce jednom godisnje minimum.
P.S. Nexte, ocekivao sam od tebe prozivku za trap ("to je zato sto vozis Classic"), a ti nista. Da nisi bolestan nesto, ne daj boze?
a ne, mi sto vozimo francuze se ne salimo na racun trapa
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23798
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Geometrija oslanjanja
Evo korisnog videa kome nisu bas najjasniji termini oko geometrije oslanjanja. Dakle, najcesce podesavanje je ovo sto se na engleskom zove toe in/out.
http://www.youtube.com/watch?v=_D_vg8gnMms
http://www.youtube.com/watch?v=_D_vg8gnMms
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Geometrija oslanjanja
Elementi trapa konkretno su izradjeni od celika, pisu neki brojevi iz fabrickog kataloga koji blize opisuju ali ja ne znam sta koja cifta znaci i da li uopste opisuje karakteristike materijala.
Uglavnom, fabrika je odabrala materijal koji je zilav dovoljno da podnese sva opterecenja u okviru zone elasticne deformacije materijala koja se dogadjaju tokom voznje.
Upravljivost vozila nije u direktnoj vezi sa materijalom i nejgovom obradom (termickom ili kako vec) od koga se izradjuju spone, ramena, kugle ili sta vec.
Svako vozilo je konstruisano sa odredjenim ciljem i kompromisima, udobnost nema puno veze sa materijalima a vise zavisi od hoda opruga i njihove elasticnosti, hoda i stepena prigusenja amortizera, uglova pod kojim se kortljaju tockovi, rasporeda masa na vozilu, momenta inercije rotirajucih sklopova vesanja, odnosa ovesene i neovesene mase i sijaset drugih konstruktivnih osobina vec prema zelji fabrika za ciljnu grupu korisnika.
Neke fabrike imaju decenijama i razlicito podesena vesanja za pojedine podmodele, kao na primer model vise podesen prema udobnosti i model vise podesen prema "sportkijem" tj direktnijem komuniciranju sa podlogom.
I alulegure mogu da budu tako dobre da su jace od celika, ali ikostaju puno vise kao recimo alu legure T610 koje se koriste za velike radio antene. Lagane a oko 3 puta cvrsce od celika za isti poprecni presek.
Uglavnom, fabrika je odabrala materijal koji je zilav dovoljno da podnese sva opterecenja u okviru zone elasticne deformacije materijala koja se dogadjaju tokom voznje.
Upravljivost vozila nije u direktnoj vezi sa materijalom i nejgovom obradom (termickom ili kako vec) od koga se izradjuju spone, ramena, kugle ili sta vec.
Svako vozilo je konstruisano sa odredjenim ciljem i kompromisima, udobnost nema puno veze sa materijalima a vise zavisi od hoda opruga i njihove elasticnosti, hoda i stepena prigusenja amortizera, uglova pod kojim se kortljaju tockovi, rasporeda masa na vozilu, momenta inercije rotirajucih sklopova vesanja, odnosa ovesene i neovesene mase i sijaset drugih konstruktivnih osobina vec prema zelji fabrika za ciljnu grupu korisnika.
Neke fabrike imaju decenijama i razlicito podesena vesanja za pojedine podmodele, kao na primer model vise podesen prema udobnosti i model vise podesen prema "sportkijem" tj direktnijem komuniciranju sa podlogom.
I alulegure mogu da budu tako dobre da su jace od celika, ali ikostaju puno vise kao recimo alu legure T610 koje se koriste za velike radio antene. Lagane a oko 3 puta cvrsce od celika za isti poprecni presek.
Re: Одг: Geometrija oslanjanja
Ljubitelj,na kojim kolima ti spone i trap generalno traju toliko,ako nije tajna?
Superboss je pomenuo Logana kao manje osetljivog (a tako je i najavljivan)...po ovome ovde on ispade preosetljiv jer sam u intervalu izmedju 70 i 80k km menjao oba kraja spone (dobili luft) i amortizere (desni procureo)
sent using Tapatalk
Superboss je pomenuo Logana kao manje osetljivog (a tako je i najavljivan)...po ovome ovde on ispade preosetljiv jer sam u intervalu izmedju 70 i 80k km menjao oba kraja spone (dobili luft) i amortizere (desni procureo)
sent using Tapatalk
Re: Geometrija oslanjanja
Nisam mislio na te metalne delove jer je to na vecini vozila vecno,vec na gumene elemente,silen blokove viljusaka od kojih su materijala napravljeni,kugle,spone,gumice balans stangli itd...
Re: Одг: Geometrija oslanjanja
Nemoj mene uzeti kao merodavnog, to sam vise rekao imajuci u vidu da je on projektovan tako da mu losi putevi ne predstavljaju problem.dunx81 je napisao:Ljubitelj,na kojim kolima ti spone i trap generalno traju toliko,ako nije tajna?
Superboss je pomenuo Logana kao manje osetljivog (a tako je i najavljivan)...po ovome ovde on ispade preosetljiv jer sam u intervalu izmedju 70 i 80k km menjao oba kraja spone (dobili luft) i amortizere (desni procureo)
sent using Tapatalk
Ja mogu da kazem za focusa Mk1 da ima prilicno cvrst trap, sto su mi i u servisu objasnjavali. Jesmo doduse radili optiku pre 40-50000 jer je jeo gume ko nenormalan, ali od tada nista.
What i do for the livin'? I live for the livin'.
- Day Walker
- Postovi: 23306
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Geometrija oslanjanja
Ja radim i balansiranje tockova svaki put kad ih stavljam na kola...
Mislim da su price tipa trap nije ni malo rascentriran posle 15k km pa i bajkovitih 100k km i vise totalna nebuloza...
Bar ce prednji deo da se rastrese..
Nemoguce je da ostane netaknut..
Mislim da su price tipa trap nije ni malo rascentriran posle 15k km pa i bajkovitih 100k km i vise totalna nebuloza...
Bar ce prednji deo da se rastrese..
Nemoguce je da ostane netaknut..
Brzine idu u H-a !!!
Re: Geometrija oslanjanja
Rastrese se on svuda, ali ne bi trebalo da se poremeti bez nekog udarca. Alfi ko zna kad je urađena reglaža, pa je sve kako treba bilo na proveri. Odvešću i Stila na proleće, mogu da se kladim da će biti bez ozbiljnih korekcija. Nije nikad bio kod trapadžije, a ceo trap je zamenjen u tom periodu, kako je koji deo otkazivao.
Očekujem da neće biti savršen, ali ni sa većim problemom.
Tapatalk
Očekujem da neće biti savršen, ali ni sa većim problemom.
Tapatalk
- Day Walker
- Postovi: 23306
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Geometrija oslanjanja
Ne tvrdim ja da ce to da se poremeti i da ce auto ici u stranu.. kad dodje do toga, trap je odavno vec rascentriran...
Iskustvo sa Z10 mi kaze da njega treba centrirati svaki put kad se menjaju gume jer uvek krene da vuce u stranu.. Doduse, ovaj je udaren spreda, ali ne verujem da to igra neku bitnu ulogu..
Iskustvo sa Z10 mi kaze da njega treba centrirati svaki put kad se menjaju gume jer uvek krene da vuce u stranu.. Doduse, ovaj je udaren spreda, ali ne verujem da to igra neku bitnu ulogu..
Brzine idu u H-a !!!
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23798
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Geometrija oslanjanja
Evo sta kaze Kia. Dakle moguce je.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money