Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 30 Jan 2014, 19:57

Pajo, baš si bukvalista. :)

Ali u prvoj do blokade... Cccc...

Tapatalk

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11396
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od starac vujadin » 30 Jan 2014, 20:19

Punto 8v ima prirast snage do 4000 obrtaja, iako mu je pik na 5000. Između 4000 i 5000 se skoro ništa ne oseća, taj međuprostor služi samo tokom preticanja. Posle 5000 se oseća po zvuku motora da se muči i da mu baš ne prija. Ja sam par puta dolazio do 5500 i to vrlo kratko, kad sam video da je to ebesmisleno nisam više prelazio 5000. Mislim da je 7000 baron Minhauzen priča. Na auto putu sam uglavnom vozio na 4000-4300 obrtaja i tada sam išao oko 150-160...u zavisnosti od nagiba terena i još ponečega. Pošto je to motor s niskom kompresijom, ima dva ventila vrti se nisko, snagu razvija u donjem području trebalo bi poprilično mnogo lenje vožnje da se ulenji.

maniaxxx
Postovi: 6359
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od maniaxxx » 30 Jan 2014, 20:30

Saša je napisao:Ma dostiže svaki 6.000 obrtaja (ako ništa drugo onda bar na leru :D ), nisam baš bukvalno mislio da to ne može nego da nema za tim nema nikakve potrebe u normalnoj vožnji. Dalje, zaboravljate da ja od prvog kilometra vozim na TNG a tu je malo drugačija priča sa tim naslagama (nema ih ili su minimalne). Uostalom i Bax se čudio kada je odvrnuo čep za ulje na mom motoru i video kako izgleda unutra a ako je to izgledalo na njegovom benzincu... :)
moj ex polo u leru nije mogao preko 4000 obrtaja, a corsu koju sam imao redovito sam ( naravno dobro zagrejanu ) gazio do 6500 obrtaja, posle je bila blokada. Avto je išao ko lud ( za svoje konje naravno ). Posle ju je vozio otac i avto je bukvalno postao potpuno drugačiji avto, znači da može avto da se ulenji.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 30 Jan 2014, 20:33

Pričali smo isključivo o Puntu. Nije mi nikakav problem da ga zavrtim do blokade, samo se pitam čemu to? :)

Tapatalk

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Paja » 30 Jan 2014, 20:34

Da bi čuo "tup" kad udari u blokadu. :kezo:

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 30 Jan 2014, 20:38

A-ha. Jel to "tup" treba da zvekne metalno ili potmulo, čisto da znam da je sve u redu? :kezo:

Tapatalk

Korisnikov avatar
MILOŠ 92
Postovi: 60
Pridružio se: 30 Jan 2014, 13:46
Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 8V Dynamic
Lokacija: Kostolac

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od MILOŠ 92 » 30 Jan 2014, 21:47

E baš to tup se čulo i to jedno dva,tri puta. :D Nije to dobro za auto.Kao što kaže Sale prva služi da kreneš a sa ostale brzine i da se zaletiš ili da ga izvlačiš.Ja sam vozio najviše 150 km/h na auto putu gde je bilo 4.000 ili 4.100 obrtaja preko toga nisam a i netreba mi velika brzina.Uglavnom na auto putu 5 120km/h ili na magistralnim putevima 80,90km/h,potrošnja 4 4,5 litra ja zadovoljan. :)

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 30 Jan 2014, 22:35

Jao, cuje se TUP.
Ne cuje se bre nista, samo krene da secka dotok goriva.... :mrgreen:

Slobodno stisnite benzinski motor, napravljen je za to...

Ako ga ne gazis, nikad ne digne radnu temperaturu ulja , na nivo da sam cisti naslage u sebi.
(Ovo ne vazi za Saleta plinasa... Prvo nema tih naslaga, drugo, sa plinom ce da izgori izlazne ventile...)
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 30 Jan 2014, 22:52

Punto sa plinom - auto za penzose, rekoh vam već... :D

p.s. Ali Baxe, moj ima drugačije ventile, ležišta ventila, drugačiji katalizator... Mislili Italijani i na to... :D

Korisnikov avatar
samo polako
Postovi: 3361
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od samo polako » 31 Jan 2014, 09:34

Bax je napisao: Ako ga ne gazis, nikad ne digne radnu temperaturu ulja , na nivo da sam cisti naslage u sebi.
Bax ajde mi pojasni ovo?
Ako sam dobro shvatio samo na tim velikim obrtajima se postiže radna temperatura ulja na nivo da sam čisti naslage u sebi? :zbunjen:
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 31 Jan 2014, 09:42

Tacno, to je Italo tuning.
Ispravan motor se kondicionira, tako sto se dobrano optereti, tj dignu se obrtaji recimo na usponu.

Najgori uslovi za ulje, su kad se vozi pothladjeno, a zagreva se osetno sporije nego rashladna(gradska voznja).

Motor koji je udavljen, u stanju je cak da slepi karike, to je navodno pojava, kad dobar ali zapusten motor pocne da trosi ulje, i to se resava italo tuningom...

Generalno prosecan korisnik, nema razloga da se sa tim zamajava, posto se danas kola menjaju ko carape...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
samo polako
Postovi: 3361
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od samo polako » 31 Jan 2014, 12:20

Da se nije to tebi desilo sa Z10 bio ulenjen motor pa je trošio ulje?
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 31 Jan 2014, 12:25

Moj FIRE oduvek trosi ulje...
Duduse, u skladu sa fabrickom preporukom, tj ispod nje...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
samo polako
Postovi: 3361
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od samo polako » 31 Jan 2014, 14:00

Au probao sam da skinem metlice brisača i nisam uspeo.
Jel ima neka posebna fora ili ja tu nešto ne radim dobro?
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 31 Jan 2014, 14:02

Pritisneš onu plastiku iza "U" kraja poluge i svučeš na dole...

Odgovori