Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Kako sam i obecao saljem ovde rezultate istrazivanja. Radi se o poredjenju habanja leteceg rukavca koji je deo radilice na koji se vezuje klipnjaca, tj. njena velika pesnica. Da sad ne ulazim u detalje, kasnije mogu objasniti ako nekoga bas interesuje. Dakle ovde je simulirano habanje tog dela radilice pri 1000 obrtaja i 100% opterecenja (sto je pun gas, svako manje opt. je delimicno stisnut gas), zatim na 3000 obrtaja 23%, 50% i 100% opterecenja, i 6000 obrtaja ista opterecenja. Motor je benzinac, 2000 kubika, 4 cilindra atmo. Ovo habanje se odnosi samo na sile koje deluju na sam rukavac, tu se ne racuna uticaj podmazivanja, temperature i ostali parametri. Koga interesuje sta neka pita.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Po ovome do 3000-4000 rpm mozemo da mu J kevu opusteno
E sad, atmo benzinac tek posle tog broja obrtaja prestaje da bude mrtav konj, tako da... truuuuuuuba...
E sad, atmo benzinac tek posle tog broja obrtaja prestaje da bude mrtav konj, tako da... truuuuuuuba...
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Jel može drugačije da se izšrafira, nije baš pregledno?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Ne moze.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Dakle, samo srednji rezim obrtaja, uz sto manje lera
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Sa gornje strane na habanje uticu sile gasova pri sagorevanju, a sa donje strane je inercija. Naravno, na 6k obrtaja inercija ubija.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Ako je sve dobro sračunato i dimenzionisano, ne bi trebalo da bude problema ni pri 6k? Naravno da je i ostatak OK, ulje, voda...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Naravno, ne bi. Ovaj grafik je samo ilustrativan, ne bi se tolko pojeo rukavac na 6000, skoro do pola. To je samo do razmere za silu, moze sve to i prirodnije da izgleda, ali bi onda za manje obrtaje bilo jako sitno i neuocljivo.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
ako dobro citam ovaj grafik, ispada da i nije toliko stetno patosirati na mali obrtajima ( iako nema ni svrhe ), koliko se pre mislilo?
mada i to zavisi verovatno koliko je savremen motor ( objasnjenje tipa knock senzor smanjuje detonacije na punom gasu i malim obrtajima dovoljno da dodatno ne haba motor )...samo razmisljam naglas...
mada i to zavisi verovatno koliko je savremen motor ( objasnjenje tipa knock senzor smanjuje detonacije na punom gasu i malim obrtajima dovoljno da dodatno ne haba motor )...samo razmisljam naglas...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Pazi, ovo se odnosi na karakteristiku pri stalnom polozaju gasa. Ovi dijagrami najvise govore o uticaju inercijalnih sila koje su dominantne na visim obrtajima.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Sile nisu strašne, ali šta ako je podmazivanje loše na 1000 rpm?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Napisao sam u prvom postu da ovo ne uzima u obzir podmazivanje. Inercija pojede veliki deo sile gasova u cilindru ( citaj goriva) na visim obrtajima, ali to se ne vidi na ovim graficima.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- TheWickerMan
- Postovi: 10471
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Koji/čiji je ovo motor?dragvorl je napisao: Motor je benzinac, 2000 kubika, 4 cilindra atmo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Motor je simuliran u programu jer merenje pritiska u cilindru ne znam da li neko radi u Srbiji. Ugl. ovo nije bezveze rezultat generalno. Na osnovu pV dijagrama i jos nekih dimenzija motora se moze nacrtati ovo za bilo koji motor.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Visoki obrtaji na benzincu
Drugar i ja smo zapoceli ozbiljnu raspravu o tome kako on vozi svoj auto
Decko vozi toyotu yaris 1.3 vvti
2008.
Podigao je auto u drugoj na 80 km/h na blagoj nizbrdici
ja sam se prekrstio i rekao da mu nece trajati auto jos dugo,dok se on smejao i rekao da mu to prija povremeno,a povremeno je jednom nedeljno kad se trka sa ljudima od semafora do semafora
DA LI JE TO DOBRO ZA TAJ AUTO
Razuverite njega ili mene
Decko vozi toyotu yaris 1.3 vvti
2008.
Podigao je auto u drugoj na 80 km/h na blagoj nizbrdici
ja sam se prekrstio i rekao da mu nece trajati auto jos dugo,dok se on smejao i rekao da mu to prija povremeno,a povremeno je jednom nedeljno kad se trka sa ljudima od semafora do semafora
DA LI JE TO DOBRO ZA TAJ AUTO
Razuverite njega ili mene