Vožnja uzbrdo - uticaj na motor i ostale delove vozila

Tehnička pitanja i objašnjenja
Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9218
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Toyota Corolla XL

Post od dragan » 27 Apr 2013, 10:48

:plusone:

al nema veze, citamo dalje... :)

Korisnikov avatar
sashicus
Postovi: 872
Pridružio se: 14 Jan 2012, 10:43
Garaža: lancia lybra 1.9 jtd
Lokacija: Nis

Re: Toyota Corolla XL

Post od sashicus » 27 Apr 2013, 12:57

ovo je k'o da slusam politicare, jedan je putpuno u pravu i tece med dok ne cujem drugu stranu :) sad i mene zanima nastavak!?

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Toyota Corolla XL

Post od ljubitelj » 27 Apr 2013, 15:31

cozmo je napisao:7% uspon je solidno veliki uspon
100 i kusur Nm jeste slabasan motor koji veoma malo opterecuje lamelu. Brzina kretanja vozila, polozaj menjaca ne menja nista po tom pitanju.
Lamela ne sme da prokliza nikada i ni pri kakvom opterecenju niti 1piko sekundu, ako je sve ispravno.
Lamela proklizava kada ne moze da prenese obrtni moment a to pocinje tamo negde od 350-400Nm pa nagore sa klasicnom lamelom od oko 200mm precnika.

Ako je 7% veliki uspon sta je onda 12% ili 20% :mrgreen:
I ne mora uvek i samo da se vozi u 5.toj brzini.

Ali, ako smatras da zelis da verujes u to sto si napisao da je ok, nema smisla da te dalje ometam. Prosto teraj dalje bez ikakvih provera kao da se nije desio problem pa dok ide... :kokice:

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota Corolla XL

Post od cozmo » 27 Apr 2013, 15:41

zdushan je napisao:Cekaj malo. Prvo, to sto smanjis brzinu pred usponom - ne razumem? Valjda treba da pustis da te inercija nosi sto vise. Ja na toj uzbrdici, tj neposredno pre nje povecavam brzinu, ako uslovi puta dopustaju. Ne razumem tvoju logiku.
Drugo, ako je lamela proklizala, nije mi jasno zasto? Zato sto si isao brzo? Ne moze zbog brzine, vez zbog opterecenja na samoj lameli. Ako se penjes petom uz b.potok, motor ce gubiti snagu i polako usporavati i to je sve, lamela nije na udaru, jer ce broj obrtaja padati sve vise. To sto si prebacio stepen nize i dodao gascinu, tu si vise opteretio lamelu nego u bilo kom trenutku do tada. Tako da sve ukupno ne razumem nista sta se s tvojim kolima desava.
Jel vozite vi moj auto ili ja :) Posto znam kako ide, tako i vozim, on konstantno, bez mucenja, IV stepenom prenosa ide 100-110kmh uz Bubanj Potok BEZ pada obrtaja. Ako sam u petoj, brzo padaju i krene da se gusi. Dakle, posto znam kako funkcionise, ja polako usporim i prebacim na 100kmh i drzim samo gas i auto normalno izvuce gore bez trunke mucenja, NAJGORE za motor je dodavati gas i zaletati se uzbrdo u ZADNJEM stepenu prenosa pa cekati da saltas nize. Ako znas gde je uspon, optimizujes voznju za to. To uvek radim i nikad motor se nije ni trunku mucio zbog toga, potpuno neosetno prodjem tu. Dakle ja nisam ODMAH prebacio u IV stepen nego sam oduzeo gas da usporim sa 140 na 110-100 i prebacio u IV i odrzavao samo brzinu do gore. Cim sam to uradio miris je nestao. Istog momenta. Dakle - miris se pojavio na pocetku uzbrdice i 140kmh, i nestao cim sam usporio. Jedino ako je nesto drugo zasmrdelo ispred mene pa se poklopilo sa time - ispred mene je bio neki stari karavan Passat koji je jedva isao (pa se sklonio kad me video), a meni je ventilacija bila na uvlacenje spolja. Sad kad bolje razmislim, mozda je i od njega dosao taj miris... jer ja nikad taj simptom nisam imao.

Inace kum je na Samari sprzio lamelu (par godina staru) uz Bubanj Potok i pokvario menjac na isti nacin na Doblu JTD, drndajuci auto u krajnjem stepenu prenosa uzbrdo. Motor optimizujes onako kako on vuce i kako znas da treba da vuce a ne da ga mucis gusenjem ili prevelikim brojem obrtaja.

Posto znam da moj auto NE MOZE tuda petom brzinom, i znam kako ide, pripremim i lagodno prodjem. 140kmh na 7% sa 75KS i 1,3 atmosfercom u V stepenu prenosa je ipak malo neozbiljno i pokusavati. Desio se samo splet okolnosti.

Elem, imao sam duzu voznju danas i apsolutno sve normalno radi.
Poslednja izmena od cozmo u 27 Apr 2013, 15:46, izmenjeno 1 put ukupno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota Corolla XL

Post od cozmo » 27 Apr 2013, 15:42

ljubitelj je napisao: 100 i kusur Nm jeste slabasan motor koji veoma malo opterecuje lamelu. Brzina kretanja vozila, polozaj menjaca ne menja nista po tom pitanju.
Lamela ne sme da prokliza nikada i ni pri kakvom opterecenju niti 1piko sekundu, ako je sve ispravno.
Znam neke koji su i sa slabijim motorima sprzili lamele na novim autima sa 1,2 motorima penjuci se na ivicnjake za cca 30-40.000km :)
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
djiuliju
Postovi: 1468
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
Lokacija: Jagodina

Re: Toyota Corolla XL

Post od djiuliju » 27 Apr 2013, 16:14

AKo teras auto (bilo koj) uzbrdo u visokom (neodgovarajucem) stepenu prenosa, auto ce poceti da usporava, da se "cuju ventili" al ne vidim kako to lose utice na lamelu. Ne mislis valjda da zbog prevelike snage lamela pocne da popusta?

Ovo za ivicnjak si u pravu, al nikakve veze nema sa ovim, to je voznja na pola kvacila. E tu strada lamela

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1637
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Toyota Corolla XL

Post od zdushan » 27 Apr 2013, 16:21

cozmo je napisao: Jel vozite vi moj auto ili ja :)
Bez da se ljutis, ali ako vozis ovako kako pises, onda ne znas da vozis auto, barem po meni. Mozda i gresim, mozda ja ne znam :-|

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23308
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Re: Toyota Corolla XL

Post od Day Walker » 27 Apr 2013, 16:24

Cosmo da li ti je mozda palo na pamet da si uvukao smrad tudje lamele? :pardon:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota Corolla XL

Post od cozmo » 27 Apr 2013, 16:41

zdushan je napisao:Bez da se ljutis, ali ako vozis ovako kako pises, onda ne znas da vozis auto, barem po meni. Mozda i gresim, mozda ja ne znam :-|
Auto vozim onako kako auto "zeli" a ne kako ja hocu. Na 260.000km ima fabricku kompresiju i motor u stanju kao i prvog dana - a to je dokaz kako ja vozim :)

Bilo koji auto da vozim, vozim samo tako da nema mucenja motora bilo kakvog. Cekati da auto krene da usporava na velikom usponu je NEVIDJENO mucenje motora (za lamelu ne znam) i onda moras da prebacis naglo, pa dodajes gas - po meni je to apsolutno pogresno. Ono sto sam naucio od profi vozaca je nikad ne opterecuj auto u visem stepenu prenosa uzbrdo, vec ako poznajes svoj motor u autu, izaberes PRAVI stepen prenosa da savladas neki uspon bez naglog cimanja motora (prevelikih oscilacija obrtaja). Ja sam uvek tako radio i motor samo prede. Bez buke - bez muke. Inace, kad se vozim s nekim pa neko zaleti auto uzbrdo i onda krenu detonacije u motoru, pa tek onda prebacuje u stepen nize (to nisu ventili sto vi cujete vec detonacije) meni se stomak okrene. Kod regularne voznje postujem apsolutno ono sto pise u uputstvu za menjanje brzina i postujem uvek maksimalnu brzinu koja je preporucena u knjizici pri preticanjima u odredjenom stepenu prenosa. Takvim nacinom voznje ostvarujem gotovo fabricku potrosnju i motor je i dalje kao i prvog dana.

@DayWalker:

Upravo sam to i napisao, setih se tog raspad Passata ispred mene koji je jedva isao, jos je vukljao neki teret na krovu. Jos smo se cudili kako je istog momenta miris nestao :-|
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota Corolla XL

Post od cozmo » 27 Apr 2013, 16:54

Moj nacin:

Downshift into one gear down from your cruising gear for anything up to a 3-percent grade, and downshift another gear for every 3 percent over that. Accelerate up the hill until your engine reaches about 1,000 to 1,500 rpm above its cruise rpm. Any higher than that and you risk overheating the engine; drop down a gear, and you risk "lugging" the engine or overheating the transmission.

'I went over the top of a certain hill in top gear, I didn't have to change down.' That is not good driving if you are making the car labour; use your gears at the correct times.

The correct procedure when going up a steep hill, is when you feel the car losing speed, don't leave it too long before you change down. If you do you will probably find that the next lower gear is of little use to you as your car won't respond very well and you need to go down yet another gear. Change down in good time and keep your engine revs reasonable high, you don't have to be travelling too fast, just use the gears correctly. You might find that instead of going over that hill in top gear with your foot hard down and doing 30 MPH. By using the gears correctly you could probably be doing 60 MPH at the bottom of the hill, and go over the brow, if you so wish, doing the same speed. Learn to use the gears at the right times on steep hills.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1637
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Toyota Corolla XL

Post od zdushan » 27 Apr 2013, 17:01

Ja ne tvrdim da treba da ides 5-om 20 na sat uz bubanj potok. Ali ako namerno usporavas pred uzbrdicu, a to si sam napisao, ne vidim cemu to radis? Ides 5 om tih 140 dok ne padne na 90 i onda saltas stepen manje i teraj dalje. Ovo drugo mi ima smisla koliko i parkiranje pred uzbrdicu i hvatanje taksija do gore. :D
Za lamelu je pretpostavka takodje bila potpuno pogresna, ali bio je Das auto kriv izgleda. :kezo:

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota Corolla XL

Post od cozmo » 27 Apr 2013, 17:41

zdushan je napisao:Ja ne tvrdim da treba da ides 5-om 20 na sat uz bubanj potok. Ali ako namerno usporavas pred uzbrdicu, a to si sam napisao, ne vidim cemu to radis? Ides 5 om tih 140 dok ne padne na 90 i onda saltas stepen manje i teraj dalje.
Kod mene je tako podesen motor da je najbolje unapred promeniti stepen prenosa, naravno ako poznajes put. Drasticno se manje muci motor. U V stepenu prenosa na 90 je kod mene solidno mali broj obrtaja i ne volim da ga mucim - njemu je najveci momenat na 4000 i nesto obrtaja a snaga na preko 6500 obrtaja.

Ja ne volim naglu promenu obrtaja motora, prvo zbog samog motora, drugo zbog putnika u vozilu, ovako ravnomerno podesim brzinu, promenim odmah na pocetku uspona i odrzim brzinu do vrha uspona onako kako godi motoru, a zatim saltam u visi stepen prenosa i auto bez cimanja i buke klizi.

Svaki auto "vole" drugacije :)

Sto se tice tog mirisa, izgleda da je stvarno do matorog Passata (ovo je onaj model s pocetka osamdesetih, a kaze mi supruga da je na krovu imao kolica ona za malter, ja nisam obracao paznju bas na to sto vuklja na krovu, vec na put ispred sebe. Mislim i da se solidno dimio).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1637
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Toyota Corolla XL

Post od zdushan » 27 Apr 2013, 18:08

Ne brini, imas verovatno najpouzdaniji model od svih automobila na forumu, pa i ako ga presaltas ostrije nece pasti u fras :rofl:

Korisnikov avatar
sashicus
Postovi: 872
Pridružio se: 14 Jan 2012, 10:43
Garaža: lancia lybra 1.9 jtd
Lokacija: Nis

Re: Toyota Corolla XL

Post od sashicus » 27 Apr 2013, 18:36

A sta ako lose procenis ili ne poznajes brdo, pa ne uspes da izadjes u 4. brzini, kuku majko, moras da prebacujes u 3.:-)

Korisnikov avatar
mr.Big
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Toyota Corolla XL

Post od mr.Big » 27 Apr 2013, 20:28

Da nisi možda išao 140 km/h u V brzini punom Korolom uz B.Potok sa podignotom ručnom kočnicom, pa si osetio miris spaljenih paknova :think:

Odgovori