Stranica 6 od 9

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 21 Nov 2014, 19:30
od Saša
Valjda je prava tema... :)

Danas sam prvi put u životu na "optici" doživeo da majstor traži da sedim u autu dok on podešava, i ne samo to - doneo je i tri poveća tega (jedno 20-30 kg svaki) i ubacio ih kod nogu suvozača. :o Reče - "Mora da bude neko opterećenje"... Jel ovo stvarno potrebno ili sam do sada vozio aute kod nekih nazovi majstora? Btw. odlično su sve odradili, auto se vratio opet u "vinklu". Pritom je drugi auto majstor odbio da radi i poslao da promenimo nešto oko leve spone (ili tako nešto)... :)

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 21 Nov 2014, 20:12
od superboss
Ja bih samo pitao gde si radio? :mrgreen:

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 21 Nov 2014, 20:16
od nikaragva
Da i mene to zanima :)

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 21 Nov 2014, 20:17
od McGruja
Ne razumem bas skroz zasto bi bio opterecen trap
Kao, da dok se voze dvoje bude sve nastelovano?

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 21 Nov 2014, 20:20
od Saša
Neki "Adam" ili tako nešto, Tošin bunar, NBG... Nemam pojma, ovo sam prvi put video u životu. Dobio sam i onaj štampani izveštaj o "zaturima" ili kako se to već zove. :)

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 21 Nov 2014, 20:21
od McGruja
Adam je poznat servis, posebno za trap

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 21 Nov 2014, 22:36
od Nikolaa
centriranje trapa se vrsi na NEopterecenom autu, ja sam bas skoro to radio na kevinom marutiju, i pitao majstora dal mogu da ne izlazim(mrzelo me uzasno da izlazim na hladnocu :D), rece mi da mora da bude bez opterecenja jer kompjuter cita fabricke podatke...

sad jbg mozda oni imaju neki superfensi program...

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 22 Nov 2014, 00:16
od ljubitelj
Saša je napisao:.. Jel ovo stvarno potrebno ili sam do sada vozio aute kod nekih nazovi majstora?
Ovako je radio stari majstor Cira kod Adama u Zemunu, ne znam da li je stvarno potrebno ali je on bio na jako dobrom glasu a meni kada uradi auto drzanje pravca na putu je uvek bilo savrseno.

Rekao bih da je ovo drugo iz tvog pitanja, da si bio kod nazovi majstora ranije.

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 22 Nov 2014, 02:58
od Grujic
Ja bih rekao da je ovo ok, cuo sam vise puta da je pravilno centrirati sa opterecenjem ali kao to slabo praktijuju... Samo sam jednom pitao majstora i rekao je da njihova masina radi bez, tako da verovatno ima razlike od sistema do sistema...

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 06 Dec 2014, 18:12
od GoranR
Postovana gospodo,

Slucajno sam naleteo na ovu diskusiju, pa sam pomislio da malo doprinesem ovoj temi, naravno ako dopustate !

Da napomenem da sam poprilicno upucen u situaciju oko auto-servisa ADAM jer od mene kupuju sve masine za centriranje trapa vec zadnjih 15-ak godina (na sva 4 radna mesta). Ja im istovremeno i odrzavam te masine, bazdarim itd ...

Stari majstor Cira je zaista bio jedan od najiskusnijih majstora za podesavanje trapa, ali po mom skromnom sudu ni aktuelni majstori (Nesa i Nidza na Tosinom Bunaru) nisu nista losiji. Cinjenica je da svi majstori kod Adama OPTERECUJU SVAKO VOZILO, mislim da je to posledica dugogodisnje tradicije u tom servisu.

Ali, da li je opterecenje potrebno ? Svaki proizvodjac vozila NAZNAČAVA da li je za odredjeno vozilo potrebno opterecenje ili ne, i ta specifikacija se nalazi u softveru svake savremene masine za centriranje trapa. Evo uzmimo na primer BMW 3-series touring proizvodnja 2001-2005 za koji BMW zahteva po 68kg na prednjim sedistima, 34 kg na zadnjim, pun rezervoar i 21kg u gepeku:


Slika


Vecina majstora u Beogradu a i sire ne praktikuje opterecivanje jer kako cete naterati vlasnika vozila da dodje sa 100% punim rezervoarom na centriranje trapa ?!

Centriranje (podesavanje geometrije) trapa nije egzaktna nauka, sto znaci da ovde ne vazi uvek da je 2+2=4, vec ima mnogo parametara koji uticu na pravilno podesavanje i ponasanje trapa, npr:

1. Sistem oslanjanja - ima li zazora (lufta) u oslanjanju ili upravljackom mehanizmu
2. Pritisak u gumama
3. Da li je vozilo udareno i koliko
4. Da li fabricki postoji mogucnost podesavanja odredjenog ugla (npr. nagiba)
5. Opterecenje vozila
6. Kvalitet merenja - da li je ispravan uredjaj, da li je izbazdaren
7. Ljudski faktor (majstor) - verovatno NAJVAZNIJI parametar
itd.

Izvinjavam se unapred ako sam preterao sa objasnjenjima !

Re: Одг: Geometrija oslanjanja

Poslato: 06 Dec 2014, 18:47
od Saša
Nema potrebe da se izvinjavaš, svaka informacija je veoma korisna. Meni je to bilo čudno jer nikada do sada nisam video da neko tako radi. No, odradili su posao bez greške. :)

TT

Re: Novi Sad

Poslato: 28 Apr 2016, 23:17
od Ogi
Trebace mi za 2 nedelje dobar i pouzdan servis za optiku u NS koji radi sto duze subotom. Preporuka ?

Re: Novi Sad

Poslato: 28 Apr 2016, 23:45
od LukaMaletin
Za agrohim pise do 3 :)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Re: Novi Sad

Poslato: 28 Apr 2016, 23:47
od Ogi
To bese Kemoimpex ? Kod njih radim u BG-u ako su to oni. Raskupusace mi trap, trebace mi optika.

Re: Novi Sad

Poslato: 28 Apr 2016, 23:52
od dragvorl
Imas blizu Tria Srdanov, ja sam 2x radio kod njih, OK su. 1500 sam platio neki dan optiku.

http://www.autogumesrdanov.rs/vulkanizer-srdanov