Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
- carov2
- Postovi: 4171
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Ajmo ovako, vozimo nekom brzinom, neka bude 180kmh, obrtomer kaze 3700 obrtaja u minuti, i sve to pod tempomatom. Znaci imamo const vrednosti, znaci da je i opterecenje const, ovo vazi za put bez ikakvih krivina i uzbrdica. Da li sam u pravu da se u ovakvim uslovima opterecenje povecava samo nailaskom na uzbrdicu? Sve ovo bez pipanja gasa...
A sto se tice toga da je normalno da se turbina usija, jeste, kako da ne, pogotovo na autu sa 200000+km...pitajte likove koji su remontovane turbine sahranjivali tako sto su par sati vozili 200kmh+...
Stvar je prosta, vece opterecenje, vece habanje...Stos je samo u toleranciji proizvoda na torture, neki trpe svasta, a neki ne, kod nekih te sve stigne pre, kod nekih kasnije...
A sto se tice toga da je normalno da se turbina usija, jeste, kako da ne, pogotovo na autu sa 200000+km...pitajte likove koji su remontovane turbine sahranjivali tako sto su par sati vozili 200kmh+...
Stvar je prosta, vece opterecenje, vece habanje...Stos je samo u toleranciji proizvoda na torture, neki trpe svasta, a neki ne, kod nekih te sve stigne pre, kod nekih kasnije...
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Na 180 su stravicne cile otpora vszduha, uzbrdica povecava opterecenje
Svaka turbina se usija ako zustro vizis, vrti se na 100.000 obrtaja turbina
Svaka turbina se usija ako zustro vizis, vrti se na 100.000 obrtaja turbina
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Savladavanje sile trenja, otpora vazduha, ubrzavanje vozila pa i samo njegovo kretanje. Tada se motor greje i tada troši najviše goriva.carov2 je napisao:Sta podrazumevas pod opterecenjem?nidza je napisao:Naravno. Brže struji i rashladna tečnost na višim obrtajima.
Kao što je rečeno, obrtaji sami po sebi nisu problem, ali opterećenje može da bude.
Tapatalk 4
U leru na obrtajima je samo motor sam sebi otpor koji savladava, a to je daleko manje u odnosu na pokretanje vozila. Ako je motor konstantno pod velikim opterećenjem, više se troši, intervali redovnog servisa se skraćuju. Radne mašine i trkački automobili imaju različito održavanje od prosečnog putničkog automobila.
Takođe za turbinu nisi u pravu. Na nadpunjenje turbine takođe utiče opterećenje motora, a ne obrtaji, čak suprotno, jer što su viši obrtaji manje je potrebno dopunjavati vazduhom cilindar. Naravno, zavisi od propusne moći dizni i mape, ali recimo da održava prosečnu brzinu od 190 na sat moja Alfa drži turbinu na oko 50%.
Npr, ako daš mali gas na leru, obrtaji će da se penju do limitera uz vrlo malo nadpunjenje turbinom. Ako daš veliki gas, turbina će malo više da se angažuje, obrtaji će brzo stići do limitera, ali i to je smešno u odnosu na dodavanje punog gasa dok je vozilo u brzini. Tada pritisak turbine skače do maksimuma i stoji tako dokle god je vazduh usko grlo.
Tapatalk 4
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
A vazduha nikad dosta
- carov2
- Postovi: 4171
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
U uslovima koje sam opisao, znaci voznja pod tempomatom, na autoputu, je opterecenje najcesce isto, ukoliko se ne naidje na neku bas zajebanu uzbrdicu sa puno krivina. Promene u otporu vazduha u zavisnosti da li idemo iza nekoga ili je vetar pojacao intenzitet necu da uzmem u obzir. Znaci konstantna brzina, nije mi jasno gde moze da dodje do toliko velikog opterecenja motora, a da ne diramo gas.nidza je napisao:Naravno. Brže struji i rashladna tečnost na višim obrtajima.
Kao što je rečeno, obrtaji sami po sebi nisu problem, ali opterećenje može da bude.
Tapatalk 4
A sto se tice turbine, verovatno si u pravu, jer u alfi imas merac pritiska, pa mozes da pratis. Sustina je da sve dok je poloza papucice gasa isti, dobro je, cim ide do poda, raste opterecenje.
Koliko je km presla tvoja alfa?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23802
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Ta ista izduvna grana ce pozuteti i na brojevima obrtaja kada vozis 120 na auto putu duze od par minuta, samo je zatvorena hauba pa ne gledas. Izuvni gasovi su i tako temperature 700-800 °C.methane.master je napisao:Jesu. Neki i "do razaranja".dragvorl je napisao:Valjda su ti motori proracunati i istestirani na neki max broj obrtaja.
Kad se povede priča o dugom držanju visokih obrtaja, meni se samo pred očima pojavi slika probnog stola, usijanih izduvnih grana, a bogami i motora i progutam knedlu. Ali dobro, to je samo moj subjektivni i iracionalni stah.
Sto se opterecenja tice, aerodinamicki otpor je vrlo bitan otpor pri nekim brzinama iznad 60 na primer. Da li se vuce brod na 30 ili se tuce 150 na autoputu svakako je opterecenje. Mada mislim da se previse tome pridaje znacaja jer ljudi misle dere se motor, u neobicno je visokim obrtajima za svakodnevnu voznju pa misle to ce ga ubiti i zaklati brzo. Sve se to ipak detaljno istestira u mnogo ostrijim uslovima nego sto prosecan korisnik ikada koristi. Siguran sam da ti motori mogu bez problema danima da rade na max rpm pouzdano. Elementi su tu dimenzionisani da izdrze ozbiljnu eksploataciju pouzdano. Vise ga zakolje relacija od 5 i 10 km na -10 hladan motor nego cuveni visoki obrtaji.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Da se i ja umesam. Ono sto najvise haba motor pri normalnoj eksploataciji je rezim rada van radne temperature.
Neko je napisao da su neki inzenjeri, mozda Volvo, ne znam, rekli da kada bi motor odmah po paljenju bio na radnoj temperaturi, da bi motori trajali preko milion kilometar opusteno
Najbolji primer, je identicno vozilo vozeno samo regionalnim putevima dugacke ture, i vozilo vozeno samo po gradu. Upali provozaj 5km, ugasi, opet upali, ...., i tako taj dan motor predje 100km, a od tih 100km, 99km je radio hladan
Neko je napisao da su neki inzenjeri, mozda Volvo, ne znam, rekli da kada bi motor odmah po paljenju bio na radnoj temperaturi, da bi motori trajali preko milion kilometar opusteno
Najbolji primer, je identicno vozilo vozeno samo regionalnim putevima dugacke ture, i vozilo vozeno samo po gradu. Upali provozaj 5km, ugasi, opet upali, ...., i tako taj dan motor predje 100km, a od tih 100km, 99km je radio hladan
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Konstantna vožnja je najmanje opterećenje za motor, jer su uslovi stabilni. Ima opterećenje motor, ali to mu je i u opisu posla. Obično automobili koji se voze na taj način imaju vrlo velike intervale između kvarova i mogu biti očuvaniji od onih voženih uglavnom gradski dosta manju kilometražu.carov2 je napisao:U uslovima koje sam opisao, znaci voznja pod tempomatom, na autoputu, je opterecenje najcesce isto, ukoliko se ne naidje na neku bas zajebanu uzbrdicu sa puno krivina. Promene u otporu vazduha u zavisnosti da li idemo iza nekoga ili je vetar pojacao intenzitet necu da uzmem u obzir. Znaci konstantna brzina, nije mi jasno gde moze da dodje do toliko velikog opterecenja motora, a da ne diramo gas.nidza je napisao:Naravno. Brže struji i rashladna tečnost na višim obrtajima.
Kao što je rečeno, obrtaji sami po sebi nisu problem, ali opterećenje može da bude.
Tapatalk 4
A sto se tice turbine, verovatno si u pravu, jer u alfi imas merac pritiska, pa mozes da pratis. Sustina je da sve dok je poloza papucice gasa isti, dobro je, cim ide do poda, raste opterecenje.
Koliko je km presla tvoja alfa?
Skoro je prešla 144k, ako je verovati satu. Ja mu baš nešto ne verujem, mada ne bi trebalo da je prešla mnogo više od tog.
Tapatalk 4
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
@nikaragva
To zavisi i od konkretnog motora - neki vrlo brzo postignu radnu temperaturu.
Recimo, Civic 1.8 se vrlo brzo zagreje, dok je to kod Astre 1.8 bilo daleko sporije.
To zavisi i od konkretnog motora - neki vrlo brzo postignu radnu temperaturu.
Recimo, Civic 1.8 se vrlo brzo zagreje, dok je to kod Astre 1.8 bilo daleko sporije.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Sta mislite do koliko stepeni se ulje u motoru moze grejati bez negativnih posledica.
Uglavnom mi se temperatura ulja krece od 90-100 stepeni, ali kad vozim par km maksimalnom brzinom veoma brzo naraste i do 115 stepeni i tu popustam gas.
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
Uglavnom mi se temperatura ulja krece od 90-100 stepeni, ali kad vozim par km maksimalnom brzinom veoma brzo naraste i do 115 stepeni i tu popustam gas.
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23802
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Prvo je jako veliko pitanje koliko je taj merac uopste precizan. Ovaj za temp. rash. tecnosti cesto naprave da dobrano laze. Nameste ga cesto tako da cim predje neku normalnu vrednost (recimo sredinu skale) odmah rapidno raste.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Jesi li ti nekada zavirio ispod haube turbo benzinca ?carov2 je napisao: A sto se tice toga da je normalno da se turbina usija, jeste, kako da ne, pogotovo na autu sa 200000+km...pitajte likove koji su remontovane turbine sahranjivali tako sto su par sati vozili 200kmh+...
Broj kilometara nema nikakve veze sa sagorevanjem benzina, to je prosto takav hemijski proces na toj temperaturi i to ne moras da pitas neke likove, pise u uputstvima knjigama a i vidi se uzivo.
Turbina izdrzi bez problema 200.000+ km uz samo jedan uslov, da uvek ima dovoljno i da ima adekvatnog ulja i apsolutno ispravan sistem za hladjenje a narocito sistem za recirkulaciju nakon gasenja motora. I jos jedan uslov koji se podrazumeva, da ima apsolutno ispravan sistem za dovod vazduha sto ukljucuje da nije neko budzio sistem postavljanjem otvorenog filtera sa slabim efektom prociscenja vazduha.
Znam za sasvim dovoljan broj turbina i auta sa 200 pa i 300k km sa originalnim turbinama a koji su vozeni i vozeni po nemackim putevima gde je prosek kretanja 200 km/h. Turbo auto treba i znati voziti prema uputstvu, nije komplikovano ali ko jos cita uputstvo za upotrebu.
Kod turbo dizela tek nema smisla brinuti o visokim temperaturama i nekom velikom termickom opterecenju turbina. Na drugom mestu u motoru je termicko opterecenje dizel masine.
- kvcali
- Postovi: 3008
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Одг: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
normalno je to, 130 za ulje je neki maksimumIvan je napisao:Sta mislite do koliko stepeni se ulje u motoru moze grejati bez negativnih posledica.
Uglavnom mi se temperatura ulja krece od 90-100 stepeni, ali kad vozim par km maksimalnom brzinom veoma brzo naraste i do 115 stepeni i tu popustam gas.
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
@nikaragva, jeste tako. Ne znam ima li neka fabrika koja kaze drugacije od onoga sto si naveo.
Koliko se secam iz nekih knjiga, habanje poraste reda velicine 1000% taj hladni start.
Stoga je jedna od briga konstruktora kako ubrzati dostizanje radne temperature. Postoje citave strategije pomeranja varnice kod benzinaca da bi se smanjio koeficijent korisnog dejstva a povecao termicki gubitak. Tako motor trosi vise goriva od optimalnog ali brze dostize radni rezim.
Bosch ima citav niz ECU gde postoji posebna mapa tokom zagrevanja motora a onda se na +61C antifriza prebacuje na normalnu voznu mapu paljenja. Ne secam se vise detalja iz knjiga uglavnom tezi se sto kracem radu hladnog motora.
Koliko se secam iz nekih knjiga, habanje poraste reda velicine 1000% taj hladni start.
Stoga je jedna od briga konstruktora kako ubrzati dostizanje radne temperature. Postoje citave strategije pomeranja varnice kod benzinaca da bi se smanjio koeficijent korisnog dejstva a povecao termicki gubitak. Tako motor trosi vise goriva od optimalnog ali brze dostize radni rezim.
Bosch ima citav niz ECU gde postoji posebna mapa tokom zagrevanja motora a onda se na +61C antifriza prebacuje na normalnu voznu mapu paljenja. Ne secam se vise detalja iz knjiga uglavnom tezi se sto kracem radu hladnog motora.
- carov2
- Postovi: 4171
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Nisam najbolje napisao pa se da protumaciti pogresno, umesto reci normalno treba stajati pozeljno. Posto sam iz tvog prethodnog posta zakljucio da je pozeljno da se turbina cesto dovodi do limita, tj. do tacke usijanja, i sa time se apsolutno ne bih slozio. Slazem se sa time da je kod turbo benzinca veoma lako usijati turbinu, prica se vise odnosila na dizel motore. Broj kilometara kao sto sam naveo ima puno veze sa stanjem turbine, i ne mozete se ophoditi prema njoj kao da je tek izasla iz fabrike, a citajuci tvoje postove, ispada da turbini bas prija stil voznje pri kome ona trpi najvecu torturu, iz razloga sto je ona napravljena da to trpi, a prosta logika kaze, da sto je vece iskoriscenje, vece je i habanje. Za prilagodjen stil voznje kod automobila sa turbinom se slazem sa tobom.