Stranica 1 od 1

Volvo-ov KERS sistem

Poslato: 25 Apr 2013, 21:34
od Geza

Re: Volvo-ov KERS sistem

Poslato: 26 Apr 2013, 16:40
od snork
Ha, još jedna stara ideja - skladištenje energije u zamajcu koji se okreće. Postojali su (mislim u Švajcarskoj) gradski autobusi koji su se pokretali isključivo tako (mislim da bi se na početnoj stanici zamajac zavrteo eksternim elektro-motorom). Danas su u upotrebi veliki sistemi neprekidnog napajanja (UPS) koji koriste zamajce umesto baterija. Ključna stvar je u ležajevima - moraju biti ili magnetni ili vakuumski, kako se u njima ne bi disipirala prevelika energija. Takođe, postoji opasnost da se gvožđurija koja se vrti na nekoliko desetina hiljada obr/min razleti na sve strane ako dođe do zamora materijala. Taj problem je rešio neki sovjetski akademik, koji je smislio sistem namotavanja zamajca od tanke žice, čimi se u slučaju raspada izbegava pojava šrapnela, a i žica se može ponovo namotati. Kinetička energija rotirajućeg tela je, kao što znate, proporcionalna sa Mω^2, pa je od mase važnija što veća ugaona brzina. Pošto opterećeni zamajac kontinualno usporava, potrebno je na izlazu koristiti CVT menjač.

Ima dosta na internetu o "flywheel energy storage", ali lično mislim da je sistem sa komprimovanim vazduhom bolji za vozila. A i jedan i drugi su naravno bolji od akumulatora. :)

Re: Volvo-ov KERS sistem

Poslato: 26 Apr 2013, 16:52
od dragvorl
Samo da nema aku. Ovaj sa zamajcem i Williams razvija, bili su montirani na neki Porsche 911 na takmicenjima. U F1 su cini mi se zabranili ove sa zamajcem.