Stranica 4 od 9

Re: Одг: Geometrija oslanjanja

Poslato: 27 Dec 2012, 02:45
od Saša
Pa naravno, ako troši gume ravnomerno i ne vuče u stranu - sve je u redu makar prešli i 300.000 km. Naravno, prilikom zamene guma nije ipak loše oterati na optiku, čisto radi provere da je sve u redu, a ako nije reći će vam sigurno šta treba da se menja ili radi.

Tapatalk

Re: Одг: Geometrija oslanjanja

Poslato: 27 Dec 2012, 07:34
od dunx81
superboss je napisao:
dunx81 je napisao:Ljubitelj,na kojim kolima ti spone i trap generalno traju toliko,ako nije tajna?
Superboss je pomenuo Logana kao manje osetljivog (a tako je i najavljivan)...po ovome ovde on ispade preosetljiv jer sam u intervalu izmedju 70 i 80k km menjao oba kraja spone (dobili luft) i amortizere (desni procureo)

sent using Tapatalk
Nemoj mene uzeti kao merodavnog, to sam vise rekao imajuci u vidu da je on projektovan tako da mu losi putevi ne predstavljaju problem.

Ja mogu da kazem za focusa Mk1 da ima prilicno cvrst trap, sto su mi i u servisu objasnjavali. Jesmo doduse radili optiku pre 40-50000 jer je jeo gume ko nenormalan, ali od tada nista.
Ma ok,samo sam spomenuo i naveo svoje iskustvo. Doduse posle sam ga prodao s nepunih 140k km i sve bilo ok iako sam ga veci deo tog perioda vozio na 16kama, nizeg profila.

sent using Tapatalk

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 27 Dec 2012, 09:12
od nikaragva
Moje iskustvo sa prošlim autom i optikama je bilo baš bezveze. Auto mi je vukao u stranu na pravcu i očigledno nešto nije bilo u redu. Imao je već pozamašan broj kilometara, po mojoj proceni preko 350,000-400,000. Oteram ja prvi put, oni nameste, do kuće sve po starom, pa drugi put, pa treći put, naravno ne sve u roku od par dana, recimo trajalo je to 4-5 meseci i bilo je 6-7 odlazaka. U ukupno 2,3 servisa. Dok na kraju u zadnjem servisu mi nisu napokon rekli da to ne može da se ispravi, da idem kod mehaničara, prednji desni točak ima lufta. Ja kod mehaničara, otišle kugle. Zamenio kugle, vratio se kod ljudi (nisu ništa naplatili, jer iako su pokušali nisu mogli da isprave), uradio optiku, i auto i dan danas ide ko strela.
Sve vreme su me ljudi odrađivali, a da se niko nije udostojio da pogleda malo detaljnije. Oni njih postave na računar, lasere, čuda, isprave, ja čim oteram auto ono se rasklima sve opet.
Da nisam naišao na tog jednom majstora, a i bio sam mlađan i neiskusan tad, mogao sam tako u nedogled da im ostavljam po 1000 dinara za ništa.

Baš me zanima u kakvom je stanju trap i prvom prilikom ću otići da proverim i javljam stanje.
Nije da nisam popasao rupa, jesam i to mašala, jer je prosto ne moguće da ih sve izbegneš. Ništa ne lupa, ništa ne vuče. Auto mi se u nekim momentima čudno ponaša, u krivinama, ali to pripisujem gumama i amortizerima dotrajalim, koji su prva ugradnja, tako da i oni imaju 220,000km. Molim boga da se to optici sredi, jer je jeftinije :D i da svima kažem kako je trap bio sjeban i kako su ga sredili i da ne treba čekati 100,000 da bi se otišlo na optiku, nego barem jednom godišnje proveriti :)

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 27 Dec 2012, 12:15
od dragan
u vezi ovih celicnih delova trapa koji traju stitinama hiljada km...
neka me neko ispravi ako gresim, ali mislim da nisu svi delovi trapa od celika ( ili bilo kog drugog metala ) vec radi ublazenja vibracija i kojecega postoje gumeni/plasticni/mesovitih materijala delovi na istom, i oni propadaju sto zbog upotrebe sto zbog starenja...

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 27 Dec 2012, 13:02
od Saša
nikaragva je napisao:Sve vreme su me ljudi odrađivali, a da se niko nije udostojio da pogleda malo detaljnije. Oni njih postave na računar, lasere, čuda, isprave, ja čim oteram auto ono se rasklima sve opet.
Da nisam naišao na tog jednom majstora, a i bio sam mlađan i neiskusan tad, mogao sam tako u nedogled da im ostavljam po 1000 dinara za ništa.
Ja sam tako jednom prilikom terao Yuga dva puta na balansiranje guma, i svaki put ponovo trese. Platio naravno, oba puta, kod istog vulkanizera. Tek treći put kada sam došao jedan od tih nadrimajstora je rekao da su felne krive. Pa majku mu... što to odmah nisi rekao, ako je Yugo nije gofno, platiću i to ravnanje felni, šta je problem? Ili ih mrzi da žive a kamoli da rade, ili se ustručavaju da ti kažu da ćeš morati i to da platiš, valjda kada vide Yuga odmah misle da nemaš žute banke u džepu. Posle ravnanja (aluminijumskih) felni - naravno, prestale vibracije. A oni papani 2 puta balansiraju takve felne i naplaćuju, da bi taj treći put kao eto dali neki popust. Ma nosite se u tri lepe... Da ne pričam da sam tako i par puta išao na optiku, sve odrade a ono auto jede gume i dalje... Isti slučaj... :twisted:

Ima li u ovoj zemlji ikoga da savesno i pošteno radi svoj posao?

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 27 Dec 2012, 13:36
od Uroš S.
Pričao mi je Predrag, on se razume, da se kod Fabije podešava samo jedna vrednost na oslanjanju, i čini mi se da je to taj zatur? Zatur je ugao jedne "osovine" u odnosu na pravolinijsko kretanje vozila, jel sam dobro nacrtao?
Slika

I gde ima dobar geometar? Da uradim kad ste već napeli svi :)

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 27 Dec 2012, 13:39
od nikaragva
Nisi dobro nacrtao. To plavo napred nije bedž od fabije.
I točkovi su ti istureni, kao da ćeš u njivu u redove.

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 27 Dec 2012, 13:43
od Saša
:rofl:

"Zatur točka: ugao zatura je ugao između vertikalne centralne linije točka koja prolazi kroz amortizer i vertikale na zemlju gledano na vozilo sa strane."

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 27 Dec 2012, 13:47
od Uroš S.
:rofl:

Znači praktično ako zatur ne valja onda se guma neravnomerno troši(npr trošiće se unutrašnji deo gazećeg sloja), da se tako slikovito izrazim?

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 27 Dec 2012, 15:17
od dragvorl
Koliko vidim na Fabiji I nema nikakvih podesavanja sem uvlacenja (trag tockova). Ne znam na dvojci kako je, ali sumnjam da je drugacije.

Nagib

Slika

Nagib osovinice rukavca

Slika

Zatur

Slika

Trag tockova (uvlacenje)

Slika

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 27 Dec 2012, 17:05
od Uroš S.
Hvala dragvorl. :pivo:

Fabija II je u suštini Fabija I, tako da verujem da je to isto.
Onda ja ne treba nikad da idem na geometriju?

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 27 Dec 2012, 17:53
od NexT
Naravno da treba.
Saša je napisao:Pa naravno, ako troši gume ravnomerno i ne vuče u stranu - sve je u redu makar prešli i 300.000 km. Naravno, prilikom zamene guma nije ipak loše oterati na optiku, čisto radi provere da je sve u redu, a ako nije reći će vam sigurno šta treba da se menja ili radi.

Tapatalk
dok ti primetis da se gume neravnormerno trose, pored toga sto je sjebano nesto na trapu, sjebao si i gume svojom nemarnoscu, zbog 500 din koliko kosta da ga nakace na lasere.

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 27 Dec 2012, 18:20
od Uroš S.
Šta će onda da centira ako ne može ništa da nacentrira?

Sad sam pitao na briskoda.net, tamo imaju rubriku Ask A Tech.

Re: Одг: Geometrija oslanjanja

Poslato: 27 Dec 2012, 18:36
od Saša
@Next

Ako često kontrolišeš pneumatike brzo i relativno lako se primeti to neravnomerno trošenje. Ako na vreme reaguješ to nije ništa strašno, guma će nastavljanjem trošenja da se "poravna" kao da ništa nije ni bilo. Ako kasno primetiš - zna se.
Inače, što stariji auto to je potreba za kontrolama i posetama optici i potrebnija i preporučljivija. No nov (ili skoro nov) auto terati dvaput godišnje na optiku je zaista bespotrebno preterivanje. :)

Tapatalk

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 27 Dec 2012, 20:01
od ljubitelj
@Uros S, od tamo negde sredine70tih godina se masovno prelazi na tzv McPherson sistem vesanja i od tada prakticno nema centriranja trapa, uopste nije moguce na ogromnoj vecini modela koji su nastali tada i kasnije.

Ugrubo, Fiat 128 iz 1968. je raskid sa A viljuskama i prestanak podesavanja uglova trapa.
VW iz 1974., Golf/ Pasat isto, prestanak podesavanaj uglova trapa.
I ostali da ne nabrajam.

Uglavnom 99% danas su bez mogucnosti reglaze trapa, i jednom kada fabrika zavari elemente prilikom izrade karoserije to ostaje tako dok traje auto i nista se ne podesava na trapu.

Jedino se podesava, raspon/trag tockova upravljaca (tj letve volana).

Ima auta gde su i dalje konstrukcije sa viljuskama ili imaju pozadi upravljanje tockovima ali je njihov broj u odnosu na ukupni zaista mali.

Ukratko, danas se nista ne podesava na trapu, samo menjaju delovi koji se mehanicki pohabaju.
Ako se zamene sa originalnim fabrickim delovima sve je ok, a ako su delovi neodgovarajuci ne moze se podesiti optikom vec auto ostaje razdesen.

@dragan, ti elementi ublazavanja oscilacija ne utice na duzinu spona niti drugih elemenata trapa koji odredjuju uglove.
Samo se menjaju kada se pohabaju, nema podesavanja trapa.

Jedino ako se menjaju elementi upravljaca ide se na optiku.

@dunx81, u pitanju je volvo svedski modeli (veci,700, 900 oznake) sa tipicno 350+ k do potrebe za intervencijomdok to ne vazi za manje holandske modele gde je tipicno 150+ k kada treba ocekivati intervencije.

Ukratko, trap sa viljuskama se moze podesavati promenom debljine podloski, trap Mekferson se ne podesava dozivotno.

Jedino se podesava upravljac, raspon tockova kod svih vrsta trapova.