Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od dragvorl » 06 Mar 2014, 20:16

Kako sam i obecao saljem ovde rezultate istrazivanja. Radi se o poredjenju habanja leteceg rukavca koji je deo radilice na koji se vezuje klipnjaca, tj. njena velika pesnica. Da sad ne ulazim u detalje, kasnije mogu objasniti ako nekoga bas interesuje. Dakle ovde je simulirano habanje tog dela radilice pri 1000 obrtaja i 100% opterecenja (sto je pun gas, svako manje opt. je delimicno stisnut gas), zatim na 3000 obrtaja 23%, 50% i 100% opterecenja, i 6000 obrtaja ista opterecenja. Motor je benzinac, 2000 kubika, 4 cilindra atmo. Ovo habanje se odnosi samo na sile koje deluju na sam rukavac, tu se ne racuna uticaj podmazivanja, temperature i ostali parametri. Koga interesuje sta neka pita.
Prikačeni fajlovi
3k poredjenje.jpg
6k poredjenje.jpg
100% poredjenje.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18945
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od Delija » 06 Mar 2014, 20:19

Po ovome do 3000-4000 rpm mozemo da mu J kevu opusteno :mrgreen:
E sad, atmo benzinac tek posle tog broja obrtaja prestaje da bude mrtav konj, tako da... truuuuuuuba... :D
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19262
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od Heinz » 06 Mar 2014, 20:24

Jel može drugačije da se izšrafira, nije baš pregledno?

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od dragvorl » 06 Mar 2014, 20:24

Ne moze. :mrgreen:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od McGruja » 06 Mar 2014, 20:28

Dakle, samo srednji rezim obrtaja, uz sto manje lera

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od dragvorl » 06 Mar 2014, 20:30

Sa gornje strane na habanje uticu sile gasova pri sagorevanju, a sa donje strane je inercija. Naravno, na 6k obrtaja inercija ubija.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19262
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od Heinz » 06 Mar 2014, 21:24

Ako je sve dobro sračunato i dimenzionisano, ne bi trebalo da bude problema ni pri 6k? Naravno da je i ostatak OK, ulje, voda...

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od dragvorl » 06 Mar 2014, 21:29

Naravno, ne bi. Ovaj grafik je samo ilustrativan, ne bi se tolko pojeo rukavac na 6000, skoro do pola. To je samo do razmere za silu, moze sve to i prirodnije da izgleda, ali bi onda za manje obrtaje bilo jako sitno i neuocljivo.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9218
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od dragan » 07 Mar 2014, 09:48

ako dobro citam ovaj grafik, ispada da i nije toliko stetno patosirati na mali obrtajima ( iako nema ni svrhe ), koliko se pre mislilo?
mada i to zavisi verovatno koliko je savremen motor ( objasnjenje tipa knock senzor smanjuje detonacije na punom gasu i malim obrtajima dovoljno da dodatno ne haba motor )...samo razmisljam naglas...

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od dragvorl » 07 Mar 2014, 10:06

Pazi, ovo se odnosi na karakteristiku pri stalnom polozaju gasa. Ovi dijagrami najvise govore o uticaju inercijalnih sila koje su dominantne na visim obrtajima.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19262
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od Heinz » 07 Mar 2014, 10:06

Sile nisu strašne, ali šta ako je podmazivanje loše na 1000 rpm?

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od dragvorl » 07 Mar 2014, 10:17

Napisao sam u prvom postu da ovo ne uzima u obzir podmazivanje. Inercija pojede veliki deo sile gasova u cilindru ( citaj goriva) na visim obrtajima, ali to se ne vidi na ovim graficima.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
TheWickerMan
Postovi: 10471
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od TheWickerMan » 07 Mar 2014, 11:19

dragvorl je napisao: Motor je benzinac, 2000 kubika, 4 cilindra atmo.
Koji/čiji je ovo motor?

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od dragvorl » 07 Mar 2014, 11:31

Motor je simuliran u programu jer merenje pritiska u cilindru ne znam da li neko radi u Srbiji. Ugl. ovo nije bezveze rezultat generalno. Na osnovu pV dijagrama i jos nekih dimenzija motora se moze nacrtati ovo za bilo koji motor.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

cp6uja
Postovi: 19
Pridružio se: 04 Mar 2014, 12:22
Lokacija: Beograd

Visoki obrtaji na benzincu

Post od cp6uja » 07 Apr 2014, 17:45

Drugar i ja smo zapoceli ozbiljnu raspravu o tome kako on vozi svoj auto
Decko vozi toyotu yaris 1.3 vvti
2008.
Podigao je auto u drugoj na 80 km/h na blagoj nizbrdici
ja sam se prekrstio i rekao da mu nece trajati auto jos dugo,dok se on smejao i rekao da mu to prija povremeno,a povremeno je jednom nedeljno kad se trka sa ljudima od semafora do semafora
DA LI JE TO DOBRO ZA TAJ AUTO
Razuverite njega ili mene :)

Odgovori