Radna temperatura benzinskog motora, i pitanje u vezi iste

Tehnička pitanja i objašnjenja
Korisnikov avatar
swemir
Postovi: 3503
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Radna temperatura benzinskog motora, i pitanje u vezi is

Post od swemir » 20 Apr 2013, 10:05

Ja sam mislio da je jedino normanlno kad mi je zacementirana skazaljka za tu jednu srednju vrednost. Kod mene u principu nikad neide dole ni gore kad dodje tu...

Odnosno ide dole kad je zima hladno malo vozen a ja u leru, ali malo se spusti ...

mislim da treba da bude skoro pa fiksna

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 12185
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Radna temperatura benzinskog motora, i pitanje u vezi is

Post od McGruja » 20 Apr 2013, 10:20

Kao sto je vec receno, ta skala ne odrazava pravu temp, vec je na polovini skale za ceo opseg "normalne" temp, od 70 do 110 stepeni

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Radna temperatura benzinskog motora, i pitanje u vezi is

Post od kvcali » 20 Apr 2013, 10:34

ne bih rekao da je to taj opseg, prvo sto to nije opseg radne temperature opseg je nekih 10 stepeni od od recimo 86 do 96, i to je ona temperatura pri nekim normalnim uslovima voznje, kad radi ventilator, ili ne i pri uobicajenim brzinama i obrtajima.

preko 100 stepeni kad ode temperatura mora i skala da se mrda sa polovine pa cemu onda sluzi, da se pomeri kad vec bude kasno.
a 70 nije normalna temperatura i kad je termostat ispravan nikad ne moze motor da radi na toj temperaturi bez obzira uslove eksploatacija (na primer -20 stepeni napolju), jer kad je hladno on zatvori cirkulaciju i nema dodatnog hladjenja.
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18585
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Radna temperatura benzinskog motora, i pitanje u vezi is

Post od dragvorl » 20 Apr 2013, 10:51

Evo jos dokaza koliko lazu pokazivaci za temperaturu:

http://forums.tdiclub.com/showpost.php? ... ostcount=7

http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... gauge.html

I onda sve ok, zakucano na sredini, dok je vec za par sekundi u crvenom sa iskrivljenom glavom. Mora od necega i fabrika da zivi. :rofl:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13508
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Radna temperatura benzinskog motora, i pitanje u vezi is

Post od nikaragva » 20 Apr 2013, 11:16

Kod mene je tajni digitalni pokazivač koji pokazuje istu vrednost koju i dijagnostika očitava kada je prikačena. Reaguje na svaki stepen, i tačni se na njemu može videti momenat kada termostat počinje polako da se otvara. Kada mi je termostat bio pokvaren, temperatura zimi teško da je išla preko 75. Otkako sam promenio, kada se zagreje, ne pada nikad ispod 85, bez obzira na temperaturu napolju.

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10198
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW 118d | Fabia 1.0TSI | Yamaha X-Max | Polar Forester
Lokacija: Beograd - Blokovi

Re: Radna temperatura benzinskog motora, i pitanje u vezi is

Post od Uroš S. » 20 Apr 2013, 12:34

Sad sam vozio sa TorquePro-om. Plavu lampicu za ladan motor gasi kad rashladna tecnost dodje na 70 stepeni. Onda radi u rasponu 89-97.
Ovaj univerzalni ELM 327 ne cita temp. ulja a VCDS je cita, tako da cu to nabaviti.

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13146
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Radna temperatura benzinskog motora, i pitanje u vezi is

Post od NexT » 20 Apr 2013, 12:38

A mozes i da kupis 607 koji vec ima kazaljku i za temp ulja :D

Ona primetno seta, od 90 stepeni kada se lagano vozi bulevarom do 120 kada se gazi...
https://www.facebook.com/sovadesignstudio" onclick="window.open(this.href);return false;

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Radna temperatura benzinskog motora, i pitanje u vezi is

Post od kvcali » 20 Apr 2013, 12:46

Da temperatura ulja je nesto visa od temperature vode za nekih 20 stepeni, mozda cak i nesto vise, naravno moze i ona da padne na neki optimum od 90 ali to samo pri niskim obrtajima i konstantnom brzinom na otvorenom, jer je sistem za hladjenje ulja tromiji od vodenog, a i najbolji viskozitet se postize na nekih 100 stepeni.
neki motori ni nemaju sistem za hladjenje ulja u vidu hladnjaka, treba i to napomenuti.
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18585
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Radna temperatura benzinskog motora, i pitanje u vezi is

Post od dragvorl » 20 Apr 2013, 13:04

Ulje se i sporije zagreva od rashladne tecnosti.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Radna temperatura benzinskog motora, i pitanje u vezi is

Post od kvcali » 20 Apr 2013, 13:15

Tacno !

zato motor i ne treba terati u neke visoke obrtaje dok se ne zagreje, a ta zagrejanost se upravo postize kad ulje dostigne tih nekih minimum 90 stepeni, jer za razliku od vode ta temperatura se nesto kasnije dostize, a pogotovo je ovo vazno za turbo motore, mada ni atmosferci nisu izuzeti ali eto cisto da spomenemo
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13146
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Radna temperatura benzinskog motora, i pitanje u vezi is

Post od NexT » 20 Apr 2013, 13:23

dragvorl je napisao:Ulje se i sporije zagreva od rashladne tecnosti.
da i to debelo sporije.

Temperatura motora dohvati 90, a ulje tek pocne da izlazi ih hladnog.
https://www.facebook.com/sovadesignstudio" onclick="window.open(this.href);return false;

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9005
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: Honda Civic 1.8 2014., Nissan QashQai 1.3t 2019

Re: Radna temperatura benzinskog motora, i pitanje u vezi is

Post od dragan » 20 Apr 2013, 13:24

na kliju kazaljka pokazuje tacno, te varijacije od desetak stepeni pokaze pomeraanjem od par milimetara, i ja joj verujem...
na fokusu pokazuje bezveze, prvo na nekoj, ne znam kojoj temperaturi skoci na cetvrtinu, pa vrlo brzo na pola i tako stoji...sigurno ne pokazuje tacno, provereno kod babica...

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 12185
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Radna temperatura benzinskog motora, i pitanje u vezi is

Post od McGruja » 20 Apr 2013, 13:28

Na 45 je na cetvrtini, na 60 vec na pola :)

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9005
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: Honda Civic 1.8 2014., Nissan QashQai 1.3t 2019

Re: Radna temperatura benzinskog motora, i pitanje u vezi is

Post od dragan » 20 Apr 2013, 16:55

veoma moguce, dakle neupotrebljiv je...

ljubitelj
Postovi: 6098
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Radna temperatura benzinskog motora, i pitanje u vezi is

Post od ljubitelj » 20 Apr 2013, 19:30

antifriz tipicno 92 +- 3C. Obicno ima vise termostata u ponudi od strane fabrike, recimo 87,89, 92C shodno preteznim klimatskim uslovima.

Ulje tipicno 80-105C radni opseg, 110C je vec zestoko opterecenje motora preko toga treba potraziti uzrok. Odnosi se na temperaturu u karteru.

Pri bas visokim letnjim temperaturama tipa 45-50C i usllovima jaceg opterecenja motora normalno je da ulje bude 120-130C.

Neki automobili imaju grejanje ulja preko vodenog izmenjivaca upravo radi sto brze termicke stabilizacije radnih uslova tokom starta motora.

Sredina skale za vodu je obicno 90C a sredina skale za ulje 100C.

Pokazivaci sa kompenzacijom koji drze zakucanu poziciju skazaljke kao sto je vec receno su mi vise ukras nego informacija.

Ko god ima plinski sekvent uredjaj moze vrlo verovatno da prati i snima u data recorderu temperaturu vode u isparivacu i da time prati kretanje tokom razlicitih rezima voznje.

Odgovori