Probni sto, VEMS...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Probni sto, VEMS...
Isto je takmicenje, ali ovi momci sto su bili da mere su cini mi se iz Splita, mada nisam skroz siguran. Bila mi je cast da prisustvujem u laboratoriji Masinca na FTN.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Probni sto, VEMS...
Nije Drumska strela. FESB racing tim Split.
Da. Ima kliktronic uređaj. Veliki elektromagnet koji na komandu sa volana gura birač gore dole, plus VEMS prekida paljenje (shift cut), tako da samo se drži pun gas. Uradili smo i launch control ali nije neophodan.dragvorl je napisao:Jel su komande menjaca montirane na volanu?
Re: Probni sto, VEMS...
Pa dobro, motor je izgubio nekih 7-8% snage, ali je max obrtni moment značajno na nižim obrtajima, i za oko 2000rpm, zbog čega se eksplozivno i ponaša. To ima za posledicu i teže kontrolisanje "bolida" gde je WB manji od širine
Ovo bi trebalo uzeti i u razmatranje pri budućem mapiranju.
Ovo bi trebalo uzeti i u razmatranje pri budućem mapiranju.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Probni sto, VEMS...
VEMS može da se podesi da se smanji obrtni moment u 1 i ako treba 2 stepenu prenosa, tako da će to biti sređeno. Velika je redukcija od motora do točka,pa je u nižim stepenima prenosa poveći moment (vučna sila) na točku. Da ne računam sad ali oko 700-800 Nm u prvom stepenu prenosa. Sreća je da torsen diferencijal sa Audija radi odlično na ovim formulama.
Motor im je najmanji problem. Šasiju i oslanjanje su baš predimenzionirali. Formula ima skoro 300 kg. Moraju da spuste na bar 240 kg da bi bili konkurentni.
Motor im je najmanji problem. Šasiju i oslanjanje su baš predimenzionirali. Formula ima skoro 300 kg. Moraju da spuste na bar 240 kg da bi bili konkurentni.
Re: Probni sto, VEMS...
Mene lično zanima elektronska jedinica VEMS. U prvom redu način kombinacije i kompatibilnosti sa davačima, (senzor položaja radilice, bregaste, MAP senzor, lamda sonda, davača temerature vazduha, rashladne tečnosti, paljenjem (bobinama) i sl). I može li se kombinovati varijanta bez MAP senzora, recimo?
Takođe i cena VEMS-a. Imam nameru da jedan sl motor koji je naveden, "opremim" sličnim sistemom, kao i jedan stari 1,8 GTI 16V. Za sada sam na nivou Jetronic ubrizgavanja u raznim varijantama, pa bi da menjam
Takođe i cena VEMS-a. Imam nameru da jedan sl motor koji je naveden, "opremim" sličnim sistemom, kao i jedan stari 1,8 GTI 16V. Za sada sam na nivou Jetronic ubrizgavanja u raznim varijantama, pa bi da menjam
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Probni sto, VEMS...
VEMS može da radi sa velikom većinom senzora koji se koriste na motorima. VEMS odlično radi kad se sve namesti ali zna da bude problema pri nameštanju, pogotovo kada se prvi put radi. Najveći nedostatak je slaba dokumentacija. Sam VEMS košta 380-400 evra kada ga sam sastavljaš, a 550-600 skroz gotov. Bez 1000 evra ne počinji ništa. Može bez MAP senzora odnosno kao alpha/n sistem ali nemoj to raditi ako ne mora. MAP senzor bar nije problem zakačiti negde. Ako kreneš da radiš, šta god treba pitaj.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Probni sto, VEMS...
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Probni sto, VEMS...
Šteta što je ovaj probni sto samo do 30 kW. Na njemu se kao kočnica koristi DC elektromotor koji u režimu kočenja radi kao generator. Dobijenom strujom se pokreće drugi elektromotor koji pokreće generator naizmenične struje. Dobijena struja se isporučuje u elektromrežu. Prednost ovakvih probnih stolova je što DC motor može i da pogoni SUS motor odnosno da se simulira kočenje, promena stepena prenosa i slično. Može da se po snimljenim parametrima odradi kompletna trka potpuno isto kao kad je vožena.
U autoindustriji se većinom koriste ovakvi probni stolovi. Mana im je cena koja kreće od 200000 evra pa naviše. Kompletno postrojenje sa regulacijom temperature i vlažnosti vazduha koji se isporučuje motoru i ostalim potrebnim stvarima je preko milion evra.
U autoindustriji se većinom koriste ovakvi probni stolovi. Mana im je cena koja kreće od 200000 evra pa naviše. Kompletno postrojenje sa regulacijom temperature i vlažnosti vazduha koji se isporučuje motoru i ostalim potrebnim stvarima je preko milion evra.
- YUgisa
- Postovi: 717
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Probni sto, VEMS...
Kako napreduje onaj EFI/VEMS?
Being second is to be the first of the ones who loose...
Re: Probni sto, VEMS...
Vrti se još ali je posle tri godine maltretiranja gotov. Imam na gomili fiat 128a motor, itb usis od honde cbr600 sa primarnim i sekundarnim brizgaljkama i jos ponesto, pa krecemo ovih dana sa sklapanjem nove zanimacije.
- YUgisa
- Postovi: 717
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Probni sto, VEMS...
Kakve su brojke bile na kraju?
Being second is to be the first of the ones who loose...
Re: Probni sto, VEMS...
Za jurenje nekih brojeva bilo je potrebno uraditi generalnu na tom motoru što nikad nije stiglo na red. Na njemu je toliko toga isprobano i naučeno da mi je baš žao da ga skinem sa probnog stola. Rađeni su eksperimenti za dva doktorata i nekoliko radova. EFI je na primer doživeo da ima sekvencijalno ubrizgavanje sa regulacijom ugla ubrizgavanja i mapom za svaki cilindar posebno. Skinuću sa njega šta mi treba i ide u penziju.
- YUgisa
- Postovi: 717
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Probni sto, VEMS...
Steta sto projekat nije isao i pravcu da se rezultati mapiranja mogu upucati u fabricki ECU kod nas "obicnih" ljudi
Being second is to be the first of the ones who loose...