Vazdušni jastuci

Tehnička pitanja i objašnjenja
Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23308
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Vazdušni jastuci

Post od Day Walker » 22 Feb 2013, 17:03

Hebes ti G silu ako ti kroz prozor prodje grana ili te iskasapi staklo jer se air bag nije otvorio..

Prevrnuti na stranu -> skliznuti na stranu... svejedno..
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10393
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Škoda Octavia 2.0 FSI

Post od sebekkg » 22 Feb 2013, 17:08

:plusone:
zlu ne trebalo, ali valja da se ima.
Slika

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Škoda Octavia 2.0 FSI

Post od Grujic » 22 Feb 2013, 17:10

I ja mislim da nije ni trebao da se otvori...

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Škoda Octavia 2.0 FSI

Post od dragvorl » 22 Feb 2013, 17:14

Day Walker je napisao:Hebes ti G silu ako ti kroz prozor prodje grana ili te iskasapi staklo jer se air bag nije otvorio..

Prevrnuti na stranu -> skliznuti na stranu... svejedno..
Prvenstvena namena airbaga je da spreci ili umanji kontakt tela sa cvrstim delovima vozila. Ako vec uleti tolika grana da moze da iskasapi onda ni AB nece pomoci. Uglavnom, sigurno su inzenjeri ispitivali za koje sile je korisno da se airbagovi otvore, a ovaj udes ocigledno nije generisao toliko bocno usporenje da aktivira iste. Uostalom da su hteli da budu dzukci mogli su da smanje prag sile za aktivaciju pa i da pri minornim udesima mora da se kupuje sto vise novih elemenata.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Dusan
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Škoda Octavia 2.0 FSI

Post od Dusan » 22 Feb 2013, 17:17

Day Walker je napisao:Hebes ti G silu ako ti kroz prozor prodje grana ili te iskasapi staklo jer se air bag nije otvorio..

Prevrnuti na stranu -> skliznuti na stranu... svejedno..

Ne cuva te bocni airbag od stakla ili grana, vec od povreda glave usled udarca. Nije ni trebalo da otvori jer je bila mala sila, kao sto je next napisao samo je spoljni lim pretrpeo ostecenje, sto znaci da nije bilo tolike sile koja bi prouzrokovala da udarim glavom bocno tj u ovom slucaju u pod.

EDIT: Pretece me dragvorl.
Poslednja izmena od Dusan u 22 Feb 2013, 17:18, izmenjeno 1 put ukupno.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Škoda Octavia 2.0 FSI

Post od Grujic » 22 Feb 2013, 17:17

Upravo, sigurno postoji scenario koji nije predviđan, i gde bi bolje bilo suprotno, al se gleda da većin slućajeva bude obuhvaćena. Inače, samo otvaranje jastuka nije ni malo naivno, zato se gleda da telo nalegne na naduvan jastuk a ne da bude blizu jastuka dok se otvara, jer tu je jaka sila, ima i to pirotehničko punjenje koje pukne...

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Škoda Octavia 2.0 FSI

Post od dragvorl » 22 Feb 2013, 17:20

Pa da, gleda se da se dobije najpragmaticnije resenje za vecinu slucajeva.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23308
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Re: Škoda Octavia 2.0 FSI

Post od Day Walker » 22 Feb 2013, 17:22

Verovatno bi pokojni Tose pozeleo da mu se air bag otvorio, a Tuareg je preracunao da ne treba...
Svi smo mi naucnici, a zapravo bi svi ispizdeli da nam se ne otvori...

Kao sto sam napisao, dobro je sto se nije otvorio u ovom slucaju, iako smatram da vazdusne zavese jesu tu zbog ovakvih stvari...
Kako se Nextu otvorio dok je gulio bankinu?
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Škoda Octavia 2.0 FSI

Post od dragvorl » 22 Feb 2013, 17:30

Sto se Toseta tice:
Zračni jastuci se nisu aktivirali jer ni jedan od putnika u autu nije bio vezan,
link

Sam vazdusni jastuk bez pojasa nema neku posebnu vrednost, zato se i zove supplemental restraint system (SRS), dodatni ˝zadrzavajuci˝ sistem.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23308
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Re: Škoda Octavia 2.0 FSI

Post od Day Walker » 22 Feb 2013, 17:32

Znaci VW te uslovljava da budes vezan da bi ti mozda spasao glavu?
A nema veze sto senzor tezine prikazuje da neko sedi... :pop:

Mom stricu se otvorio i jastuk za suvozaca iako je bio sam u kolima

EDIT:
kapiram da nema ulogu bez pojasa, al verovatno bi bilo efikasnije da se ipak otvori.. :zbunjen:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Škoda Octavia 2.0 FSI

Post od Xepoj87 » 22 Feb 2013, 17:36

Bez pojasa je 5 puta gora situacija da ti se otvori airbag,nego da se ne otvori... Kako su mi objasnili,kao da udaras u zid...
Sto je i logicno,jer telo krene napred i stvori silu,a airbag vraca unazad i stvori suprotnu silu,sto ti samo poveca celokupnu silu prilikom udara...
Kada je pojas vezan,on te zadrzi da ne odes napred...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
djiuliju
Postovi: 1468
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
Lokacija: Jagodina

Re: Škoda Octavia 2.0 FSI

Post od djiuliju » 22 Feb 2013, 17:38

Pojas te zadrza, pa te jos i pirotehnicki zatezac dodatno pritegne. A jastuk...skoro je bilo neko testiranje na SATu, opusteno podigne dzak od 50 kila kad se aktivira, udarom u glavu bi verovatno slomio vrat

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Škoda Octavia 2.0 FSI

Post od dragvorl » 22 Feb 2013, 17:38

Day Walker je napisao: Mom stricu se otvorio i jastuk za suvozaca iako je bio sam u kolima
Raniji sistemi su bili mnogo manje sofisticirani, sve je moguce. Bilo je i slucajeva da su se sami otvarali airbagovi od toplote...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Vazdušni jastuci

Post od Grujic » 22 Feb 2013, 17:56

Sistemi su različiti po nekim pitanjima, ima i ovakvih i onakvih, al je osnovni cilj mahom isti.

A kakav Toše i jastuk, pa ta strana kola se povukla pod kamion sve do B stupa, tu je jastuk totalno irelevantna stvar..

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazdušni jastuci

Post od dragvorl » 22 Feb 2013, 18:10

Pa vidi, gotovo sam siguran da sistemi nekada nisu imali senzor tezine, dual stage, itd, itd...funkcija jeste ista, isto kao sto je i funkcija auta ista kao i pre 50 godina globalno, a opet je sve razlicito.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori